wimmer_day napísal:
Já osobně jezdím s benzínem, naftu bych si nekoupil vzhledem k ročnímu nájezdu, charakteristice dieselů, složitosti atd. jenže...
Otec si tři roky zpět kupoval Mondeo kombi. Doporučoval jsem mu 2.0 benzín, ale sehnat u nás i v Německu tuhle motorizaci ve slušném stavu, za daný obnos a s určitou výbavou je prostě problém. Navíc u otce hrál významnou roli argument, že je to diesel a málo žere...Nakonec bral 2.0 TDCi a musím říct, že to byla velmi dobrá koupě. Zatím mu neodešla žádná výše zmíněná s...
Těch 60k "úspora" může zmizet jak pára nad hrncem...
U mého předchozího firemního TDI bylo první 2 roky a tj. cca 150tis. vše OK, ale pak to šlo hodně rychle za sebou, dvouhmoťák, go převodovky, go přední nápravy, komplet vstřiky, go zadní nápravy, nějaká elektronika (duální klima, čidla...), opět dvouhmoťák ....
Celkem vyšel servis za třetí rok provozu na cca 250tis. Kč. Bylo to firemní auto, takže vše servisováno ve značkovém servisu. Když šlo auto z firmy, tak opět klapalo jak traktor, ale tentokrát to šlo odspodu (dle mechanika klika, šály ???). Jediné co kupodivu vydrželo bylo turbo.
Teď jsem dostal Mondeo 1,6 diesel - z kategorie malých levných nafťáků se jedná o jeden z nejlepších motorů co jsem měl tu čest, ale už teď mám strach co mě čeká za 2 roky...
Osobně u soukromého (ojetého) auta z důvodu vyššího pohodlí a při dlouhodobém provozu i nižších nákladů preferuji benzín. Nicméně poté co jsem měl možnost se projet novou fordí 1,6 benzín (na ten objem táhne jak čert), tak mám obavu že u těchto nových aut už to u ojetiny bude jedno - náklady na servis nás zničí u nafty i benzínu
Jako jedinou rozumnou ojetinu pro toho, kdo hodně jezdí vidím velkoobjemový benzín a přestavět jej na plyn. Musí se ale jednat o motor vyrobený před zavedením všech těch přímovstřkových nesmyslů co přišly s EURO 4/5.