Streda 19.11.2008 06:37,
rada
Název dealerů neuvádím naprosto záměrně. A kdybych tuto situaci nezažil, tak jí sám nevěřím, čili se Vám nedivím... Problém, který všechno komplikuje, jsou asi vzájemné antipatie s jediným technikem, který může u prodejce přijímat auta v záruce. Averze se vypěstovala v průběhu návštěv a při té poslední mě dovedla až k sepsání zkušenosti uživatele pro TipCars (mimo jiné technik odmítl řešit vrzání od nápravy s tím, že vrže každé auto, vrzající sedadlo mi chtěl nechat vrzat do garanční prohlídky (má přítelkyně podprůměrné váhy už tak měla kvůli toho deprese, že musí zhubnout) a řazení otestoval takovým způsobem, že jsem měl mžitky před očima - nakonec prohlásil, že je v pořádku). Redakce mi vyšla vstříc a s celou záležitostí kontaktovala zastoupení Fordu, ten kontaktoval dealera (mě nikoliv) a poslal do redakce vyjádření citující výmysly onoho technika (například že ono nevybíravé testovaní mám na svědomí já a technika jsem do něj nutil a ještě mu vyhrožoval). S ohledem na ochranu jak mě, tak tohoto serveru, jsme se s redakcí dohodli, že nebudeme článek publikovat, a to nejméně do doby vyřešení sporu - i kdyby soudní cestou. Kontaktovat centrálu je tak ale v podstatě zbytečné - její stanovisko už vlastně mám. Pochybuji, že by mi vyšli vstříc a například mi umožnili vůz přistavit bez předsudků k jinému technikovi, který by nezaujatě řazení prověřil.
Že s tím řazením něco je, přiznává už servis, kde jsem byl na garanční prohlídce. Minulý týden mi nově sdělili, že již při ní seřídili táhlo, které je mírně přiohlé (a které fiesta nemá). V lednu to seřídí znovu - dají to na řadicí vidlici, ale pokud jim to tam bude "chodit", víc nesvedou a mě čeká soudní spor s prodejcem. Tento servis byl původně přesvědčen, že je na vině zámek zpátečky, teď se tím ale zabývají z toho titulu, že jeho výrobce toto odmítá. Jde totiž o zařízení pasivní, které v ODEMKNUTÉM stavu nijak řazení ovlivnit nemůže. Viděl jsem oddělaný kryt řazení a jak je zámek přidělán - nejsem technik, ale opravdu nevím, jak by mohl vadit...
Mimochodem, zkuste u stojícího vozu, s vypnutým motorem, zařadit zpátečku a z ní rovnou na trojku - jde to? Pak je to v pořádku. Sice to za jízdy nikdy neuděláte, u plně funkčního řazení by to jít mělo. Nejde? Pak se zkuste rozjet a při cca 50 (maximálně 60 km/h, při vyšších rychlostech bych to netrápil, ať si Ford tvrdí, co che), například při dojezdu na křižovatku nebo před zatáčkou zařadit z neutrálu trojku nebo na ni podřadit z pětky. Jde to? Pak se nedivím, že jste spokojen. A že se na neutrál nejezdí? Kdo to tvrdí, ať si přečte rozhovor se šampionem ČR v ekojízdě. Jistě, nejezdím tak nějaké dlouhé úseky a podobně, ale například ty dojezdy - naučil mě to instriktor renomované autoškoly s tím, že jen naprostým začátečníkům se říká, že neutrál nemají využívat. Měsíc zpátky mi to potvrdil i instruktor jiné autoškoly, když jsem dělal referentské zkoušky. Já teda trojku nakonec taky vždycky zařadil, jenže přes 4ku, protože trojka většinou klade odpor (někdy ne) - a právě předtím mě varoval soudní znalec, protože se vinou převodovky mohou poškodit další díly. Zkusil jsem onen pasivní test minulý týden v showroomu u stejného auta - šlo to naprosto hladce.
reagovať