0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo - jaký motor k novému vozu?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 21:56, RE: bez předmětu
Kolodмj napísal:
A co jako s tím? Tak jste se pochlubil, že rád čipujete auta a pak s nima jezdíte jako prase. Jinak je to ohledně tématu "pružnost motoru" úplně mimo mísu.
Asi jste to nepochopil. Zajímalo by mě jak jsou na tom i jiná vozidla, nemám možnost jezdit se vším. Ze zkušenosti vím, že to tam zkouší spousta řidičů. Pružné zrychlení do kopce je taky docela zajímavé.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 22:06, RE: bez předmětu
Kolodмj napísal:
Ano plynule si zrychlujte od volnoběhu s dieslem, co na tom, že vám to vytřepe plomby ze zubů. S tím Mondeem není 1700 otáček nejmenší problém a rozhodně takto nebrzdím jiná auta. S TDI 81 kW jsem měl tu zkušenost (Seat Toledo Magnus), já zvyklý na benzín, jsem chtěl plynule zrychlovat a dostal jsem se do vyšších otáček a výkon nikde, mlácení strašné. Točit to k 4500 otáčkám je pěkné zvěrstvo. Pokud byste chtěl takto předjíždět a točit to na těch 4500 otáček, tak vás někdo brzo sestřelí. To co u...
Obecně platí, že spalovací motor poskytuje nejvíce tažné síly v otáčkách maxima točivého momentu. Právě na jeho průběhu prakticky záleží, jak moc je motor pružný. Uvedené otáčkové rozsahy jsou sice opravdivé, ale o ničem v paxi nevypovídají. Vždyť se stačí podívat na křivku točivého momentu. Ta u moderních dieselů obvykle strmě vystoupá na určitou hodnotu (to cítíme ten kppanec do zad, tak znýmý z TDI), aby pak vzápětí začala klesat. Někde je propad pozvolnější, někde strmější. Jen zcela výjimečně je špičková hodnota u dieselu udržitelná v určitém otáčkovém rozsahu. To dobře umí moderní přeplňovaný zážehový motor. U něj sice regulací plnícího tlaku za normálních podmínek točivý moment klesá, avšak právě o tolik, o kolik roste vlivem zvyšujících se otáček rychlost vývoje expanzního tklaku ve válcích. Díky tomu je tak jeho křivka zcela plochá. A propo, to jak automobil pružně zrychluje závisí velkou měrou na celkovém zpřevodování.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 22:29, RE: bez předmětu
anonym napísal:
A proč něco odhlučňovat, proč raději nekoupit něco, co odhlučnění nepotřebuje a nevibruje to? nevím co mi tady pořád lidi strkaj komplexy do huby když prostě řeknu, že nafťák je prostě objektivně hlučnější a víc vibruje? Proč se hned háže do placu nějaký zrychlování? nebo závist? Je mi dost let na to, abych se po silnicích pohyboval s rozvahou a nenechával se svádět k nějakým rádobyzávodům mezi pohonými jednotkami a pokud bych ty choutky měl, tak má finanční situace dovoluje přikoupit něco sport...
no mas to teda dlouhe, ale porad je to jenom placani. Ja na nejake zhaveni a chlazeni cekat nemusim. Naftu jsem taky nikdy nesledoval a vibrace a hluk taky nemam. Asi to bude tou vyssi tridou. To co tu porad oplacavas plati opravdu leda tak pro oktavu.... ve tve cenove kategorii opravdu nemas na vyber
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 22:49, RE: bez předmětu
anonym napísal:
no mas to teda dlouhe, ale porad je to jenom placani. Ja na nejake zhaveni a chlazeni cekat nemusim. Naftu jsem taky nikdy nesledoval a vibrace a hluk taky nemam. Asi to bude tou vyssi tridou. To co tu porad oplacavas plati opravdu leda tak pro oktavu.... ve tve cenove kategorii opravdu nemas na vyber
Nee? Dnes mi od kšeftu odjížděl chlápek v 535D a alespoň zvenku bylo slyšet, že jde o dýzl. A to u mě byl asi tři minuty a na koloběžce předtím nepřijel Nevím, ten rušivý element "vznětu" tam prostě byl i když proti chrochtávce to bylo samozřejmě zlatý. Ale za mega a půl bych prostě čekal něco naprosto jinýho třeba sametový šelest, nebo temně bublavý šum, prostě ten traktor tam prostě byl... Ale jak říkám, mě je vcelku jedno kdo kolik za co dá, ale prostě mi jde o to, že objektivně (měřitelný hluk, měřitelné vibrace) je dýzl (pokud budeme ve stejné cenové hladině) méně civilizovaný než benzín. Proč to kurva nepřiznat ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 23:25, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Nee? Dnes mi od kšeftu odjížděl chlápek v 535D a alespoň zvenku bylo slyšet, že jde o dýzl. A to u mě byl asi tři minuty a na koloběžce předtím nepřijel Nevím, ten rušivý element "vznětu" tam prostě byl i když proti chrochtávce to bylo samozřejmě zlatý. Ale za mega a půl bych prostě čekal něco naprosto jinýho třeba sametový šelest, nebo temně bublavý šum, prostě ten traktor tam prostě byl... Ale jak říkám, mě je vcelku jedno kdo kolik za co dá, ale prostě mi jde o to, že objektivně (měř...
Svatá pravda, benzín je benzín
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.06.2008 23:41,
Ford ever!!!!!!!! nejlepší auta sou německý
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 01:25, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Pane Šikl,
nehledejme skvosty mezi benzínovými motory. Sám víte, že běžné benzínové motory jsou na tom dokonce ještě hůř než vámi uváděný příklad s rozsahem 2500-6000 otáček.
Pokud jsem uváděl starý 1,9tdi s rotačním čerpadlem, je to motor původně 81kw, který je čipovaný hned po koupi v roce 2002 a jeho vlastnosti jsou nadprůměrné a jenom dokumentují možnosti naftových motorů. Tak jako kolega uvádí benzínové mondeo s použitelným rozsahem od 1700 otáček, tak u tohoto motoru lze takto naprosto pl...
Benzín 2500 - 6000 ot? Tak to máš pěkné srajdy. Já s atmosférickým benziňákem 90% jízdní doby vstačím mezi 1500 - 2000 ot !!! Začíná tahat hezky nad volnověhem. Na 1200 ot běžně jezdí do kopce a po přišlápnutí se aktivně zvedá. Nad 2000 ot mám jen při ostré jízdě nebo rychlé dálnici. Rekord byl 5500 ot kdy jsem ukazoval Audi S8 že si nemá dovolovat a měli jsme akceleraci 60 -230 km/h stylem kick-down s plynem v podlaze Není motor jako motor.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 01:27, RE: bez předmětu
anonym napísal:
no diesel s filtrem uz dymit neuvidis.... ty jsi asi z vesnice, co
Každý diesel dýmí, zejména ty od vylízanců jezdící s vw grup
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 01:28, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Už mě to začíná pomalu s...át, ty články tady, furt dokola - samej Ford, Opel, Peugeot a další šlupky.
Co takhle trošku víc informací třeba o Japoncích a pod. Ono je značek jako sraček a je to pořád dokola to samý....... Je mi jedno, jak moc se ty Vaše VIP značky prodávají, je tady spousta lidí, který by si rádi přečetli taky o jiných autech než Ford....... Právě tady vedle vidim: ,,Již zítra na TipCars.com Ford Sierra - držák za pár tisíc" to by mi jeblo. Ford Ford Ford Ford..........
Řekl ...
Pane,moje řeč!!!Celá tahle blbá čecháčkovská republika nezná nic jiného než Ford nebo VW.Je spousta lepších značek.Ale po odchodu pana Vaculíka se tento server omezil na PR těchto dvou...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 05:34, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ford ever!!!!!!!! nejlepší auta sou německý
A čímpak je německej? Protože evropská odnož má centrálu v SRN? To jsou mi věci... . Moc to těm pologramotnejm pitomcům v českejch časácích baštíte... .

Osel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 05:37, RE: Dvoulitr benzín
Kolodмj napísal:
Mám dvoulitr benzín v Mondeu 2001, myslím, že je to identický motor jako dvoulitr v Mondeu 2007. V tom starším je to naprosto dostatečný motor, nicméně je už cítit, jestli jedu sám nebo ne, zatížení auta čtyřma osobama se už pozná. Ani pak to ale rozhodně není podvýživa,jen musím trochu přišlápnout plyn. Nicméně nové Mondeo je o 120 kg těžší, to je právě jako bych já jel i s celou rodinkou. Pořád si myslím že to bude použitelná motorizace, nic pro závodníky, ale ani brzda provozu. Pokud je tazat...
Moje řeč, jedině Octávie, v TDi, na hlíních, s křídlem a stříbrná!

Iáááá

Osel
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 07:31, 2 kolodej
anonym napísal:
A čímpak je německej? Protože evropská odnož má centrálu v SRN? To jsou mi věci... . Moc to těm pologramotnejm pitomcům v českejch časácích baštíte... .

Osel
zdravim fyziku, Jedine kriterium je vzorec kineticke energie, takze ani objem ani vykon, ale hmotnost toho pojistovaneho strepu. I kdyz tam je kvadrat rychlosti, tak ta je nepodstatna, protoze se nase cacka policie snazi, aby vsichni jezdili stejne rychle, takze ta hmotnost z technicaku je asi nejobjektivnejsi kriterium a stat by to mohl i akceptovat, pac lehci vozy byvaji i zpravidla ekologictejsi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 07:33, RE: 2 kolodej
anonym napísal:
zdravim fyziku, Jedine kriterium je vzorec kineticke energie, takze ani objem ani vykon, ale hmotnost toho pojistovaneho strepu. I kdyz tam je kvadrat rychlosti, tak ta je nepodstatna, protoze se nase cacka policie snazi, aby vsichni jezdili stejne rychle, takze ta hmotnost z technicaku je asi nejobjektivnejsi kriterium a stat by to mohl i akceptovat, pac lehci vozy byvaji i zpravidla ekologictejsi.
omlouvam se, vidim, ze jsi to napsal o par prispevku vyse
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:21, RE: Zigi
Kolodмj napísal:
Tohle pořekadlo patrně pochází z Ameriky z dob počátku motorismu, kde nejvíce lidí jezdilo Fordem a pokud se někomu pokazilo auto, byl to nejčastěji Ford. Kdo toto říká o současných evropských Fordech, tak ho nikdy nevlastnil nebo se o něj neumí starat.
U nás je totožná situace s Schade
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:36, RE: To jsou ale zase snůšky pindů.
anonym napísal:
Ale pochopil jsem to. Vy jste mimo mísu. Pojišťovna nemá pojištěno jedno auto. Má jich tisíce. Tudíž káždá pojišťovna má mix všech možných typů. A tudíž je jí to zcela jedno. Pojišťovna podniká. Cílem podnikání je zisk. Výběr chce mít co největší a zdůvodnění kolik od koho vybere je jen marketing.
Každý rok vám zdůvodňují, že potřebují od vás víc, protože si chcou zvýšit zisk nikoli proto, že by se mohli propadnout do ztráty. Hledají nějaký rozumně vypadající důvod proč to zvyšují, hlavně abycho...
Podle toho, co popisujete, máte zkušenosti s pojišťovnama smutné. Já jsem si pojišťovnu vybíral podle toho, jak se chová, ne podle nejnižší sazby. Tím pádem mám jistotu, že nebudou v případě hrazení dělat potíže a pokud někoho nabourám, tak na mě nebude postižený na..ný, že mu navíc ještě pořád neuhradili škodu. S tou pojišťovnou mám zkušenost i jako postižený, když do mého dřívějšího 15 let starého auta najel člověk, který u této pojišťovny měl povinné ručení. Nechal jsem opravit, předvedl technikovi a peníze přišly do halíře. A sazbu mi nezvedají, ale díky bonusu platím rok co rok stále míň.

A nemylte se, pojišťovny samozřejmě zajímají zákonitosti a jaké faktory mají na škodu vliv, jinak by to mohli brzo zabalit. Co se týče marketingu, nemůžou oškubávat majitele malých aut a slevovat majitelům velkých aut, protože víc než 50% aut je těch malých a pokud jim napaří velkou sazbu, půjdou jinam. A jen ti velcí je neuživí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:39, RE: Zigi
anonym napísal:
U nás je totožná situace s Schade
Asi ano. Mně na tom jen vadí, když někdo něco takovýho kdáká a netuší o čem mluví.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Asi jste to nepochopil. Zajímalo by mě jak jsou na tom i jiná vozidla, nemám možnost jezdit se vším. Ze zkušenosti vím, že to tam zkouší spousta řidičů. Pružné zrychlení do kopce je taky docela zajímavé.
Možná by takový test o něčem vypovídal, jenže k čemu je test v rychlostech, které legálně na našich silnicích nemůžete provozovat. Problém taky je, jak moc vám kecá tachometr, to je v každém autě jiné a troufám si tvrdit, že zrovna mezi O1 a O2 bude citelný rozdíl. Když Vám O1 ukáže 203, tak to může klidně být 185 (a tomu bych i věřil), když vám O2 ukáže 192, může to být taky 185 (a tomu bych taky věřil). Zkuste si tachometry porovnat s nějakou GPS, ta vám ukáže rychlost dost přesně. A nezapomeňte, že vyšší hmotnost se projeví hlavně na zrychlení (O1 je určitě lehčí než O2). A ty výkony po načipování jste měřil na válcové brzdě, nabo jen věříte materiálům, které dodal čipovač?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:55, RE: Zigi
anonym napísal:
tak nějak, nejlepší je, že Mazda trumfla ten tolik vychvalovanej podvozek Modeíčka a sesadila ho z trůnu, naprosto suveréně, svou vlastní technikou........není co dodat.
M6 trumfla Mondeo? To jste změřil jak? Já četl, že se mu tak akorát přiblížila, možná v něčem vyrovnala. A vlastní technika při tak silném propojení Ford-Mazda?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 09:59, RE: Zigi
anonym napísal:
jj, M6 je maso, hlavně ta nová, co se jízdních vlastností týče. Pod kapotou nemusíš mít nějakej benzin krmenej turbem, aby to vůbec jelo a měl si pocit že se vůbec hejbeš, ale s timhle autem tě prostě baví jezdit i tak. Prostě baví - alespoň ty co maj trošku hravou duši. V zatáčkách totiž sedí jak přikovaný, čim víc do ní vletíš jako prase, tim líp jí ta mrška zvládne, že se člověk kolikrát i diví..... jede tam kam ty chceš. To je kurňa požitek z jízdy a ne přiblbý machrování ,,tédéíčkářů" a nev...
A kolik jsi s Mondeem najezdil, že ho odsuzuješ? Já měl 6 let Mondeo z roku 1993, teď mám přes rok Mondeo 2001 a myslím si, že nevím o čem mluvíš.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 11.06.2008 10:04, RE: 2 kolodej
anonym napísal:
zdravim fyziku, Jedine kriterium je vzorec kineticke energie, takze ani objem ani vykon, ale hmotnost toho pojistovaneho strepu. I kdyz tam je kvadrat rychlosti, tak ta je nepodstatna, protoze se nase cacka policie snazi, aby vsichni jezdili stejne rychle, takze ta hmotnost z technicaku je asi nejobjektivnejsi kriterium a stat by to mohl i akceptovat, pac lehci vozy byvaji i zpravidla ekologictejsi.
No na vejšce jsem měl už s fyzikou problém, ale na tohle mi střední škola stačí. Mám ale dojem, že teď už si to pojišťovny řešej samy, je to na nich, jak ty sazby nasadí.
reagovať
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.