Tomi napísal:
focus2003: "Co se týče výdrže turba, tak každý musí dát s přehledem 300t. km i více, ale je to všechno o způsobu zacházení." No to právě očividně nemusí a ani "nikdo" nedá. Podívej se občas jak řídí laik auto. Soused má Focuse 1,6tdci 66kw tuším. V mínus 10 nastartuje, po 15 sekundách vyrazí na 1čku a přeřadí na dvojku ve 3000ot.(To je jako kdybych já vytočil svůj benzín studenej do 6000). A to nemluvím co dovede udělat spojce. A to nebude vyjímka...
Tomi, psal jsem jasně, že výdrž turba je o způsobu zacházení. Když to nějakej idiot honí studený nebo na dálnici ze 160km/hod přilítne k pumpě a jde tankovat a nedochladí ho, tak je jasný, že si koleduje o nový. Já osobně mám kolegu z práce, který vlastní Oct. 1.8 turbo 150 PS a má na ni už 420t. a turbo má furt originál. Další známý má tež první Oct. 1,9tdi a na ni 460t. a turbo taky originál! Já při mých 250t., kdy jsem jezdil vyloženě štreky přes celý Německo 180 km/hod a o turbu vůbec nevím, ani nepíská, nic. Měním olej po 15t., za studena to nehoním atd. a šlape jak hodinky. A takových lidí znám plno, co maj najeto kolem 300t. a turba se jim nesypou, takže tu psát že 300t. km turbo nedá je holej nesmysl...