0
späť
 

diskuze k tématu: koupě auta pro seniory

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 06.05.2013 12:15, koupě auta pro seniory
Chtěli bychom si pořídit starší automobil max. 2006 do 130000 kč, benzín, max 1.6 vyšší sedadla hlavně u s polujezdce,starší lidi, nájezd7-10 tisíc km za rok. Děkuji za odpověd. S pozdravem Jan.
reagovať
Roman AX
počet príspevkov134
dátum registrácie09.12.2011
Pondelok 06.05.2013 18:31, dacia
Co takhle trochu došetřit a koupit nové Sandero, nebo Logana. Je to rozdíl 30tis. k tomu nejlevnějšímu, ale má to záruku, pozink. karoserii a 1,2 16V je spolehlivá a úsporná.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Pondelok 06.05.2013 19:35, auto do 130tis kč pro důchodce :)
Dobrý den, dovolte mi abych Vám doporučil Ford Fiesta 5 generace z roku 2001 až 2008. Tohle vozidlo má normální posed :) ač si myslím že pro důchodce sedačky jsou OK. Dívejte se po motoru 1.3 51kW pro příměstký provoz neboli na vašich 10tis km ideální motor. Sám toto vozidlo vlastním rok s motorizací 1.3 51kW a musím uznat a zaťukat na dřevo že po přesednutí z Ford Escort je to docela zábava s tím jezdit. Je to takové živější co se zatáček týče. Umí jezdit za slušnou spotřebu. Dálkové trasy za 5 litru, město do 7 litru :) což je na dnešní dobu tak akorát :) Má rozvody poháněné řetězem jako Škoda Felicia, ale nerezne tak jako Felicia, protože má pozinkovanou karoserii. Interiér je celkem vzdušný, ale rozhodně se v tom nedá převážet kontrabas. Kufr má 284 litru :) což ho řadí o pár litrů výš než Škoda Felicie. Je to bezúdržbové auto. Ano do údržby bychom neměli počítat spotřební věci jako pohonné hmoty, pneumatiky na léto a zimu atd. Doporučuji zkontrolovat podvozkové části a pokud se bude jednat o tyčky stabilizátoru nevěste hlavu. Jedna tyčka od firmy TRW stojí 330,- což není hrozné oproti originálu kdy jedna tyčka Ford MotorCraft stojí 1350,- jedna. Řetězové rozvody se nemění tak jak u felicie. Po koupi udělat běžný servis což je olej, svíčky, filtry. Doporučuji olej 10W40 syntetiku :) Stačí koupit 3 - 4 litry. Což je cca 450 za 4L od značky SHELL. Svíčky doporučuji originál od Ford. Sadu seženete do 700,- Nedávat proboha nějaké svíčky značky BRISK, BOSCH atd. Ty svíce po pár tisících km odejdou. Nikdo neví proč to odchází ale když se tam dají originál svíčky tak ty svíčky prostě těch 40 tis km nalitaj :D Nekupujte Sandero!!! Nekupujte protože většinou za 160 000 nabízí základ a to myslím ještě přes financování. proč nemít Ford Fiesta z roku např. 2006 s motorem 1.3 51kw se serviskou a prvním majiteli za cca 90 000 ???? Proč neuvažovat takhle?! Navíc za 90 000 v pohodě budete mít 4x airbag, ABS, posilovač řízení, el.okna, el.zrcátka, možná ESP ( stabilizaci) atd. Prostě auto doslova za hubičku by se dalo říct. Proč kupovat nějaké nové auto například za 200 000 když můžu mít to samé o 50% levněji a ještě možná s větší výbavou? :)
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 07.05.2013 06:52, Dobrý dotaz
Roman AX > Pokud se nepletu, tak ani dnešní nové dacie nemají pozinkovanou karoserii, ale co do smyslu je ta rada OK. Vybírat z nějakých holých skladovek s plnou zárukou má docela smysl, tím spíše, že se dnes nabízejí u řady výrobců záruky delší než dvouleté.

matys000 > Nevím, z jakého ročníku tu fiestu máte. Ale například fiesty od roku 2006, jak chce tazatel, mají faceliftovaný interiér shodný s moderznizovaným fusionem. Takže na co se může majitel takového auta připravit, jsou například praskající uchycení výdechů klimatizace (lamely nedrží polohu = jsou k ničemu). Jedna taková stojí 400 korun, na palubce jsou 4, za výměnu si servis naúčtuje 0,5-1 hodinu práce, díl nebývá skladem a musí se objednat. Stejný problém trápí i C-Max. Mně na bývalém fusionu praskly bez vnějšího zásahu ty výdechy 3 ze 4 během 2 týdnů (asi při 4 letech stáří auta). Řeknete si, že je to drobnost, ale docela otravná. Doporučujete olej "10W40 syntetiku" - a to je jako co? Motor má jasně danou specifikaci oleje (konkrétní), který se tam má nalít, nemusí být od Ford Motorcraft Formula, ale musí se jí držet. "10W40" se syntetika neříkalo ani tehdy, když se tato zavádějící označení ještě většinově používala (byla to "polosyntetika").

Jestli bych něco z ojetin doporučil starším lidem, tak Fiat Panda - vybavený motorem 1.2, s posilovačem řízení a mechanickou klimatizací. Zbytek bych řešil dle hesla "co tam není, se nepokazí". Dobře se do ní nastupujete, má vyšší stavbu. Tady jsou dvě zánovní:
- http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-dynamic-sleva-28230574.html
- http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-odpocet-dph-18694308.html

A nová panda III. generace se i s klimatizací a pětiletou zárukou dá pořídit pod 180 000, ale to už je na přišetření docela dost.
reagovať
Roman AX
počet príspevkov134
dátum registrácie09.12.2011
Utorok 07.05.2013 07:07, dacia
Dacia má pozinkovanou karoserii a v základu nabízí 4 x airbag, ESP a ABS. Pánové, stačí se podívat na její stránky. Vzhledem k malému počtu modelů jsou celkem přehledné. Mimochodem, k zajímavému omezení v základní verzi patří výběr ze dvou barev, bílé a modré.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 07.05.2013 08:04, Renault Modus
Zajímavou možností by pro vás byl Renault Modus 1,2 benzín. Vlastním tohle autíčko jako "druhé do rodiny" a mohu jen doporučit. Malá pojistka, spotřeba do 6 litrů i při krátkých jízdách, je vyšší s velkými dveřmi a velmi dobře se díky tomu nastupuje. Interiér je na takového "prcka" neuvěřitelně prostorný, což je částečně na úkor zavazadlového prostoru - má ale posuvná zadní sedadla, takže se dá s kufrem dost kouzlit. Našel jsem na tom autě za 6 let co jej mám jen dvě chyby: 1) žárovky v předních světlometech mění servis, protože se musí sundat nárazník - stojí to sice cca 500,-kč jednou ročně, ale je to otravné; 2) auto dost ztrácí na ceně - což pro vás jako kupce je spíše výhoda. Slušný kousek přitom koupíte okolo 100 tisíc, takže vám zbydou peníze na prvotní servis a případné opravy.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Utorok 07.05.2013 09:07, Meriva
V daném cenovém limitu je v benzinu výborná volba Meriva. Ze všech jmenovaných aut jednoznačně nejlepší ochrana proti korozi, jednoduchý, spolehlivý a v rámci legálních rychlostí i úsporný motor 1.4 Twinport s řetězem. Dokonce jeden z mála Opelů který nějakou dobu kraloval v žebříčku spolehlivosti TUV. Vysoká sedadla, velký a dobře přístupný kufr, slušný podvozek a s délkou jen málo přes 4 metry. Myslím že do EURONCAP nemá cenu šťourat když je v diskuzi Dacia. Dalším benefitem Opelu jsou díly za hubičku a to i originál, diagnostiku na Opel má skoro každý lepší neorigo servis.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 07.05.2013 09:39, Pro seniory raději záruku
Jsou skupiny lidí, pro které může mít anonymní ojetina následně drahý provoz. Zazněly tady nové low-cost vozy, což si myslím, že není špatný tip.
Následně bych sháněl vozy, které ještě nevyběhly z tovární záruky a je určitá šance, že se případné dětské nemoci a neduhy podaří odstranit v rámci záruky. Ovšem fakt, že je záruka ještě platná je nutno ověřit přímo v autorizovaném servisu daného vozu.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Utorok 07.05.2013 11:51, Suzuki Swift
Mím favoritem by byl Suzuki Swift,pohodlné nastupování a vystupování z vozu,navíc velmi šikovné autíčko,popřípadě Fabia 2,rovněž vysoký posez a dobré nastupování a vystupování,laciný provoz.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 07.05.2013 13:04, RE: Suzuki Swift
Fanda napísal:
Mím favoritem by byl Suzuki Swift,pohodlné nastupování a vystupování z vozu,navíc velmi šikovné autíčko,popřípadě Fabia 2,rovněž vysoký posez a dobré nastupování a vystupování,laciný provoz.


Asi mám jinou představu o výkladu pojmu "vysoký posez". Fabia i swift jsou obyčejná malá nízká auta, pro důchodce a méně pohyblivé lidi je to naprosto nevhodné řešení. V porovnání se zde uváděnou merivou, modusem nebo třeba fiatem idea je to velká bída i protorově. Přitom provozní náklady mini MPV jsou stejné nebo nižší jako u zmíněné fábie.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 07.05.2013 13:25, RE: dacia
Roman AX napísal:
Dacia má pozinkovanou karoserii a v základu nabízí 4 x airbag, ESP a ABS. Pánové, stačí se podívat na její stránky. Vzhledem k malému počtu modelů jsou celkem přehledné. Mimochodem, k zajímavému omezení v základní verzi patří výběr ze dvou barev, bílé a modré.


Koukám, že značka Dacia jde nahoru. :) Pamatuju dobře blízkého logana, kterému museli dělat skrze svolávačku tu dodatečnou ochranu a úpravu, ale současné by to už trápit nemuselo. Tím lépe.

Jinak než swift, to už raději ignis - tam by se o tom vysokém posezu hovořit dalo. Nevýhodou ignisu je určitá "užranost" a také kufr má překvapivě malý - co do objemu jen o minimum větší než panda předchozí generace.

Zmíněná idea je rovněž dobrá volba, doma jsme ji měli, jen nabídka ojetin je slabší. Meriva je podle přátel - "oplistů" - zklamáním (měli ji od novoty) - hlavně co do kvality zpracování. Vyměnili ji za corsu, ale tam se zase nedá hovořit o vyšším posezu. Renault Modus/Nissan Note, na ty bych taky mrknul, i když ani jich moc ojetých nebude.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 07.05.2013 17:52, RE: Dobrý dotaz
Giorgio napísal:
Roman AX > Pokud se nepletu, tak ani dnešní nové dacie nemají pozinkovanou karoserii, ale co do smyslu je ta rada OK. Vybírat z nějakých holých skladovek s plnou zárukou má docela smysl, tím spíše, že se dnes nabízejí u řady výrobců záruky delší než dvouleté. matys000 > Nevím, z jakého ročníku tu fiestu máte. Ale například fiesty od roku 2006, jak chce tazatel, mají faceliftovaný interiér shodný s moderznizovaným fusionem. Takže na co se může majitel takového auta připravit, jsou například praskající uchycení výdechů klimatizace (lamely nedrží polohu = jsou k ničemu). Jedna taková stojí 400 korun, na palubce jsou 4, za výměnu si servis naúčtuje 0,5-1 hodinu práce, díl nebývá skladem a musí se objednat. Stejný problém trápí i C-Max. Mně na bývalém fusionu praskly bez vnějšího zásahu ty výdechy 3 ze 4 během 2 týdnů (asi při 4 letech stáří auta). Řeknete si, že je to drobnost, ale docela otravná. Doporučujete olej "10W40 syntetiku" - a to je jako co? Motor má jasně danou specifikaci oleje (konkrétní), který se tam má nalít, nemusí být od Ford Motorcraft Formula, ale musí se jí držet. "10W40" se syntetika neříkalo ani tehdy, když se tato zavádějící označení ještě většinově používala (byla to "polosyntetika"). Jestli bych něco z ojetin doporučil starším lidem, tak Fiat Panda - vybavený motorem 1.2, s posilovačem řízení a mechanickou klimatizací. Zbytek bych řešil dle hesla "co tam není, se nepokazí". Dobře se do ní nastupujete, má vyšší stavbu. Tady jsou dvě zánovní: - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-dynamic-sleva-28230574.html - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-odpocet-dph-18694308.html A nová panda III. generace se i s klimatizací a pětiletou zárukou dá pořídit pod 180 000, ale to už je na přišetření docela dost.

Fiestu mám z roku 2002. Skrz ten olej. Nevím proč, ale když kupuji olej tak je tam jasně napsáno syntetický olej nebo polosyntetický. Já jasně volím syntetický olej 10W40 od Shellu, i když by se tam měla původně dávat 5W30 Ford Formula E. Jelikož je tento olej drahý relativně 4L myslím nějak za 800Kč jsem se rozhodnul hned po koupi vyměnit za 10W40 od Valvoline a teď po roce po nájezdu 5000km olej od SHELL + všechny filtry co jsou v autě. Tohle auto je dobré dalo by se říct než nějaká Škoda Fabia 1.4 MPI. Fiesta má nižší pojistku, relativně levné díly pokud se ví kde nakupovat ( nemám na mysli auto-kelly atd.) , lepší prostornost ( co si budeme říkat vzadu si tři lidé prostě sednou :) v fabii ne. To co doporučujete - Fiat Panda je dobré auto to ano. Ale důchodci chtějí aby to auto něco vydrželo. Samozřejmě motoricky motor od fiatu 1.1 a 1.2 sahá někde do existence prvních Fiat Punto. Dobré motory. Ale vzhledem k tomu, že já měřím 180cm tak si myslím že je to malé auto asi tak pro lidi do 165cm a pro důchodce nevhodné ,je to prostě malé. Ještě k té spolehlivosti prostornosti. Ještě navrhuji Honda JAZZ :) Jak se říká, japonec nakonec. Motory spolehlivost nadevše. Dokonce před koupi Fiesty jsem nad tímto vozem uvažoval :) Zavazedlník myslím nějak 370 litrů což je akorát tak na výlet na chalupu či tak :) Ovládání vozu myslím na dobré úrovni. Nechť me ať se naše spotřebitelské rady nějak dostanou na povrch. jak říkám kdybych chtgěl auto do 130 000 a byl důchdoce tak bych koupil Ford Fiesta 1.3 51kW nebo Honda Jazz s motorem 1.2 57kW. Šel by i motor 1.4. Ale pozor. Tento motor má obsah 1334 cm3. :D takže, až půjde někdo pojistit nebo má Hondu Jazz 1.3 pojištěnou jako 1.4 :D Tak teda gratuluji. Pokud se podíváte pozorně pojištění se zahrnuje na motory do 1000cm3 aa pak od 1001 cm3 do 1350cm3 :D Takže ti kteří mají pojištěnou Hondu Jazz jako 1.4 tak si spočítejte o kolik jste se připravili :)
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 07.05.2013 19:20, RE: Dobrý dotaz
matys000 napísal:
Giorgio napísal:
Roman AX > Pokud se nepletu, tak ani dnešní nové dacie nemají pozinkovanou karoserii, ale co do smyslu je ta rada OK. Vybírat z nějakých holých skladovek s plnou zárukou má docela smysl, tím spíše, že se dnes nabízejí u řady výrobců záruky delší než dvouleté. matys000 > Nevím, z jakého ročníku tu fiestu máte. Ale například fiesty od roku 2006, jak chce tazatel, mají faceliftovaný interiér shodný s moderznizovaným fusionem. Takže na co se může majitel takového auta připravit, jsou například praskající uchycení výdechů klimatizace (lamely nedrží polohu = jsou k ničemu). Jedna taková stojí 400 korun, na palubce jsou 4, za výměnu si servis naúčtuje 0,5-1 hodinu práce, díl nebývá skladem a musí se objednat. Stejný problém trápí i C-Max. Mně na bývalém fusionu praskly bez vnějšího zásahu ty výdechy 3 ze 4 během 2 týdnů (asi při 4 letech stáří auta). Řeknete si, že je to drobnost, ale docela otravná. Doporučujete olej "10W40 syntetiku" - a to je jako co? Motor má jasně danou specifikaci oleje (konkrétní), který se tam má nalít, nemusí být od Ford Motorcraft Formula, ale musí se jí držet. "10W40" se syntetika neříkalo ani tehdy, když se tato zavádějící označení ještě většinově používala (byla to "polosyntetika"). Jestli bych něco z ojetin doporučil starším lidem, tak Fiat Panda - vybavený motorem 1.2, s posilovačem řízení a mechanickou klimatizací. Zbytek bych řešil dle hesla "co tam není, se nepokazí". Dobře se do ní nastupujete, má vyšší stavbu. Tady jsou dvě zánovní: - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-dynamic-sleva-28230574.html - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-odpocet-dph-18694308.html A nová panda III. generace se i s klimatizací a pětiletou zárukou dá pořídit pod 180 000, ale to už je na přišetření docela dost.
Fiestu mám z roku 2002. Skrz ten olej. Nevím proč, ale když kupuji olej tak je tam jasně napsáno syntetický olej nebo polosyntetický. Já jasně volím syntetický olej 10W40 od Shellu, i když by se tam měla původně dávat 5W30 Ford Formula E. Jelikož je tento olej drahý relativně 4L myslím nějak za 800Kč jsem se rozhodnul hned po koupi vyměnit za 10W40 od Valvoline a teď po roce po nájezdu 5000km olej od SHELL + všechny filtry co jsou v autě. Tohle auto je dobré dalo by se říct než nějaká Škoda Fabia 1.4 MPI. Fiesta má nižší pojistku, relativně levné díly pokud se ví kde nakupovat ( nemám na mysli auto-kelly atd.) , lepší prostornost ( co si budeme říkat vzadu si tři lidé prostě sednou :) v fabii ne. To co doporučujete - Fiat Panda je dobré auto to ano. Ale důchodci chtějí aby to auto něco vydrželo. Samozřejmě motoricky motor od fiatu 1.1 a 1.2 sahá někde do existence prvních Fiat Punto. Dobré motory. Ale vzhledem k tomu, že já měřím 180cm tak si myslím že je to malé auto asi tak pro lidi do 165cm a pro důchodce nevhodné ,je to prostě malé. Ještě k té spolehlivosti prostornosti. Ještě navrhuji Honda JAZZ :) Jak se říká, japonec nakonec. Motory spolehlivost nadevše. Dokonce před koupi Fiesty jsem nad tímto vozem uvažoval :) Zavazedlník myslím nějak 370 litrů což je akorát tak na výlet na chalupu či tak :) Ovládání vozu myslím na dobré úrovni. Nechť me ať se naše spotřebitelské rady nějak dostanou na povrch. jak říkám kdybych chtgěl auto do 130 000 a byl důchdoce tak bych koupil Ford Fiesta 1.3 51kW nebo Honda Jazz s motorem 1.2 57kW. Šel by i motor 1.4. Ale pozor. Tento motor má obsah 1334 cm3. :D takže, až půjde někdo pojistit nebo má Hondu Jazz 1.3 pojištěnou jako 1.4 :D Tak teda gratuluji. Pokud se podíváte pozorně pojištění se zahrnuje na motory do 1000cm3 aa pak od 1001 cm3 do 1350cm3 :D Takže ti kteří mají pojištěnou Hondu Jazz jako 1.4 tak si spočítejte o kolik jste se připravili :)


Fiesta ani Jazz nejsou vhodné pro poptávaný účel. Jsou to dobrá auta, ale postrádají v požadavcích zmíněné vyšší sedačky pro snazší nastupování. Osobně bych vybíral z dvojice Renault Modus 1,2, o kterém jsem se rozepsal výše, v případě preference klidného jízdního stylu. Nebo jeho "dvojče" Nissan Note 1,4 pro dynamičtější svezení. Pro Renault hovoří nižší provozní náklady, nižší spotřeba, lepší sedadla v předu a posuvná zadní sedadla. Nissan Note má mnohem dynamičtěji působící motor, lepší zpracování interiéru, "klasickou přístrojovku" a podstatně snazší výměnu žárovek v předních světlometech.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 07.05.2013 20:34, RE: Dobrý dotaz
matys000 napísal:
Giorgio napísal:
Roman AX > Pokud se nepletu, tak ani dnešní nové dacie nemají pozinkovanou karoserii, ale co do smyslu je ta rada OK. Vybírat z nějakých holých skladovek s plnou zárukou má docela smysl, tím spíše, že se dnes nabízejí u řady výrobců záruky delší než dvouleté. matys000 > Nevím, z jakého ročníku tu fiestu máte. Ale například fiesty od roku 2006, jak chce tazatel, mají faceliftovaný interiér shodný s moderznizovaným fusionem. Takže na co se může majitel takového auta připravit, jsou například praskající uchycení výdechů klimatizace (lamely nedrží polohu = jsou k ničemu). Jedna taková stojí 400 korun, na palubce jsou 4, za výměnu si servis naúčtuje 0,5-1 hodinu práce, díl nebývá skladem a musí se objednat. Stejný problém trápí i C-Max. Mně na bývalém fusionu praskly bez vnějšího zásahu ty výdechy 3 ze 4 během 2 týdnů (asi při 4 letech stáří auta). Řeknete si, že je to drobnost, ale docela otravná. Doporučujete olej "10W40 syntetiku" - a to je jako co? Motor má jasně danou specifikaci oleje (konkrétní), který se tam má nalít, nemusí být od Ford Motorcraft Formula, ale musí se jí držet. "10W40" se syntetika neříkalo ani tehdy, když se tato zavádějící označení ještě většinově používala (byla to "polosyntetika"). Jestli bych něco z ojetin doporučil starším lidem, tak Fiat Panda - vybavený motorem 1.2, s posilovačem řízení a mechanickou klimatizací. Zbytek bych řešil dle hesla "co tam není, se nepokazí". Dobře se do ní nastupujete, má vyšší stavbu. Tady jsou dvě zánovní: - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-dynamic-sleva-28230574.html - http://www.tipcars.com/fiat-panda/12i-klima-odpocet-dph-18694308.html A nová panda III. generace se i s klimatizací a pětiletou zárukou dá pořídit pod 180 000, ale to už je na přišetření docela dost.
Fiestu mám z roku 2002. Skrz ten olej. Nevím proč, ale když kupuji olej tak je tam jasně napsáno syntetický olej nebo polosyntetický. Já jasně volím syntetický olej 10W40 od Shellu, i když by se tam měla původně dávat 5W30 Ford Formula E. Jelikož je tento olej drahý relativně 4L myslím nějak za 800Kč jsem se rozhodnul hned po koupi vyměnit za 10W40 od Valvoline a teď po roce po nájezdu 5000km olej od SHELL + všechny filtry co jsou v autě. Tohle auto je dobré dalo by se říct než nějaká Škoda Fabia 1.4 MPI. Fiesta má nižší pojistku, relativně levné díly pokud se ví kde nakupovat ( nemám na mysli auto-kelly atd.) , lepší prostornost ( co si budeme říkat vzadu si tři lidé prostě sednou :) v fabii ne. To co doporučujete - Fiat Panda je dobré auto to ano. Ale důchodci chtějí aby to auto něco vydrželo. Samozřejmě motoricky motor od fiatu 1.1 a 1.2 sahá někde do existence prvních Fiat Punto. Dobré motory. Ale vzhledem k tomu, že já měřím 180cm tak si myslím že je to malé auto asi tak pro lidi do 165cm a pro důchodce nevhodné ,je to prostě malé. Ještě k té spolehlivosti prostornosti. Ještě navrhuji Honda JAZZ :) Jak se říká, japonec nakonec. Motory spolehlivost nadevše. Dokonce před koupi Fiesty jsem nad tímto vozem uvažoval :) Zavazedlník myslím nějak 370 litrů což je akorát tak na výlet na chalupu či tak :) Ovládání vozu myslím na dobré úrovni. Nechť me ať se naše spotřebitelské rady nějak dostanou na povrch. jak říkám kdybych chtgěl auto do 130 000 a byl důchdoce tak bych koupil Ford Fiesta 1.3 51kW nebo Honda Jazz s motorem 1.2 57kW. Šel by i motor 1.4. Ale pozor. Tento motor má obsah 1334 cm3. :D takže, až půjde někdo pojistit nebo má Hondu Jazz 1.3 pojištěnou jako 1.4 :D Tak teda gratuluji. Pokud se podíváte pozorně pojištění se zahrnuje na motory do 1000cm3 aa pak od 1001 cm3 do 1350cm3 :D Takže ti kteří mají pojištěnou Hondu Jazz jako 1.4 tak si spočítejte o kolik jste se připravili :)


Můj otec má přes 180 cm, cca 85 kg, celý život cvičí a pracuje fyzicky (přes 25 let dělal profesionálního hasiče), takže není žádný drobek, a jelikož přišel o služební auto, pořídil si pandu právě minulý týden. Než dostal služebák, měl ideu. Domnívám se, že tím pádem ta auta dokážu velikostně porovnat, panda je malá zvenku, ale velká uvnitř (pomineme-li kufr 207 litrů). A co se parametru "něco vydržet týče", tak panda je právě z těch aut, co něco vydrží - a to se dá dočíst napříč internetem. Odmyslete si automatickou klimatizaci a v prvních letech občas vadné budíky (dnes dávno vyměněné a u auto po r. 2006 nebudou a je to nekazící se auto, které není přetechnizované, je překvapivě dobře postavené a bytelné).

Fiesta a fusion mají problém v tom, že po faceliftu jsou výrazně šizenější (fusion, který by se dokonce více hodil do požadované role než fiesta, tak citelněji).

A co se těch olejů týče, tak fordovské motory nechtějí jen 5W30, ale mají přesný kód specifikující tento olej, nestačí "jen nějaká" 5W30. A je tam obvykle udávána také specifikace API.

Nemůžu se zbavit dojmu, že kromě fiesty jste nikdy jiné auto neměl, a tak trpíte komplexem prvního auta - odpustíte mu i chybějící podlahu. Ale máte příliš úzkou optiku, vše posuzujete svým měřítkem (velikost, preference, vlastní auto). Zkuste se zaměřit na to, jestli pro tazatele je důležitější, jaký objem motor má, nebo jestli se mu (respektive spolujezdci) do toho auta bude dobře nastupovat s ohledem na světlou výšku. Nebude. Fiesta se prostě jako odpověď nehodí.
reagovať
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Piatok 20.09.2013 14:31, Tazatel chtěl vyšší posed
a vy mu tady nabízíte Fiestu, Jazz, Pandu, a podobně.
A proč ne Fiestu za 90tis.? Protože 2006. To je jako bych doporučoval MB A protože je levnější a pod čarou bych dopsal, že je to ovšem rok 2000.
reagovať
Corlis
počet príspevkov135
dátum registrácie14.03.2007
Piatok 20.09.2013 18:47, suza
ja bych to viděl na suzuki splash nebo ten modus. Obojí mi stojí u paneláku, chodím kolem nich, vidím, kdo do toho leze... prostorné to je skvěle /suza ma menší kufr/, ale vyšší to je, splash ma litr motor. I když ten modus by mne asi lákal víc, dokonce chris harris se kdysi projel a pěl chválu...
reagovať
Duval
počet príspevkov30
dátum registrácie15.05.2013
Nedela 22.09.2013 10:09, vyšší auto např. Berlingo.
Lidi, předně. Je mi jedno kdo s čím jezdí a čím se chlubí. Vyjádřím pouze svůj osobní svobodný názor. Ideální varianta - CITROEN BERLINGO (alternativa Peugeot Partner) v benzínu 1,6 a shánět výbavu - model např. TONIC. Tj. auto má ABS, klimatizaci, okna v elektrice atd. Posuvné boční dveře, na dodávkové auto přijatelný interier. Ale hlavně, krásné pohodlné nastupování, obrovský vnitřní prostor, obrovský prostor nad hlavou, auto nekoroduje jako některé rádoby luxusní DE vozy MB E, BMW 5 ze stejného roku výroby apod. Auto z roku např. 2003, 2004 se dá pořídit velmi kvalitní do 100 000 Kč s nájezdem 150 - 170 000 km. Což na spolehlivý a nenáročný a léty prověřený motor 1,6 16V 80 kW není nic, těchto aut lítá po Evropě statisíce a jsou to tahouni a věrní pomocníci. Běžně u firem mají tyhle motory za sebou 350 000 km a více a stále slouží. Takže pokud se zadaří sehnat zachovalý plně vybavený kus v ceně kolem 95000 Kč s najetými 170 000 km, je to pro staršího pána, co chce vyšší auto, které bude výtečně a levně sloužit, ideální volba. A spoustu korun můžete použít na smysluplnější věci, než je nákup plechovky od nejmenované rumunské automobilky. A pokud se zadaří a auto bude např. z DE z privátu, udržované, opečovávané, bývalý rodinný mazlík, nemá nákup žádná negativa. Rozhodně je to o mnoho lepší investice, než si naběhnout na Š Citigo, Š Fóbia apod., kde za 250 000, o které vás min. naše domácí automobilka obere, dostanete motor, kola, karoserii a ....jinak prd. Ale komu není rady, tomu není pomoci. Lidi, víte co je podstata podnikání a kapitalismu? Maximalizece zisku!!!! A není vám divné, když se jedna domácí automobilka chlubí, jak jim roste zisk? Protože má na obrovské zisky a velký zisk se dělá tak, že se levně vyrobí a draze prodá. A jak se levně vyrobí???? To si přeberte už sami. Jak se draze prodá - dokonale zmáknutá reklama, strategie, ošálení zákazníka.........
reagovať
Duval
počet príspevkov30
dátum registrácie15.05.2013
Nedela 22.09.2013 10:18, RE: koupě auta pro seniory
nepřihlášený uživatel napísal:
Chtěli bychom si pořídit starší automobil max. 2006 do 130000 kč, benzín, max 1.6 vyšší sedadla hlavně u s polujezdce,starší lidi, nájezd7-10 tisíc km za rok. Děkuji za odpověd. S pozdravem Jan.


Zkuste do výběru zahrnout např. CITROEN BERLINGO 1,6 16V, 80 kw, např. R.v. 2003, 2004, tj. již po faceliftu, s velkými předními světly. Vyzkoušejte si někde do tohoto auto posadit. Neuvěřitelný vnitřní prostor, neuvěřitelná praktičnost. Je to dříč a služebník, který po vás nebude mnoho chtít. Auto shánějte zejména v modelu TONIC - posuvné boční zadní dveře, plná výbava. Seženete do 100 000 Kč. Ideální shánět z privátu z DE, kde bylo rodinným mazlíkem nějaké mladé paní s dětičkami nebo nějakých starších lidí. Tohle auto přežije všechny ty rumunské plechovky za 200 000 kč a podobné výhodné nákupy. Zbytek ušetřených peněz použijte smysluplněji než investicí do plechovky, která vám za 5 let zmizí procesem koroze.
reagovať
rojack
počet príspevkov145
dátum registrácie06.01.2009
Utorok 24.09.2013 09:29, Nejsem rozhodně propagátor Fabií
Duval napísal:
Lidi, předně. Je mi jedno kdo s čím jezdí a čím se chlubí. Vyjádřím pouze svůj osobní svobodný názor. Ideální varianta - CITROEN BERLINGO (alternativa Peugeot Partner) v benzínu 1,6 a shánět výbavu - model např. TONIC. Tj. auto má ABS, klimatizaci, okna v elektrice atd. Posuvné boční dveře, na dodávkové auto přijatelný interier. Ale hlavně, krásné pohodlné nastupování, obrovský vnitřní prostor, obrovský prostor nad hlavou, auto nekoroduje jako některé rádoby luxusní DE vozy MB E, BMW 5 ze stejného roku výroby apod. Auto z roku např. 2003, 2004 se dá pořídit velmi kvalitní do 100 000 Kč s nájezdem 150 - 170 000 km. Což na spolehlivý a nenáročný a léty prověřený motor 1,6 16V 80 kW není nic, těchto aut lítá po Evropě statisíce a jsou to tahouni a věrní pomocníci. Běžně u firem mají tyhle motory za sebou 350 000 km a více a stále slouží. Takže pokud se zadaří sehnat zachovalý plně vybavený kus v ceně kolem 95000 Kč s najetými 170 000 km, je to pro staršího pána, co chce vyšší auto, které bude výtečně a levně sloužit, ideální volba. A spoustu korun můžete použít na smysluplnější věci, než je nákup plechovky od nejmenované rumunské automobilky. A pokud se zadaří a auto bude např. z DE z privátu, udržované, opečovávané, bývalý rodinný mazlík, nemá nákup žádná negativa. Rozhodně je to o mnoho lepší investice, než si naběhnout na Š Citigo, Š Fóbia apod., kde za 250 000, o které vás min. naše domácí automobilka obere, dostanete motor, kola, karoserii a ....jinak prd. Ale komu není rady, tomu není pomoci. Lidi, víte co je podstata podnikání a kapitalismu? Maximalizece zisku!!!! A není vám divné, když se jedna domácí automobilka chlubí, jak jim roste zisk? Protože má na obrovské zisky a velký zisk se dělá tak, že se levně vyrobí a draze prodá. A jak se levně vyrobí???? To si přeberte už sami. Jak se draze prodá - dokonale zmáknutá reklama, strategie, ošálení zákazníka.........


Vážený pane, neblafujte lidi. Srovnávejte srovnatelné. Za cenu toho vašeho Berlinga (do 100 tis. Kč) lehce koupíte Fabii z roku 2006 až 2007 s najetými cca 130 tis. km, motorem 1,4, s ABS i klimatizací. Tedy mladší a méně ojetou. Neříkám že kvalitnější. Takže říkejme si pravdu a nenechme se ovlivňovat nenávistí ke značce.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Utorok 24.09.2013 18:03, RE: Renault Modus
Pavlik napísal:
Zajímavou možností by pro vás byl Renault Modus 1,2 benzín. Vlastním tohle autíčko jako "druhé do rodiny" a mohu jen doporučit. Malá pojistka, spotřeba do 6 litrů i při krátkých jízdách, je vyšší s velkými dveřmi a velmi dobře se díky tomu nastupuje. Interiér je na takového "prcka" neuvěřitelně prostorný, což je částečně na úkor zavazadlového prostoru - má ale posuvná zadní sedadla, takže se dá s kufrem dost kouzlit. Našel jsem na tom autě za 6 let co jej mám jen dvě chyby: 1) žárovky v předních světlometech mění servis, protože se musí sundat nárazník - stojí to sice cca 500,-kč jednou ročně, ale je to otravné; 2) auto dost ztrácí na ceně - což pro vás jako kupce je spíše výhoda. Slušný kousek přitom koupíte okolo 100 tisíc, takže vám zbydou peníze na prvotní servis a případné opravy.


Má ho tchán, koupil jen litrový motor, ale za dva roky ani jedna závada. O té nevyměnitelné žárovce mluvil taky

reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.