0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo combi 1.4 - nebojte se pochválit

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
freebike1
počet príspevkov14
dátum registrácie11.09.2015
Sobota 13.01.2018 09:58, 1.
Tak po Vás bych si auto nekoupil. Jezdit na 5 rychlost 50 km/h a rozjíždět se na 2 co je to za nesmysl - podtáčení motoru, obrovské zatížení převodovky, spojky- takhle řídí ženská a ne člověk co má rád své auto. Jinak s recenzí souhlasím , také nejsem zastáncem koncernu VW . Je mnoho značek , které za podstatně méně peněz nabídnou uživatelsky příjemnější auto. Poměr cena/výbava/provozní náklady/záruka. A co si myslí soused z Mladé Boleslavi je mi šumák já jezdím Kiou.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 13.01.2018 13:39, Nadšení pro Tipo

A že ti nevadí téměř nulová bezpečnost tohoto auta? Viz nedávné testy NCAP a jiné.

Auto je levné a nějaký racionální důvod to mít musí.
reagovať
Mirek
počet príspevkov31
dátum registrácie01.01.2016
Sobota 13.01.2018 14:12, to zdeny
typicky české,pak vznikají fámy,,,když nevíš tak raději nepřispívej,,,,f.tipo získalo v nacp 3.-4.hvězdičky.takže žádná nulová bezpečnost.se třeba mrkni na š.octavii- 4.hvězdičky,český sen bezpečnosti....tak nevím odkud si vzal nulovou bezpečnost... a když budeš reagovat,a reagovat určo budeš,tak tu nepiš nějaké odborné články najíté v google....
reagovať
xxondysxx
počet príspevkov45
dátum registrácie16.04.2015
Sobota 13.01.2018 18:21, motor
Dobrý den,

chtěl bych se jen zeptat kde je chyba, v článku uvádíte výkon 120 k a motor 1.4 proto mě zajímá co má vozidlo za motor ? Myslel jsem že 1.4 má pouze 70 kw a 1.6 pak 88 kw nebo jsou v Tipu i jiné motory ? myslím tedy benzínové..........děkuji
reagovať
JakubR
počet príspevkov24
dátum registrácie19.11.2009
Sobota 13.01.2018 19:40, RE: motor
xxondysxx napísal:
Dobrý den,chtěl bych se jen zeptat kde je chyba, v článku uvádíte výkon 120 k a motor 1.4 proto mě zajímá co má vozidlo za motor ? Myslel jsem že 1.4 má pouze 70 kw a 1.6 pak 88 kw nebo jsou v Tipu i jiné motory ? myslím tedy benzínové..........děkuji


myslím, že se jedná o 1.4T-JET 88 kW. taky jsem na ním uvažoval, ale interiér mě nepřesvědčil, ani né tak materiály, ale tvary a zpracování nejsou moje gusto. nicméně motoricky je to určitě hodně dobrá nabídka.
reagovať
xxondysxx
počet príspevkov45
dátum registrácie16.04.2015
Nedela 14.01.2018 18:51, RE: motor
JakubR napísal:
xxondysxx napísal:
Dobrý den,chtěl bych se jen zeptat kde je chyba, v článku uvádíte výkon 120 k a motor 1.4 proto mě zajímá co má vozidlo za motor ? Myslel jsem že 1.4 má pouze 70 kw a 1.6 pak 88 kw nebo jsou v Tipu i jiné motory ? myslím tedy benzínové..........děkuji
myslím, že se jedná o 1.4T-JET 88 kW. taky jsem na ním uvažoval, ale interiér mě nepřesvědčil, ani né tak materiály, ale tvary a zpracování nejsou moje gusto. nicméně motoricky je to určitě hodně dobrá nabídka.


Aha, tak tenhle motor mi vypadl.........no auto se mi celkem líbí, ale též jsem spíše na jiné interiéry.....jinak věřím, že za dané peníze je to slušné vozidlo.
reagovať
duch
počet príspevkov57
dátum registrácie16.12.2008
Pondelok 15.01.2018 08:02, Pomocník řazení
Také jsem si říkal že pán asi nemá své auto rád. Rozjezd na dvojku je úlet, jediné kde se běžně užívá je u autobusů na rovince. Autobus ale většinou není majetek řidičů, tak s ulehčují řazení. Po městě 50 na pětku - chudák motor. Střídám při svém povolání dost vozidel, některá mají tzv. pomocník řazení kdy napovídají který převodový stupeň zařadit a ty tohle "zvěrstvo" radí běžně. Důvodem je pokus o nízkou spotřebu, ale za jakou cenu. Octavia III dokonce dokáže radit při 60km/h zařadit šestku. Tak se ale slušně jezdit nedá.
reagovať
kamil321
počet príspevkov70
dátum registrácie19.01.2012
Pondelok 15.01.2018 11:28, malá technická
Auto jako takové neznám, ale líbí se mi a fandím Fiatu, motor v Ducatu výborný. Malá technická jen k tomu ničení auta na pětku padesátkou a pod., prostě každé auto to má jinak. U mého VW Caddy a obsahu 2,0, stejně tak staršího BMW a 2,0 co jsem měl, se dá naprosto v pohodě rozjíždět na dvojku a s prázdným autem toho občas na křižovatkách využívám a rozhodně nemám pocit, že by se to autu nelíbilo, jedničky jsou zde hodně krátké. Stejně tak padesátkou na pětku. Motory jsou s převodovkami hodně pružné a prostě na pětku se jede padesátkou úplně s klidem a ještě malou rezervou. Takže sice na dálnici jim dochází dech, ale od 45-150km/h to prostě v pohodě jede ustálenou rychlostí, ikdyž se nedá moc mluvit o zrychlení, nic neškube, je to děláno do síly, ale nic netrápím a nepodtáčím. Protože tohle mám rád, tak jsem nešel třeba u VW do 1,6TDI, kde se musí častěji řadit a tam kde mám teď pětku bych musel dávat někdy i trojku. Převodovka se u VW začala ozývat až po 300-350 tisících kilometrech, takže také nijak nevybočuje nespolehlivostí. Každé auto to má jinak.
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Pondelok 15.01.2018 16:35, jeden velký údiv
Nemohu jinak než konstatovat, že se tu sešlo pár odborníků na slovo vzatých. Je mi jasné, že každý nemůže znát všechno, tak než něco začnu komentovat, tak si o tom něco zjistím. T-jet je konstruován jako nadčtvercový motor se zdvihem 84mm (odpovídá to zhruba čtvercové devatenáctistovce), nepřímým vstřikem a vnitřním EGR ventilem (což v tomto případě znamená, že se výfukový ventil zavírá před horní úvratí a sací otvírá až po horní úvrati). Tlakové podmínky v prostoru sacího ventilu si řídí ECU, tudíž nedochází ke kontaminaci sacího traktu výfukovým sajrajtem. Tento motor nemá problém provozu od 1500ot/minutu +/-, zde je výhoda nepřímého vstřiku.. Netrpí na samozápaly ani na zakarbonování. Na rovince se dá v klidu řadit šestka na 50km/h. Motor při těchto otáčkách pracuje v zatížení cca 25-30%. Je jasné, že nepojedeme s plně naloženým a kárkou při těchto otáčkách na Cukrák nebo do Votičáku. Tudíž, dá říci, že se jedná o jízdu na šetřílka, ale motor byl pro tento režim konstruován a jak jsem již napsal, jde o jízdu na čtvrt plynu. Co se týká převodovky, tak tam je použita modifikovaná převodovka GM M32, která dostala zesílené hřídele a ložiska a je konstruovaná pro zatížení 350Nm. Původní M32 jak z názvu vyplývá byla konstruovaná na zatížení 320Nm s omezením pro 1°a R na 260Nm a pro 2°na 290Nm, jak je na tom ta modifikovaná netuším. A i tak, pro motor, který disponuje zhruba 220Nm je dostatečně nadimenzovaná.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 15.01.2018 17:10, 8kvalt ZF
osmistupňová převodovka od BMW měla zařazenou osmičku už snad při 60ce:)
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 16.01.2018 12:51, Pěkný článek!
Tipo jsem viděl jen staticky, ale rovnou říkám, že za danou cenu paráda a to i se záklaním motorem 1.4. Atmosféra, kombík, jednoduchá konstrukce, cena něco přes 300tis.kč skladovka = ideál auto českého chalupáře za mě. Hlavně to není tak klaustrofobní jako můj Rapid
reagovať
duch
počet príspevkov57
dátum registrácie16.12.2008
Utorok 16.01.2018 12:51, Automat
Superb mi v automatu také při 50km/h zařadí klidně šestku, patrně na to bude mít také dimenzovaný jak motor tak převodovku, ale nevěřím že je to pro motor prospěšné. Že by to byly ideální otáčky podle točivého momentu, tak to už vůbec ne.
Je ale pravda, že až do takových podrobností jaké jsou zde uvedeny se v tom nevyznám, jezdím podle toho co "slyším".
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.01.2018 13:59, RE: 8kvalt ZF
Reno napísal:
osmistupňová převodovka od BMW měla zařazenou osmičku už snad při 60ce:)


Muj automat 6ti stupnovy ma při 50km/h zarazenou 4ku a otáčky kolem 1700/1800. Az při 60 nebo těsně přes 60 mi zařadí pětku.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Utorok 16.01.2018 15:34, RE: ... ....
Spis bude zalezet na krivce kroutaku u danyho motoru. Me vetsinou po meste 5-kvalt automat radi 5. po dosazeni 50kmh, otacky jsou cca 900-1000
reagovať
Kornaz
počet príspevkov65
dátum registrácie15.04.2017
Sobota 27.01.2018 15:10, Interier
Nemozem si pomoct.
Palubovka vyzeraako z 90.rokov ako vo fiate marea.
Tak Toto nie pani...
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Nedela 04.02.2018 11:13, TIPO x Octavia
Srovnávat TIPO s Octavií je nesmysl. Paralela k TIPU je Rapid. Jinak celkem hezký vůz, ale ta spotřeba je dost hrůza.
reagovať
Kornaz
počet príspevkov65
dátum registrácie15.04.2017
Piatok 09.02.2018 19:41, Omg'......
Hnus auto
reagovať
yvonek
počet príspevkov13
dátum registrácie06.10.2017
Štvrtok 22.03.2018 19:06, RE: 1.
citácia:
reakce na: freebike1, 13.01.2018 09:58 (Tak po Vás bych si auto nekoup ...)

Auto má funkci kdy ukazuje kdy řadit v závisloti na otáčkách a zatížení motoru.Při jízdě po rovine při cca 2200 ot hlási řídíci jednotka přeřazeni na rychl.stupeň 5.Ale vy jste asi chtřejší než konstruktéři...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 23.03.2018 08:18, RE: RE: 1.
citácia:
reakce na: yvonek, 22.03.2018 19:05 (Auto má funkci kdy ukazuje kdy ...)


Ano, takhle radí i můj naftový megan, kolem 80kmh klidně šestku a nechat auto se dusit při 1300 otáčkách...
Konstruktéři tam ten asistent řazení nainstalovali, aby měli nějaké plusové body u normovaného měření spotřeby, životnosti auta to ale nepomáhá...
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Piatok 23.03.2018 08:27, RE: RE: 1.
citácia:
reakce na: yvonek, 22.03.2018 19:05 (Auto má funkci kdy ukazuje kdy ...)


To není o konstruktérech, ale o emisích. Musíte si prostě vybrat mezi nízkou spotřebou a zas*ráním a ničením motoru, nebo trochu vyšší spotřebou a spokojeným motorem. Já si vybral vyšší spotřebu a toho neracionálního radílka od počátku ignoruji. Řídím se odjakživa podle sluchu, který mě nikdy nezklame. Není totiž problém mít zdravě i jen 2000RPM, ale bez zátěže, např. při dojezdu ke křižovatce. Ale dušení podle ukazatele za každou cenu je prostě kontraproduktivní a dříve nebo později se to projeví na vaší šrajtofli.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.