0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 a servisní zásahy během hypotetické záruční doby

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 10:39, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
David V napísal:
Moje Vectra A, budiž jí země lehká, té fungovalo po 14.ti letech úplně všechno. Ale mouchy měla, v horkém počasí se zasekávala spínačka, pokud se nadala sluneční clona, na volnoběh s klimou značně vibrovala (snížená komprese na 4. válci, ale nebrala olej a jezdila za 7,5 l v průměru) a měla už hlučnější převodovku. Taky se prodala v rodině, jako startovací auto...
Každopádně díky za reakci, která vystihuje podstatu mého článku. V ostatních reakcích se projevil jeden paradox: Všichni koupí bezva...
Pro Davida V: Vectra A. Ultrašmejd. Měl jsem dlouho leštěnku GT v modé metalíze s komplet výbavou. El šíbr, okna, sportovní sedačky (ty byly výborné!), černý interiér. Investoval jsem do ní jak druzí do svých Lexusů. Ty nejdražší oleje, výměna po 8000, vždycky filtry. palivový co dva roky..atd. Garážoval jsem to a jezdil hlavně dlouhé trasy. Jak se ta hrůza začala v 16 letech srát (225 000Km) tak to nešlo zastavit. Protože jsem s ní hodně zažil, tak mi ji bylo líto dát ciganům nebo někde jak typický čech psát inzeráty... Investoval jsem do ni záchranných 80 000 a nepomohlo to! Totální koroze spodku vzadu, ty nosníky. Ty byly jak řešeto. Po každé zimě to samé. Svině oplovská. Vyměnit lemy a prahy znamenalo, že auto pak šíleně vrzalo. I když vizuálně se to povedlo. Motor: Hovado. Prý strašně spolehlivý dvoulitr. Prdlajs. Sračka. Přišlo to náhle. Ještě rok před tím to jezdilo krásně, poměrně tiše a za 8 litrů. Zhurba do 200 000Km. Pak to ztratilo tlaky a začala se kompletně srát elektronika. Tlaky: 7,8,9,8. Katastrofa. Auto vynechávalo, při sešlápnutí plynu brzdilo...(dodnes to nechápu...), žralo 15 litrů!!!!! Měnil jsem všechno...., katalyzátor, lambdu, všechny čidla, pal. čerpadlo, cívku, kabely, svíčky, váhu vzduchu (L klapku), komplet výfuk....nic nepomohlo. Auto se dusilo, prdělo, škytalo, při akceleraci vynechávalo...., šel z něj černý dým jak z dvouplošníku, na volnoběh mělo zvuk traktoru.... Opel... Nakonec jsem ji dal zadarmo jednomu blbci... moje nejhorší zkušenost s auty... Sierra mi zrezla, ale motor 2.3 D měl asi 350 000km a jezdil, tak samo bez problému diferenciál, podvozek, spojka... akorát to zrezlo na troud... komlet celé...dokonce vypadlo čelní sklo!!!!! Jinak ta Vectra ale měla poměrně slušný interiér...ten vydržel a taky veškerá elektrika...šíbr, skla..to fungovalo. I lak byl velmi zachovalý... ale motor a lektrika od Boshe...katastrofa. A koroze, která nešla léčit...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 11:27, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
gablenz napísal:
Pro Davida V: Vectra A. Ultrašmejd. Měl jsem dlouho leštěnku GT v modé metalíze s komplet výbavou. El šíbr, okna, sportovní sedačky (ty byly výborné!), černý interiér. Investoval jsem do ní jak druzí do svých Lexusů. Ty nejdražší oleje, výměna po 8000, vždycky filtry. palivový co dva roky..atd. Garážoval jsem to a jezdil hlavně dlouhé trasy. Jak se ta hrůza začala v 16 letech srát (225 000Km) tak to nešlo zastavit. Protože jsem s ní hodně zažil, tak mi ji bylo líto dát ciganům nebo někde jak typ...
Tomu říkám časovaná životnost 15 let. Ne, teď vážně, Vectry A rezly. Já měl fakt kliku, koupil jsem ji 8-mi letou tehdy za strašný peníze, ale za 6 let jsem na kastli prakticky nešáh. Když jí bylo 12 let, tak začaly na zadních lemech rašit pupínky, ale prahy byly naprosto zdravé. Co se týká spodku, tak jsem jej stříknul Rezistinem a to mu asi dost pomohlo. Jediný, kde jsem korozi nedokázal zastavit je pod zadním nárazníkem svár podlahy kufru a zadního čela. Třeba u Kadetta už jsem tam tu část plechu vůbec neměl, prostě urezla. Jinak na elektriku jsem si u Vectry nemohl ztěžovat. Na motoru mi odešlo jen čidlo teploty a v kufru se přelámaly dráty k zámku kufru. Jo, spálil se mi diodový můstek v altru a i když to nedobíjelo, dojel jsem s tím asi 120 km domů na baterku a taky jsem musel vyměnit předřadný odpor ventilátoru. To byly 2 nejhorší a nejdražší závady za 6 let provozu. Olej jsem dával obyč nějaký Total 10W14 a měnil po 10 tkm. Motor měl sníženou kompresi na 4. válci. Na volnoběh chvěl, ale jel slušně, potichu a moc nežral (Brno - rakouské Alpy-Brno 6,6 ltr/100), byla to 1.8 jednobodová stříkačka, děsně jednoduchá. Nastartoval kdykoliv, jak se říká na drbnutí (proto jsem zrozčarován z toho 3 sekundového motání naprázdno u Mondea). Po prodeji ještě 2 roky jezdila bez investic (ani ten blbej olej, který jsem majitel přidal k autu si nevyměnil, ani když jsem mu řekl, že to jediný musí po koupi udělat), pak ji uvařil, a to né náhle, věděl, že se začíná přehřívat, prostě se na to vykvák. Jezdil s tou babčou 170 po dálnici, já s ní nikdy tolik nejel. Já proti Vectře A nemůžu fakt říct křivý slovo, a to ani netuším, co měla za sebou, než se dostala ke mně. Pohodlný spolehlivý auto, tak se vryla do paměti mně. Příjemný interiér, 2 airbagy, klima, šíbr, servo, byl jsem nadšen, když jsem si ji v roce 2003 koupil. Třeba klima i 2 pytle byly v tak starých ojetinách tehdy rarita. A ceny ND byly směšné, sehnal jsem na ni 2 přední kotouče i s deskama od Feroda za 2500 ,- (se slevou po známosti) nebo výměna tlumičů, předních pružin a zadních prasat (prasata vlastní) za 9 tisíc v autorizáku...to byly časy. Mondeo je high-end Forda, to co mám já byl v roce 2001 vrcholný model a skoro vrcholá výbava, takže se ty ceny s tím nesou. Díval jsem se třeba na ty pružiny Kayaba by stály cca 1800 (elit) a Ford mi za ně účtoval se slevou lehce přes 2000. A zrovna pružiny, uložení, tlumiče, brzdy a podobně má Ford za takové ceny, že nemá moc cenu spekulovat nad aftermarketem. Díl nebude sedět a na poštovným za výměnu jsem na stejnejch prachách. Horní uložení bylo zhruba po litru, za kolik by bylo na elitu? Prostě by to člověk poskládáním a posháněním možná zvládl za 15, možná i méně, ale to by musel mít spolehlivý zdroj, kterýž já nemám. Takhle jsem to ráno dovezl do Forda a odpoledne odjížděl. A protože prostě na ty banány mám, tak jsem si tu opici pořídil. Dělám to s auty jinak, koupím auto tak, aby mi zbylo dost peněz na jeho provoz, takže na opravy nejdříve nemusím našetřit. Dopředu počítám s tím, že bezvadné auto nikdo neprodává.. Lidi do mě hučí často, kup si 4 roky starý auto, ale když si pak porovnáme náklady na ujetý km, jsem na tom lépe a ani se nedá říct, že by 4-letá ojetina byla výrazně spolehlivější než ta 8-mi letá - dost záleží na výběru. Nemluvě o tom, že oni si koupí třeba mladšího Focuse, který se ani s tím mým relativně starým autem prostě nedá srovnat, co do pohodlí, prostoru a celkového pojetí auta.
Apropos, kde bereš jistotu, že ostatní díly se nevyrábí v zemích s levnou pracovní silou?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 15:57, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
Alkantpan napísal:
Jako záleží jak se k tomu majitel postaví. Když mám poruchu, tak si ji nechám opravit a je to. To je jedna možnost, anebo o ní vím a akceptuji jí dokud to lze, anebo jako většina čechů mám závadu, ale neřeším ji hned a pak nadávám, že se to furt kazí. Mi třeba stávkování elektroniky po 10ti letech provozu nepříjde vůbec překvapivé, když si vezmeme, že ty zámky dostávají pěkné rány s každým otevením, zavřením dveří, pravidelně se na nich střídá teplo/zima, sucho vlhko a v zimě i kondenzování vody...
Jedná se o Vectru B. Není to kdovíjaké auto, má svoje mouchy, taky jsem nepsal, že je bez závad. Nicméně jej jich tak třetina u tohoto Fordu popisovaných. A i právě kvůli mým závadám neberu tuhle Vectru jako kdovíjak kvalitní auto a nikdy bych nenapsal, že je bezproblémové.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 16:10, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
gablenz napísal:
Pro Davida V: Vectra A. Ultrašmejd. Měl jsem dlouho leštěnku GT v modé metalíze s komplet výbavou. El šíbr, okna, sportovní sedačky (ty byly výborné!), černý interiér. Investoval jsem do ní jak druzí do svých Lexusů. Ty nejdražší oleje, výměna po 8000, vždycky filtry. palivový co dva roky..atd. Garážoval jsem to a jezdil hlavně dlouhé trasy. Jak se ta hrůza začala v 16 letech srát (225 000Km) tak to nešlo zastavit. Protože jsem s ní hodně zažil, tak mi ji bylo líto dát ciganům nebo někde jak typ...
No, já nevím, ale 16 let a 250tis., to bych od Vectry A i takový stav tak nějak očekával a nebyl na ni tak nas.aný. Měl jsi být na ni hodnější......
Jinak, investovat do takového auta 80, to je na medaili.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 16:27, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
rojack napísal:
Jedná se o Vectru B. Není to kdovíjaké auto, má svoje mouchy, taky jsem nepsal, že je bez závad. Nicméně jej jich tak třetina u tohoto Fordu popisovaných. A i právě kvůli mým závadám neberu tuhle Vectru jako kdovíjak kvalitní auto a nikdy bych nenapsal, že je bezproblémové.
Mám ji 6 let, benziňák 1,8, kromě rozvodů při koupi a nových gum jsem tam nechal dělat v průběhu těch 6 let opravy snad celkem za 20 tis. Přední kotouče, všechny desky, dva díly výfuku, nějaká prasklá podtlaková hadička, silentbloky na zadní nápravě, samozřejmě filtry, kapaliny a olej, baterie, doplnění klimy a takové věci, prostě běžné opotřebení. Vyčistil jsem klapku, vyměnil kábly ke svíčkám (v origo Oplu za ně chtěli asi 6 tis., já koupil na netu za 500). Manželka ji občas někde ťukne, nedávno srazila přenosnou dopravní značku, jindy havarovala tak, že rozbila pouze blinkr, taky nacouvala do plotu Jezdí pořád dobře ale já jenom čekám na den, kdy budu muset říci - adiééé, protože desetitisíce na další velké opravy už tam dávat nehodlám. Myslím, že Vectra B je vděčné auto. I s korozí je na tom mnohem lépe, než předchozí Vectra A nebo dokonce i než novější Astry. Snad jen ten EGR (či jak se to jmenuje) dělá problémy, ale mně se to vyhnulo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 16:32, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
rojack napísal:
Jedná se o Vectru B. Není to kdovíjaké auto, má svoje mouchy, taky jsem nepsal, že je bez závad. Nicméně jej jich tak třetina u tohoto Fordu popisovaných. A i právě kvůli mým závadám neberu tuhle Vectru jako kdovíjak kvalitní auto a nikdy bych nenapsal, že je bezproblémové.
Původně jsem B-čko chtěl s motorem 2,6 V6, ale žádná nebyla, nicméně motor má horší reference než Duratec VE. Jde o to, čemu říkáš závady. Ztržená převodovka je o ozubeném kolečku za 500 Kč, bederní opěrka je o ztrženém lanku , to jsou závady, za kteými stojí asi větší hmotnost předchozího majitele. Jsou řešitelné v řádu stokorun byť částečnou svépomocí. Vytlučené uložení způsobil snížený podvozek a 20 tkm na našich cestách a jediná opravdu drahá věc byly silentbloky zadní nápravy. Kdyby nesáklo to gufero za 250 Kč, tak ten řemen měním později. Kunu neovlivním. Jsou to de-facto blbosti, jedině ten centrál budu řešit. Motor, převodovka, řízení, brzdy, asistenti, výbava byly od koupě plně funkční.
Je potřeba umět rozlišit mezi závadou a závadou. Hele, když jsi koupil Vectru, byla nová nebo jsi do ní po nákupu neinvestoval? Jen rozvoďák je za 7 tisíc nebo máš 2.2 DTi-čko?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 16:46, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
rojack napísal:
Mám ji 6 let, benziňák 1,8, kromě rozvodů při koupi a nových gum jsem tam nechal dělat v průběhu těch 6 let opravy snad celkem za 20 tis. Přední kotouče, všechny desky, dva díly výfuku, nějaká prasklá podtlaková hadička, silentbloky na zadní nápravě, samozřejmě filtry, kapaliny a olej, baterie, doplnění klimy a takové věci, prostě běžné opotřebení. Vyčistil jsem klapku, vyměnil kábly ke svíčkám (v origo Oplu za ně chtěli asi 6 tis., já koupil na netu za 500). Manželka ji občas někde ťukne, nedáv...
Já to říkám pořád, ojeté auto je jednak o umění vybrat správné a pak hlavně o štěstí trefit dobrý exemplář. I přes to si myslím, že moje Mondeo krok vedle nebyl, i když schlamstlo investice, se kterými jsem úplně nepočítal (ten podvozek a kuna jsou vlastně finanční majorita ponákupních nákladů, jednomu se péčí zabránit nedalo a pro druhé jsem se svobodně rozhodl). Co finančně, kolik stála ta Vectra před 6-ti lety?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 17:33, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
David V napísal:
Původně jsem B-čko chtěl s motorem 2,6 V6, ale žádná nebyla, nicméně motor má horší reference než Duratec VE. Jde o to, čemu říkáš závady. Ztržená převodovka je o ozubeném kolečku za 500 Kč, bederní opěrka je o ztrženém lanku , to jsou závady, za kteými stojí asi větší hmotnost předchozího majitele. Jsou řešitelné v řádu stokorun byť částečnou svépomocí. Vytlučené uložení způsobil snížený podvozek a 20 tkm na našich cestách a jediná opravdu drahá věc byly silentbloky zadní nápravy. Kdyby nesáklo...
viz výše, ať neodpovídám na dvou místech
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 17:39, RE: Recenze pěkná, k autorizáku se tu již napsalo hodně slov, ale ....
David V napísal:
Já to říkám pořád, ojeté auto je jednak o umění vybrat správné a pak hlavně o štěstí trefit dobrý exemplář. I přes to si myslím, že moje Mondeo krok vedle nebyl, i když schlamstlo investice, se kterými jsem úplně nepočítal (ten podvozek a kuna jsou vlastně finanční majorita ponákupních nákladů, jednomu se péčí zabránit nedalo a pro druhé jsem se svobodně rozhodl). Co finančně, kolik stála ta Vectra před 6-ti lety?
Aha, už jsem to napsal, před šesti lety, byla rok 97, stála 150t., (což nebylo málo, ale to jsem si uvědomil až mě přešlo omámení "novým" vozem). Najeto bylo tehdy 112t., sice byla přiložená správně vyplňovaná a německýma servisama razítkovaná serviska, ale později jsem si říkal, že ten proleštěný volant....... no ale to je fuk, hlavně, že všechno fungovalo, jak jsem psal výše. A hlavně - mně se tvary VB tak líbily.... Je to 1,8i, takže rozvody asi fakt stály těch cca 7t., už je to dlouho, tak přesně nevím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 18:26, Offtopic
Je to úplně offtopic, ale kde je focená zimní fotka s boxem na střeše? je tam hezky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 19:47, RE: Offtopic
roth21cz napísal:
Je to úplně offtopic, ale kde je focená zimní fotka s boxem na střeše? je tam hezky
Dolní Morava, masiv Králický Sněžník, nicméně to parkoviště už neexistuje...
Moje žena a švagrová tam lyžařsky vyrostly. Měli jsme to tam rádi, ale teď se to dost komercializuje. Roste tam středisko a už to nemá ten řekněme komorní ráz.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.09.2011 23:32, RE: Pekna recenze
Alkantpan napísal:
Který to byl ten Skoda servis se kterym jste byl spokojeny?
www.hadtr.cz
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.