0
späť
 

diskuze k tématu: Fabia Combi 1.2 HTP

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 08:45, RE: Dojezd
edmund napísal:
Podle TP??? V kamionu je tech. rychlost max 95km/hod a kdyby na to přišlo, tak by jsi měl se svým Opelem co dělat. Takže sem netahel techničáky. Mýlka ve Fabii při 180 km/hod je 10km/hod. Jak říkám: nekomentuji spotřebu ( neznám ) , ale reálných 180km/hod není problém.
Jenže kamion není osobák, to co se píše v TP u osobáku jako maximálka jen nevyšší dosažitelná rychlost bez jakýkoliv úprav, takže pokud má HTPčko v TP max rychlost cca 165km/h a na tachometru ti ukáže 190km/h, tak přeměřuje opravdu nádherně.
U svého Opla mám vyzkoušeno dle tachometru až 230km/h, ale v reálu je to kolem 200km/h a víc to prostě nedá.
Každopádně bych chtěl zkusit jet na dálnici třeba tachometrových 180km/h a za mnou HTPčko aby jelo stejnou rychlostí ( jestli by tolik vůbec jelo ) a kolik by mu ukazovalo na tachometru, každopádně alespoň o 10km/h víc.

Edmunde pochop, že u škodovek (nevím zda u celého koncernu) tachometry hrozně přeměřují. U nás máme ty stacionární ukazatele rychlosti kde se můžu krásně přesvědčit o mýlky na 50km/h, kde moje Astra ukáže 47km/h a když tam jedu třeba s tatovou O1 1.6, tak mi ukáže 43km/h, což je neskutečný rozdíl při tachometrových 50km/h!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 08:53, RE: Dojezd
zigi napísal:
Jenže kamion není osobák, to co se píše v TP u osobáku jako maximálka jen nevyšší dosažitelná rychlost bez jakýkoliv úprav, takže pokud má HTPčko v TP max rychlost cca 165km/h a na tachometru ti ukáže 190km/h, tak přeměřuje opravdu nádherně.
U svého Opla mám vyzkoušeno dle tachometru až 230km/h, ale v reálu je to kolem 200km/h a víc to prostě nedá.
Každopádně bych chtěl zkusit jet na dálnici třeba tachometrových 180km/h a za mnou HTPčko aby jelo stejnou rychlostí ( jestli by tolik vůbec jelo ) a...
Proměřuje při 180 Km/hod 10. Měřeno podle GPS. A to jsem to schválně zkoušel po D11 směrem od Prahy, což je spíše dokopce. A proti techničáku ti udělá KAŽDÉ auto víc. To už není o Škodě nebo lambo. prostě udělá víc. Ale i kdyby, prostě Fabia 1,2 není dálniční sprinter. tam její určení není. Ale tohle tvoje dohadování je jasný důkaz o hledání problému za každou cenu viz argument s techničákem. Znám spoustu mínusů u Fabie, ale tady zrovna není.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 08:57, RE: Dojezd
anonym napísal:
Mě by zajímal dojezd na plnou nádrž při dálniční rychlosti(pro ty co neví 130km/h) a jak je na tom s hlučnosti při této rychlosti.
Octavia 1.6i SR mi na půl trhá uši:(
Taky stará octavie, to je neco mezi toledem 1. generace a trojkovym golfem, ani se nedivim ze je tam randal:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:04, RE: Dojezd
zigi napísal:
Jenže kamion není osobák, to co se píše v TP u osobáku jako maximálka jen nevyšší dosažitelná rychlost bez jakýkoliv úprav, takže pokud má HTPčko v TP max rychlost cca 165km/h a na tachometru ti ukáže 190km/h, tak přeměřuje opravdu nádherně.
U svého Opla mám vyzkoušeno dle tachometru až 230km/h, ale v reálu je to kolem 200km/h a víc to prostě nedá.
Každopádně bych chtěl zkusit jet na dálnici třeba tachometrových 180km/h a za mnou HTPčko aby jelo stejnou rychlostí ( jestli by tolik vůbec jelo ) a...
V rodine je taky jedna Fabia HTP 12V Ambiente rok 2005, akorat ze ne kombik.
Tachometrovych 180 neni problem. Auto narozdil od octavie nebo mazdy 3 v nafte je mnohem tissi, obzvlaste ve vyssich otackach, nebo okolo 100km/h rychlosti - to muzu primo posoudit. V nizsich otackach piska. Žádný velký hluk od podvozku, příde mi, že je auto z jednoho kusu železa. Pokud jedu sam, s dynamikou nemam zadný problém, pokud tam jsme 4 lidi, jede na hovno.:) Brzdy jsou fenomenalni, zatim, spolu s ABS se na to nebojim kdekoliv slapnout, akorat mi pride, ze ABS zabira moc brzo. Zbytek je stejny jako u aut podobne kategorie, (polo, ibiza). Jsem spokojeny co se tyce spolehlivosti a auta jako celku. Vypada dobre, zaroven neprovokuje a pokud nechci zavodit, tak staci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:07, RE: Dojezd
edmund napísal:
Proměřuje při 180 Km/hod 10. Měřeno podle GPS. A to jsem to schválně zkoušel po D11 směrem od Prahy, což je spíše dokopce. A proti techničáku ti udělá KAŽDÉ auto víc. To už není o Škodě nebo lambo. prostě udělá víc. Ale i kdyby, prostě Fabia 1,2 není dálniční sprinter. tam její určení není. Ale tohle tvoje dohadování je jasný důkaz o hledání problému za každou cenu viz argument s techničákem. Znám spoustu mínusů u Fabie, ale tady zrovna není.
Co, ?dálniční sprinter není ani felicia, corsa. polo, smart, dodavky, kamiony, atd.....proc porad fabia?? Nemit ten nestastny motor HTP tak je na dalnici lepsi jak octavia nebo jina sragora nizsi stredni tridy. Uz jen tim podvozkem - myslim fabku 1. generace, o druhe mi radsi ani nemluvte .:((
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:15, xxx
1. 5W40 není třída ale viskozita
2. je zbytečné používat pořád V-Power. Shell doporučuje použít jednou za čas několik nádrží na pročištění palivových cest. Pro nové auto zbytečnost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:32, RE: Dojezd
zigi napísal:
Jenže kamion není osobák, to co se píše v TP u osobáku jako maximálka jen nevyšší dosažitelná rychlost bez jakýkoliv úprav, takže pokud má HTPčko v TP max rychlost cca 165km/h a na tachometru ti ukáže 190km/h, tak přeměřuje opravdu nádherně.
U svého Opla mám vyzkoušeno dle tachometru až 230km/h, ale v reálu je to kolem 200km/h a víc to prostě nedá.
Každopádně bych chtěl zkusit jet na dálnici třeba tachometrových 180km/h a za mnou HTPčko aby jelo stejnou rychlostí ( jestli by tolik vůbec jelo ) a...
Ale kdeže. Rychlost v techničáku je nejvyšší dovolená rychlost vozidla. Liší se od konstrukční rychlosti a od skutečné dosažitelné rychlosti. Na svým starým Kadettovi jsem měl 164 km/h v techničáku, ale pár kamarádů se stejným autem (stejné motorizace) jelo 190. Já nejsem přítelem těchto zkoušení, takže ani se současnou Vectrou jsem nezkoušel alespoň těch 180, který jsou v TP. Relativně slabá auta mohou dosahovat na rovné silnici vysokých rychlostí, když je odpor prostředí minimalizován zejména součinitelem Cx a dofoukanými koly. O proměřování tachometrů se nepřu a o spotřebě také ne. Jednoduchým výpočtem lze dokázat, že na zvýšení rychlosti o 25% je potřebný dvojnásobný výkon, a toto je dáno odporem prostředí (aerodynamickým - to má zásadní vliv). Pokud by se bralo v potaz pouze valení a tření, tak tam je závislost více méně lineární.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:34, RE: xxx
Riccardo napísal:
1. 5W40 není třída ale viskozita
2. je zbytečné používat pořád V-Power. Shell doporučuje použít jednou za čas několik nádrží na pročištění palivových cest. Pro nové auto zbytečnost.
Není nad to, uvést to na pravou míru... Je to pro ten pocit, mít něco lepšího. Zkušenosti uživatelů se (jako zde) kolikrát jenom omezují na to, kolik to jede, kolik to žere (prostě konfliktní témata, ve spojení se značkou Škoda + pátek ideální kombinace - ještě že má být o víkendu hezky, nebude snad víc příspěvků než 150). Nic o tom, že do kufru se vejde kočárek takové a takové značky, nebo kolik bas piva či jiné důležité informace (které zde alespoň 126x nezazněly).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:49, Konstrukctni rychlost
Pokud se podivate napriklad na male motorky (skůtry) tak maji uz od vyrobce v originalnich reklamnich letacich, ze maximalni povolena rychlost je 45hm/h, skutečná 65. Takže proč by to nebylo i u aut? Skoro každé auto dosáhne více než má v TP, zvláště pokud se bavíme o tachometrové rychlosti, která ještě proměřuje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:54, RE: Dojezd
zigi napísal:
Ač reaguju celkem málo, tak na tohle musím.
Jako napsat "zvláštní je, že je pak jedno jestli jedete po dálnici 130 nebo 180 spotřeba se stále drží na 8l", takoou blbost může napsat snad jedině ignorant nebo zapřísahlý škodofkář a to ze 2 důvodů.
1) Fabka HTP ti nepojede 180 ( tachometrových ano ) ani kdybys jel z toho nej kopce co najdeš
2) Když už bys to náhodou rozkutálel na 170 s vypětím všech sil ( což by motor už málem vyskočil z pod kapoty ), tak reálná spotřeba tříhrnku bude kolem 15l, ta...
Ta hláška o té spotřebě mě taky pobavila. Souhlasím min. s těma 15l při maximálce. S otáčkama roste i apetit auta a při full gas to jsou astronomicky hodnoty i u tohoto maloobjemovyho koncernu. No, jel sem v 1.2HTP Combi - úplná rovinka to furt nebyla, nejaky to zbrždění atd..ale na těch 180km/h sem se fakt nedostal. V "laboratorních" podmínkách asi jo. Do 160km/h šla na ten obsah dobře, šla i dál, ale dávala mi najevo že to už nechce - je to taky jen 1.2...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 09:54,
Je to k smíchu, to přetahování kolik to komu jede a za kolik. S mojí Fabii TDI jezdím do 160 km/h a je mi úplně jedno kolik by snesla, mi to stačí. Hlavně když mě vždy doveze spolehlivě za 4,5 litu nafty tam kde potřebuji. Taky si myslím, že 1,2 HTP 4-v je zbytečně podceňovaná. Ale to ukáže až čas, jak to byl podařený motor. Výdrž má a né každý potřebuje v tak malém autě 2 l motor. Podvozek je bezpečně stavěný a má čitelné jízdní vlastnosti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 10:02, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Je to k smíchu, to přetahování kolik to komu jede a za kolik. S mojí Fabii TDI jezdím do 160 km/h a je mi úplně jedno kolik by snesla, mi to stačí. Hlavně když mě vždy doveze spolehlivě za 4,5 litu nafty tam kde potřebuji. Taky si myslím, že 1,2 HTP 4-v je zbytečně podceňovaná. Ale to ukáže až čas, jak to byl podařený motor. Výdrž má a né každý potřebuje v tak malém autě 2 l motor. Podvozek je bezpečně stavěný a má čitelné jízdní vlastnosti.
bingo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 10:25, RE: xxx
Riccardo napísal:
1. 5W40 není třída ale viskozita
2. je zbytečné používat pořád V-Power. Shell doporučuje použít jednou za čas několik nádrží na pročištění palivových cest. Pro nové auto zbytečnost.
S tím benzínem je to pravda,lít V-Power do nového auta je sypáním peněz do kanálu...Stejně mi to přijde jen jako reklamní kampaň - svého času jsme to zkoušeli na motorkách - a výkonu nepomohl ani V-Power, s Racingem to bylo naopak ještě horší...podotýkám, že motorky byly pro vyloučení vlivu elektroniky s karburátory a každý na nich máme odjeto hromadu km, takže to máme " v ruce".Posléze nám dal zapravdu i test tuším v Motocyklu, kde to zkoušeli i na brzdě, a došli k témuž...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 10:52, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Je to k smíchu, to přetahování kolik to komu jede a za kolik. S mojí Fabii TDI jezdím do 160 km/h a je mi úplně jedno kolik by snesla, mi to stačí. Hlavně když mě vždy doveze spolehlivě za 4,5 litu nafty tam kde potřebuji. Taky si myslím, že 1,2 HTP 4-v je zbytečně podceňovaná. Ale to ukáže až čas, jak to byl podařený motor. Výdrž má a né každý potřebuje v tak malém autě 2 l motor. Podvozek je bezpečně stavěný a má čitelné jízdní vlastnosti.
Přesně
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 11:14, RE: Dojezd
anonym napísal:
Osm litrů při rychlosti nad 150 km/h je jak perpetum mobile. To by fungovalo jen v případě, že by auto jelo z mírného kopce. Nemám sice škodovku, ale myslím, že fyzika funguje u všech spalovacích motorů podobně. Pokud mám spotřebu při 80 - 90 km/h kolem 5.5 l/100 km (jde to i pod pět) tak na dálnici (ne v ČR) při 160 - 180 km/h mám spotřebu 12 l/100 km a nad 200 km/h to dělá 15 litrů.
no nevim, kdyz si vzpomenu na moje byvale volvo 745 2.3i s automatem, tak tam ta spotreba byla porad stejne, nekde mezi 9,5 a 10,5 litru na 100km, a to i pri 160km/h na dalnici. tak to by ta mala skodovka taky mohla tech 8 litru zvladnout. zalezi holt na tom jak clovek jede.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 11:21, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Je to k smíchu, to přetahování kolik to komu jede a za kolik. S mojí Fabii TDI jezdím do 160 km/h a je mi úplně jedno kolik by snesla, mi to stačí. Hlavně když mě vždy doveze spolehlivě za 4,5 litu nafty tam kde potřebuji. Taky si myslím, že 1,2 HTP 4-v je zbytečně podceňovaná. Ale to ukáže až čas, jak to byl podařený motor. Výdrž má a né každý potřebuje v tak malém autě 2 l motor. Podvozek je bezpečně stavěný a má čitelné jízdní vlastnosti.
taky to tak vidim: maximalni mozna rychlost me nezajima. vic nez 160 jsem jeste nikdy nejel, a tech 160 jezdim taky jenom v nemecku. jinak vzdycky jenom maximalne 10km/h vic nez je povoleno. misto placeni pokut za rychlou jizdu si radsi koupim neco jineho.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 11:42, Zase raz..
No a je to tu, recenzia na škodovku a ešte dokonca s tým magickým označením HTP, ktoré tu všetkých na tipcarse dokáže vyhecovať ako býka červená farba....ináč reálnych 180 na najslabšej fóbii? Nie je to nejak veľa....skúsenosti nemám ale aj 1.4 tdi roomster mal problém sa rozbehnúť na tacho 170....ale asi ked sa nájde dosť strmý kopec a dosť dlhá rovinka....nič proti fábii..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 11:50, RE: Dojezd
zigi napísal:
Může někdo napsat max. rychlost HTPčka z TP? By mě zajímalo, jestli je tam teda těch 180km/h...
Napiště zda je to pro 40kw nebo 47kw.
Díky, tak poznáme, zda to opravdu jede 180 nebo je to jen mýlka tachometru ( což je určitě )
Ty co je v techničáku, to bych nebral moc vážně Jak jsem si ho byl vyřizovat já, tak chlápek na dopravce byl celkem pod obraz a povedlo se mu udělat kartičku až na 3 pokus. A kolik papírů předtím jsme museli roztrhat a vypsat znovu - jéje Max rychlost není takový problém spočítat u kterého koliv auta. Pošli mi křivku toč momentu, účinnost ozubených kol, rotační koeficienty na motoru, hodnoty převodů vč nápravy, rozměr pneu, valivé odpory, koeficient Cx, velikost čelní plochy, hmotnost atd . Ti vynesu charakteristy tzv. měrné hnací síly do grafu. Proti tomu odpory a kde se to protne tam máš maximálku. Někdy objevíš třeba dobré věci, že třeba jak auto víc zatížíš tak některé maximálku na rovince už neutáhne, ale jiné jo. Nebo žeby třeba potřebovalo pětku dělší atd. Klidně poměníš vstupní hodnoty (jiné gumy, zatížení auta, stoupání atd) a dostaneš plno zajímavých věcí.
..... Jinak napsat že pneu Matadory jsou skvělé, to se Fábijista pěkně odkopal - fůůůůj !!! Matadory jsou zcela vražedné, to je ještě o cosik horší než Barum. (já jezdím na asymetrických Michelin Premacy Pilote) ... A co ukazuje tacho není podstatné Mojemu dědovi na W353 pořád ukazoval 0km/h i když jel jak o život Tak "pilotům trojválcových Fábií" (jak by řekl pan Vaculík) to zas ukazuje pořád ke 200 km/h, kdežto spotřeba zas kolem 3L, to už znááááme )) Ale pravdu má autor v jednom, kufr je tam na kombíku solidní, taky jsem celkem koukal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 12:00, RE: xxx
stowaway napísal:
S tím benzínem je to pravda,lít V-Power do nového auta je sypáním peněz do kanálu...Stejně mi to přijde jen jako reklamní kampaň - svého času jsme to zkoušeli na motorkách - a výkonu nepomohl ani V-Power, s Racingem to bylo naopak ještě horší...podotýkám, že motorky byly pro vyloučení vlivu elektroniky s karburátory a každý na nich máme odjeto hromadu km, takže to máme " v ruce".Posléze nám dal zapravdu i test tuším v Motocyklu, kde to zkoušeli i na brzdě, a došli k témuž...
V-Power není o vyšším výkonu, oktanů má stejných 95. Efekt je v cca 4x vyšším obsahu aditiv - a tedy díky nim nezanášení spalovacího prostoru karbonovými usazeninami.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.10.2007 12:11, pro David V
David V napísal:
Ale kdeže. Rychlost v techničáku je nejvyšší dovolená rychlost vozidla. Liší se od konstrukční rychlosti a od skutečné dosažitelné rychlosti. Na svým starým Kadettovi jsem měl 164 km/h v techničáku, ale pár kamarádů se stejným autem (stejné motorizace) jelo 190. Já nejsem přítelem těchto zkoušení, takže ani se současnou Vectrou jsem nezkoušel alespoň těch 180, který jsou v TP. Relativně slabá auta mohou dosahovat na rovné silnici vysokých rychlostí, když je odpor prostředí minimalizován zejména ...
Samotné valení a tření téměř lineární je, ale jen tak do cca 80-120 km/h (podle typu auta). Pak to exponenciálně roste. Ale proti aerodynamice hadra, ta u mě kolem 200 -250km/h hází už héézký cifry. Naopak do 160 km/h dost pohoda. Pro sebe to tu teď nemám, ale pro Tatru 613 (ve svém čase můj diplomový projekt) to bylo s třením v ložiskách a aerodynamikou v závislosti na rychlosti takto:
10km/h: Ov= 5,4N f=0,015 ...
50km/h: Ov=117N f=0,015 ...
90km/h Ov=381N f=0,019 ...
130km/h: Ov=736N f=0,0225 ...
170km/h: Ov=1344N f=0,0268 ...
200km/h: Ov=1829N f=0,03 ...
reagovať
  1 2 3 ... 6


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.