yvonek napísal:
KoobaS napísal:
Tak se tu na mě snesla hezká kritika, zkusím se z toho trochu vyargumentovat...Ad automatická klima, pokud je dvouzónová, tak je škoda, že se tím fiat nechlubí v ceníkuAd přední parkovací senzory, parkovat samozřejmě umím, ale vzhledem ke zpřísňujícím se nárokům na ochranu chodců jsou čumáky aut stále více nepřehlednéAd hlídání mrtvého úhlu, tohle není o tom, že nečumím do zrcátek a nesleduji provoz kolem sebe. Ale je to přesně kvůli tomu jednomu případu v roce, kdy se to auto třeba při nájezdu na dálnici schová do mrtvého úhlu a není ho vidět.Ještě bych něco dodal k tomu, že TPMS v ABS je lepší, protože neodejdou ventilky... to je stejná argumentace, jako že kličky na stahování oken je lepší, protože se nemůže pokazit motorek. Ventilky jsou objektivně lepší, ale nákladnější systém. Dokáží velmi přesně sledovat tlak pneumatik v reálném čase a tak řidiče informovat o současném tlaku... Takže nemusím každej měsíc obíhat auto s manometrem a kontrolovat jestli někde něco neuchází...Jinak já Tipo řadím k povedeným autům a až bude ve čas nahradit mého služebního megana, tak bude určitě vážný kandidát. Snažil jsem se konstatovat fakt, že co se týče prvků výbavy, Fiatu v některých ohledech ujel vlak... Stejně tak, pokud se nepletu nenabízí Tipo xenony ani jiná "lepší" světla. Tohle ovšem vynahrazuje povedenými parabolami základních světel...Jinak když už jsme se dostali k řidičským zkušenostem. Je mi jenom 26, jezdím jenom 30tkm ročně. Jezdím jenom s osobákáma a dodávkama a když jsem nedávno dělal konkurz na istruktora bezpečné jízdy, tak jsem skončil až druhej...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jenom k těm "nepodstatným " ventilkům.Vy jste to asi nepochopil.I přes ABS dostanete v kabině informaci že máte podhuštěné to či ono kolo.Nic nemusíte obíhat ABS to pozná podle změny průměru a tedy i rychlosti otáčení kola. Když se něco dělá mělo by to být účelné a ekonomické.Kromě toho nás všechny kdo si vyděláváme prací zajíma taky poměr cena -hodnota. Tak se ptám.Pořebuju já přesně vědět že mi ušlo kolo o destinu atmosfréry což mi SNAD řeknou ony nepraktické a drahé senorzy nebo mi stačí informace že tlak v některé pneu poklesl až tak že to už pozná ABS? EKONOMIKA - zimní kola plecháče. Na ježdění do práce 30 km denně plus sem tam nějaká delší trasa - disk 1300,Guma 1300(guma do 190 km) ,Poklice 900 .MNĚ Stačí.To máme slušných rekněmě 12000 kč za celou sadu zimnich kol. Ovšem plus 4x origo sensory plus 4000 min.- =16000. Jakýsi rozdíl je.Tak se jen ptám není ten rozdíl v tomto případě zbytečný? Navíc je třeba si uvědomit že ony senzory pole kolegů kteří mají to "šteští" že je mají, mají životnost zhruba jako zimní guma 3- 4 sezony když se jezdí "kolem komína".Ono totiž když se podělá jeden mění se prý všechny.Tak proto jsem to zmiňoval.Já osobně tohle, plus možnost trvalého vyputí Strart-Stop beru jako velmi rozumný krok výrobce aby se vlk nažral ,koza zůstal celá a zákazník byl spokojený.No a navíc nejsem tak bohatý abych si kupoval drahé zbytečnosti jenom abych byl IN (a pak to 5 let splácel leasing).Nic ve zlém.JInak já vám nenadávám snažím se pouze argumentovat.Výběr auta bude vždy tak subjektivní jako např výběr manželky.Něko má rád ženy náročné a tzv.reprezentativní ,někomu stačí skromná, štíhlá hezká a pracovitá tzv. "obyčejná" baba.Já jsem ten druhý případ a proto jsem šťastně ženat 32 let lel a mám už druhý FIAT .
.
Já souhlasím s tím, že věci mají fungovat. Taky samozřejmě vím, jak systém ABS pomocí TPMS funguje. Nicméně ABS pozná skutečně podhuštěná kola. "Můj" ventilkový systém pozná i mírně podhuštěná kola. Taková, která se rychlejí sjíždí a zvyšují spotřebu - toliko k ekonomice. El. ventilky skutečně stojí cca 1000Kč jeden - pokud vydrží 4 sezóny, tak to máme náklad 2000Kč na rok - pokud budu mít zimní i letní. Pokud se mi vyplatí mít 2 sady kol, najedu minimálně 10000km za rok. Vztaženo na kilometry je to 10 haléřů na kilometr. Pokud správně počítám, tak to odpovídá zvýšené spotřebě o 0,3 litru/100km. Nejsem expert na tlak v pneu, takže nevím o kolik dokáže pneu podhuštěná třeba o 0,2 baru zvýšit spotřebu a svoje opotřebení.
Jako příklad uvedu nedávné téměř skokové snížení ranních teplot pod 10°C. Já měl pneu nahuštěné na letní teploty a tak jsem hned věděl, že bych měl dofouknout - pokles byl cca o 0,3 baru - na chování auta to nebylo poznat a vsadil bych se, že ABS - TPMS by to taky nepoznal...
Takže jo, věci mají fungovat - ventilkový systém podle mě funguje nesporně lépe. Mimochodem, prací si taky vydělávám, občas v ní trávím i víc času než bych chtěl, taky vím, že mám velký štěstí že mám služební auto. Ale taky si okážu peněz vážit. I tak ale preferuji dražší ventilkový systém, kupuji dražší gumy a nemám auto pojištěný tím nejlevnšjím co je na trhu. S obyčejnou ženskou se nespokojím, ale našel jsem takovou, která mi přesně sedla. Fiatem jezdím občas, maj ho naši, já mám radši svou Alfu...
Auto se musí vybírat napůl srdcem a napůl hlavou. Já bych Tipu ten levnější TPMS systém klidně odpustil, ale rozhodně bych ho neoznačil jako lepší. To že umí Fiat vypnout start/stop natrvalo je skvělé. Tohle bych docela rád u služebního Mégana měl taky...