0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 a erudovaná zkušenost majitele

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:40, RE: recenze?
ladis napísal:
tohle ma byt recenze? prestal jsem to cist po 2 odstavcich, pak uz sem to jen rychle prohledl, pac je to spis prehled o mondeu,co kde jak.... recenze ma byt prehledna a jasna, tohle je jak gulas
Přehledné a logicky strukturované to je. Můžeš to pokládat za recenzi po úvodním zevrubním seznámením s autem nebo za manuál pro zájemce o benzínové mondeo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:43, Snížek?
David potvrdil svou pověst erudovaného diskutéra na Tipcars a recenze je opravdu kvalitně napsaná. Nemůže přeci psát o ceně složitých oprav a dílů, když ještě nenastaly!
Mě zarazilo něco jiného - sníh na fotografiích. Jestli máš auto 4 měsíce, kde se ten sníh vzal?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:45, RE: zavada
mufik.martin napísal:
Chtel jsem se zeptat majitelu mondea jestli jim take pri vyrazeni klesaji otacky pomalu a jestli treba pul vteriny nebo vterinu dokonce zustanou takove jake byli pred vyrazenim.....takze priklad: jedu na 3 tis otacek a dam neutral, chili mi zustanou otacky na teto hodnote i presto ze noha na plynu neni a spojka vyslapnuta a pak klesaji otacky pomaleji nez u jakehokoliv jineho auta ktere jsem v zivote ridil.....a druhy dotaz smeruje k tomu samemu, stalo se mi ted (zatim jen jednou) ze po vyrazeni...
Jak píše Muroň, může to být zanesená klapka, opotřebovaný potenciometr klapky, může to být přisáváním falešného vzduchu (opožděná reakce na plynový pedál obecně), zanesený MAF senzor. Na spojku bych to netipoval.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:49, RE: Snížek?
Muroň napísal:
David potvrdil svou pověst erudovaného diskutéra na Tipcars a recenze je opravdu kvalitně napsaná. Nemůže přeci psát o ceně složitých oprav a dílů, když ještě nenastaly!
Mě zarazilo něco jiného - sníh na fotografiích. Jestli máš auto 4 měsíce, kde se ten sníh vzal?
Dobrý postřeh. Vozidla mám rád, ale ne tolik, abych si okamžitě pořizoval jejich fotografie, čili některé fotografie (ty se sněhem) jsou z inzerátu od původního majitele. Měl jsem napsanou recenzi a nechtělo se mi auto umývat a fotit - tak jsem použil tyto. Myslím, že pro ilustraci to stačí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:55, RE: zavada
mufik.martin napísal:
Chtel jsem se zeptat majitelu mondea jestli jim take pri vyrazeni klesaji otacky pomalu a jestli treba pul vteriny nebo vterinu dokonce zustanou takove jake byli pred vyrazenim.....takze priklad: jedu na 3 tis otacek a dam neutral, chili mi zustanou otacky na teto hodnote i presto ze noha na plynu neni a spojka vyslapnuta a pak klesaji otacky pomaleji nez u jakehokoliv jineho auta ktere jsem v zivote ridil.....a druhy dotaz smeruje k tomu samemu, stalo se mi ted (zatim jen jednou) ze po vyrazeni...
Ano, každý kdo jezdí ojeté Fordy se s tím potká - ventil volnoběžných otáček. Řešení je buď vyčistit nebo vyměnit. Vyčištění u mě zafungovalo jenom částěčně, nový díl stojí cca.2.tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 10:56, dlouhá 5ka?
mám relativně slabou mazdu 626 1.8/66kw a na dálnici při 140 /rychloměr měří zcela přesně díky větším gumám/ točí lehce pod 3200ot/min. U nejsilnější motorizace a 6v bych čekal nižší točky, dost pod 3000, kolik to pak točí a papá, když Franz, Hans nebo Helmut spěchají? Jinak pochvala za pěkný článek, který zabral určitě spoustu času, takže děkujeme
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:19, 3. majitel?
Vzhledem k tomu, že když byl sníh, tak to měl předchozí majitel - na fotce č. 4 je sníh a české registrační značky. v článku je, že předchozí majitel byl germán. Dále pak, že autor věřil předchozímu majiteli - tzn. při koupi jednal s asi ním. Takže druhý majitel v ČR?
Jinak recenze pěkná, rozhodně pro mnohé přínosná. Co se mi příliš nelíbilo, byl mírný chaoz (vícekrát zmíněné stejné fakta) a hlavně členění! V takto dlouhých odstavcích se strašně špatně orientuje a špatně se to čte. Ale to berte jako pozitivní kritiku do budoucna ;)
Také bych asi ocenil více subjektivních faktů, byť vůz autor vlastní krátce. Co by mě třeba zajímalo - zaseknutý motorek nastavování v sedadle - a jak to lze vyměnit z vrakáče? Předpokládám, že motorek je uvnitř sedadla - takže to se vepř musí "rozkuchat"? Nebo je to nějakýn způsobem přístupné po vymontování sessle ze spodní strany?
Závěr má být pozitivní - takže fajn recenze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:29, RE: To je zkušenost, nebo co?
Abík napísal:
To co tam je napsáno, to je vyčteno pravděpodobně z netu. A dále ze zkušeností posbíraných kdesi.
Předchozí vozidlo Opel. Autor zde předkládá zkušenosti jakoby Mondea byla jeho jedinou vášní a nic jiného dosud nevlastnil. O nic jného nepečoval. A všechny předešlé do šroubku rozebral.
Kdo Mondeo MkIII má, tak jasně pozná, že to z netu opsané není. Pisatel si před koupí udělal velmi podrobný průzkum a s jeho výsledky se pochlubil. Já s ním víceméně souhlasím, i když pár drobností bych možná poupravil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:29, RE: dlouhá 5ka?
mykovec napísal:
mám relativně slabou mazdu 626 1.8/66kw a na dálnici při 140 /rychloměr měří zcela přesně díky větším gumám/ točí lehce pod 3200ot/min. U nejsilnější motorizace a 6v bych čekal nižší točky, dost pod 3000, kolik to pak točí a papá, když Franz, Hans nebo Helmut spěchají? Jinak pochvala za pěkný článek, který zabral určitě spoustu času, takže děkujeme
pardon oprava: lehce pod 3400
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:32, RE: ta spotřeba...
Tomi napísal:
je to dobré, víc než recneze mi to přijde jak návod pro případného zájemce o koupi tohoto auta. A pro zájemce je takto podrobný popis k nezaplacení!
Ta spotřeba mě překvapila, je příliš vysoká. S Accordem 2,4 se na 10 l po městě dostanu i při sprintech z křižovatky.
Accord 2.4 je podle všeho extrémně povedený motor a je to jen 4 válec, takže bude i lehčí o jeho menší vnitřní režii nemluvě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:33, RE: Snížek?
David V napísal:
Dobrý postřeh. Vozidla mám rád, ale ne tolik, abych si okamžitě pořizoval jejich fotografie, čili některé fotografie (ty se sněhem) jsou z inzerátu od původního majitele. Měl jsem napsanou recenzi a nechtělo se mi auto umývat a fotit - tak jsem použil tyto. Myslím, že pro ilustraci to stačí.
"Snížek" ve mě evokuje jednu "super" vlastnost těchto aut kolem rv2001. V mrazu nefunguje centrál, respektive zamknout zahřáté auto ano - odemknout zmrzlý vůz ne! Pokud někdo víte jak to řešit prosím o info.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:34, RE: ses zblaznil??
Reno napísal:
Jednu V6 2,5 v cougaru jsem zadřel a od té doby mám hrůzu z benzínových motorů a kupuju jen dieselové
Už se to porůznu probíralo na různých fórech a snad i tady - v Cougaru je sice ten samý motor, ale je nakloněný a není tomu podle všeho uzpůsobená vana. Takže je extrémně náchylný na hladinu oleje a styl ježdění. Podle všeho by toto Mondeu hrozit nemělo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:56, RE: zavada
David S napísal:
Ano, každý kdo jezdí ojeté Fordy se s tím potká - ventil volnoběžných otáček. Řešení je buď vyčistit nebo vyměnit. Vyčištění u mě zafungovalo jenom částěčně, nový díl stojí cca.2.tis.
Mám druhé ojeté Mondeo, zatím jsem se s tím nepotkal , což neznamená, že se tím nepotkám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 12:57, RE: 3. majitel?
rohYpnol napísal:
Vzhledem k tomu, že když byl sníh, tak to měl předchozí majitel - na fotce č. 4 je sníh a české registrační značky. v článku je, že předchozí majitel byl germán. Dále pak, že autor věřil předchozímu majiteli - tzn. při koupi jednal s asi ním. Takže druhý majitel v ČR?
Jinak recenze pěkná, rozhodně pro mnohé přínosná. Co se mi příliš nelíbilo, byl mírný chaoz (vícekrát zmíněné stejné fakta) a hlavně členění! V takto dlouhých odstavcích se strašně špatně orientuje a špatně se to čte. Ale to berte ...
To auto bohužel není voňafka po prvním majiteli z D. Ale ten majitel v D mu snížil podvozek. Vozidlo jsem dostal od prvního majitele po roce zde se všemi dostupnými písemnostmi a důvodem prodeje byl služební vůz. 8-mi leté auto po prvním majiteli byl ideál a bohužel jsem z něj musel slevit. Zatím toho nelituju.
Věcná kritika mi nevadí a z výpadů, což byly první dva příspěvky si hlavu nelámu. Přecejen je to moje druhá recenze tady a na další si, doufám, pěkných pár let počkáte.
Sedadlo je řešené jednoduše, celý ovládací mechanismus je přišroubovaný k podlaze a k mechanizmu je přišroubováno sedadlo, čili lze celý mechanismus vyměnit a stačí k tomu "třináctka" klíč řečeno s mírnou nadsázkou. Přístup k motorkům je možný i buď zepředu nebo zezadu odspod, ale je to mírně nepohodlné. Při zvednutí vozidla se přístup zlepší, protože není nutné se válet po zemi a lámat si žebra o prahy.
Na jedné straně je tady kritika, že se v něčem nimrám, ale když něco nepopíšu, tak to schytám z druhé strany
Od napsání recenze se změnilo pár věcí:
Mám už nové gufero na klice a vyměněný řemen s napínací kladkou pro servo, altro a klimu. Udělali mi diagnostiku kvůli těm startům a na nic nepřišli - prý vše OK. Navíc v chladných podzimních dnech ráno startovalo auto na dotek. A protože mi na kolech mírně podcházely ventilky, nechal jsem je vyměnit. Minulý týden jsem spodek nastříkal rezistinem. Byl v dobrém stavu - pouze lehká povrchová koroze ramen. Obrousil jsem - pak rychleschonoucí základ na zkorodované povrchy a rezistin. Výfukový systém jsem natřel po očištění vypalovací syntetickou stříbřenkou do 700°C. Náklady na vše uvesené cca 6000,-
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:05, RE: Mondeo 2004
mufik.martin napísal:
Chvalim recenzi a jen bych napsal par poznatku tohoto starsiho tyu s V6 a naseho 2004 s 2.0 benzinem. Nas 4 valec je naopak velmi hlucny, na nutral o nem ani nevim, ale za jizdy je slyset (chybi na kapote decka, nikdy tam ani nebyla) Dale u nasi klimy uz mame tlacito ECO takze stiskem jednoho tlacitka vypnu klimu na tvrdo. Jinak mam podobny problem pri startovani. Nekdy startuji okolo 3 vterin a motor se priserne klepe a pak naskoci a neni tam sebemensi zakolisani. Dela to jednou za cas. Treba j...
Mondeo 2001, tlačítko ECO nemám a klimu zapnu nebo vypnu jedním stiskem tlačítka A/C. Problému s dvojitým stiskem nerozumím, jediný problém je, že za slunného dne se skoro nedá poznat, jestli světélko v tlačítku svítí nebo ne. Ale víceméně si pamatuju, jestli jsem ji zapnul nebo ne a ona podle toho jede nebo ne.

Co se týče hlučnosti motoru (mám taky dvoulitr), tak s tím problém nemám - do 3000 otáčekje velmi tichý, při dálniční 130 na pětku točí 3700, což je hluk na úrovni aerodynamického hluku a hluku od kol, je to snesitelné. Chybějící "dečka" na kapotě bude asi problém, hodně taky utlumí plastový kryt na motoru s molitanem uvnitř. Chybějící věci bych si koupil na Aukru, tam jsou ceny často velmi příznivé.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:08, RE: Snížek?
David S napísal:
"Snížek" ve mě evokuje jednu "super" vlastnost těchto aut kolem rv2001. V mrazu nefunguje centrál, respektive zamknout zahřáté auto ano - odemknout zmrzlý vůz ne! Pokud někdo víte jak to řešit prosím o info.
Mám kousek z roku 2001, za dva roky jsem s centrálem problém neměl a slyším o něm poprvé.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:09, RE: zavada
Koloss napísal:
Mám druhé ojeté Mondeo, zatím jsem se s tím nepotkal , což neznamená, že se tím nepotkám.
Mám pátého ojetého Forda d 1993 dosud a řešil jsem tento problém u třech Proč Ford neřeší stále stejné a stále se opakující závady? Většinou jsou to drobnosti, ale dokážou otrávit život. Majitelé starších Fordů jistě vědí
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:11, RE: dlouhá 5ka?
mykovec napísal:
mám relativně slabou mazdu 626 1.8/66kw a na dálnici při 140 /rychloměr měří zcela přesně díky větším gumám/ točí lehce pod 3200ot/min. U nejsilnější motorizace a 6v bych čekal nižší točky, dost pod 3000, kolik to pak točí a papá, když Franz, Hans nebo Helmut spěchají? Jinak pochvala za pěkný článek, který zabral určitě spoustu času, takže děkujeme
U dvoulitru točí 5 při 130 3700 otáček, to je proti tomu ta pětka u V6 opravdu dlouhá. Na druhou stranu - jestli ta 1.8 66kW točí 3400 otáček, tak to podle mě neutáhne jediné táhlejší stoupání na D1 bez podřazení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:15, RE: Mondeo 2004
Koloss napísal:
Mondeo 2001, tlačítko ECO nemám a klimu zapnu nebo vypnu jedním stiskem tlačítka A/C. Problému s dvojitým stiskem nerozumím, jediný problém je, že za slunného dne se skoro nedá poznat, jestli světélko v tlačítku svítí nebo ne. Ale víceméně si pamatuju, jestli jsem ji zapnul nebo ne a ona podle toho jede nebo ne.

Co se týče hlučnosti motoru (mám taky dvoulitr), tak s tím problém nemám - do 3000 otáčekje velmi tichý, při dálniční 130 na pětku točí 3700, což je hluk na úrovni aerodynamického hluku...
Máš auto mód a chceš vypnout kompresor klimatizace. Jak to uděláš?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.09.2009 13:25, Pneu
Něco k těm pneumatikám - jak jsem zjišťoval, tak je sakra rozdíl mezi pneumatikami 205/55 R16 a 205/50 R17. Jak ve výběru, tak v ceně. Výběr poloviční a ceny dvojnásobné. Nechápu, materiálu je tam o chlup méně a technologie se zase tak moc lišit nemohou. Jestli je to způsobeno menší poptávkou? Jsem rád, že na svém autě mám hezké hliníkové 16 palcové disky.

A ještě - koupil jsem si ještě Goodyear Hydragrip, dobře hodnocené na vodě. Na suchu to uřídím, na vodě mi pomůžou od aquaplaningu. Mají ale jednu chybičku - šípový málo členěný vzorek je dost hlučný, skoro to zní, jako by odcházela ložiska. Podobný problém je s Berum Bravuris.
reagovať
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.