Streda 26.10.2016 16:02,
Zábavné auto
Zábavné auto je pro mě to, které jede kam zatočím, aniž bych musel moc korigovat směr a pokud se začne trhat tak neutrálně. První výběr značí profláklá řidičská auta, jako třeba BMW, která se chovají neutrálně jen pokud jim na zadní kola nepošlete moc výkonu (moc znamená více, než jsou kola schopna přenést, aniž by ztratily boční stabilitu). Pak tu máme slušné předokolky, jako Mondeo Mazdu 6. Ale podmínka nutná je, že všechna tato auta musí mít v pořádku podvozek, čili by stálo za úvahu udělat si sondu do odolnosti podvozku a jeho nákladech na "renovaci" Pak se může jako výhodnější jevit vůz s větším nájezdem za nižší cenu a rozdíl vrazit do opotřebovaného podvozku.
Dále je zábavné auto to, které ochotně reaguje na plyn. Na co je mi pak špičková ovladatelnost na klikaté okresce, když musím jet za kamionem 60 a nemám dost koní ho na krátkém úseku předjet nebo co je horší, když ve stoupacích pruzích bojuji s nějakým méně výkonným lehčím vozem o třídu níže nebo dokonce 2.
Tohle jsou 2 základní atributy zábavného auta z mého úhlu pohledu:
1) jede kam chci
2) když chci, předjedu většinu a když nechci, většina mě nepředjede (myšleno ve vší počestnosti)
Mám starý Mondeo s 2,5 litrovým benzínem a oboje celkem obstojně plní s průměrnou spotřebou 8,7 za posledních 85 tkm, ale dostalo velmi záhy nové uložení tlumičů, nový pružiny a silentbloky na zadní nápravě. Teď má 210 tkm a zvolna zvažuji výměnu tlumičů (původních) a minimálně kontrolu předních silentbloků. To jen jako příklad, kam se to po nákupu může ubírat...
Ad palivo: Nafta se vyplatí jen v případě, že auto najede tolik km, aby se zaplatily typické dieselovské bolesti, které postupně určitě přijdou. Jinak benzín.
reagovať