0
späť
 

diskuze k tématu: Letní pneumatiky 2008 - velký přehled

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 12.04.2008 17:15,
Hledám kvalitní letní gumy, které vydrží desítky tisíc kilometrů, mají skvělé vlastnosti na vodě na suchu všude a hlavně budou tiché a jsou rozměru 235/45/R17. Co mi doporučíte dle zkušeností?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 12.04.2008 21:05, RE: citrón
anonym napísal:
Je uplně jedno jestli jezdíš hodně nebo málo. Nabourat se můžeš na třech kilometrech. Brzdy a gumy jsou ZÁKLAD. Kdo se snaží na tomhle ušetřit-je blb. Rozdíl v brzdné dráze letní a celoroční gumy na suchém nebo mokrém asfaltu je z rychlosti 100 km/h cca 5 m !! - to je víc než délka bežných aut. zimní jsou na tom v létě ještě hůř.
Hraběcí rada. Nabourat se dá i když člověk stojí. Viděl jsem jak na parkovišti jedna paní nacouvalo do boku druhého auta. Pokud nejezdím jako prase, tak to stačí. A dávám přednost tomu, když si brzdnou dráhu spočítám sám. Tak mám jistotu, že mi nikdo nepovídá pohádky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 12.04.2008 21:18, RE: Barum
anonym napísal:
Máte někdo zkušenost s Barum Bravuris 2 ? Konkrétně teda v sedmnáctkách? Dík za odpověď.
Zkušenosti s bravurisama mám 235/40/17, nejsou špatné, ale nedoporučuju. Celé roky jsem jezdill na pilot sport a perfektní, na jedněch jsem najel 60 tis. km!, ale to už byly sliky , Na barumce jsem najel nějakých 30-35 tis, ted nevím přesně, tak jsem se zpět vrátil k pilotům a bez problémů okolo těch 50 tis. na nich nahrkáš, což je v této kategorii nadprůměr. Ale za předpokladu, že budeš přehazovat zepředku na zadek, a ještě třeba hustit pneu dle opotřebení, většinou mám ohoblované jako první vnější strany, tak potom nahustím větší tlak, aby se víc sjížděl střed, to je taková alchimie, když je sjetej střed, zase podhustím- víc se sjíždí opět vnější strana, ale vyplatí se, prodloužíš životnost o pěkných pár tisíc. (klidně i 10-15 tis).Takže běž do michelinu, dnes už je ta cena celkem rozumná oproti tomu co stály v roce 97-2000. Okolo 6tis. kus, 10 let nazpět jednou tolik.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 12.04.2008 21:32, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Hledám kvalitní letní gumy, které vydrží desítky tisíc kilometrů, mají skvělé vlastnosti na vodě na suchu všude a hlavně budou tiché a jsou rozměru 235/45/R17. Co mi doporučíte dle zkušeností?
Ze skušenosti pilot sporty, ohrkal jsem několik sad přesně v tomhle rozměru. Na vodě jsou dobré prvních pár tis. km, opotřebením, ale musíš hodně, hodně opatrně, hlavně ve vyjetých kolejích. Nejednou se mi stalo, že jsem za vydatnějšího deště moh jet max. 70 km/, pak už to bylo téměř neřiditelné, to je potřeba si za deště uvědomit, proto když zaprší je vydět na dálnici docela často rzstřelené bavoráky, ti borci si to prostě neuvědomují, letí 150 a pak stačí kratičký úsek, kde je nashromážděno více vody a končí v lepším případě ve svodidlech. I na sněhu se s nima dá jet- nejednou se mi to stalo. Najedeš na nich cca 50 tis km. Zkoušel jsem jednou bravurisy, nejsou špatné, ale nenajedeš na nich tolik co na michelinech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 12.04.2008 21:33, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ze skušenosti pilot sporty, ohrkal jsem několik sad přesně v tomhle rozměru. Na vodě jsou dobré prvních pár tis. km, opotřebením, ale musíš hodně, hodně opatrně, hlavně ve vyjetých kolejích. Nejednou se mi stalo, že jsem za vydatnějšího deště moh jet max. 70 km/, pak už to bylo téměř neřiditelné, to je potřeba si za deště uvědomit, proto když zaprší je vydět na dálnici docela často rzstřelené bavoráky, ti borci si to prostě neuvědomují, letí 150 a pak stačí kratičký úsek, kde je nashromážděno ví...
Soráč, mám rozměr 235/40/17., ne 45, ale to je skoro to samý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 06:31, RE: Dave
anonym napísal:
Já jezdím na Michelinech EN 3A o rozměru 195/65 R15. Měl jsem je na autě dyž jsem ho koupil, vzorek 6 mm, po skoro dvou letech a 25 tkm 3-4 mm (přední kola) a koupil jsem nové. Jsou tiché a z recenzí i vlastní zkušenosti vím, že když člověk nejezdí jako vepř, tak snesou nadrůměrný proběh.
ty Micheliny jsem mel na C4 a byly hlucne dost, jinak jim nebylo co vytknout. Ted mam na roadsteru Pirelli P6 a naprosta spokojenost, na rodinem aute mam Continental SportContact 2 - drzi statecne, ale jsou nehorazne hlucne (kolega pronesl ze je od nich vetsi hluk nez od vlaku na kolejich). Vsem nasim sluzebnim autum prospelo prezuti na jine pneu nez ty Continental.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 07:25, qaz
Tady je docela dobře vidět jak důležitou roli hraje název výrobku. Pánové, když se řekne zimní gumy tak to neznamená že ty gumy jsou zimní. Jsou jenom z měkčí pryže. Nic víc. Důvod měkčí pryže v zimě je jasný a není o něm třeba hovořit. Když se jezdí na měkčí pryži i v létě tak se vůbec nic neděje. Jenom se ta měkčí pryž rychleji sjíždí. To by ale nemuselo vadit pokud by to bylo spojeno s lepším kontaktem s povrchem silnice. A ten lepší kontakt s povrchem silnice tady je. Dokonce ten kontakt je mnohem lepší i na mokrém povrchu silnice. Všichni přece víte že i v létě jsou bouřky a prší anebo je několik dnů špatné počasí a prší. U letních pneumatik je tvrdší pryž a kontakt s mokrou silnicí v létě je nižší. Na druhou stranu tím že je mneumatika z tvrdší pryže tak se s ní dá jezdit rychlostí 150km a víc.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 08:45, RE: qaz
anonym napísal:
Tady je docela dobře vidět jak důležitou roli hraje název výrobku. Pánové, když se řekne zimní gumy tak to neznamená že ty gumy jsou zimní. Jsou jenom z měkčí pryže. Nic víc. Důvod měkčí pryže v zimě je jasný a není o něm třeba hovořit. Když se jezdí na měkčí pryži i v létě tak se vůbec nic neděje. Jenom se ta měkčí pryž rychleji sjíždí. To by ale nemuselo vadit pokud by to bylo spojeno s lepším kontaktem s povrchem silnice. A ten lepší kontakt s povrchem silnice tady je. Dokonce ten kontakt je ...
A maj uplně jinej tvat vzorku. A tvrdit,že zimní gumy v létě drží lépe stopu(aspoň tak si představuju lepší kontakt s vozovkou) je kardinální blbost. V zatáčce se to žmolí a auto se sune ven,v tu chvíli dám letní a auto při stejné rychlosti ve stejné zatáčce jede jak po kolejích. To je pro mě neodiskutovatelná výhoda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 09:02, RE: citrón
anonym napísal:
Hraběcí rada. Nabourat se dá i když člověk stojí. Viděl jsem jak na parkovišti jedna paní nacouvalo do boku druhého auta. Pokud nejezdím jako prase, tak to stačí. A dávám přednost tomu, když si brzdnou dráhu spočítám sám. Tak mám jistotu, že mi nikdo nepovídá pohádky.
A když si to teda sám spočítáš,tak zjistíš co? Že ty zimní v létě brzdí lépe než letní? To asi těžko!! Řekni mi jedinou výhodu proč jezdit v létě na zimních. Jsi línej je přezout?! Hm. Já vidím jen nevýhody-rychleji se sjíždí,hůř brdí,hůř sedí v zatáčkách,jsou hlučnější...Říct,že když jezdím pomalu a málo,tak dobrý gumy nepotřebuju je pěkná blbost. To je jak kdyby někdo tvrdil-mně nevadí,že mi nebrzdí zadní brzdy,já jezdím pomalu....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 09:52, RE: qaz
anonym napísal:
Tady je docela dobře vidět jak důležitou roli hraje název výrobku. Pánové, když se řekne zimní gumy tak to neznamená že ty gumy jsou zimní. Jsou jenom z měkčí pryže. Nic víc. Důvod měkčí pryže v zimě je jasný a není o něm třeba hovořit. Když se jezdí na měkčí pryži i v létě tak se vůbec nic neděje. Jenom se ta měkčí pryž rychleji sjíždí. To by ale nemuselo vadit pokud by to bylo spojeno s lepším kontaktem s povrchem silnice. A ten lepší kontakt s povrchem silnice tady je. Dokonce ten kontakt je ...
Kontakt s vozovkou na mokré silnici nezávisí s tvrdostí směsi,ale s tím,jak dokáže pneumatika odvádět vodu ty chytrolíne!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 11:18, RE: qaz
anonym napísal:
Tady je docela dobře vidět jak důležitou roli hraje název výrobku. Pánové, když se řekne zimní gumy tak to neznamená že ty gumy jsou zimní. Jsou jenom z měkčí pryže. Nic víc. Důvod měkčí pryže v zimě je jasný a není o něm třeba hovořit. Když se jezdí na měkčí pryži i v létě tak se vůbec nic neděje. Jenom se ta měkčí pryž rychleji sjíždí. To by ale nemuselo vadit pokud by to bylo spojeno s lepším kontaktem s povrchem silnice. A ten lepší kontakt s povrchem silnice tady je. Dokonce ten kontakt je ...
Zimní mají v létě na suchu delší brzdnou dráhu, zatím co já dobrzdím při krizovce, ty to někam našiješ se zimákama. Zimní jsou na hovno i v zimě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 11:27, RE: citrón
anonym napísal:
A když si to teda sám spočítáš,tak zjistíš co? Že ty zimní v létě brzdí lépe než letní? To asi těžko!! Řekni mi jedinou výhodu proč jezdit v létě na zimních. Jsi línej je přezout?! Hm. Já vidím jen nevýhody-rychleji se sjíždí,hůř brdí,hůř sedí v zatáčkách,jsou hlučnější...Říct,že když jezdím pomalu a málo,tak dobrý gumy nepotřebuju je pěkná blbost. To je jak kdyby někdo tvrdil-mně nevadí,že mi nebrzdí zadní brzdy,já jezdím pomalu....
Já zimní nedávám, zbytečnost. Ty jejich fakta, že pod 7 stupnů ztrácí přilnavost, jsou fakt strašný bludy. V zatáčkách si můžu dovolit téměř to samý, co v létě i když je např. pod nulou. A v našich podmínkách, že zasněží 2x do roka je to zbytečnost, akorát se pakují servismani.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 12:10, milan
Ja to ani necetl - jak nekde neni tabulka a jen naozry "odborniku", tak jsou to vzdycky jen kecy a domenky.
Kdo chce videt test jak ma dyb, at se mrkne sem:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 12:49, RE: milan
anonym napísal:
Ja to ani necetl - jak nekde neni tabulka a jen naozry "odborniku", tak jsou to vzdycky jen kecy a domenky.
Kdo chce videt test jak ma dyb, at se mrkne sem:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/
Rád si tu stránku prostuduji. Dá se ta stránka nějak přepnout na angličtinu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 12:54, RE: qaz
anonym napísal:
A maj uplně jinej tvat vzorku. A tvrdit,že zimní gumy v létě drží lépe stopu(aspoň tak si představuju lepší kontakt s vozovkou) je kardinální blbost. V zatáčce se to žmolí a auto se sune ven,v tu chvíli dám letní a auto při stejné rychlosti ve stejné zatáčce jede jak po kolejích. To je pro mě neodiskutovatelná výhoda.
Co to je "v zatáčce žmolí" ? Mně se v zatáčce nic nežmolí.
A to že na mokré silnici brzdí letní pneumatika hůř je pravda, klouže jako sáně. Ale asi je to tím že hůř odvádí tu vodu. Mohla by se letní pneumatika zkonstruovat tak aby lépe odváděla vodu? Vždyť s deštěm v červenci a srpnu se také musí počítat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 18:50, RE: citrón
anonym napísal:
Já zimní nedávám, zbytečnost. Ty jejich fakta, že pod 7 stupnů ztrácí přilnavost, jsou fakt strašný bludy. V zatáčkách si můžu dovolit téměř to samý, co v létě i když je např. pod nulou. A v našich podmínkách, že zasněží 2x do roka je to zbytečnost, akorát se pakují servismani.
A čím se ty servismani pakují? Ty si neumíš přezout gumy sám ?? A jestli jezdíš v zimě na letních gumách,tak si trotl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 19:03, RE: qaz
anonym napísal:
Co to je "v zatáčce žmolí" ? Mně se v zatáčce nic nežmolí.
A to že na mokré silnici brzdí letní pneumatika hůř je pravda, klouže jako sáně. Ale asi je to tím že hůř odvádí tu vodu. Mohla by se letní pneumatika zkonstruovat tak aby lépe odváděla vodu? Vždyť s deštěm v červenci a srpnu se také musí počítat.
Možná ti to na těch letních jede jak sáně,protože je máš sjetý. Dobrá letní guma odvádí vodu velice dobře. Je jasný,že když tam máš už třeba jen 3 mm,tak se vlastnosti zhoršují. Limit je 1,6 mm,ale já bych pod 4 mm už nejezdil. Pokud chci teda plně využívat vlastnosti dané gumy. Se nedivím,že když někdo jezdí a má tam 2-3 mm je pak v šoku,že mu to na vodě klouže.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 20:31, RE: citrón
anonym napísal:
A když si to teda sám spočítáš,tak zjistíš co? Že ty zimní v létě brzdí lépe než letní? To asi těžko!! Řekni mi jedinou výhodu proč jezdit v létě na zimních. Jsi línej je přezout?! Hm. Já vidím jen nevýhody-rychleji se sjíždí,hůř brdí,hůř sedí v zatáčkách,jsou hlučnější...Říct,že když jezdím pomalu a málo,tak dobrý gumy nepotřebuju je pěkná blbost. To je jak kdyby někdo tvrdil-mně nevadí,že mi nebrzdí zadní brzdy,já jezdím pomalu....
Voni jsou povoláním demagog. Když nemají podklad, tak si jej vyrobí.
Vzorec pro výpočet brzdné dráhy je velmi jednoduchý, lze jej najít ve fyzice pro střední školy. Problém je zjistit koeficient tření, který výrobci tají (ale dá se změřit, pokud má člověk siloměr). Asi výrobci sponzorují přezouvání, dnes jsem viděl o tom pořad v televizi. Páni redaktoři ví o fyzice také houby, jinak by takové bludy nehlásali. Přitom jsou o fyzice dopravních nehod dobré články na internetu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 20:45, RE: citrón
anonym napísal:
A čím se ty servismani pakují? Ty si neumíš přezout gumy sám ?? A jestli jezdíš v zimě na letních gumách,tak si trotl.
No právě trotl a idiot a imbecil jsi ty, protože jim věříš ty demagogické kecy- jak je teplota pod 7 okamžitě přezujte, auto nesedí a je to nebezpečné, tak akorát prdel vody a takový debil jako ty jim na to skočí. Dřív zádné zimní neexistovali a jezdilo se bez problémů a na sněhu. A právě na tvojí blbosti se pakují.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 13.04.2008 23:07, RE: qaz
anonym napísal:
Tady je docela dobře vidět jak důležitou roli hraje název výrobku. Pánové, když se řekne zimní gumy tak to neznamená že ty gumy jsou zimní. Jsou jenom z měkčí pryže. Nic víc. Důvod měkčí pryže v zimě je jasný a není o něm třeba hovořit. Když se jezdí na měkčí pryži i v létě tak se vůbec nic neděje. Jenom se ta měkčí pryž rychleji sjíždí. To by ale nemuselo vadit pokud by to bylo spojeno s lepším kontaktem s povrchem silnice. A ten lepší kontakt s povrchem silnice tady je. Dokonce ten kontakt je ...
Nemůžu souhlasit. Jedno léto jsem dojížděl zimní s celkem slušným vzorkem. Z prudšího deště to bylo opravdu o hubu. Na suchu to hvízdá jak šílené i při průjezdu křižovatkou o rychlosti 40 km/h. Týden jsem jezdil k horské chatě o letní dovolené a i když jsem si dával pozor, tak při teplotách nad 25 stupňů se z pneumatik kouřilo. Tento experiment už nebudu opakovat a radši pneumatiky zlikviduju. Každý plech na autě je mnohem dražší než jedna sada pneumatik.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.