0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus II - nadprůměrný kompakt

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 10:02, RE: Pár postřehů
Petr - TipCars.com napísal:
Naše zkušenosti potvrzují fakt, že vozy po F/L v druhé polovině výrobního cyklu bývají zbaveny porodních bolestí, které se projeví až při ostrém provozu. Uvést lze řadu modelů, které jsou lepší právě po modernizaci či v závěru výrobního cyklu. Nehledě na to, že pořizovací cena těchto pozdních modelů je vždy nižší a u ojetiny není příliš velký rozdíl v ceně když už je na světe nástupce.
to je pravda, ale obecně to platí výhradně pro evropská auta (samozřejmě chápu, že nejvíc automobilek co tady řešíme je evropských), jen jsem hájil svoje barvy :) nicméně třeba Mazda 6 je typický příklad, dalo by se říct vyjímka, co potvrzuje pravidlo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:00, RE: poradít
ladatacik napísal:
Dobrý den, taky by mě zajímalo proč se zrovna vyhýbat 1.8i 92kw? Mám většinou zkušenost že o něco silnější motor je na tom se spotřebou stejně jako slabší základní motor. Viz honda accord VII 2.4i
Můj názor je, že co se týká spotřeny, tak to tak bývá, jen pokud se blížíme limitu těch menších motorů. (samozřemě při stejné konstukci). Pokud jedeme spíše klidně, většinou menší motor má skutečně menší spotřebu ( i když rozdíl může být i tak mezi 1.6 16V (ne Ti-VCT) a 1.8 v rámci desetin ). Pokud tedy jezdíte plně naložen a dynamicky a často na dálnici, volte větší motor (a naopak).A Honda-tam je ještě vliv převodovky, na 6ku na nízké otáčky bude spotřeba jistě u 2.4 menší, než u 2.0 na vyšších otáčkácch. Co se týká spolehlivosti-1.6 16V je o něco málo spolehlivější než 1.8.Pokud jezdíte opravdu dynamicky, uvažoval bych i o 2.0.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:20,
Dvoulitr TDCI by měl mít přece 100 kW
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:23, RE:
pipiakika napísal:
Dvoulitr TDCI by měl mít přece 100 kW
V tabulce je to dobře, i když tam je uveden malý točivý moment, v textu špatně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:27, RE: Pár postřehů
Tomi napísal:
to je pravda, ale obecně to platí výhradně pro evropská auta (samozřejmě chápu, že nejvíc automobilek co tady řešíme je evropských), jen jsem hájil svoje barvy :) nicméně třeba Mazda 6 je typický příklad, dalo by se říct vyjímka, co potvrzuje pravidlo.
Můžete to o té Mazdě 6 nějak více rozvést? Mluvíte z vlastní zkušenosti?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:31, RE: poradít
ladatacik napísal:
Dobrý den, taky by mě zajímalo proč se zrovna vyhýbat 1.8i 92kw? Mám většinou zkušenost že o něco silnější motor je na tom se spotřebou stejně jako slabší základní motor. Viz honda accord VII 2.4i
Ano s vyšším objemem motoru máte pravdu, což rád dokazuji v testech spotřeby, kde vysokoobjemové čtyřválec, popř. šestiválce vykazují velmi překvapující spotřebu paliva, kterou mohou při stejném jízdnu tempu závidět nízkoobjemové agregáty honěné turbem. Ale zpět k modrému oválu ..

Do Focusů se nabízela silnější verze osmnáctistovky Duratecu, která uměla kromě benzínu spalovat palivo E85 (již od r.2006). Tuto verzi poznáte podle označení Flexifuel nebo výkonu 92 kW (slabší 1.8 Duratec měl výkon 81 kW a montoval se např. do Mondea II.). Motory Duratec jsou obecně velmi spolehlivé pohonné jednotky (rozvody poháněné řetězem a řada tech. řešení sázející na odolnost). Verze spalující E85 má jinou řídící jednotku a vstřikovače. Má také zkracené intervaly pro výměnu oleje (10.000 km nebo 1 rok). Palivo E85 (etanol) může lákat nižší cenou než je tomu u benzínu. Je však nutné oproti benzínu počítat s cca 30% nárůstem spotřeby, již zmíněnou kratší výměnou oleje a kratší živostností palivového čerpadla, hadiček, těsnění a plastových trubiček palivové soustavy. Někteří uživatelé si také stěžují na nutnost opakovaných startů při teplotě pod bodem mrazu (což řeší například přidáním plynu během startu).

Pokud nejste vyloženě závodník, sáhněte klidně po léty osvědčené 1,6 74 kW nebo sáhněte po dvoulitru Duratec, který je velmi povedený a jezdí stejně draze jako 1,8.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:35, RE:
pipiakika napísal:
V tabulce je to dobře, i když tam je uveden malý točivý moment, v textu špatně.
Díky za poznámku, opraveno
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 11:37, RE: Pár postřehů
MM napísal:
Můžete to o té Mazdě 6 nějak více rozvést? Mluvíte z vlastní zkušenosti?
Čtenář zřejmě myslel, že M6 chyběla před modernizací právě šestka (jen pětistupňové převodovky) nebo např. trpěla na korozi karoserie atd...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 12:10, RE: Pár postřehů
Petr - TipCars.com napísal:
Čtenář zřejmě myslel, že M6 chyběla před modernizací právě šestka (jen pětistupňové převodovky) nebo např. trpěla na korozi karoserie atd...
jednak ty převodovky, ale měl jsem hlavně na mysli tu korozi. Netýká se to sice spolehlivosti, o které bylo tohle téma v počátku. Nicméně moje zkušenost s M6 je taková, že koroze na nich je fakt. Můj kousek co jsem viděl byl 2004 kombi. Přední kapota zespodu, v místě různých šroubů a úchytů byla rezavá, spodky dveří a zadní lemy kol měli malá místa rzi, 5.dveře v místě uchycení vzpěr taky už byly načnuté. Přitom velká škoda, protože jízdně bych to auto bral všema 10. Naneštěstí pro M6 byl nej konkurent Accord 7G bez těchto chyb (stejně jako Passat,Mondeo,Vectra a další).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 12:22, 2,0 TDCi 100kw?
V článku doporučují 2,0TDCi 100kw, ale nikde jsem se nedočet zda má filtr pevných částic.Jak to tedy u tohoto motoru je? Děkuji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 12:29, RE: Pár postřehů
Petr - TipCars.com napísal:
Čtenář zřejmě myslel, že M6 chyběla před modernizací právě šestka (jen pětistupňové převodovky) nebo např. trpěla na korozi karoserie atd...
Co se týká koroze u Mazdy 6, zlepšilo se to po faceliftu v druhé půlce roku 2005. Jinak Mazda majitele svolávala a dodatečně to korozi řešila, ale ne každý majitel na to reagoval. Samozřejmě platí, že míra koroze závisí i na tom, kde se s autem jezdí (třeba auta jezdící v jižní Evropě jí budou mít v menší míře), zda je garážované atd. A co se týká převodovky, tak u benzínového dvoulitru přibyla po faceliftu šestka, což snížilo spotřebu hlavně ve vyšších rychlostech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 12:34, RE: 2,0 TDCi 100kw?
HansB napísal:
V článku doporučují 2,0TDCi 100kw, ale nikde jsem se nedočet zda má filtr pevných částic.Jak to tedy u tohoto motoru je? Děkuji
Ford v ČR prodával vozy bez DPF (2.0 TDCi v pohodě plnil Euro4), ale napříkladna západ od nám je filtr přítomen téměř vždy).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 12:35, RE: 2,0 TDCi 100kw?
Petr - TipCars.com napísal:
Ford v ČR prodával vozy bez DPF (2.0 TDCi v pohodě plnil Euro4), ale napříkladna západ od nám je filtr přítomen téměř vždy).
oprava:
Ford v ČR prodával vozy bez DPF (2.0 TDCi v pohodě plnila Euro4), ale například na západ od nás je filtr přítomen téměř vždy).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 13:54, RE: poradít
ladatacik napísal:
Dobrý den, taky by mě zajímalo proč se zrovna vyhýbat 1.8i 92kw? Mám většinou zkušenost že o něco silnější motor je na tom se spotřebou stejně jako slabší základní motor. Viz honda accord VII 2.4i
No chtěl jsem to taky napsat - když už větší motor, tak ne 1.8 ale rovnou povedený 2.0. Ne že by ta 1.8 byla nepovedená, ale 2.0 jezdí se stejnou spotřebou a má s vozem méně práce. Bohužel se nikdy nedodával s šestikvaltem, který by ve Focusu přinesl určitě snížení spotřeby hlavně na dálnici.

Jinak k tomu šestikvaltu v M6 - pokud Mazda6 na šestku ve 130 točí 3500 otáček a Mondeo 3700 otáček, tak mi ten šestikvalt v Mazdě přijde zbytečný nebo jako zahozená příležitost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 13:58, RE: Protokol
David V napísal:
Pokud byly závady uvedené v protokolu o technickém stavu auta, v tom takový problém nevidím. Ještě pak k tomu odpovídající cenu.
Špatné ohřívání motoru má na svědomí termostat - několika stokorunová záležitost
Ložiska v zadních kolech - to je taky otázka výměny, ale tady nevím, jesti se mění celý náboj, který bývá drahý nebo zda lze vyměnit ložiska samostatně.
Cukání motoru má celou řadu příčin, nicméně velmi často to spraví nové svíčky a kabely v nejhorším cívka/y. Tady to několik tisícikoru...
U mě v jednom případě cukání motoru způsobilo zřejmě špatné palivo, které jsem nabral v malé vesnické pumpě. Vyměnil jsem tehdy svíčky a nepomohlo to. Pak jsem nabral u Globusu nový benzín a problém byl vyřešen. Kdo ví jak v tom Focusu z bazaru byl starý benzín, stářím klesají oktany.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 14:02, seznam závad
Když jsem četl ten seznam v odstavci "Co se kazí", přišlo mi to jako prostý soupis, co všechno se může pokazit na libovolném moderním autě. Skoro bych po přečtení takového článku od něj dal ruce pryč. V hodnocení vozu bych spíše čekal soupis věcí, které jsou problémové nadstandarně a které je potřeba si při koupi pohlídat. Takový soupis by byl asi mnohem kratší a potenciálního zájemce o toto vozidlo by tolik nevystrašil (jste placeni od délky textu?). A vůbec mi v textu chybí info o skokovém zlepšení kvality v posledních letech výroby, to jsem se dozvěděl až z diskuze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 14:09, RE: seznam závad
Koloss napísal:
Když jsem četl ten seznam v odstavci "Co se kazí", přišlo mi to jako prostý soupis, co všechno se může pokazit na libovolném moderním autě. Skoro bych po přečtení takového článku od něj dal ruce pryč. V hodnocení vozu bych spíše čekal soupis věcí, které jsou problémové nadstandarně a které je potřeba si při koupi pohlídat. Takový soupis by byl asi mnohem kratší a potenciálního zájemce o toto vozidlo by tolik nevystrašil (jste placeni od délky textu?). A vůbec mi v textu chybí info o skokovém zle...
Řídil jsem dost Focusů, většina jich byla podle jejich majitelů naprosto bezproblémová. Pár lidí trápily maličkosti, které lze odstranit v řádu stokorun ... Až tento testovaný kousek byl ověnčen trochu více potížemi, které určitě šikovné ruce odsraní ... Ano, kvalita po modernizaci šla rapidně nahoru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 14:22, RE: seznam závad
Petr - TipCars.com napísal:
Řídil jsem dost Focusů, většina jich byla podle jejich majitelů naprosto bezproblémová. Pár lidí trápily maličkosti, které lze odstranit v řádu stokorun ... Až tento testovaný kousek byl ověnčen trochu více potížemi, které určitě šikovné ruce odsraní ... Ano, kvalita po modernizaci šla rapidně nahoru.
Díky za rychlou reakci, vaši kolegové často dávají od svého díla ruce pryč a do diskuze se nezapojí.

Právě proto, že zkušenosti s Focusy jsou většinou pozitivní, zamrzí ten přehnaný seznam v článku. Jeden zhuntovaný vůz, na jaký jste narazil, pověst sám o sobě Focusu nezničí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 14:28, RE: Pár postřehů
Tomi napísal:
jednak ty převodovky, ale měl jsem hlavně na mysli tu korozi. Netýká se to sice spolehlivosti, o které bylo tohle téma v počátku. Nicméně moje zkušenost s M6 je taková, že koroze na nich je fakt. Můj kousek co jsem viděl byl 2004 kombi. Přední kapota zespodu, v místě různých šroubů a úchytů byla rezavá, spodky dveří a zadní lemy kol měli malá místa rzi, 5.dveře v místě uchycení vzpěr taky už byly načnuté. Přitom velká škoda, protože jízdně bych to auto bral všema 10. Naneštěstí pro M6 byl nej ko...
Ano problém Mazdy 6 je případná koroze zadních lemů. Nicméně Mazda dělala svolávačku kde tenhle problém řešila. <br>
Mám Mazdu 6 kombi rok 2002 (tedy z kraje výroby). Kupoval jsem jí 6 letou od dealera (Autopoint) a na svolávačce na ošetření zadních lemů byla (má záznam v servisce a i to ošetření je tam vidět). Dnes u 9 letého auta mám drobné puchýřky na laku v oblasti 1 zadního lemu, na ploše cca 4x1 cm. Uvažuju že to nechám opravit - vybrousit a přelakovat. V jednom autorizáku mi to nabídli, ale rozhodnu se podle ceny. <br>
Nicméně v jednom menším bazaru ve stejné době jsem tehdy viděl jinou 6 letou Mazdu 6 (taky rok 2002) a ta měla zadní lemy už docela v háji. Uvnitř se už odlupovala rez. Nejspíš na té svolávačce nebyla. Mimochodem to byl stejný bazar a stejné auto které mělo vůli v předním kole (jak jsem psal v diskusi u předchozího článku). <br>
Jinak kromě těch zadních lemů M6 nemá moc slabiny. Dokonce přesto, že má s Mondeem prý stejný 2,0L benzín, tak netrpí na uvolněné vířivé klapky v sání (alespoň jsem nic takového na Mazda klubu nezaregistroval, za to na Ford klubu se tohle celkem řeší).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 25.02.2011 14:37, RE: Pár postřehů
Petr S napísal:
Ano problém Mazdy 6 je případná koroze zadních lemů. Nicméně Mazda dělala svolávačku kde tenhle problém řešila. <br>
Mám Mazdu 6 kombi rok 2002 (tedy z kraje výroby). Kupoval jsem jí 6 letou od dealera (Autopoint) a na svolávačce na ošetření zadních lemů byla (má záznam v servisce a i to ošetření je tam vidět). Dnes u 9 letého auta mám drobné puchýřky na laku v oblasti 1 zadního lemu, na ploše cca 4x1 cm. Uvažuju že to nechám opravit - vybrousit a přelakovat. V jednom autorizáku mi to nabídli, a...
On ten 2.0 v Mondeu a Mazdě6 je stejný konstrukčně, ale ne identický. Právě provedení sání se může lišit, vzhledem k odlišnostem v zástavbě a buď tam ty klapky Mazda nemá, nebo si je prostě udělali lépe.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.