Streda 05.01.2011 14:15,
rada
s 20000km ročne to může být i diesel , pokud možno co nejnovejší 08ku apod , starší nebyli zrovna vzorem spolehlivosti ,ale muže odejít váha vzduchu , turbo , vstřiky , filtr pevných částic a podobné nešvary dieslu .
benzín 1.6 spotřeba se pohybuje někde mezi 6-8 litry na sto ,
diesel bude jezdit kolem 5 - 6,5litru .
disesel bude mít draší servis .
za 20tis.km ročně (nyní stojí nafta i benzín shodně cca 33kč )
budeš asi jezdit na spotřebu u dieslu za 5litru/100km = 165 kč /100km
u benzínu za 6,5 litru/100km = 215 kč / 100km
rozdíl v ceně za ujetých 20000km ročně je ve prospěch nafty 10.000kč ročně , je na zváženou jestli se tyto peníze pak nedají do servisu a dílů naftového motoru . ( jeden známý je super že jezdí s passatem za 6litru nafty ale že dal za poslední dva roky 40tis.kč za opravy ... je věc druhá - samozřejmě je to extrém ,ale i to se může stát)
ve prospěch 1.6 benzín je to jeden z nejlepších benzínu s tímto obsahem na trhu (spotřeba , výkon,spolehlivost ) ! tuším že auto má i dobrou převodovku a stímto motorem jede na 3ku 150km/h, je nesmysl aby tento motor bral 10litru na sto při 130km/h . při sto třicítce je běžně spotřeba kolem 7,5litru .
reagovať