0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Punto 1,2 8V a dojmy majitele po roce provozu

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 09:18, pár detailů...
při 130 točí 3000???Může to někdo potvrdit? Protože aby 1,2 dokázala točit 3000, to se mi nezdá, když ostatní točí 4000. Dále mě zaujala "plná výbava", akorát nemá klimu (což beru jako základ). A vůbec se nedivím dodělaným "xenonům", tyhle Punta v noci prý skoro nesvítí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 10:02, To je omyl
Tahle recenze je omyl. Klouček se musí ještě hodně učit. Třeba já v jeho věku šel shánět na svoji zrezlou Sierru 2.3D atmo do autorizovaných servisů turbodmychadlo. Hahaha... To byly trapasy. Ještě, že nebyl Tipcars a možnost recenzovat.

Jinak, 1.2 8v nejede 175¨km/h, to opravdu ne. A taky to nežere 4,5/6,5 litrů na 100. A ve 130 to fakt netočí 3000 otáček. A 130km/h opravdu není nejoptimálnější cestovní rychlost. Ta je u takového šicího stroje podstatně níž. Jiné by to bylo u 1.2 16v 6speed. Tenhle motor by byl výše zmíněných hodnot schopen.

Takže kluku, vyhoď ten starý krám s vadným rychloměrem a otáčkoměrem, než se stane neštěstí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 10:53, RE: pár detailů...
Tomi napísal:
při 130 točí 3000???Může to někdo potvrdit? Protože aby 1,2 dokázala točit 3000, to se mi nezdá, když ostatní točí 4000. Dále mě zaujala "plná výbava", akorát nemá klimu (což beru jako základ). A vůbec se nedivím dodělaným "xenonům", tyhle Punta v noci prý skoro nesvítí.
Tieto Punta maju 2 typy svetlometov. Jednen pouziva H1 a druhy H7. My mame H1 a svieti to lepsie nez Fiesta MKVI, samozrejme na Fabiu II to nema
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 10:57, RE: pár detailů...
Tomi napísal:
při 130 točí 3000???Může to někdo potvrdit? Protože aby 1,2 dokázala točit 3000, to se mi nezdá, když ostatní točí 4000. Dále mě zaujala "plná výbava", akorát nemá klimu (což beru jako základ). A vůbec se nedivím dodělaným "xenonům", tyhle Punta v noci prý skoro nesvítí.
při 130 to točí cca 3500, co se týče světel, tak to opravdu žádný zázrak není.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 11:01, RE: To je omyl
gablenz napísal:
Tahle recenze je omyl. Klouček se musí ještě hodně učit. Třeba já v jeho věku šel shánět na svoji zrezlou Sierru 2.3D atmo do autorizovaných servisů turbodmychadlo. Hahaha... To byly trapasy. Ještě, že nebyl Tipcars a možnost recenzovat.

Jinak, 1.2 8v nejede 175¨km/h, to opravdu ne. A taky to nežere 4,5/6,5 litrů na 100. A ve 130 to fakt netočí 3000 otáček. A 130km/h opravdu není nejoptimálnější cestovní rychlost. Ta je u takového šicího stroje podstatně níž. Jiné by to bylo u 1.2 16v 6spee...
Mozem potvrdit, ze 1.2 16v 6s je pomerne prijemny na dialnici. Toci 3400 a hlukom neotravuje.
Lambdu sme menili aj my (pri 70tisic km obcas svietila kontrolka motora, ale inak sa to neprajavovalo). K castym zavadam Punta patri este elektricky posilovac (ze vraj funkcia CITY ho odrovnava rychlejsie) a u 1.2 8v odchadzaju RJ Magneti Marelli. Obidva stoja okolo 25tisic Kc ako nove v autorizovanom zervise.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 11:06, RE: To je omyl
gablenz napísal:
Tahle recenze je omyl. Klouček se musí ještě hodně učit. Třeba já v jeho věku šel shánět na svoji zrezlou Sierru 2.3D atmo do autorizovaných servisů turbodmychadlo. Hahaha... To byly trapasy. Ještě, že nebyl Tipcars a možnost recenzovat.

Jinak, 1.2 8v nejede 175¨km/h, to opravdu ne. A taky to nežere 4,5/6,5 litrů na 100. A ve 130 to fakt netočí 3000 otáček. A 130km/h opravdu není nejoptimálnější cestovní rychlost. Ta je u takového šicího stroje podstatně níž. Jiné by to bylo u 1.2 16v 6spee...
Máme tohle auto v rodině taky a co týče rychlosti tak z kopce jsem z toho vymámil přes 180 tacho, tzn. reál někde okolo 170. Okresky se s tím dají zajet pod šest litrů když člověk jede dle předpisů v pohodě. Na dálnici při 130 ti vezme tak 7l a to samý zhruba při jízdě po praze. Jinak já s timhle autem jezdim dálnice parmanetně s nohou na podlaze a auto s klidem uhání okolo 160ti km/h, nesmí se mu ale do cesty postavit kopec samozřejmě :D Ale určitě ideální útočistě tohodle auta jsou města, případně okresky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 11:06, RE: To je omyl
gablenz napísal:
Tahle recenze je omyl. Klouček se musí ještě hodně učit. Třeba já v jeho věku šel shánět na svoji zrezlou Sierru 2.3D atmo do autorizovaných servisů turbodmychadlo. Hahaha... To byly trapasy. Ještě, že nebyl Tipcars a možnost recenzovat.

Jinak, 1.2 8v nejede 175¨km/h, to opravdu ne. A taky to nežere 4,5/6,5 litrů na 100. A ve 130 to fakt netočí 3000 otáček. A 130km/h opravdu není nejoptimálnější cestovní rychlost. Ta je u takového šicího stroje podstatně níž. Jiné by to bylo u 1.2 16v 6spee...
Máme tohle auto v rodině taky a co týče rychlosti tak z kopce jsem z toho vymámil přes 180 tacho, tzn. reál někde okolo 170. Okresky se s tím dají zajet pod šest litrů když člověk jede dle předpisů v pohodě. Na dálnici při 130 ti vezme tak 7l a to samý zhruba při jízdě po praze. Jinak já s timhle autem jezdim dálnice parmanetně s nohou na podlaze a auto s klidem uhání okolo 160ti km/h, nesmí se mu ale do cesty postavit kopec samozřejmě :D Ale určitě ideální útočistě tohodle auta jsou města, případně okresky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 13:08, omylů je tady víc
SKuba88 napísal:
Máme tohle auto v rodině taky a co týče rychlosti tak z kopce jsem z toho vymámil přes 180 tacho, tzn. reál někde okolo 170. Okresky se s tím dají zajet pod šest litrů když člověk jede dle předpisů v pohodě. Na dálnici při 130 ti vezme tak 7l a to samý zhruba při jízdě po praze. Jinak já s timhle autem jezdim dálnice parmanetně s nohou na podlaze a auto s klidem uhání okolo 160ti km/h, nesmí se mu ale do cesty postavit kopec samozřejmě :D Ale určitě ideální útočistě tohodle auta jsou města, případně okresky.
díval jsem se do techničáku, je tam psaná Vmax 155. Jinak se k rychlosti nemá cenu vyjadřovat, to auto má 44 kw a týpek píše o rychlosti přes 180... a s klidem uhání 160...
jo a v článku píše autor, jako negativa, že se ve městě nedostane na 5,7l/100 co uvádí výrobce, ale výrobce uvádí město 7,3.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 13:25, RE: omylů je tady víc
Tomi napísal:
díval jsem se do techničáku, je tam psaná Vmax 155. Jinak se k rychlosti nemá cenu vyjadřovat, to auto má 44 kw a týpek píše o rychlosti přes 180... a s klidem uhání 160...
jo a v článku píše autor, jako negativa, že se ve městě nedostane na 5,7l/100 co uvádí výrobce, ale výrobce uvádí město 7,3.
Ono brát vše podle techničáku neni zrovna ideální, přeci jen není město jako město. I v praze jsou trasy kde se dá s autem jet za 6l možná i mín a trasy kde se člověk pod 7l nedostane ani kdyby se rozkrájel a pořád je to vlastně jedno a to samý město ;)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 15:28, RE: omylů je tady víc
Tomi napísal:
díval jsem se do techničáku, je tam psaná Vmax 155. Jinak se k rychlosti nemá cenu vyjadřovat, to auto má 44 kw a týpek píše o rychlosti přes 180... a s klidem uhání 160...
jo a v článku píše autor, jako negativa, že se ve městě nedostane na 5,7l/100 co uvádí výrobce, ale výrobce uvádí město 7,3.
Když se podívám do techničáku svého fusionu, tak zjistím, že mám kombíka s maximální rychlostí 163 km/h - co na tom, že je to obyčejný hatchback a GPS mi na dálnici naměřila 182 km/h na rovném úseku, kdy by auto i dále, ale velmi pozvolna akcelerovalo. On ten techničák nemůže ovlivnit, třeba jak bylo auto zajeto - zda s důrazem na dynamiku, nebo na spotřebu. Takže mi to sice žere o litr a půl víc, než píše techničák, ale taky to výrazně lépe jede. To už rovnou můžu brát techničák jako doklad o místě bydliště, i když tam nebydlím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 15:32, RE: pár detailů...
Tomi napísal:
při 130 točí 3000???Může to někdo potvrdit? Protože aby 1,2 dokázala točit 3000, to se mi nezdá, když ostatní točí 4000. Dále mě zaujala "plná výbava", akorát nemá klimu (což beru jako základ). A vůbec se nedivím dodělaným "xenonům", tyhle Punta v noci prý skoro nesvítí.
Jak už tu padlo, ta punta svítí podle typu dobře. Neoslňují jako jedničková fabia, ale rozhodně svítí dobře (v porovnání s puntem I a třeba i překvapivě fabií II, s fusionem je to tak nastejno). Otáčky jsou cca 3 500 při 130 bez zapnuté klimatizace.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 15:46, RE: pár detailů...
Tomi napísal:
při 130 točí 3000???Může to někdo potvrdit? Protože aby 1,2 dokázala točit 3000, to se mi nezdá, když ostatní točí 4000. Dále mě zaujala "plná výbava", akorát nemá klimu (což beru jako základ). A vůbec se nedivím dodělaným "xenonům", tyhle Punta v noci prý skoro nesvítí.
A pokud jsem něco nepřehlédnul, tak autor nezmiňuje "plnou výbavu", ale výbavu jako plus. A je obecným faktem, že "běžná" punta II coby ojetiny mají výbavu obsáhlejší než fabie I, které jsou jejich přímou konkurencí. Kdo ale chce klimu, musí koupit tohohle fiata původem ze zahraničí, protože když jsme to v roce 2002 kupovali my jako nové, tak prostřední výbava Class měla jen jeden airbag, za to el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v laku. Rádio na kazety bylo s příplatkem tuším 8 000. Celé to vyšlo na 320 tisíc.

Před rokem a půl jsem pro (nyní už bývalou) přítelkyni kupoval 5dv 2003 (ale před faceliftem) původem z Francie, ve výbavě bylo 6 airbagů, klima a origo rádio Blaupunkt na CD. U ojetiny je to holt o tom, odkud a jaké auto se dotáhlo, ale také o kompromisech - buď je menší nájezd a/nebo výbava, nebo cena a potažmo horší stav

Můj otec si ve stejné době, jako jsme vybírali to punto pro partnerku, koupil coby druhé auto právě po původních dobrých zkušenostech už faceliftovaný 3dveřový model, takže ze zkušenostmi se třemi punty II si dovoluji tvrdit, že jsou to dost spolehlivá auta, kor pokud o ně bylo postaráno, jak by mělo - což třeba u svého fusiona určitě tvrdit nemohu, Ford mě zklamal jak (novým) autem, tak svým přístupem k servisu a reklamacím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 16:11, RE: omylů je tady víc
Giorgio napísal:
Když se podívám do techničáku svého fusionu, tak zjistím, že mám kombíka s maximální rychlostí 163 km/h - co na tom, že je to obyčejný hatchback a GPS mi na dálnici naměřila 182 km/h na rovném úseku, kdy by auto i dále, ale velmi pozvolna akcelerovalo. On ten techničák nemůže ovlivnit, třeba jak bylo auto zajeto - zda s důrazem na dynamiku, nebo na spotřebu. Takže mi to sice žere o litr a půl víc, než píše techničák, ale taky to výrazně lépe jede. To už rovnou můžu brát techničák jako doklad o m...
nemá cenu tady rozmazávat dál, kolik kdo vytáhl Vmax. Internet je plnej takových plků a polopravd, upravených a smyšlených skutečností... já už napsal svůj názor a dál si o tom budu myslet svoje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 16:24, RE: omylů je tady víc
Giorgio napísal:
Když se podívám do techničáku svého fusionu, tak zjistím, že mám kombíka s maximální rychlostí 163 km/h - co na tom, že je to obyčejný hatchback a GPS mi na dálnici naměřila 182 km/h na rovném úseku, kdy by auto i dále, ale velmi pozvolna akcelerovalo. On ten techničák nemůže ovlivnit, třeba jak bylo auto zajeto - zda s důrazem na dynamiku, nebo na spotřebu. Takže mi to sice žere o litr a půl víc, než píše techničák, ale taky to výrazně lépe jede. To už rovnou můžu brát techničák jako doklad o m...
Rychlost v techničáku je maximální povolená rychlost daného vozidla. Není to ani konstrukční rychlost ani maximální dosažitelná rychlost.
A ještě se vrátím k příspěvku o rychlosti v závislosti na otáčkách. Nechápu, jakou roli v tom hraje klimatizace. Jedině snad, že se při zapnuté klimatizaci na 5-ku nepodaří dosáhnout 130 km/h rychlosti, o čemž pochybuji. Jinak klimatizace nemá na převodový poměr převodovky ani rozvodovky žádný vliv. Pokud by snad ke zkreslení otáček docházelo, tak jedině eletronickou cestou, čili chybou měřicích přístrojů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 18:54, Ale...
zas musím říct, že takové Punto druhé generace v žluté barvě a v edici Sporting s 1.2 16v 59 Kw....no, nebál bych se toho, jako druhého auta do rodiny... určitě lepší než supersport Fabia "The carbon polep na střeše" Monte Carlo gangsta car, kterou prý mají dělat nebo už dělají... no, to je tak, jak je v marketingu pracuje nějaká modelka, nebo zkrachovalý politik (a nemusí mít manželku prodavačku z parlamentního bufetu...), pak se nazujou na motoricky poddimenzované auto 16ky a polepí se střecha pro podtržení sportovní esence, kterou každé HTP má v genech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 20:10, RE: omylů je tady víc
David V napísal:
Rychlost v techničáku je maximální povolená rychlost daného vozidla. Není to ani konstrukční rychlost ani maximální dosažitelná rychlost.
A ještě se vrátím k příspěvku o rychlosti v závislosti na otáčkách. Nechápu, jakou roli v tom hraje klimatizace. Jedině snad, že se při zapnuté klimatizaci na 5-ku nepodaří dosáhnout 130 km/h rychlosti, o čemž pochybuji. Jinak klimatizace nemá na převodový poměr převodovky ani rozvodovky žádný vliv. Pokud by snad ke zkreslení otáček docházelo, tak jedině ele...
U benzinového 2.5 V6 to asi nepocítíš, ale u malého auta s malým motorem o malém výkonu rychle poznáš úbytek výkonu a auto se musí víc točit (minimálně subjektivně :)). A faktem je, že na volnoběh vyletí zapnutím kompresoru klimatizace otáčky běžně o 200-500 ot./min výše. Jestli to je problém budíků, nebo se otáčky motoru reálně zvýší, to přiznávám, že nedokážu říct - prostě se to děje. :)

Jinak, jsi si jistý, že ta kolonka "Nejvyšší rychlost" (ve velkém TP, ostatně jiná položka k tomu určená tam není) opravdu znamená nejvyšší dovolenou rychlost? Kdo to určuje - státní zkušebna, výrobce, ...?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 21:12, RE: omylů je tady víc
David V napísal:
Rychlost v techničáku je maximální povolená rychlost daného vozidla. Není to ani konstrukční rychlost ani maximální dosažitelná rychlost.
A ještě se vrátím k příspěvku o rychlosti v závislosti na otáčkách. Nechápu, jakou roli v tom hraje klimatizace. Jedině snad, že se při zapnuté klimatizaci na 5-ku nepodaří dosáhnout 130 km/h rychlosti, o čemž pochybuji. Jinak klimatizace nemá na převodový poměr převodovky ani rozvodovky žádný vliv. Pokud by snad ke zkreslení otáček docházelo, tak jedině ele...
není náhodou v TP "nejvyšší povolená konstrukční rychlost" ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 21:55, RE: omylů je tady víc
Giorgio napísal:
U benzinového 2.5 V6 to asi nepocítíš, ale u malého auta s malým motorem o malém výkonu rychle poznáš úbytek výkonu a auto se musí víc točit (minimálně subjektivně :)). A faktem je, že na volnoběh vyletí zapnutím kompresoru klimatizace otáčky běžně o 200-500 ot./min výše. Jestli to je problém budíků, nebo se otáčky motoru reálně zvýší, to přiznávám, že nedokážu říct - prostě se to děje. :)

Jinak, jsi si jistý, že ta kolonka "Nejvyšší rychlost" (ve velkém TP, ostatně jiná položka k tomu určená...
Vyšší otáčky budou při zapnuté klimě jen na volnoběh kvůli většímu odběru el., pokles výkonu bude u slabé motorizace samořejmě patrný, otáčky se ale nezvýší - na rozdíl od spotřeby...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 22:00, RE: Ale...
gablenz napísal:
zas musím říct, že takové Punto druhé generace v žluté barvě a v edici Sporting s 1.2 16v 59 Kw....no, nebál bych se toho, jako druhého auta do rodiny... určitě lepší než supersport Fabia "The carbon polep na střeše" Monte Carlo gangsta car, kterou prý mají dělat nebo už dělají... no, to je tak, jak je v marketingu pracuje nějaká modelka, nebo zkrachovalý politik (a nemusí mít manželku prodavačku z parlamentního bufetu...), pak se nazujou na motoricky poddimenzované auto 16ky a polepí se střech...
ahoj,tebe někde předjela haťapka ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 29.03.2011 22:50, RE: Ale...
gablenz napísal:
zas musím říct, že takové Punto druhé generace v žluté barvě a v edici Sporting s 1.2 16v 59 Kw....no, nebál bych se toho, jako druhého auta do rodiny... určitě lepší než supersport Fabia "The carbon polep na střeše" Monte Carlo gangsta car, kterou prý mají dělat nebo už dělají... no, to je tak, jak je v marketingu pracuje nějaká modelka, nebo zkrachovalý politik (a nemusí mít manželku prodavačku z parlamentního bufetu...), pak se nazujou na motoricky poddimenzované auto 16ky a polepí se střech...
Zrovna včera jsem se díval na jednu F. Monte Carlo když jsem čekal na servis mé služební F.
Musím říct, že nevypadá špatně, jako auto pro manželku si to dovedu představit..
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.