0
späť
 

diskuze k tématu: Ford C-Max - postačí v základu?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 12:24, rada
na C-maxe (05) jsem přesedlal z Renaultu Megane Scenica (97), po asi 235tis. km a 7 letech užívání... Na scenica si nemůžu stěžovat, byť se sem ta- něco objevilo. S fordy jsem jezdíval i služebně, proto ta volba. Jinak zatím spokojenost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 12:24, rada
S manželem máme již druhé vozidlo zn. FORD (Escort+Mondeo- benzín) jsou to spolehlivá a velice výkonná vozidla, která nezklamou ani v těch největších mrazech a na našich "kvalitních"silnicích sedí dobře.Tyto auta jsou spolehlivá a neměli jsme s nimi žádné větší problémy, takže si v nejbližší době budeme kupovat trošku menší,ale opět FORD
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 12:46, rada
Mam jej 5. rok, 160 tis. km. Krome bezneho servisu dosud menena koncova cast vyfuku, lanko u spojky a hadicka zadniho ostrikovace. Kdyz pred par mesici koncila vyroba a prodavaly se za babku, vazne jsem uvazoval o koupi noveho stejneho. Ale nakonec jsem si rekl, ze kdyz slouzi, tak ho menit nebudu... Spatne vlastnosti - zere benzin a spini se!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 15:37, rada
Nemůžu srovnávat Picasso s C maxem, ale můžu ho srovnat s Focusem. Picasso mám v 2,0HDi, najeto 170.000 Km, focus mám v 1,8 Tdi, najeto 250.000 km. Obě jsem měl nová, jako jediný řidič. Proti Picassu je Ford letadlo, i když má papírově stejný výkon.
Picasso má za ty kilometry čtvrtou spojku, Ford stále původní; Náhradní díly na Citroen jsou cca o 100% dražší, než na Ford. U Picassa už stihl shnít katalyzátor (za 3 roky, cena 38.000,- Kč), u Fordu je původní (8 let). I kdyby stál citroen polovinu ceny Forda, rozhodl bych se pro Ford.
Perlička na závěr: s téměř novým Picassem jsem jel po dálnici a najednou svítí žlutá kontrolka a motor přestal táhnout. Volám servis a vysvětluju co se stalo. 1. otázka: A nejel jste někdy v dešti? Ano? Tak to bude ono! A opravdu. Vzhledem ke špatně vyřešenému přívodu vzduchu do motoru "igelitovou" hadicí stačí malý kamínek odlétnuvší od auta před Vámi, hadice je děravá, v dešti nasaje vodu a zkoroduje "váha vzduchu" cca za 16.000,- . Jelikož původní příčinou je mechanické poškození (kamínek) , záruka se na to nevztahuje. Takže mě to stálo 2 x 16.000,- pak jsem hadici vyměnil za neoriginální a byl pokoj. Takže pozor, s Picassem nejezdit v dešti! Vzhledem k tomu, jak rychle našel servis závadu po telefonu jsem jistě nebyl jediný postižený.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 15:38, rada
Tak ze dvou jmenovaných bych vzal jako menší zlo rozhodně toho Forda C-max je celkově celkem povedený! (konkrétní motor moc neznám). Ten Citroen je přecejen trošku víc "Pičasso" PS: kamarád s díly z Vás chce mít stálého zákazníka, řekl bych, lol
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 17:06, rada
Tato diskuza přišla jako na zavolanou.Taky se rozhoduji mezi oběma značkami.Pro Xsaru Picasso mluví nižší cena,12 záruka na korozi,lepší manipulace se zadními sedáky a s tím spojená rovná podlaha pro přepravu rozměrných věcí,vyhřívané přední sedáky v zákl.ceně.Negativní jsou horší jízdní vlastnosti,horší Crash test,pouze 4 air bagy,morální zastaralost.Pro C-max mluví kvalitní podvozek,lepší výbava,výborný crash test,6 airbagů.Motoricky neumím srovnat.Ke kvalitě francouzských aut dodám pouze to,že nyní jezdím Citroena Xsaru Break 1,4 benzin celkem 3 roky jako 2.majitel po leasingu, kdy má najeto zatím celkem110 000 km naprosto bez problémů.Měněn jen rozvodový řemen v 80 000 km,zadní díl výfuku,1x brzdové destičky,2x svíčky a jinak běžný servis.Jsem naprosto spokojen a chci změnu jen proto, že ke své výšce do Xsary lezu jak do tanku, tj. ztěžka a ne pohodlně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 17:50, rada
S Fordom Focus C-max 1,6 TDCi mám spotrebu do 90 km/h hlboko pod 5 lt/100 km a na diaľnici 5,6 lt/100 km. Do 130 km/h je obstojná aj akcelerácia. Zatiaľ len 3 pravidelné servisy po každých 20tis. km. Spoľahlivé konzervatívne auto. Pre rodinu s kočíkom si viem predstaviť auto s väčším kufrom.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 17:52, rada
Ford ma na korozi taky 12 let.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 19:12, rada
Tak nevím jestli tazatel uvažuje o koupi nového nebo ojetého vozu.Citroeny Picasso jsou celkem tři:Xsara,C4 a C4 Grand.Ford se jmenuje jen C-Max až po facce(pardon,po faceliftu) a i takový je na obrázku a s ním nejvíce srovnatelný je Citroen C4 Picasso.Takže,pokud nový,volil bych srdcem a myslím,že žádná volba by nebyla špatná.Já osobně bych se asi nakonec přiklonil k Citroenu,protože je konstrukčně novější a jistě ještě dlouho bude aktuálním modelem.Cenový propad může být na delší diskuzi.
Pokud je otázka směřovaná na ojeté alternativy těchto vozů,pak by moje odpověď byla tato-kdybych těmi auty nikdy nejel a věděl o nich jen to co si přečtu (ať v odborných časopisech,internetu,nebo takovýchto diskuzích),volil bych Forda a do teď si myslím,že by to rozhodně nebyla špatná volba.
Po zkušenosti s Xsarou Picasso musím říct,že je to rozhodně auto hodné úvahy a vyzkoušení.Otázkou totiž je,proč lidé chtějí takováto auta.A odpověď? Prostor! A tady C-Max na Xsaru Piccaso fakt nemá.Řečí čísel:objem kufru 460/1620 l vs 550/2128 l.Proč ten velký rozdíl?Picasso má zadní sedačky vyndavací a zastamdací.( a je celkově o 8 cm vyšší) Prostor pro cestující vzadu(mám na mysli pro kolena) taky jasně hovoří pro Picasso.(12 cm rozdíl v rozvoru musí být znát). Při tom všem vám zabere v garáži míň místa-je o 6 cm kratší.
O motoru nemluvím,tady je to jasný 1,6 HDI = 1,6 TDCi(dělají to spolu-ten motor ). 1,6 HDI je proti 2,0 HDI lepší,protože-má vyšší výkon i krouťák,nižší spotřebu,už má vzadu kotouče,dává se do modelů po faceliftu(2004) a má seriově ESP.
Jinak obecně je C-Max novější(2003) proti Xsaře Picasso(1999),ale Picasso rozhodně svými vlastnostmi i designem zapadá mezi vozy počátku 21. století a konstrukční stáří na něm neni znát a pokud opravdu chcete ojetinu,pak díky starším ročníkům na trhu se toto auto dá koupit levněji než C-Max.
Jo,a vůbec nevěřte kecům typu-francouze bych nechtěl..,Fordem tam,vlakem zpět..To jsou hospodský kecy a nemá cenu je poslouchat.
A ještě to,co se francouzským autům často vytýká-podvozek a řazení.No nevím-špatný řazení podle mně vypadá uplně jinak-dá se lehounce řadit dvěma prsty a podvozek je na rodinné ježdění taky PLNĚ dostačující.On ten dlouhý rozvor taky pomůže,aby to dobře sedělo.
Závěr? Rozhodně se těmi auty svezte.A nejen jedním.Vždy několika.Já bych volil Citroen pro ten prostor.(moje volba) Motor je jasný:1,6 HDI TDCi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 19:31, rada
Sám pracuji ve značkovém servise FORD a C-MAX je velmi dobré auto,které má zcela běžné závady jako většina dnes prodávaných aut.Jízdní vlastnosti super,zpracování průměr,francouzské motory v pohodě.Jediná věc na 1,6-2,0TDCi=HDi,netěsnost motorů,pořád odněkud teče olej.Ceny náhradních dílů a jejich dostupnost,naprosto bez problémů.Kdo mi bude tvrdit,že je francouz na ND levnější,tak ať mi to dokáže.(Toyota&Subaru-klobouk dolů,smekám).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 20:22, rada
Mám C-max a jsem maximálně spokojený. Za 3 roky jsem měnil jen zámky ve dveřích, které hrubým násilím poškodily děti. V loňském roce jsem abslvoval cestu do Itálie a do Rumunska a vše v pohodě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 20:43, rada
Já bych šel do Forda i proto, že s ním mám sám výborné zkušenosti. Ford má výborný podvozek, hospodárný motor, poruchovost běžného modeního vozu ( mají ho dva kolegové). Já sám bych Ford pochválil, i když moje praktická zkušenost se týká spíš Mondea.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 20:50, rada
Ještě přidám zkušenost z provozu:Xsaru Picasso 2,0 HDI jsem měl 2 a půl roku a na tachometru se mezitím objevila čísla od 85 000km do 150 000 km a musím říct,že auto sloužilo k naprosté spokojenosti a bez jediného zavážného problému.
Spotřeba se běžně pohybovala mezi 5,5 a 6,5 dle stylu jízdy.Dá se s ní při troše snahy jet i za pět.Dálniční rychlost přesahující 150 znamená blížit se k sedmi.Přece jen je znát vyšší stavba vozu a tím i rychle rostoucí spotřeba s narůstající rychlostí.A zároveň taky citlivost na boční vítr.
Krátké příčné spáry jsou v autě cítit (s tím má problémy hodně automobilů) asi tak stejně jako v C-Maxu. Někomu by mohlo vadit,že Xsara Picasso nemá otáčkoměr. Digitální displeje jsou otázkou vkusu a zvyku.
Variabilita interieru,stejně jako množství přihrádek velmi potěší.Vyndat kteroukoliv ze zadních sedaček je otázkou maximálně pěti vteřin.
Žárovku v předním světle vyměníte do minuty.(měnil jsem tak dvě až tři za rok-kupoval jsem však to nejlevnější co bylo=20 Kč)
Na servisní prohlídky,které mě stály mezi 2500 a 3500 Kč jsem jezdil každých 20 000 km a od výměny do výměny nebylo potřeba dolívat ani deci oleje.
Ve 120 000 km jsem vyměnil přední kotouče a destičky(3000 Kč komplet),jinak jsem jen jezdil a jezdil a každému bych toto auto doporučil.Jen snad místo 2,0 raději 1,6 HDi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.03.2008 22:26, rada
Myslim, že už tu bylo napsáno vše. Doporučuji jednoznačně Ford. :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 07.03.2008 00:14, rada
V nasi zemi je to skoro virtualni realita - fordy nebo VW jsou nejlepsi auta .. pokud se podivate na hodnoceni ADAC tak slavny Golf vychazi na pocet vyrobenych kusu dost bidne !! A Ford je sice dobry - jiste je to solidni auto, ale uzitrna hodnota C-Maxu - tedy cena x vybaveni a kvalita neni umerna cene !! To v zadnem pripade !! Pri nakupu auta se rozhodujte vzdy dle ceny vozu a provoznich nakladu a kolik ujedete mesicne a na kolik mate penize !! Bezpecnost vozu je sice oznacovana crash testy, ale predevsim zelezni na Vasich jezdeckych schopnostech .. V nasich ceskych krajich neamji francouzske vozy prilis velkou duveru, ale to je opet omyl dany publicitou Fordu nebo VW - a verte neni tomu tak !! Francouzske vozy Citroen, Peugeot jsou na stejne urovni jako Ford Focus nebo C-Max nebo Golf a Passat ma dokonce (dle ADAC statistic) horsi vysledky !! A technicka uroven Citroenu je srovnatelna s C-Maxem. Tedy musite srovnavat hrusky s hruskama - tedy C-Max s novym Citroenem Picasso - nikoliv se straou Xsara Picasso - to je vuz nepomerne starsi technicke urovne - i kdyz motor HDI 2.0 je v teto kategorii vozu skutecne jeden z nejlepsich na svete !! Tak ze pokud se radite k tem, co maji radi tzv. klasiku - tek si kupte Ford, ale skutecne to neni zaruka kvality !! Novy Picasso je lepsi !!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.12.2008 12:26,
Jel jsem s tím a mám smíšené pocity. Aby se to utáhlo, točí to příšerný otáčky. Už při 120km rychlosti na dálnici sedíte jak na vysavači.
Jinak interiér, jízdní vlastnosti o.k., ale kdo není zvyklý na malolitrážní vozy které jsou zpřevodovány podobně a chystá se občas na dálnici, bude trpět.
Zajímalo by mě, jak je na tom ta 1.8, nemá to náhodou stejnou převodovku?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 15.12.2008 16:06, NEstačí
MHr napísal:
Jel jsem s tím a mám smíšené pocity. Aby se to utáhlo, točí to příšerný otáčky. Už při 120km rychlosti na dálnici sedíte jak na vysavači.
Jinak interiér, jízdní vlastnosti o.k., ale kdo není zvyklý na malolitrážní vozy které jsou zpřevodovány podobně a chystá se občas na dálnici, bude trpět.
Zajímalo by mě, jak je na tom ta 1.8, nemá to náhodou stejnou převodovku?
Naprosto JEDNOZNAČNĚ NEstačí! Když už "malý" motor (do malého "autobusu"), tak diesel 1.6 HDi/TDCi ... ten ano, malý benzínový motrůrek na tento typ vozu NE - NEstačí, NEutáhne ho, NEní postačující, NEhodí se ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 15.12.2008 21:58, RE: NEstačí
Kylie napísal:
Naprosto JEDNOZNAČNĚ NEstačí! Když už "malý" motor (do malého "autobusu"), tak diesel 1.6 HDi/TDCi ... ten ano, malý benzínový motrůrek na tento typ vozu NE - NEstačí, NEutáhne ho, NEní postačující, NEhodí se ..
Teda Kylie. Fakt inteligentní. Teď mi prosím vysvětli v čem je ten diesel lepší. Slabší má 66kW a nepochybně jede hůř. Ten silnější má 80kW což je o 10% víc a zhruba o to samé lépe pojede. Jen je potřeba umět jezdit s benzínem a umět využít výkon když je potřeba. Já s tím autem jezdím a opravdu nestačí pro závodění. Pro svižnou jízdu je dostačující i při naloženém autě. Jel jsem s tím 66kW a ten skutečně nejel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 15.12.2008 22:57, Milý hivan(e)!
hivan napísal:
Teda Kylie. Fakt inteligentní. Teď mi prosím vysvětli v čem je ten diesel lepší. Slabší má 66kW a nepochybně jede hůř. Ten silnější má 80kW což je o 10% víc a zhruba o to samé lépe pojede. Jen je potřeba umět jezdit s benzínem a umět využít výkon když je potřeba. Já s tím autem jezdím a opravdu nestačí pro závodění. Pro svižnou jízdu je dostačující i při naloženém autě. Jel jsem s tím 66kW a ten skutečně nejel.
Ta "slabší" verze dieslového jednašest HDi je jen "komerční" ("uměle" vyrobená, trochu NEsmyslná) záležitost.
Takže k motůrku 1.6 HDI (u Ford TDCi, u Mazda MZ-CD, u Volvo a bmw-mini jen D), je to moc povedený, konstrukčně příjemně "předimenzovaná" pohonná jednotka (výměna rozvodů, tedy první "větší" servisní náklady příjdou až ve 240ti tisících km - jen tak mimochodem) s velmi "příjemným" protnutím křivek výkonu a točivého momentu, na naftový motor příjemně neobtěžujícím zvukem atd. (ostatně PROTO ho odebírá/používá tolik automobilek).
U nákladních (tedy velkých těžkých) vozů se používá diesel (jak jistě víte) pro brzký nástup točivého momentu (američané PROTO mají místo maličkých čtyřválečků BIG 8mi válce - i když jim říkají "small") - tak asi PROTO ,-)
PS: Stručná verze: dieslová 1.6ka je (v tomto případě) prostě "lepší"
PPS: Já tedy s pár benzínovými motory také už jela (a autíčko co z nuly na devadesát na jedničku zrychlit umělo měla) a obecně mám benzínové motory "raději" a vlastně jsem za ta leta měla jeden jediný naftový motor (teď tak trošičku, malinko, jeden další "plánuji"), ale v TOMTO případě si "trvám" na svém ..
Ještě k "papírovým" výkonům, čím více zkušeností mám, tím méně na ně dám ..
Těch 66 kW možná nebude takový problém jako "stav" motoru (jak je zajetý atd.) - v čem to bylo? V C-max?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 23:41, RE: Milý hivan(e)!
Kylie napísal:
Ta "slabší" verze dieslového jednašest HDi je jen "komerční" ("uměle" vyrobená, trochu NEsmyslná) záležitost.
Takže k motůrku 1.6 HDI (u Ford TDCi, u Mazda MZ-CD, u Volvo a bmw-mini jen D), je to moc povedený, konstrukčně příjemně "předimenzovaná" pohonná jednotka (výměna rozvodů, tedy první "větší" servisní náklady příjdou až ve 240ti tisících km - jen tak mimochodem) s velmi "příjemným" protnutím křivek výkonu a točivého momentu, na naftový motor příjemně neobtěžujícím zvukem atd. (ostatně...
Bylo to v Citroenu Xara Picasso.
Já netvrdím, že 1,6 turbodiesel nebude úspornější a výkonější. Nicméně vzhledem k tomu, že tak 10tis km za rok najedu po Praze 10-15km dlouhé popojížďky což je pro diesel zničující a protože 1,8 benzín mezi referenskými vozi nebyl mám 1,6 benzín.
S klidným svědomím mohu říci, že C-max s tímto motorem jede lépe naž eskort s vychvalovaným 1,6 (66kW) zetec a navís se stejnou spotřebou.
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.