0
späť
 

diskuze k tématu: Fiat Brava 1.6 16V - nemá výdrž jako Mercedes

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 14:17, RE: Odlesk
anonym napísal:
Mám Citroena Xsaru I, auto je ze stejné doby jako tento Fiat. Mnoho majitelů také řešilo odlesk palubky v předním skle a vyřešili to polarizovanými brýlemi. Funguje to prý bezvadně.
Možná že by to bylo možné řešení.
Ať si o tomto autě myslí kdo co chce - myslím Fiat, mně se líbí a rozhodně bych ho volil raději než některé malé auto. Dostal se mi do rukou servisní manuál a když jsem viděl čím vším je toto auto vybaveno tu občasnou výměnu nějakého čepu nebo jiného dílu podvozku bych mu vzhledem k ...
Potvrzuji, polaroidky fungují na odlesky skvěle - průjezd lesem v silném slunci, kdy míhající se stíny vytváří na čelním skle stroboskop, je mnohem komfortnější .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 15:34, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Podvozek Bravy se dá popsat jakkoli, jen ne jako tvrdý.
Ve skutečnosti je velmi konfortní na klidnou jízdu. Autor článku zřejmě koupil Bravu s upraveným podvozkem. (Což mimochodem snižuje pravděpodobnost, že by měl takový vůz při koupi najeto 22 000.)
No mě ten můj taky nepřijde zrovna měkký v porovnání s jinými auty stejné třídy... Auto se prakticky nenaklání. A při pomalé jízdě to auto taky není moc komfortní (což v podstatě troch považuji za vadu). Ale při rychlé jízdě se to pak projeví pozitivně. Fakt je ten, že profil plneu mám 50 nebo 60.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 16:22, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Tak to je vzácnost narazit na tak staré a skoro nejeté auto. Ale zase na druhou stranu to taky není úplně ideální aby auto pořád jen stálo, to je kolikrát horší než kdyby jezdilo.
No já mám Bravu 1.6SX 100 z roku 1996 (nove v CR) a mam najeto 82tis.km a auto vypada lepe nez rada jinych aut v 50 tis.km. Rodice maji Mareu 1.6 rok 96 taky nove v CR a ve 140tis vypada porad hodne dobre, takze pokud se jedna o nejake vetsi opotrebeni videl bych problem spise ve skutecne vetsim najezdu km nez je udavano. Jinak mame pracovni Doblo 1.9JTD a to po trech letech a 110tis. km vypada jak kdyby melo najeto stezi 30 tis. km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 16:55, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Nevím, kterej ňouma by měnil při 22tis km rozvody. Těm nic bejt nemůže.
Maximálně dát novej řemen, aby neprdnul.
Málo jetý auto se dá najít, u dovozu bych o tom však silně pochyboval, ale není to nemožné.
Za ňoumu se dá označit člověk, který nevymění rozvody, když se měnit mají. To je udáno v kilometrech a letech, podle toho, co přijde dřív. A vyměnit jenom řemen je hovadina, protože zadřená kladka ten řemen pošle do kytek i kdyby byl novej. Na některých sadách je přímo napsáno, že pokud nevyměníte kladky, tak neměňte ani řemen, protože se to podělá stejně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 19:37, RE: 16V
Kýchal napísal:
Myslím, že u tohoto motoru je slabý zátah v nízkých otáčkách způsoben hlavně tím, že jde o motor výrazně krátkozdvihový, ale třeba se pletu
No, tim je spis, bych rekl zase ja, zpusoben rychlejsi vyrazne prechod do vyssich otacek, a 16V zpusobi, ze v nizkych otackach holt ty vacky musi zvedat vic nez u 8-ventilu, ve vyssich otackach se potom motoru lip "dycha". Obecne motory s 4-mi a vice ventily na valec jsou vyrazne citit az ve vyssich otackach...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 19:42, RE: bez předmětu
Giorgio napísal:
Koupil jsem v roce 2004 téměř sedm let staré auto, shodou okolností také fiata. Auto z ČR od místního autorizovaného prodejce, s prokazatelným servisem. A nájezd, také prokazatelný? 24 tisíc kilometrů. No a v minulém roce, v deseti letech stáří vozu, jsem měnil, jak doporučuje výrobce, rozvody. Auto tehdy mělo najeto 50 718 km. Kdybych s autem ale prvního půl roku po koupi nedojížděl denně do školy a po maturitě si tříměsíční prázdniny neužíval za volantem, byl by hned nájezd o 12 tísíc kilometr...
To ze auto prodava autorizovany servis s prokazatelnou servisni knizkou a servisni historii jeste neznamena, ze to to auto bohuzel ma. Osobne znam pripad nejmenovaneho servisy, nejmenovane znacky, kam nejmenovana firma prodala felicii s najezdem pres 350 tis. km a za tyden se felicie objevila v bazaru u zmineneho autorizovaneho dealera s najezdem 60 tis. km a servisni knizkou a dolozenou servisni historii... Ceskym prodejcum, jakymkoli bych neveril ani nos mezi ocima...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 19:46, RE: Pochyby
anonym napísal:
Ty opravdu nevis co pises. "preplnovany turbodiesel", "TDS je atmo a JTD turbo". A dovrsis to intelektualni diskuzi s mechanikama :)))))))))) LOL...
Pardon, pane kolego, ale zřejmě jste mě špatně pochopil - auto, ke kterému jsem říkal spotřebu, je TDS, tak to bylo míněno - chcete snad tvrdit, že TDS je atmosférický - to nemyslíte vážně, že ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.03.2008 22:45, RE: bez předmětu
anonym napísal:
No mě ten můj taky nepřijde zrovna měkký v porovnání s jinými auty stejné třídy... Auto se prakticky nenaklání. A při pomalé jízdě to auto taky není moc komfortní (což v podstatě troch považuji za vadu). Ale při rychlé jízdě se to pak projeví pozitivně. Fakt je ten, že profil plneu mám 50 nebo 60.
Já hovořím o Bravě v továrním provedení, bez jakýchkoli úprav - kupovaná nová.
O čem hovoříš ty?

Bohužel v prudší zatáčce se znatelně nakloní. Ona stopu drží bez problému, ale to naklonění je trochu nepříjemné hlavně pro spolujezdce, který auto neřídí. A tudíž to zcela nečeká.
Tedy hovořím o naklonění na točitých okreskách při svižnější jízdě. Při běžné jízdě, či ve městě se nenaklání.

A mám-li porovnávat s auty stejné třídy... Mohu-li srovnávat, tak Civic 6G i 7G, ale i Oktavie, se tolik nenaklání. Nevím ale, s čím srovnáváš ty. Zároveň je ale oproti zmíněným typům pohodlnější, zejména na delší jízdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 09:00, RE: bez předmětu
Miky napísal:
To ze auto prodava autorizovany servis s prokazatelnou servisni knizkou a servisni historii jeste neznamena, ze to to auto bohuzel ma. Osobne znam pripad nejmenovaneho servisy, nejmenovane znacky, kam nejmenovana firma prodala felicii s najezdem pres 350 tis. km a za tyden se felicie objevila v bazaru u zmineneho autorizovaneho dealera s najezdem 60 tis. km a servisni knizkou a dolozenou servisni historii... Ceskym prodejcum, jakymkoli bych neveril ani nos mezi ocima...
Jakkoliv mám své auto velmi rád a dopřávám mu nadstandardní péči, zcela nekritický vůči němu nejsem. Myslím, že minimálně na plastech v interiéru a zadní nápravnici by šlo velmi jednoduše poznat, kdyby byl tachometr stočený. Obé je totiž nevalné výdrže - plasty jsou tvrdé a zadní nápravnice na našich silnicích trpí, takže její silentbloky jsem vloni nechal vyměnit, když už bylo auto v servisu kvůli rozvodů. Pán, který měl auto přede mnou, byl šedesátník (TP snad nikdo nezfalšoval). Auto nejspíš nerozmazloval jako já, protože lehounce škrábnutý LZ blatník vůbec neřešil a pravděpodobně "chytnuté" levé zrcátko přilepil nějakým pofidérním lepidlem. Kromě jedné rýhy na palubní desce v místě, kde Italové trochu zapomněli, že klíče na kluzkém povrchu nedrží polohu jen tak, byl interiér téměř netknutý. Na zadních sedadlech snad nikdy nikdo neseděl a vezmu-li v úvahu opotřebení páček pod volantem a při koupi, odpovídají úměrně tomu, jak jsem je za dalších 25 tisíc km "ošmatlal" já. Prostě tomu stavu věřím a i kdyby nebyl pravdivý, koupě svého vozu nelituji. Jsem přesvědčen, že málo jetá auta existují, ale člověk musí mít štěstí, aby na ně natrefil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 21:02, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Já hovořím o Bravě v továrním provedení, bez jakýchkoli úprav - kupovaná nová.
O čem hovoříš ty?

Bohužel v prudší zatáčce se znatelně nakloní. Ona stopu drží bez problému, ale to naklonění je trochu nepříjemné hlavně pro spolujezdce, který auto neřídí. A tudíž to zcela nečeká.
Tedy hovořím o naklonění na točitých okreskách při svižnější jízdě. Při běžné jízdě, či ve městě se nenaklání.

A mám-li porovnávat s auty stejné třídy... Mohu-li srovnávat, tak Civic 6G i 7G, ale i Oktavie, se tolik n...
Zvláštní.... Ono... Každé auto je trochu jiné
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.03.2008 23:57, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Podvozek Bravy se dá popsat jakkoli, jen ne jako tvrdý.
Ve skutečnosti je velmi konfortní na klidnou jízdu. Autor článku zřejmě koupil Bravu s upraveným podvozkem. (Což mimochodem snižuje pravděpodobnost, že by měl takový vůz při koupi najeto 22 000.)
Pochybuju, ze mas vubec Bravu, jeji podvozek kazdopadne tvrdy je, mohl by se vyjadrit nejaky redaktor? Dík :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.03.2008 09:47, vylepšený motor
motor 1.6 16V byl v roce tuším 1999 upraven a zajímalo by mě, jestli to jde na něm pohledem poznat, že jde o upravený motor a nebo starou verzi motoru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 18.03.2008 13:41, RE: vylepšený motor
anonym napísal:
motor 1.6 16V byl v roce tuším 1999 upraven a zajímalo by mě, jestli to jde na něm pohledem poznat, že jde o upravený motor a nebo starou verzi motoru
Ano motor 1,6 16v byl v roce 1998 upraven.Mám Mareu z roku 2000 s tímto faceliftovým motorem a oproti starší 1,6 je to znát hlavně ve spotřebě,vyrovnanějšímu chodu na volnoběh a hlavně je zde již vyřešen problém zbrušujících se vačkových hřídelí,což se stávalo u starších 1,6tek a předčasně se sypaly rozvody.Tenhle novější motor má již černé plastové sání,novější čidla a ovládání škrt.klapky a hlavně sekvenční vstřikování paliva,což je hooodně znát na spotřebě!Samotná konstrukce motoru je až na detaily stejná sse starou 1,6tkou,je zde však vylepšena elektronika a příslušenství a to dost rapidně!!Jinak u těchto motorů doporučuji měnit rozvody již po 60 tis.km, a to komplet,včetně kladek,měnit kvalitní olej(min.značkový 10w-40)po 15 tis.km a motor se vám odvděčí perfekt.službou.Ještě poznámku,na žádné italském voze se nevyplatí šetřit za nekval.náhr.díly,např.polské zapal.kabely,nebo obyčejné jednobod.Brisk svíčky,s těma si Fiat nerozumí.Kupujte bud originály,nebo kval.plnohodnotné díly z druhovýroby!K podvozku Bravy:je již z výroby naladěn do tvrda,což je na našich rozbytých silnicích nepříjemný a tudíž je nižší životnost pružných částí podvozku(chronickou bolestí je uchycení stab.k nápravnici a to i na Marei). Tyhle věty jsou podloženy mojí dlouholetou automech.praxí na italských vozech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 23.05.2008 21:09, RE: Pochyby
anonym napísal:
Pardon, špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem přeplňovaného turbodiesela..) (a pak piště něco o půlnoci) Atmosferický diesel se do Bravy dával ale taky, jestli se nepletu. Jinak jedná se o 1,9TDS 74kW, ne o JTD. A na spotřebě trvám, tohle opravdu není úspornej motor - jednak podložený vlastní zkušeností, jednak vycházím z diskuze s pár mechanikama, s kterýma jsem to probíral..) (ale je to docela držák, to je fakt). Na dlouhý cesty ale spotřeba o 1-1,5l leze dolů, takže mu svědčí spíš dálnice.
Možná by se chtělo naučit se jezdit, co? TD 100 jezdí kombinovaně do 6L. Pokud se pochopitelně o vůz staráte - oleje, filtry atd. .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.01.2012 00:41, RE: Pochyby
anonym napísal:
Ach jo, ještě by se snad dalo věřit tomu, že má auto z tohodle roku 22t km - ale už hůř se uvěří faktu, že při takovém nájezdu se někdo obtěžoval měnit rozvody - pročpak asi, jestlipak autíčko nebude mít těch kiláků o něco víc?
Jinak ke spotřebě - kdybyste měl atmosférickýho turbodiesela od Fiatu, tak si taky moc nepomůžete - spotřeba je tam cca 7,5l při kombinaci. Takže žádná sláva.
Atmosferický turbodiesel???To je jako pěkně hnusné,nebo hlasité ticho??
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.