Mám 2.0 benzin, rv 2006 a mohu potvrdit korozi nejen v oblasti zadnich lemu, ale např. i v motorovem prostoru. Podezřívám Mazdu, že to udělala schválně, aby veškeré výtky směřovaly pouze k této "banalitě". Jinak mi nikdo nevysvětlí, že by byl v průěhu 5 let takový problém upravit technologii výroby. Jinak přidám ještě pár postřehů:
- po modernizaci 2005 má dvoulitr také dvě koncovky výfuku. Motor je víc slyšet, ale jen když se přidává plyn, což je záměr v duchu známého a vysmívaného sloganu zoom-zoom, tedy česky "vrrr-vrrr"
- dlouhodobá kombinovaná spotřeba (rozdělená víceméně rovnoměrně město-okresky-dálnice) je dle počítače 8,1l, reálně to odpovídá. Oleje dolévám cca 1 l na 10,000km
- v článku nezaznělo, že už v základu má každá M6 tempomat, ESP a další kvanta blbostí
- co mě dovádí v zimě k zuřivosti, je počítání zubů v převodovce prvních pár kilometrů, než se zahřeje olej (je čerstvě měněný!), v létě je řazení naprosto precizní
- ještě k sezení: mám necelé 2 metry, ale sedačku musím mít až v zadu a u podlahy a ještě bych si klidně nějaký cenťák dopřál. V tomto směru je rozsah nastavení u koncernových aut nepřekonatelný (byť na úkor zadních cestujících). Taky sedáky by mohly být delší.
- subjektivně vzatu, je málo výkonná i ventilace, kde se asi počítá s častým využitím klimatizace. Když se chci osvěžit jen náporem vzduchu, je to slabota i na max.výkon
- podvozek je opravdu skvělý, daní za něj je pak velmi malý rejd, kdy do parkovací mezery nebo do vrat běžně najíždám na dvakrát. Taky mě rozčilují nějaké tupé rány od pravého kola a to jen v létě, když je teplo. Patrně nějaký silentblok.
- ESP mě nejprve nemile překvapilo svým pozdním nástupem, když jsem si chtěl zkoušet limity na horách, ale teď jsem při reálné situaci (prudký vyhýbací manévr za deště na dálnici a s prudkým bržděním) pochopil, že je nastaven opravdu na krizové situace.
- Převodovka je odstupňována tak, že pro předjetí je třeba běžně podřadit na 3, ale pak je zátah naprosto plynulý až do omezovače (jestli se nepletu, tak zmiňované proměnné časování ventilů nastupuje někde okolo 5000 otáček), nicméně udávaná hodnota zrychlení 0-100 je asi 9,8. takže zas takový odvaz to není.
- co je skvělá vychytávka u kombíku, že když na zadek naložíte víc než 150 km, dojde během jízdy k vyrovnání výšky. I plně naložené auto je skvěle ovladatelné, nijak neplave
- a co je naopak vražda, tak to je značkový servis - výměna oleje 3,5 tis.Kč