0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Fiesta 1.3i - jak se osvědčil za dva roky provozu?

kategórie zaradenia témy: automobilky, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 08:53, Slušné
Pěkná recenze. Ano souhlasím, že dát přednost metalíze před ESP je nesmysl. Četl jsem tu větu 2x, abych tomu uvěřil. Tempomat lze dokoupit i v neoriginálním provedení a volantovou kapličku dovybavit páčkou. Pokud má Fiesta plyn "drive by wire", tak by to nemělo být nijak zvlášť drahé. Dražší jsou systémy, kde je nutný dodatečný servopohon, který "tahá" za plynové lanko. Většinou je na něj potřeba podtlaku ze sání, což může znamenat vrtání díry do sání.
Až budete auto za rok prodávat, tak někomu uděláte radost za pár korun, ale Vás jeho provoz stál nejvíc. Popřemýšlejte, jestli na vypsané vozy máte dost peněz, abyste zase nevstoupil do stejné řeky na nemusel se rozhodovat, jestli raději vezmete litá kola nebo nějaký bezpečnostní prvek výbavy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 09:58, RE: Slušné
David V napísal:
Pěkná recenze. Ano souhlasím, že dát přednost metalíze před ESP je nesmysl. Četl jsem tu větu 2x, abych tomu uvěřil. Tempomat lze dokoupit i v neoriginálním provedení a volantovou kapličku dovybavit páčkou. Pokud má Fiesta plyn "drive by wire", tak by to nemělo být nijak zvlášť drahé. Dražší jsou systémy, kde je nutný dodatečný servopohon, který "tahá" za plynové lanko. Většinou je na něj potřeba podtlaku ze sání, což může znamenat vrtání díry do sání.
Až budete auto za rok prodávat, tak někomu...
A ještě jednu věc, rozhodně není potřeba doplňovat klimatizaci každé 2 roky. Vyčistit výparník, prosím, ale do oběhu bych nešahal, pokd citelně nepoklesne náběh chlazení nebo nebude dostačovat výkon (relativně teplý vzduch, byť chladnější než je teplota okolí). Teď mi kontrolovali klimu po 8-mi letech a byl tam minimální úbytek chladiva.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 10:04, Brzdy
Na odstranění toho pískání se už léta v Anglii používá jednoduchý trik, který někteří mechanici u nás ani neznají, jiní tvrdí, že je to nebezpečné protože nechápou jak to správně udělat. Každopádně se musí sundat brzdový třmen, vyndá se pístek (u některých aut to nejde snadno). Třmen i pístek se po obvodu namažou tenčí vrstvou tepelně odolné vazelíny (všechno co vyleze ven se musí odstranit) a mělo by být po pískání. V našich končinách se ještě objevuje pískání způsobené vniknutím nečistot mezi destičku a kotouč (hlavně po zimě). Koroze jako taková pískání nezpůsobuje, spíš snižuje účinnost brzd při prudkém brzdění, maximálně kdyby jí tam bylo opravdu hodně, může způsobovat, že destička a kotouč se o sebe mírně třou. Což může jako vedlejší efekt produkovat pískání. Každopádně, pískání brzd za vlhkého počasí při přibrzďování, třeba při pojezdech na parkovišti je normální.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 10:30, Srovnání vozů
Hezká recenze, dvolím si malé srovnání vozů. Před rokem jsem rodičům pomáhal, vybírat auto ze segmentu malých vozů.
A projeli jsme: Ford Fiesta 1,2 44kw, C3, Hyundai i 20 1.2 57 kw, Peugeot 207 1.4 54 kw a Citroen C3 1, 54kw. A můžu říct, že asi nejlepší motor měl i20, hezky tahal, rád se vytáčel a hlavně spotřeba, známá ho má a jezdí s ním do Brna cca 60 km má spotřebu kolem 5,5l/100km a někdy i méně. Ale bohužel ten interiér nic moc, hodně levné plasty zadní dveře docela odfláknuté a pořád ji tam něco vrže, což je docela škoda. Jinak Fiesta podvozek, je neoddiskutovatelně nejlepší, ale motor nic moc, stísněný interiér, ale zase poctivě a kvalitně sestavený a z mého vkusu asi nejhezčí auto.
No nakonec si koupily 207, motor 1,4 54kw 8V, je docela letitý, na tak malé auto docela „uchystaný“ K dnešnímu dni mají najeto 11 000km a průměrná spotřeba cca 7,5l/100km na tak malé a lehké auto je to docela hodně, když jedu já do Brna cca 60km (tu stejnou co jezdí známá z i20) tak mám spotřebu 6,8l/100km a to se docela snažím. Jinak podvozek docela „německý“, je tvrdý trošičku uskákaný, ale že by se s tím dali řezat zatáčky to zase ne. Se mi líbí jak některé automobilky řeší sportovní pojetí tím, že, dáme tam silnější pružiny a tužší tlumiče“ výsledek je pak ten, že auto je uskákané, nedrží stopu (jinak vzadu je klasická vlečná náprava).
Absolutně „gumové řízení“, které při vyšších rychlostech sice zatuhne, ale má pořád stejný odpor v řízení, pokud jedete do zatáčky nebo rovně, bez žádné odezvy. Jinak interiér je docela hezký, útulný prostorný zatím nic nevrže hodně praktický se spoustou odkládacích přihrádek-holt tohle Francouzi umí. Jinak na dnešní dobu docela „příšerné“ řazení, vůbec se divím, jak tuto převodovku v roce 2011 mohl někdo dát do auta.
Kdybych měl vybírat tak bych si koupil Fiestu s motorem z i20, s praktičností 207.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 10:34, RE: Srovnání vozů
pavel26 napísal:
Hezká recenze, dvolím si malé srovnání vozů. Před rokem jsem rodičům pomáhal, vybírat auto ze segmentu malých vozů.
A projeli jsme: Ford Fiesta 1,2 44kw, C3, Hyundai i 20 1.2 57 kw, Peugeot 207 1.4 54 kw a Citroen C3 1, 54kw. A můžu říct, že asi nejlepší motor měl i20, hezky tahal, rád se vytáčel a hlavně spotřeba, známá ho má a jezdí s ním do Brna cca 60 km má spotřebu kolem 5,5l/100km a někdy i méně. Ale bohužel ten interiér nic moc, hodně levné plasty zadní dveře docela odfláknuté a pořá...
oprava "uchystaný" = uchlastaný ach ta aut. oprava ve Wordu a koupily je s měkkým i, to je zase má blbost -omlouvám se.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 12:30, šafrán
Tak takovýchto recenzí je tu málo jako šafránu. A navíc tady na tuto Fiestu snad ještě nic nebylo, tím větší klenot.

Uvažovat po dvou letech o prodeji, to musí být hodně dobrý důvod, jinak by to byla spíš chyba, jak už psal David. Jinak u vyhlídnutých aut schvaluji 2/3, u Supedbu je sice motor 1.8TSI slušná volba, ale to auto nesedí charakterem k těm druhým dvěma.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 13:07, RE: Brzdy
Rover623 napísal:
Na odstranění toho pískání se už léta v Anglii používá jednoduchý trik, který někteří mechanici u nás ani neznají, jiní tvrdí, že je to nebezpečné protože nechápou jak to správně udělat. Každopádně se musí sundat brzdový třmen, vyndá se pístek (u některých aut to nejde snadno). Třmen i pístek se po obvodu namažou tenčí vrstvou tepelně odolné vazelíny (všechno co vyleze ven se musí odstranit) a mělo by být po pískání. V našich končinách se ještě objevuje pískání způsobené vniknutím nečistot mezi ...
Nebudu tvrdit, že tento postup nepomůže, ale můj mechanik říká, že tento problém je způsobený nevhodnou kombinací destiček a kotoučů. V tomto případě bych zkusil řešení výměnou brzdových destiček za nějaké neoriginální, třeba Ferodo nebo něco takového (bylo by dobré znát někoho, kdo ví co píská a co ne). To se dá udělat jen na předních brzdách, tedy pokud nepískají zrovna zadní a tak je to relativně levné řešení. Po dvou letech sice ještě původní destičky nebudou úplně opotřebené, ale nové už nejsou a nemusí to tolik mrzet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 14:56, RE: Slušné
David V napísal:
Pěkná recenze. Ano souhlasím, že dát přednost metalíze před ESP je nesmysl. Četl jsem tu větu 2x, abych tomu uvěřil. Tempomat lze dokoupit i v neoriginálním provedení a volantovou kapličku dovybavit páčkou. Pokud má Fiesta plyn "drive by wire", tak by to nemělo být nijak zvlášť drahé. Dražší jsou systémy, kde je nutný dodatečný servopohon, který "tahá" za plynové lanko. Většinou je na něj potřeba podtlaku ze sání, což může znamenat vrtání díry do sání.
Až budete auto za rok prodávat, tak někomu...
Dobrý den, bohužel v rámci firmy musím převážet i rozměrné věci, které i při sklopených zadních sedačkách nejsem schopen do auta dostat. Firemní octavie(hatchback) je pobere bez problému. Také proto chci auto vyměnit. Co se týče možnosti nové/ojeté, tak bohužel mám ve svém nejbližším okolí drtivou většinu špatných zkušeností, kde ojetá auta věčně jen jezdila do servisu. Máme doma Kia Sephia koupenou jako novou, rok 1997, najeto teď tuším 180 tisíc a dělaly se na ni jen běžné věci, jinak vůbec nic. Poslední nepříjemná zkušenost se váže na otcovu Grand Vitaru, rok 2003 v naftě. Něco se pokazilo na motoru a věru 40 tisíc za opravu, navíc měsíční stání auta v servise. Škoda slov. Původně jsem opravdu chtěl auto držet cca 5 let a poté ho pravděpodobně vyměnit za rodinného výkonného kombíka, nicméně situace se vybarvila tak jak se vybarvila. Nové mondea, 1.6 ecoboost teď mají v perfektní výbavě a za přátelské ceny, takže asi opět skončím u nového auta, které už bude snad na déle.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:01, RE: Brzdy
Koloss napísal:
Nebudu tvrdit, že tento postup nepomůže, ale můj mechanik říká, že tento problém je způsobený nevhodnou kombinací destiček a kotoučů. V tomto případě bych zkusil řešení výměnou brzdových destiček za nějaké neoriginální, třeba Ferodo nebo něco takového (bylo by dobré znát někoho, kdo ví co píská a co ne). To se dá udělat jen na předních brzdách, tedy pokud nepískají zrovna zadní a tak je to relativně levné řešení. Po dvou letech sice ještě původní destičky nebudou úplně opotřebené, ale nové už ne...
Dobrý den,budu doufat, že si Váš postup přečte i mnou využívaný mechanik a něco si z toho odnese. Dost mě tenkrát zarazilo jednání autorizovaných servisů, kde někdo tvrdil, že je to tak a jiný že je to naprosto jinak. Cožpak nemají všichni nějaké stejné certifikované školení?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:02, RE: šafrán
Koloss napísal:
Tak takovýchto recenzí je tu málo jako šafránu. A navíc tady na tuto Fiestu snad ještě nic nebylo, tím větší klenot.

Uvažovat po dvou letech o prodeji, to musí být hodně dobrý důvod, jinak by to byla spíš chyba, jak už psal David. Jinak u vyhlídnutých aut schvaluji 2/3, u Supedbu je sice motor 1.8TSI slušná volba, ale to auto nesedí charakterem k těm druhým dvěma.
Dobrý den, Superb je tam proto, že se mi libí podstatně více než Octavie:o) Ač tento důvod může působit úsměvně, tak je to tak
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:09, RE: Slušné
David V napísal:
A ještě jednu věc, rozhodně není potřeba doplňovat klimatizaci každé 2 roky. Vyčistit výparník, prosím, ale do oběhu bych nešahal, pokd citelně nepoklesne náběh chlazení nebo nebude dostačovat výkon (relativně teplý vzduch, byť chladnější než je teplota okolí). Teď mi kontrolovali klimu po 8-mi letech a byl tam minimální úbytek chladiva.
Jenomze s chladivem tam jde i olej, takze max 2 roky a doplnit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:12, RE: Brzdy
Koloss napísal:
Nebudu tvrdit, že tento postup nepomůže, ale můj mechanik říká, že tento problém je způsobený nevhodnou kombinací destiček a kotoučů. V tomto případě bych zkusil řešení výměnou brzdových destiček za nějaké neoriginální, třeba Ferodo nebo něco takového (bylo by dobré znát někoho, kdo ví co píská a co ne). To se dá udělat jen na předních brzdách, tedy pokud nepískají zrovna zadní a tak je to relativně levné řešení. Po dvou letech sice ještě původní destičky nebudou úplně opotřebené, ale nové už ne...
Ano, jenomze jde o spravnou kombinaci. Nejlepsi je tedy koupit kotouce a desky od stejneho vyrobce. Kde asi udelal Ford chybu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:32, RE: Slušné
TomasB007 napísal:
Dobrý den, bohužel v rámci firmy musím převážet i rozměrné věci, které i při sklopených zadních sedačkách nejsem schopen do auta dostat. Firemní octavie(hatchback) je pobere bez problému. Také proto chci auto vyměnit. Co se týče možnosti nové/ojeté, tak bohužel mám ve svém nejbližším okolí drtivou většinu špatných zkušeností, kde ojetá auta věčně jen jezdila do servisu. Máme doma Kia Sephia koupenou jako novou, rok 1997, najeto teď tuším 180 tisíc a dělaly se na ni jen běžné věci, jinak vůbec ni...
Souhlas, cena Mondea Combi 1,6 ecoboost v dobré výbavě mne docela překvapila (příjemně).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 15:34, RE: Brzdy
nicco napísal:
Ano, jenomze jde o spravnou kombinaci. Nejlepsi je tedy koupit kotouce a desky od stejneho vyrobce. Kde asi udelal Ford chybu?
naopak mě stejného výrobce na oboje nedoporučovali....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:10, RE: šafrán
TomasB007 napísal:
Dobrý den, Superb je tam proto, že se mi libí podstatně více než Octavie:o) Ač tento důvod může působit úsměvně, tak je to tak
k tomu výběru po Fiestě. Jako fanda Hondy bych doporučil Accorda, nicméně Mondeo je tak povedené a hlavně bude cenově výrazně dostupnější, než Accord (a to jak nové nebo ojeté). Ocenil bych nákup Accorda (majitel také :)), ale myslím, že to v tomto případě bude "jednoduchý" výběr jaké Mondeo v jaké výbavě a barvě. Superb je určitě taky dobré auto,ale sázím na nákup auta stejně značky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:11, RE: šafrán
TomasB007 napísal:
Dobrý den, Superb je tam proto, že se mi libí podstatně více než Octavie:o) Ač tento důvod může působit úsměvně, tak je to tak
To není nic o úsměvnosti, málokdo chce jezdit v něčem, co se mu prvoplánově nelíbí. Jen mi to nesedělo - Mondeo i Accord mají velice dobré podvozky, motory, obzvláště ten od Hondy, jsou povedené. Akorát ten Superb podvozkově nestíhá ty první dva.

A ze své zkušenosti - mám Mondeo Mk3 s Duratecem 2.0 a je to velice dobrá kombinace. Ale Mk4 (od roku 2007) je o 100 kg těžší než předchozí model a tomu motoru to zákonitě musí vzít trochu chuti do života. Je to jako když jedu sám nebo s komplet rodinou, je to cítit. Ne že by to nefungovalo, ale podle mě je to taková základní motorizace, kdežto 200 koní u Hondy bude jiné svezení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:14, RE: šafrán
Tomi napísal:
k tomu výběru po Fiestě. Jako fanda Hondy bych doporučil Accorda, nicméně Mondeo je tak povedené a hlavně bude cenově výrazně dostupnější, než Accord (a to jak nové nebo ojeté). Ocenil bych nákup Accorda (majitel také :)), ale myslím, že to v tomto případě bude "jednoduchý" výběr jaké Mondeo v jaké výbavě a barvě. Superb je určitě taky dobré auto,ale sázím na nákup auta stejně značky...
Jo ten Accord sehnat bude dost problém, poslední dobou se jich v republice prodává hodně málo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:16, RE: Brzdy
nicco napísal:
Ano, jenomze jde o spravnou kombinaci. Nejlepsi je tedy koupit kotouce a desky od stejneho vyrobce. Kde asi udelal Ford chybu?
To nemusí být přímo chyba Fordu, dodavatel brzd může být stejný jako u jiných modelů, ale vzhledem k jiným rozměrům a celkovému zatížení to prostě pískat nemusí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:19, RE: šafrán
Koloss napísal:
To není nic o úsměvnosti, málokdo chce jezdit v něčem, co se mu prvoplánově nelíbí. Jen mi to nesedělo - Mondeo i Accord mají velice dobré podvozky, motory, obzvláště ten od Hondy, jsou povedené. Akorát ten Superb podvozkově nestíhá ty první dva.

A ze své zkušenosti - mám Mondeo Mk3 s Duratecem 2.0 a je to velice dobrá kombinace. Ale Mk4 (od roku 2007) je o 100 kg těžší než předchozí model a tomu motoru to zákonitě musí vzít trochu chuti do života. Je to jako když jedu sám nebo s komplet rodi...
myslím, že u Mondea nebude řešit 2,0 atmo vs Honda 2,4, ale 1,6 turbo a tam to bude dostatečný. Hlavně, když uvážíš, že přesedne z 1,2 60kW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.09.2012 16:24, RE: Slušné
TomasB007 napísal:
Dobrý den, bohužel v rámci firmy musím převážet i rozměrné věci, které i při sklopených zadních sedačkách nejsem schopen do auta dostat. Firemní octavie(hatchback) je pobere bez problému. Také proto chci auto vyměnit. Co se týče možnosti nové/ojeté, tak bohužel mám ve svém nejbližším okolí drtivou většinu špatných zkušeností, kde ojetá auta věčně jen jezdila do servisu. Máme doma Kia Sephia koupenou jako novou, rok 1997, najeto teď tuším 180 tisíc a dělaly se na ni jen běžné věci, jinak vůbec ni...
Jo, Ecoboost 1.6 od Fordu mám taky ve výhledu, jízdně to bude nejspíš lepší než ten Duratec 2.0. Jen si dám ještě odstup, aby ty motory předvedly životnost, přece jen nekupuju nové. Původně vychvalovaný 1.8 SCi (málem jsem ho koupil) byl nakonec po stránce spolehlivosti propadák. 1.6 SCTi má taky přímý vstřik, snad se soudruzi z NDR poučili z krizového vývoje. Jinak co se týče spotřeby, podle spritmonitor.de to vypadá docela dobře.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.