Děkuji za odborný názor s mnoha technickými vstupy (pro mě určitě, jsem pouze nadšenec a ne technik...). Dle přečteného se utvrzuji v tom, že větší atmosférický obsah s 6-8 válci bude pro mne ideální. Připadá mi, že v ČR stále panuje jakási skrytá averze vůči LPG - plno lidí nad přestavbou ani neuvažuje a když se o tom člověk baví, tak hledají všelijaké důvody proč ne a že je to nebezpečné atd, přitom většina jsou mýty.
Zmínka o staré americe ideálně zapadá do jednoho z mých vyhlédnutých vozů, a sice Chrysleru 300C (a to buď 3,5l V6 nebo 5,7l HEMI V8). Jedná se o opravdu konstrukčně staré motory z 90. let, kdy se vychází z předpokladu, když to funguje, proč to měnit??? Rozdíl ve spotřebě u obou vozů je téměř minimální (cca do 2litrů na sto km), avšak V6ka má rozvody řemenem, tedy balík peněz navíc pří výměně. Problém je dostupnost ojetin. Jinak je auto festovní kus, takže by něco mohlo vydržet a výkon je předimenzovaný, takže člověk při normální jízdě spíš motor jen tak lechtá (nehoní ho jako firemní Fabie 1,2 HTP - alias Hovno To Pojede - ppo dálnicích i mimo). Spotřební věci odejdou všude (brzdové obložení, filtry atd.) a překvapivě američan je stejně drahý jako evropské či japonské vozy vyšší střední třídy (mám Avensise v naftě r.v.2007, takže mohu srovnávat).
Hlavně koupit dobrý kus, aby nebylo v háji něco velkého, ale i to se dá před koupí ošetřit kontrolou v autorizovaném servisu...
No a pak šup tam plyn a jezdím jako s naftou, ale s 3x větším výkonem a bez všech těch hejblátek. To jsem ale asi všechno neměl psát, protože teď bude těch zájemců o 300Céčka asi víc...