0
späť
 

diskuze k tématu: Které palivo se více vyplatí?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 23.10.2008 18:58, rada
Měl jsem už vozy na benzín, LPG i na naftu.
Vůz do pohotovostní hmotnosti 1500kg na LPG jezdí nejlevněji, to je bez debat.
Při vyžší váze vozu slušný nárůst spotřeby.(húře táhne a roste spotřeba - pokud nemáte 3.0l)
Naftové motory mají výhodu velkého kroutícího momentu. Nevadí jim tolik zátěž zvýšení spotřeby z 6,0l/100km na 7,0/100km je vpohodě.(rozdíl ve spotřebě proti benzínu je 2 - 3l/100km)
Benzín je ideální do malých aut, kde je využití nafty zbytečné, (pokud netočíte alespoň 30000km/rok). (rozdíl ve spotřebě se zde tolik neprojeví auto na naftu 5,5l/100km auto na benzín 6,5l/100km rozdíl tak 1l/100km)
Závěr: Pokud chcete šetřit a máte lehčí auto, tak je LPG ideální. (spotřeba proti benzínu je vyžší asi o 10%, což je při ceně 15Kč/l vpohodě).
Pokud jezdíte hodně naloženi, nebo máte těžší vůz než 1500kg, tak je jasná volba nafta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 23.10.2008 20:50, rada
Měl jsem Š 1202,MB 1000,Š 105,to byla auta na benzin. jen tu 105 jsem koupil jako novou.Prodal jsem jí,když měla najeto asi 60 000,byl jsem s ní spokojen,brala tak 6,5 litru. Ale když jsem s ní byl v Itálii v roce 1990,překáželi jsme i náklaďákům. Tak jsem koupil ojetou audinu 100,naftovou. Pětiválec,na pětku jela skoro všude. A spotřeba mírně nad 6 litrů. Teď mám druhou oktávii,1,9 TDI,první jsem měl 66kw,spotřeba 5,5 litru,dalo se jet i za méně. Ta poslední je také 1,9TDI,ale 77 kW.Bere tak o půl litru víc.Obě jsem kupoval jako nové,celou dobu žádný problém,jen jsem měnil váhu vzduchu,když ta první trochu zlenivěla.Takže pokud auto,já jsem pro naftu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 23.10.2008 21:38, rada
z dieselu je rakovina jistá a to se vyplatí :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 07:37, Děkuji
za objektivní článek, poslední dobou se množí hlasy, že nafta už se nevyplatí a benzín je jasná volba, není to pravda i po zdražení je pro člověka, který jede víc než dvakrát týdně do Lídlu na nákup, nafta pořád jednička a kdo na to má žaludek, dá si LPG...
nevíte někdo, jestli se bude přidávat ta biosložka i do benzínu a kdy?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 07:55, Malé věcné chybičky
Není uvedeno proč a jakých podmínek je naftový motor méně šetrný k životnímu prostředí (přece má vyšší účinnost). Prodloužení výměny oleje při provozu na LPG se nedoporučuje, spíše naopak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 08:07, Jaké palivo?
Jsem zastáncem benzinu a jeho možné kombinaci s LPG.Ovšem to je trochu nevýhoda pro jeho delší dobu hoření a tím spojená zátěž motoru a dalším aspektem jsou uzavřené veřejné garáže,kam auto na LPG nesmí.Sice je na nás vynstrouvaný strašák v podobě CO2,ale to se musely vykácet pralesy a veškeré plynové elektrárny a lokální plynová topidla zakázat.Podle mě jsou největší zátěží,ze spalovacích motorů jednoznačně vznětový.Produkuje těžké kovy,síru,dehet a další super špatně vstřebávajícví složky a to pro celou planetu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 09:38, RE: Malé věcné chybičky
jbarman napísal:
Není uvedeno proč a jakých podmínek je naftový motor méně šetrný k životnímu prostředí (přece má vyšší účinnost). Prodloužení výměny oleje při provozu na LPG se nedoporučuje, spíše naopak.
Člověk nepotřebuje žádné tabulky oxidů ve výfukových plynech, aby zjistil, že naftový motor je méně šetrný k životnímu prostředí. Stačí jet pět minut za oktávií 1.9TDi a pak pět minut za 1.6MPi. Rozdíl jistě ucítíte.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 09:44, RE: Malé věcné chybičky
jbarman napísal:
Není uvedeno proč a jakých podmínek je naftový motor méně šetrný k životnímu prostředí (přece má vyšší účinnost). Prodloužení výměny oleje při provozu na LPG se nedoporučuje, spíše naopak.
Naftový motor díky principu svého pracovního cyklu produkuje více NOx, díky vysoké teplotě spalování a produkuje řádově vyšší podíl karcinogenního prachu, protože palivo přichází do válce v kapalné podobě a v okamžiku vzplanutí není ještě dokonale odpařené, čili hoří nehomogenní směs. Jediná produkce jedovatého CO, který je afinnější na hemoglobin než O2, je u naftových motorů cca poloviční. Vliv kladné účinnosti se projeví na nižší hodnotě CO2, který je pro člověka neškodný (nezávadný).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 09:51, RE: Malé věcné chybičky
briketomet napísal:
Člověk nepotřebuje žádné tabulky oxidů ve výfukových plynech, aby zjistil, že naftový motor je méně šetrný k životnímu prostředí. Stačí jet pět minut za oktávií 1.9TDi a pak pět minut za 1.6MPi. Rozdíl jistě ucítíte.
Jistě! Té TDi totiž nebudete stačit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 10:22, Užitečné srovnání
Hezky spočítané náklady na tři typy paliv u stejného auta. Lepší než výkřiky "nafta už se nevyplatí" nebo "nafta se vždycky vyplatí". Zabývá se jen náklady, které se navíc v průběhu roku mění. Ceny nafty od června klesly o 5Kč/l, u benzínu méně u LPG asi ještě méně (pokud vůbec). Takže srovnání při dnešních cenách by zase o něco lépe vyznělo pro naftu. Ve srovnávaných motorech pro naftu vyzní nejlépe výkon a dynamika. 1,6 MPi v LPG a TDi (zde PD s 77 KW) jsou opravdu úplně někde jinde. Co se týče splodin, nafta zas vyjde nejhůře.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 10:30, RE: Malé věcné chybičky
Muroň napísal:
Jistě! Té TDi totiž nebudete stačit.
Hlavně 66kw
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 10:32, RE: Malé věcné chybičky
zigi napísal:
Hlavně 66kw
66 KW v Polu mám a 1,6 MPI si dávám hravě . Ten tah vocpoda je zkrátka znát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:08, RE: Malé věcné chybičky
David V napísal:
Naftový motor díky principu svého pracovního cyklu produkuje více NOx, díky vysoké teplotě spalování a produkuje řádově vyšší podíl karcinogenního prachu, protože palivo přichází do válce v kapalné podobě a v okamžiku vzplanutí není ještě dokonale odpařené, čili hoří nehomogenní směs. Jediná produkce jedovatého CO, který je afinnější na hemoglobin než O2, je u naftových motorů cca poloviční. Vliv kladné účinnosti se projeví na nižší hodnotě CO2, který je pro člověka neškodný (nezávadný).
Doporučuji zhluboka dýchat CO2, asi se budete divit jak je neškodný...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:10, Otázka
Nedojdeme k (docela dost) jiným výsledkům, když použijeme jiný vůz (já TDi nepříliš ráda, ale benzínový 1.6 v octavii je - dle mne - úplně "out").
PS: Tohle je - dle mne - "neřešitelné" - protože sice můžeme dojít k výpočtu CO je nejLEVNĚJŠÍ, ale televizor přece také nekupujeme JEN dle spotřeby (a vůz je daleko "sofistikovanější" "záležitost")
PPS: Včera se mi moc líbily příspěvky pod C5 a naprosto souhlasím - nejlepší? NE! Zajímavý podceněný v bazaru výhodný? ANO!
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:13, RE: Užitečné srovnání
Muroň napísal:
Hezky spočítané náklady na tři typy paliv u stejného auta. Lepší než výkřiky "nafta už se nevyplatí" nebo "nafta se vždycky vyplatí". Zabývá se jen náklady, které se navíc v průběhu roku mění. Ceny nafty od června klesly o 5Kč/l, u benzínu méně u LPG asi ještě méně (pokud vůbec). Takže srovnání při dnešních cenách by zase o něco lépe vyznělo pro naftu. Ve srovnávaných motorech pro naftu vyzní nejlépe výkon a dynamika. 1,6 MPi v LPG a TDi (zde PD s 77 KW) jsou opravdu úplně někde jinde. Co se týč...
"Celkové náklady po prodeji" jsou u nafty ještě o 1500kč vyšší než u benzínu!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:18, RE: Užitečné srovnání
Muroň napísal:
Hezky spočítané náklady na tři typy paliv u stejného auta. Lepší než výkřiky "nafta už se nevyplatí" nebo "nafta se vždycky vyplatí". Zabývá se jen náklady, které se navíc v průběhu roku mění. Ceny nafty od června klesly o 5Kč/l, u benzínu méně u LPG asi ještě méně (pokud vůbec). Takže srovnání při dnešních cenách by zase o něco lépe vyznělo pro naftu. Ve srovnávaných motorech pro naftu vyzní nejlépe výkon a dynamika. 1,6 MPi v LPG a TDi (zde PD s 77 KW) jsou opravdu úplně někde jinde. Co se týč...
Taky nutno podotknout, ze u Octavie je ten rozdil v porizovaci cene naftoveho motoru dost vyrazny proti benzinu, u jinych aut je ten rozdil zpravidla mensi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:26, srovnani
Clanek zajimavy, jeste by to chtelo promitnout nejak realnou spotrebu paliva, ne teoretickou od vyrobce, ale kde vzit nejakou spolehlivou hodnotu...

PS. Jen takovy detail, pisete, ze Octavia v nafte ma pevne servisny intervaly na 30 000km. Nema. Ma bud pevne 15 000km nebo promenne intervaly, max. vsak 30 000km nebo 2 roky. Tech 30 000km nenajede v realu v podstate nikdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:34, RE: Malé věcné chybičky
Muroň napísal:
66 KW v Polu mám a 1,6 MPI si dávám hravě . Ten tah vocpoda je zkrátka znát.
To bude asi těma "hlínama" co tam máš, nebo ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:36, RE: srovnani
mikes napísal:
Clanek zajimavy, jeste by to chtelo promitnout nejak realnou spotrebu paliva, ne teoretickou od vyrobce, ale kde vzit nejakou spolehlivou hodnotu...

PS. Jen takovy detail, pisete, ze Octavia v nafte ma pevne servisny intervaly na 30 000km. Nema. Ma bud pevne 15 000km nebo promenne intervaly, max. vsak 30 000km nebo 2 roky. Tech 30 000km nenajede v realu v podstate nikdy.
oprava... "servisni"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.10.2008 11:41, RE: Malé věcné chybičky
mikes napísal:
Doporučuji zhluboka dýchat CO2, asi se budete divit jak je neškodný...
To má co znamenat? CO2 a H2O jsou terminální produkty spalování. Oba jsou zdravotně nezávadné. Jejich využití organismem je na jinou debatu.
reagovať
  1 ... 4 5 6 7


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.