Paul napísal:
Podívejme se na modelový příklad. Passat 2003 Var. 1,9 TDI 96 kW 250 000km vs. Passat 2010Var. 2,0 TDI 103 kW 150 000 km. Technický stav předpokládejme stejný (vše funguje, ale je původní, kromě spotřebáku). Za 1,9 TDI dám 120 000 Kč a po 10 letech (+ 150 - 200 000 km) ho prodám za nějakých 20 000 Kč. Ztráta hodnoty = 100 000 Kč (tj. 10 000/rok). Za 2,0 TDI dám 300 000 Kč a po 10 letech ho prodám za 70 000 Kč. Ztráta hodnoty = 230 000 (tj. 23 000 rok). To už je docela rozdíl. Očekávatelné servisní náklady: u A4/ A6/Passat/Sup 1,9 TDI mám zkušenost, že turbo, spojka s dvouhmotou apod. vydrží +- 300 000. Vstřiky i o hodně víc, samozřejmě záleží kde se tankuje. Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda) Servisní náklady se dají předpokládat vyšší u novějšího auta. Havarijní pojištění také. Nefinanční oblast: bezpečnost - novější vede, komfort - tady bych si dovolil tvrdit, že je u obou stejná, kultivovanost - tady je to jasné, spotřeba - reálná stejná, dynamika - stejná, image - novější, design - subjektivní, nehodnotím. Odpovědi: Jsou současné motory (a auta celkově) spolehlivější? Dovolím si tvrdit, že nejpovedenější auta se vyráběla v rozmezí 95 - 2005 (beru v potaz i protikorozní ochranu a celkovou výdrž). Zmiňované moderní benzíny od BMW a MB bych až tak nechválil. MB řešilo problémy s rozvody šesti i osmiválců, BMW u čtyřválců a také se začíná mluvit o jejich přímovstřikových motorech. VW v tomto smyslu není samo. Vyplatí se provozovat starší ojetinu (cca 10 let)? Záleží na stavu v jakém ji koupím. Nestočený a nezanedbaný kus může klidně sloužit dalších 10 let bez větších investic. Vážná závada, např. destrukce motoru a převodovky může potkat i auto těsně po záruce. Kdo může za pokles kvality? 1. spotřebitel sám - chce stále víc muziky za méně peněz - víc elektroniky, složitější konstrukce kvůli hlučnosti a kultivovanosti..., 2. výrobce - chce pochopitelně co nejvíc vydělat, potom spolu s bodem 1. ,,katuje kosty´´ o 106, 3. EU a spol. tlak na nižší emise - vyšší výrobní náklady a náklady na vývoj + tlak na cenu
Tuhle větu myslíte vážně?
cituji: Podle zkušenosti od známých mechaniků se spojka s dvouhmotou a vstřiky u common railů řeší mezi 150 000 - 200 000 km, turbo 250 000- 300 000. DPF je individuální dle provozu. Navíc u 2,0 TDI 16V je pastí trochu víc. + víc elektroniky (často zlobí el. park. brzda)
To bych chtěl vidět, kolik takových aut v ČR to dnes vydrží, opravdu minimum. Turbo u VW aby se vůbec dožilo 250 tkm.