0
späť
 

diskuze k tématu: Ekologická daň možná i pro nynější pětiletá auta

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.05.2011 15:34, RE: Proč při přepisu?
Pepe napísal:
Ten výběr se více než vykompenzuje spotřební daní za ujeté km. Spočítal jsem si, že když budu fungovat stejně jako doposud, a spotřební daň zůstane stejná (haha), zaplatím za svůj aktivní život 10 mega.
Btw - auto je stejný náklad, jako cokoli jiného, třeba soustruh, nebo zednická lžíce...
Dobře - spotřební daň zaplatí v palivu všichni na silnicích, ale soukromé auto používá silnice jako službu státu občanům, kdežto služební ji využívá ke své výdělečné činnosti jako nástroj, takže je potřeba za něj zaplatit. A soustruh silnice opravdu neopotřebovává.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.05.2011 17:15, RE: Proč při přepisu?
Koloss napísal:
Dobře - spotřební daň zaplatí v palivu všichni na silnicích, ale soukromé auto používá silnice jako službu státu občanům, kdežto služební ji využívá ke své výdělečné činnosti jako nástroj, takže je potřeba za něj zaplatit. A soustruh silnice opravdu neopotřebovává.
Já se nebráním silniční dani, to jsme se nepochopili. Jen uvádím příklad, že ta se platí ročně, a ekologická jen při změně majitele - co to má za logiku?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.05.2011 18:00, RE: Proč při přepisu?
Pepe napísal:
Já se nebráním silniční dani, to jsme se nepochopili. Jen uvádím příklad, že ta se platí ročně, a ekologická jen při změně majitele - co to má za logiku?
Ekologická daň má zabránit dalšímu prodeji starých "neekologických" aut a předpokládá se, že si to novější auto koupí stejně a že místo dalšího provozování stařešiny u nového majitele skončí na vrakovišti a tím se omladí vozový park v ČR.

Jenže pokud majitel takového vraku nebude mít z prodeje žádné peníze, které by mohl použít na nákup novějšího vozu (naopak hrozí, že zaplatí ještě likvidaci), pak ho nejen nevyřadí a bude ho provozovat o pár let déle a k žádnému nákupu novějšího vozu nedojde.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.05.2011 20:23, RE: Ekologie
Koloss napísal:
Ale jo, X-Trail asi bude lepší než O2 Scout, ale jde o to, jestli ten rozdíl skutečně potřebuješ. Scout by ty hory asi odjezdil taky. Rozdíl ve spotřebě dva litry není málo, pokud bylo benzínové auto zavrhnuto kvůli ekonomice provozu. Nemám přehled o cenách Scouta nebo X-Trail, ale variantou by mohl být taky Outback a ten se s terénem taky moc nemaže. Jinak X-Trail je hezké auto, ale ta vyšší stavba zase nějakej extra přínos v bezpečnosti neznamená.
Outback jsem chtěl, ale jeho cena je o dost výše. O II 4x4 zase o tolik méně nežere, kolega se scoutem 2,0TDI jezdí za 7,0 - rozdíl tedy +-litr a cenově jsou prakticky na stejno (čili scout je enormě drahý). Bezpečnost je diskutabilní téma - několikrát jsem to zde řešil - minimálně je z x-trailu mnohem lepší přehled o dění okolo a určitou výhodu vidím i ve "vzbuzování respektu" - mnohem méně často než s meganem se mi stává, že mi někdo nedá přednost nebo se "někam cpe".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 12.05.2011 21:03, RE: Proč při přepisu?
Koloss napísal:
Ekologická daň má zabránit dalšímu prodeji starých "neekologických" aut a předpokládá se, že si to novější auto koupí stejně a že místo dalšího provozování stařešiny u nového majitele skončí na vrakovišti a tím se omladí vozový park v ČR.

Jenže pokud majitel takového vraku nebude mít z prodeje žádné peníze, které by mohl použít na nákup novějšího vozu (naopak hrozí, že zaplatí ještě likvidaci), pak ho nejen nevyřadí a bude ho provozovat o pár let déle a k žádnému nákupu novějšího vozu nedojde.
Ekologická daň má omladit vozový park. Bude-li muset majitel 2taktu platit každoročně eko daň dejme tomu 5tKč, šáhne do štrozoku, koupí si každý týden o kilo bůčku, 15piv a 2krabky cigaret v Lídlu míň a pořídí si za pár kaček auto o 3 emisní třídy lepší. Možná...
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.