0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus II s benzínem nebo dieselem?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 09:57, rada
1.6 100k benzin.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 11:16, rada
Chtěl bych vědět od někoho z redakce, jestli jim vážně chodí jen dotazy, na které se tady už tisíckrát odpovídalo a diskutovalo, nebo jsou prostě jen líní namáhat mozek nad novými radami.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 14:14, rada
1,6i je skvělej motor, bohužel v kombinaci s 5-ti stupňovou převodovkou co se do něj dodává to není ideální kombinace. Při dálníční 130ce je spotřeba 10l/100km
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 08:19, rada
Doporučuji benzín 1,8i nebo 2,0i.Měl jsem FOCUSE II s motorem 2,0i a spotřeba byla nižší než u 1,6i.Při 20000km za rok jednoznačně benzín.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 08:33, rada
V tom případě bych si vzal 1,6 TDCI výkonější verzi.Kamarád s tímto motorem najede cca 100-150km denně a spotřebu drží při normální jízdě 5,5l/100 rekord má 4,7
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 10:14, rada
5,5l držím v pohodě i s Passatem 96kw
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 11:04, rada
Nejlepší je 1.6 TDCi 80 kW, výborná kombinace spotřeby a výkonu, mimo město a dálnice lze jezdit i se spotřebou 4 l (v létě), průměrná spotřeba je asi 5 l, na dálnici do 6 litrů při jízdě dle předpisů. Pro toho, kdo jezdí málo (méně než 10-15 tis/rok), nebo krátké cesty po městě je vhodnější benzín. 1.8 TDCi 85 kW je starší a těžší motor, má vyšší spotřebu. Pro dynamické řidiče a časté cesty po dálnici nebo s vyšším zatížením je nejlepší ekonomickou volbou 2.0 TDCi, spotřeba asi o 1 l vyšší než 1.6 TDCi. Mám třetího Focuse, vyzkoušel jsem motory 1.6 TDCi 80 kW a 2.0 TDCi 100 kW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 11:39, rada
S tou spotřebou 10l na dálnici u 1,6i se mi to nezdá. Manželka jezdí se starou Vectrou 1,8i a má dálniční spotřebu Brno-Praha cca 7,5l, ovšem po městě 8,5l, takže řeším, zda nekoupit něco úspornějšího. Jak to tak vidím, tak u Focuse by to bylo z bláta do louže. V každém případě vidím jako nejúspornější naftu. Je jedno jaký máte nájezd, důležité je, za jakou cenu tu ojetinu koupíte. A mnohdy nemusí nafťák vyjít dráž.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 12:47, rada
s tou spotřebou to tak je. Omylem jsme koupili Cmaxe s touto motorizací do firmy. Nemám to z doslechu, ale z praxe. Počítám že Cmax x Focus, bude mít převodovku stejnou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 09:29, rada
nejlepší je 2.0 TDCi 6 kvalt....to je svezeníčko!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 14:15, rada
s 20000km ročne to může být i diesel , pokud možno co nejnovejší 08ku apod , starší nebyli zrovna vzorem spolehlivosti ,ale muže odejít váha vzduchu , turbo , vstřiky , filtr pevných částic a podobné nešvary dieslu .

benzín 1.6 spotřeba se pohybuje někde mezi 6-8 litry na sto ,

diesel bude jezdit kolem 5 - 6,5litru .

disesel bude mít draší servis .

za 20tis.km ročně (nyní stojí nafta i benzín shodně cca 33kč )

budeš asi jezdit na spotřebu u dieslu za 5litru/100km = 165 kč /100km
u benzínu za 6,5 litru/100km = 215 kč / 100km

rozdíl v ceně za ujetých 20000km ročně je ve prospěch nafty 10.000kč ročně , je na zváženou jestli se tyto peníze pak nedají do servisu a dílů naftového motoru . ( jeden známý je super že jezdí s passatem za 6litru nafty ale že dal za poslední dva roky 40tis.kč za opravy ... je věc druhá - samozřejmě je to extrém ,ale i to se může stát)

ve prospěch 1.6 benzín je to jeden z nejlepších benzínu s tímto obsahem na trhu (spotřeba , výkon,spolehlivost ) ! tuším že auto má i dobrou převodovku a stímto motorem jede na 3ku 150km/h, je nesmysl aby tento motor bral 10litru na sto při 130km/h . při sto třicítce je běžně spotřeba kolem 7,5litru .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 17:46, rada
Doporučuji 1.6 benzin se spotřebou přibližně 7 litrů, nebo 1.6 tdci - zde se přikláním spíše k verzi 66 kw. Spotřeba se u mého combi pohybuje mezi 5 až 5,5 litry nafty. Motor je dostatečně pružný, navíc neobsahuje filtr pevných částic, který má verze 80 kw.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 18:36, rada
Měl jsem FFII kombi 4 roky. 1,6 benzín. Roční průměrná spotřeba byla 7,5 l/100 km. Na dálnici si při rychlosti 140 km/h dle tachometru vzal tak 8,5 l/100 km. Bylo to dobré auto, bez závad.
V práci máme FFII kombi 1,8 naftu. Spotřeba průměrně 6-6,5 l/100 km. Auto jezdí ale dost naložený. Motor mi připadá dost hlučný. Nájezd to má teď přes 160.000 km a začínají zlobit vstřiky, asi díky mizerné naftě v ČR.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 19:16, rada
Tak já bych šel rozhodně do 1.8 tdci bo to má lepší zátah a spotřebu.Když mu budete dávat naftu od Benziny tak aji bez závad na vstřicích nebo iných věcách.Jelito možné tak bych ale volil konstrukčně novější motor 2.0 tdci bo ten je eště lepší jak 1.8. spotřeba bez problémů do 6.5 litru spíše méně.Mnoho šťastných mil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 20:42, rada
Nafta, coby palivo pro pohon automobilu je omyl přírody. Bohužel jsem na to přišel pozdě - mám Fokus 1 kombi. Každý majitel "nafťáku" předtím hlásil, že jezdí "za pět - maximálně pět a půl". Ba ne, spotřeba je téměř stejná jak u benzínu a servis dražší. Naftu nebrat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 20:47, rada
Mám 1.8 tdci 85 kw. Doporučuji proto, že nemá filtr pevných částic, přesto splňuje EURO 4. Motor je koncepčně starý (pochází z Peugeot 205 1.8 d), ovšem s přímým vysokotlakým vstřikováním, proměnnou geometrií lopatek,...). Jezdím dost po městě, přesto dlouhodobá spotřeba je 6.6 l/100 km. Motor má výrazný TURBOEFEKT - spoustě lidem se to nelíbí, já v tom nacházím zalíbení (při sešlápnutí pedálu plynu se nic neděje a pak "až to turbo nakrmí" - výbuch newtonmetrů). Ozubený řemen rozvodů se mění až při 160tis.km a jeho výměna stojí cca 1000,-Kč - zjednodušená konstrukce oproti focus 1.8 tdci 1. generace!!! Jinak negativa: motor je poměrně těžký (nemám na autě ESP a teď v zimě se mi stává, že ve městě v břečce sněhu jedu prostě rovně) - to mají na svědomí i pneu 205/55 R 16. Menší, užší pneu se bohužel kvůli lepší trakci v zimě nemoho použít, protože 195/65 R 15 se tam kvůli třmenům brzd NEVEJDOU!!! 1.8 TDCI má kvůli těžkému motoru totiž větší kotouče a třmeny.... Nu, prostě auto s tímto motorem bych stále doporučoval, protože jsem se také vezl v 1.6/74 kw benzín a to auto vůbec nezrychluje, tam čekáte na to, až se to rozjede... co se týče 1.6 TDCI - 66 kw - jsem slyšel údajně problémy se vstřiky - nevím... a 1.6 TDCI - 80 kw a 2.0 TDCI nebrat kvůli filtru pevných částic - jednou za čas si totiž vyžádá investici... Tak šťastný výběr přeju....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 20:51, rada
a ještě nafta - fakt kupovat od BENZINY - diesel VERVA - v testech hodnocen jako nejlepší nafta na českém trhu - má totiž cetanové číslo 62 (ostatní asi 55). Jinak nafta fakt bere méně - 1.8 tdci má kombinovanou spotřebu 5.3, jezdím za 6.6.... což je v normálu. Focus 1.6/74 kw má kombinovanou sp. 6.9... + připočtěte si cca 25 - 30 %. (Vycházím z toho, že jsem předtím měl felicii 1.6/55 kw - kombinovaná sp. také 6.9, ale jezdil jsem za 10).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.01.2011 07:51, rada
Všem chytrákům nabízím s onou 1,6i (znovu opakuji v Cmaxu)svezení po dálnici dlouhé 100km s dodržováním 130km/h. S každým z nich se rád vsadím o to auto že se pod 9l/100km nedostanou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.01.2011 08:07, rada
a co benzín s LPG?Investice za instalaci se při 20tkm vrátí do 1 roka a další rok už vydělá 20tis za palivo. Mnohem výhodnější nez nafta, navíc neriskujete drahé opravy. Emise stojí o 100kč víc než jen benzín, revize stojí 300kč za rok, takže to neřeším. Nádrž v rezervě ujede 400-450km, ženská možná ještě víc. Cena lpg 16kč a čerpací stanice s LPG jsou u nás všude.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.01.2011 09:21, rada
Debaty ohledně spotřeby jsou vždycky věčné téma a tak jsem se podíval na stránky německého sprintmonitoru kde průměr všech FFII s motorem 1,6 benzín a manuální převodovkou vychází na 7,78l což asi i odpovídá zkušenostem i zdejších uživatelů.
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.