rojack napísal:
já spíše koukám, jaká kupa, co kupa - hromada - závad se na Fordu objevila. Řeknete, prkotiny, ale znepříjemňují život. Že by mě auto za tepla špatně startovalo a v zimě zase nešlo zamykat????? To by šlo z domu hned. Na svém 14 let starém autě mám pouhou třetinu takových prkotin-závad, co se tady popisuje a říkám si, jaký je to už vrak. No, teď koukám, že pořád lepší než Ford.
Jako záleží jak se k tomu majitel postaví. Když mám poruchu, tak si ji nechám opravit a je to. To je jedna možnost, anebo o ní vím a akceptuji jí dokud to lze, anebo jako většina čechů mám závadu, ale neřeším ji hned a pak nadávám, že se to furt kazí. Mi třeba stávkování elektroniky po 10ti letech provozu nepříjde vůbec překvapivé, když si vezmeme, že ty zámky dostávají pěkné rány s každým otevením, zavřením dveří, pravidelně se na nich střídá teplo/zima, sucho vlhko a v zimě i kondenzování vody, námraza a když k tomu třeba přičtete provoz po D1, tak se pak ani nedivím, že začne kvůli opotřebení jedné součástky stávkovat celý systém. Kdyby Davidovi nebylo líto utratit hned tu částku za opravu zámků jak je uvedeno v textu, tak jsou tu o tom max dvě věty s částkou na konci a jednou návštěvou servisu. Já na to mám třeba i jiný pohled. Je to i o tom, jak řidič vnímá auto. Já jsem tak nějak naučen autu "naslouchat" a hlídám si cokoliv, co mi příjde nestandardní. Kolegové v práci, ti jsou třeba běžní uživatelé, když jsem sedl do kolegova citroenu C3 a přejel se po Brně, říkám mu, táhne ti to na stranu, sice ne moc, ale ano. Na mou otázku zda vymetl díru odpověděl, že ne, tak jsem mu řekl, ať si zajde dofoukat přední kola, což udělal až po dvou týden a přišel mi pak říct, že v levém kole chybělo půl atmosféry. (Vůbec mu nevadilo, že takhle 14 dní jezdí). On to táhnutí na stranu nepoznal, já po pár km ano. Druhý kolega mi říkal, ať si jdu zkusit jeho nové ojeté naftové mondeo z roku 2006. Trvalo tak dva měsíce, než jsme se k tomu dostali. Tak jsem se šel projet a říkám mu, nepotěším tě, ale klouže ti spojka a on, že určitě ne, že s tím jezdí denně a nic nepozoruje. Načež jsem mu to názorně předvedl, dal jsem v rychlsti 130 km na šestý převodový stupeň plný plyn, auto nezrychlovalo, ale na otáčkoměru bylo vidět, jak mu rostou otáčky. A následovala výměna spojky a setrvačníku. Podobným způsobem jsem mu odhalil prasklou hadici od turba,kterou on nepoznal a rozsvěcování chyby motoru při zrychlování dokopce brněnským pisáreckým tunelem. Od té doby mi raději auta nepůjčují :) Jen tím chci poukázat na to, že některé věci, které zde David popisuje někteří řidiči ani nebudou vnímat nebo brát za chybu a budou jezdit dál a může to pak vypadat, že auto má hodně závad, ikdyž je to prostě relativní. Tady jsou popsány všechny drobnosti, co se na autě vyskytly, včetně oděrek laku. Najdete to zde v jiné recenzi?
A mohu se nakonec zeptat, které je to to skvělé auto, které ani po 14ti letech provozu nemá ani tyhlety závady, které se zde popisují?