MaClaud napísal:
ano ano. souhlasim, EGR neodpojovat ale zaslepit, o odpojeni ani vlastne nevim, nemam zkusenost, zaslepeni je vratna zalezitost. jinak pochopitelne EGR se zapojuje do cinnosti jen pri urcitych otackach a to je vyhoda jeho vyrazeni, motor se v techto otackach chova potom jinak. ale o zvyseni vykonu se zde hovorit neda, a kdyz uz tak minimalnim. vyhoda je predevsim v tom ze se motor nezanasi tim svinstvem.
Jo jo, to svinstvo, co jde do výfuku se díky EGR ventilu zpět nasává do sání (částečně). Pokud už motor není v nejlepší kondici, tak se to díky EGR ventilu zhoršuje ještě rychleji.
Výkon to opravdu nezvýší, ale sníží se tím určitě náklady na údržbu. Jenom je třeba dávat pozor, když se EGR sundá, aby nám do těch odkrytých trubek něco nespadlo. To by se pak nasálo do motoru a měli bychom vyděláno
!