Tipo 1.1 je nejslabší motorizace, která se k nám ani do Německa nedodávala (např. jako R19 1.2 nebo P306 1.1) , proto jich je u nás minimum.
Musím autorovi poděkovat, ze to, že bourá některá zažitá a přihlouplá dogmata. SAmozřejmě je vždy nejcennější vlastní zkušenost, a ne tisíckrát opakované nesmysly o žabo- resp. špagetožroutech. A často je to i o štěstí na kus - v mém případě to asi hraje velikou roli - jezdil jsem s vozy z D, JAP i F a všechny byly totálně spolehlivé (byť dost ojeté).
Takže hysterické výlevy proti fiatům taky považuji za bláboly těch, kdo posuzují vozidla podle konstrukčního stavu před 20 lety. Ale touto optikou měřeno by Škoda musela být odporný, životu nebezpečný, hlučný šrot. A vida, dnes je to objektivně někde jinde. Podobný vývoj zaznamenaly korejské i italské automobilky.
Čili abych to shrnul: Fiat auta dělat uměl a umí. Český trh je ale veeeelmi konzervativní (více než německý, řekl bych) , proto se outsideři prodávají pod cenou a přeceňované značky naopak předraženě. Ale co, jsou to nakonec všechno jenom auta