0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus - je lepší kombi, nebo hatchback?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 00:28, Převody
Převody rozhodně nemá podobně dlouhé jako FF1, jsou podstatně kratší, a to zřejmě z důvodu hmotnosti a emisí - mně osobně to přijde jako největší slabina FF2 oproti FF1. Dále má méně hluboký kufr, takže při složených sedačkách je horší se vyspat na ložné ploše.
Na druhou stranu jsou zde překvapivě i nějaké výhody:
- auto je širší a tím pádem komfortnější
- vyšší vybavenost
- některé ND jsou levnější než na FF1 nebo Escorta
- odladěny některé slabiny předchozí generace (např. volnoběžný ventil)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 07:32, pneu bych vůbec neřešil
Když se podíváte na ceny pneumatik na netu, jistě najdete levné i ty na 16 disky.V e-shopech je rozdíl cen proti 15 minimální-to bych vůbec neřešil
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 09:17, Kombi
V případě Focusu doporučím kombi, i když sám kombíky nemám rád. Papírová hodnota objemu je fajn věc, ale dost podstatný je obestavěný prostor a hatchbacky nižší střední třídy mají kufry malé. Tedy, abych to upřesnil, s dítětem jsou malé. Bohužel je pryč doba, kdy se korba šoupla na sedadlo i s dítětem a do kufru se nacpal maximálně podvozek očesaný o kola. Dnes kočárek umí zabrat podstatnou část kufru a vměstnant tam ještě většinou obří kabelu s krámama pro šropa obvykle může znamenat, že zavazadla pro rodiče poputují do interiéru, čehož já nejsem přítelem. Taková 10-ti kilová taška jedoucí na zadním sedadle má Ek přes 3 kJ, což odpovídá střele z pistole o hodně velké ráže s nadzvukovou úsťovou rychlostí. Ještě si to člověk může představit tak, že si ji nechá za krk padnout z asi třicetimetrové výšky.
Bohužel se tento nešvar objevuje i právě při variantách kombi, kdy se zavazadlový prostor vyskládá až po střechu. To je pak celkem jedno, kolik má auto hvězdiček, protože smrtící útok přijde zezadu.
Ano, 16-ky pneu jsou dražší, ale když chcete opici, musíte mít na banány.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 09:20, RE: Převody
jarous350 napísal:
Převody rozhodně nemá podobně dlouhé jako FF1, jsou podstatně kratší, a to zřejmě z důvodu hmotnosti a emisí - mně osobně to přijde jako největší slabina FF2 oproti FF1. Dále má méně hluboký kufr, takže při složených sedačkách je horší se vyspat na ložné ploše.
Na druhou stranu jsou zde překvapivě i nějaké výhody:
- auto je širší a tím pádem komfortnější
- vyšší vybavenost
- některé ND jsou levnější než na FF1 nebo Escorta
- odladěny některé slabiny předchozí generace (např. volnoběžný ventil)
Petr-Tipcars: Pokud se dobře pamatuji, tak dvojka a trojka šla vytočit stejně nebo velmi podobně jako u FF1, 1,6 (tzn. 100, resp. 140km/h)...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 10:20, RE: Kombi
David V napísal:
V případě Focusu doporučím kombi, i když sám kombíky nemám rád. Papírová hodnota objemu je fajn věc, ale dost podstatný je obestavěný prostor a hatchbacky nižší střední třídy mají kufry malé. Tedy, abych to upřesnil, s dítětem jsou malé. Bohužel je pryč doba, kdy se korba šoupla na sedadlo i s dítětem a do kufru se nacpal maximálně podvozek očesaný o kola. Dnes kočárek umí zabrat podstatnou část kufru a vměstnant tam ještě většinou obří kabelu s krámama pro šropa obvykle může znamenat, že zavaza...
Především kombi nemívají vysoký lem v kufru nad nárazníkem, takže když už tam ten kočárek dávám tak ho nemusím zvedat přes ten lem. Snadno položím kočárek na kola a zajedu s ním dovnitř. Občas kombi kufru naplním věcmi skoro až po střechu. V tom případě, tam dávám jen lehké věci ale hlavně vytáhnu bezpečnostní síť, vypadá to jako by tam byla N1 přepážka. Ale asi ne všechny kombiky tuhle síť standartně z výroby mají.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 10:26, RE: Kombi
Petr S napísal:
Především kombi nemívají vysoký lem v kufru nad nárazníkem, takže když už tam ten kočárek dávám tak ho nemusím zvedat přes ten lem. Snadno položím kočárek na kola a zajedu s ním dovnitř. Občas kombi kufru naplním věcmi skoro až po střechu. V tom případě, tam dávám jen lehké věci ale hlavně vytáhnu bezpečnostní síť, vypadá to jako by tam byla N1 přepážka. Ale asi ne všechny kombiky tuhle síť standartně z výroby mají.
Ano, síť nebo mříž N1 je v tomto neocenitelná. Složený kočárek se dá krásně opřít, a vedle se vejde spousta věcí. Konkrétně u 307 Bk se vešel hlubokej (podvozek a korba zvlášť), + složenej sporťák. Oboje Quinny, později 2 sporťáky vedle sebe.
Pro Davida V: když to není kombík, tak to není auto
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 10:39, RE: Převody
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Pokud se dobře pamatuji, tak dvojka a trojka šla vytočit stejně nebo velmi podobně jako u FF1, 1,6 (tzn. 100, resp. 140km/h)...
U FF1 byly na vyber (podle vybavy) 2 varianty staleho prevodu, a to 3,82 vs. 4,06, tedy rozdil pomerne maly, asi tak 6%. FF2 uz ma vzdy pevny prevod 4,06, ale samotne prevody jsou kratsi.
Tabulka maximalnich rychlosti pro FF1 je napriklad zde: http://www.ford-focus.cz/forum/download/file.php?id=6487
pro FF2 to nemuzu dohledat, na druhou stranu to muzu zmerit cestou z prace.
Presne si pamatuju akorat rozdil v 5. prevodu: pri 3 tis. otackach jel FF1 120Km/h, FF2 jenom 100km/h.
FF1 v obci vetsinou za 3, s FF2 v pohode 4.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:18, to je zase dotaz
Sice pěkně strukturovaný (jak napsal redaktor), ale tazatel v něm řeší úplné krávoviny. Lépe by udělal, kdyby se s oběmi variantami projel, prolezl si je a zjistil, která mu sedne líp. Osobně bych šel do kombajnu, i když se mi moc nelíbí. Tazatel sice píše, že sebe ani nic nemusí nikam stěhovat, ale člověk nikdy neví... Narodí se další potomek, nebo se bude muset stěhovat, ceny benzínu pořád rostou a tak je lepší jet na dovolenou s přáteli v jednom plně obsazeném autě a složit se na benál a mýtné... A pak bude ještě rád, že má pořádné auto. Navíc, když jedu na kola ve dvou lidech, raději je nesložená hodím dovnitř, než dávám na střechu. To by v hatchi nemohl. A ty pneu... s Vašim nájezdem ani nemusíte kupovat nové. Za 2000 Kč koupíte 4 pěkné lehce ojeté 16´´ gumy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:22, RE: Převody
jarous350 napísal:
U FF1 byly na vyber (podle vybavy) 2 varianty staleho prevodu, a to 3,82 vs. 4,06, tedy rozdil pomerne maly, asi tak 6%. FF2 uz ma vzdy pevny prevod 4,06, ale samotne prevody jsou kratsi.
Tabulka maximalnich rychlosti pro FF1 je napriklad zde: http://www.ford-focus.cz/forum/download/file.php?id=6487
pro FF2 to nemuzu dohledat, na druhou stranu to muzu zmerit cestou z prace.
Presne si pamatuju akorat rozdil v 5. prevodu: pri 3 tis. otackach jel FF1 120Km/h, FF2 jenom 100km/h.
FF1 v obci vetsinou ...
Petr-Tipcars: Ja se prave pamatuji dvojku vytocenou na 100 a trojku nekam pres 130, podle toho jsem usuzoval, ze prevody jsou stejne "dlouhe" jako u FF1. Hlavne si pamatuji, ze ty otacky tam lezly celkem rychle u zarazene trojky, snaha jit za plynem byla sympaticka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:29, RE: to je zase dotaz
Paul napísal:
Sice pěkně strukturovaný (jak napsal redaktor), ale tazatel v něm řeší úplné krávoviny. Lépe by udělal, kdyby se s oběmi variantami projel, prolezl si je a zjistil, která mu sedne líp. Osobně bych šel do kombajnu, i když se mi moc nelíbí. Tazatel sice píše, že sebe ani nic nemusí nikam stěhovat, ale člověk nikdy neví... Narodí se další potomek, nebo se bude muset stěhovat, ceny benzínu pořád rostou a tak je lepší jet na dovolenou s přáteli v jednom plně obsazeném autě a složit se na benál a mýt...
Petr-Tipcars: 16ku hezky ojetou za 500? Ufff, za tu cenu bych se bal. O tech ojetych gumach jsme si to tady uz snad rikali, ne??? Na najezdu prece nezalezi, to je jako nepoutat se, kdyz to mam jen kousek....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:30, RE: to je zase dotaz
Paul napísal:
Sice pěkně strukturovaný (jak napsal redaktor), ale tazatel v něm řeší úplné krávoviny. Lépe by udělal, kdyby se s oběmi variantami projel, prolezl si je a zjistil, která mu sedne líp. Osobně bych šel do kombajnu, i když se mi moc nelíbí. Tazatel sice píše, že sebe ani nic nemusí nikam stěhovat, ale člověk nikdy neví... Narodí se další potomek, nebo se bude muset stěhovat, ceny benzínu pořád rostou a tak je lepší jet na dovolenou s přáteli v jednom plně obsazeném autě a složit se na benál a mýt...
K radě na koupi ojetých gum přidejte ještě radu na rezervaci místa na krchově.

Kolik kamarádů naskládáte do auta dozadu k dítěti v sedačce? A jak probíhá dovolená s kamarádama, když tam máte ženu s dítětem?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:35, dojezdová rezerva
Co se týče toho požadavku na dojezdovou rezervu, tak u Fordu se to dělá tak, že při použití plné rezervy se kolem ní dá taková pěnová výstelka, která vyrovná vystupující rezervu do roviny. V té výstelce jsou pak prostory pro uložení tažného oka, trojůhelníku a tak. Pokud seženete Focus s plnohodnotnou rezervou, tak jen potřebujete sehnat tu sníženou a tu větší v případě potřeby vyndáte i s tou vložkou a kufr má požadovaný objem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 12:42, RE: Kombi
David V napísal:
V případě Focusu doporučím kombi, i když sám kombíky nemám rád. Papírová hodnota objemu je fajn věc, ale dost podstatný je obestavěný prostor a hatchbacky nižší střední třídy mají kufry malé. Tedy, abych to upřesnil, s dítětem jsou malé. Bohužel je pryč doba, kdy se korba šoupla na sedadlo i s dítětem a do kufru se nacpal maximálně podvozek očesaný o kola. Dnes kočárek umí zabrat podstatnou část kufru a vměstnant tam ještě většinou obří kabelu s krámama pro šropa obvykle může znamenat, že zavaza...
Já nevím - kupovat si kombík kvůli kočárku, který budu vozit omezenou dobu? Vždyť vzhledem k dnešní produkci aut považuju Focus za poctivě udělané auto s potenciálem provozu dalších 8 let nejméně.
A druhá věc - pokud povezu na dovolenou děti v sedačkách, tak dvě slušně velké kabele dám pod jejich nohy za přední sedadla. Vím o čem mluvím - dobu kdy jsem měl malé děti, jsem odjezdil v R5, kde čtvrtinu kufru zabírala rezerva. Dokázal jsem tam narvat i skládací kočárek (ne golfáče) tak, aby mě při brždění zezadu nic neohrožovalo. Proti takovým podmínkám by Focus byl naprostý luxus a přesto jsem to přežil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:23, RE: Kombi
Koloss napísal:
Já nevím - kupovat si kombík kvůli kočárku, který budu vozit omezenou dobu? Vždyť vzhledem k dnešní produkci aut považuju Focus za poctivě udělané auto s potenciálem provozu dalších 8 let nejméně.
A druhá věc - pokud povezu na dovolenou děti v sedačkách, tak dvě slušně velké kabele dám pod jejich nohy za přední sedadla. Vím o čem mluvím - dobu kdy jsem měl malé děti, jsem odjezdil v R5, kde čtvrtinu kufru zabírala rezerva. Dokázal jsem tam narvat i skládací kočárek (ne golfáče) tak, aby mě při ...
Je jiná doba. Kočárek nahradí cestovní postýlka, ordážedlo a jiné nezbytné kraviny, bez kterých se děti neobejdou. V krátkým Focusu budou muset. Postýlku si na místě pronajmeš za 50 Kč/den a odrážedlo si bude muset potomek v dětském koutku vyboxovat.
Mám kufr 500 litrů a s 2-ma malými dětmi dost často skládám 3d Tetris abych v atě měl opravdu maximálně jednu kabelu pod klukem, kterého to neomezí, protože na ni nohama nedosáhne.
Já bych za 150 nevolil ani krátký ani dlouhý Focus a rovnou bych vybral Mondeo liftback, byť to bude předchozí generace. Minimálně proti předchozí generaci Focusu je to úplně jiná liga, byť to je taky docela lidové auto. Švagr má FF I z roku 2004 a já FoMo z 2001 a cestování se v těchto autech docela liší, a to jsou auta za srovnatelné ceny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:42, RE: Kombi
David V napísal:
Je jiná doba. Kočárek nahradí cestovní postýlka, ordážedlo a jiné nezbytné kraviny, bez kterých se děti neobejdou. V krátkým Focusu budou muset. Postýlku si na místě pronajmeš za 50 Kč/den a odrážedlo si bude muset potomek v dětském koutku vyboxovat.
Mám kufr 500 litrů a s 2-ma malými dětmi dost často skládám 3d Tetris abych v atě měl opravdu maximálně jednu kabelu pod klukem, kterého to neomezí, protože na ni nohama nedosáhne.
Já bych za 150 nevolil ani krátký ani dlouhý Focus a rovnou bych v...
Já mám v tom Mondeu plnohodnotnou rezervu i s tou vložkou okolo a ještě jsem neměl potřebu shánět dojezdovou rezervu, že bych si v tom kufru pomohl. Ale kombík by se mi hodil, protože syn už je stejně vysoký jako já a vzadu mu zavazel strop, tak dozadu vyžduchal manželku.

A souhlas, za ty prachy bych taky šel do Mondea, to už by bylo po faceliftu, nějaké z roku tak 2005. Akorát je to horší s motorem, dvoulitr aby hledal moc dlouho, asi bych se na jeho místě spokojil i s 1.8 92kW, ta se dá sehnat snad i Ghia.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:43, RE: Kombi
David V napísal:
Je jiná doba. Kočárek nahradí cestovní postýlka, ordážedlo a jiné nezbytné kraviny, bez kterých se děti neobejdou. V krátkým Focusu budou muset. Postýlku si na místě pronajmeš za 50 Kč/den a odrážedlo si bude muset potomek v dětském koutku vyboxovat.
Mám kufr 500 litrů a s 2-ma malými dětmi dost často skládám 3d Tetris abych v atě měl opravdu maximálně jednu kabelu pod klukem, kterého to neomezí, protože na ni nohama nedosáhne.
Já bych za 150 nevolil ani krátký ani dlouhý Focus a rovnou bych v...
Jedna věc jsou litry, a druhá přístup k nim. Vždycky je třeba zrovna to, co je úplně vespod.
Takže jdu dál, a říkám Mondeo v kombajnu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:47, RE: Kombi
Pepe napísal:
Jedna věc jsou litry, a druhá přístup k nim. Vždycky je třeba zrovna to, co je úplně vespod.
Takže jdu dál, a říkám Mondeo v kombajnu.
Ble. V černé barvě se zlatýma linkama...
Z krátkýho Focuse na Mondeo kombi - tomu říkám promyšlená úvaha.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:49, RE: Kombi
David V napísal:
Ble. V černé barvě se zlatýma linkama...
Z krátkýho Focuse na Mondeo kombi - tomu říkám promyšlená úvaha.
Ble, promyšlená asi jako z kratkýho Focuse na kratký Mondeo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:50, RE: Kombi
Pepe napísal:
Jedna věc jsou litry, a druhá přístup k nim. Vždycky je třeba zrovna to, co je úplně vespod.
Takže jdu dál, a říkám Mondeo v kombajnu.
Těch případů, kdy narvu kufr plnej, je málo a že bych cestou lezl zrovna pro to, co je dole, se mi nestává. Když jsme jeli na dovolenou naposledy, ještě jsem bral do kufru dva batohy od kamaráda, protože měl v kombíku vzadu psa. Kombajn od Mondea jedině pro víc místa vzadu na nohy a pro hlavu. Jestli má zatím jen jedno dítě v sedačce, tak na dalších deset let liftback stačí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 19.09.2012 13:51, RE: Kombi
Alda napísal:
Ble, promyšlená asi jako z kratkýho Focuse na kratký Mondeo...
To už není úvaha z krátkýho Focuse, ale z kombíku Focuse na krátké Mondeo, to je dost rozdíl.
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.