pargi napísal:
Ale asi je rozdíl v servisu stáloběžného kompreseru a kompresoru se spojkou.
Ano, ten stáloběžný se maže proudícím médiem pravděpodobně neustále, takže riziko vzniku neněsnosti ještě klesá. Zatímco s el. mag. spojkou je ovládáný vůlí řidiče, jestli to vůbec pustí, takže 4-měsíční odstávka přes zimu může na jaře znamenat vznik netěsnosti a únik chladiva, což se projeví nefunkcí klimy a z toho plynoucí požadavek na doplnění. Já mám klimu jako sezóní záležitost a jak jsem již psal, letos mně ji kontrolovali a zjistili, že za její nefunkcí není málo média, ale velká vůle na el. mag. spojce. A poslední záznam o kontrole klimy je z května 2004. Já mám auto 3 roky a nebýt vůle na spojce, nešahal bych na to. Ve Vestře jsem doplňoval náplň po 5-ti letech, protože se mi zdálo, že klesá chladicí výkon. Chybělo jí 60% a přesto bylo cítit, že se snaží, ale nad 30°C v koloně už to nezvládala. Je fakt, že jsem nedodržoval to měsíční pouštění za každého počasí, ale pod 4°C kompresor stejně nespíná. Teď se vše spustí s každým spuštěním vnitřní ventilace, takže i možná proto je tam chladiva i po dlouhé době dost.
A dezinfekci výparníku taky dělám sám. Nastříkat sprej chladicíma mřížkama nebo otevřít v interiéru lahvinku chemikálie není nic těžkého, abych za to dával někomu pětistovku navíc.
A konečně, když klimu blbě používáš, můžeš dezinfikovat neustále. Důležité je před dojezdem vysušit výparník tím, že to včas vypneš, pak to ani moc často dezinfikovat nemusíš, protože to nezatuchne.