Piatok 07.01.2011 16:10,
zkušenosti a názor Ford Focus 2 kombi 1,6TDCi 80kW
Zdravím,
před třemi lety jsem si koupil ve Francii dvouletý FF2 Tourer 1,6TDCi 80kW s 80tkm, nyní je na vozu bezmála 140tkm. Tento motor je relativně spolehlivý a příměřeně pružný. Benzínová 1,6i 74kW je skutečně na takto těžký vůz líná a dá se s ní jezdit jenom v případě obsazení jednou osobou. Je ji zkrátka potřeba neustále drtit. Tuto jednotku bych považoval za základ. Jeden čas jsem měl půjčený C-MAX s motorem 2,0TDCi, který byl skutečně velmi příjemným společníkem a jel jak ďas s příjemnou dlouhodobou spotřebou 5,9L/100 ...nicméně podle vyjádření servisního technika ve Fordu se nejedná o nijak ideální volbu s ohledem na spolehlivost.
1,6TDCi v roce 2005 filtr pevných částí NEMĚL, což je v kontrastu s testem automobilu.
Auto je celkově slušně zpracované, nicméně bych v každém případě doporučil výbavu GHIA, která zahrnuje příjemne čičurajzny jako velur, tempomat, počítač, všechna okna v elektrice, lakované kliky, samoztmívací zpětné zrcátko, 16" alu kola, chrom masku a další detaily, které lahodí jak oku, ale jsou zejména i užitečné.
Perfekní u Focusu je podvozek, je neskutečně stabilní jak při ostrých zatáčkách, na dírách, ale i při vysokých rychlostech nad 160km/h. Co se ve Fordu povedlo je i filtrování nerovností, které je na velmi solidní úrovni ve srovnání s vozy: Vectra B, P206, Fabia 2, atp.
Spolehlivost mého kusu:
V podstatě bez zásadních problémů...
v 95tkm odešlo turbodmychadlo vinou hrudek v oleji, olej byl pravidelně měněný, nicméně se prostě někdě něco nepovedlo, olej zdegradoval po 14tkm, v motoru se udělaly hrudky a ucpaly sítko před turbem, takže nebylo vůbec mazané.
Nové turbo s prací 23tKč. - tuto závadu bych nepovažoval za závadu automobilu, spíš jako nešťastnou shodu okolností
při 105tkm přestal těsnit vstřik - oprava 3,5tKč
(v kabině smrděla nafta nasavana od motoru)
Zatéká od osvětlení RZ pátých dveří a praskají žárovky.
Kromě výše uvedených věcí jsou měněné u auta pouze běžné provozní věci, jako nápně, brzdy, pneumatiky.
Na nápravách ani v motoru nebylo nic opravováno. Výfuk stále původní. Karoserie nerezne.
Nemám, co víc bych dodal.
Kdybych si kupoval Forda Focuse druhé generace dnes, s největší pravděpodobností bych se poohlédl po dvoulitrovém benzínovém motoru. Jeho pružnost by měla být dostatečná a spotřeba a provozní náklady přiměřené. Na německých inzertních serverech se objevují. Většinou s touto motorizací souvisí i příjemná až luxusní výbava.
reagovať