0
späť
 

diskuze k tématu: DEKRA vs. TÜV - které vozy jsou nejspolehlivější?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 21:50, RE: Milý Jenomtak(y)!
Kylie napísal:
Já bych řekla, že to docela "chápu", ostatně "tipla" bych si, že takovéto přehledy znám/sleduji/porovnávám maličko déle a viděla jsem ji trošičku více, než všichni místní diskutující.
Pokud někoho NEzajímají; pokud je někdo přesvědčen, že ty tisíce hodin práce jsou "nula/nic" a že se dělají ... bůhví co si myslí (téhle části nerozumím - netuším - vysvětlí mi to někdo?) - TAK je TAK snadné je ... NEčíst. Das was!
Já mám jiný názor a když na ně narazím, mrknu co a jak a za ty roky se mi určitá "...
Já myslel,že rozdíl v bazarových cenách jsme si už vysvětlili a všichni vidí,že zdaleka není takový jak ho prezentujete. Zeptám se - kde berete informaci,že Passat je VÝRAZNĚ lépe vnímán? Z prodejů? Možná lidi volí auto i podle jiných faktorů než jen spolehlivost.
Sama říkáte,že je nutno statistiky brát s rezervou a dobře zpracovat. Fajn, s tím myslím většina souhlasí. Ale proč hned po pár názorech ( třeba špatně formulovaných), že statistiky nejsou všechno, hned zatracujete české myšlení a důvody pro něj hledáte v hluboké minulosti?
Jak mi taková statistika pomůže,když budu stát v bazaru u jednoho konkrétního vozu a rozhodovat se zda ho vzít či ne? Z který tý statistiky se dozvím kolik mě bude stát to auto ročně na opravách? Která ta statistika mi dá dostatečnou jistotu,že když koupím ......... nebudu mít problémy? Někdo může říct - ok, aspon mi ty statistiky pomůžou vyřadit z výběru notorický outsidery. Ale co když právě ten outsider bude za super cenu a já společně s pár znalostma udělám skvělý kup...
Statisticky je v Egyptě víc slunných dní než v Tunisu. To je fakt a nikdo takovou statistiku nezpochybnuje a navíc sleduje to co mě zajímá - aby bylo hezky až tam pojedu. Přesto, než se rozhodnu kam pojedu,podívám se raději na krátkodobou předpověd počasí....
A k tomu všemu tyhle statistiky ( TUV, ....) nesledují třeba přesně to, co běžného uživatele zajímá.
Abysme si rozuměli - já je nezatracuji jen chci říct,že při výběru ojetého vozu hrají jiné faktory větší roli.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 22:22, RE: passat
Pepiček napísal:
Taky v Passatu jezdím, rok 02, v tom tolik nespolehlivém 2.5 TDI, nevím čím to je ale za dva roky a skoro 70 000km bez závad, jen olej a nafta ... ať si každý jezdí čím chce úplně by stačilo říct jednou jak je C5 úžasná ... možná by to chtělo zase nějakou hoooooooodně dlouhou dovoolenou, pak tu ty diskuze mají smysl ... ať si to každy přebere jak chce ....
Já bych si dovoli pohled na ony opěvované/zatracované statistiky z jiného úhlu. Pro mě jako člověka, který uvažuje nad konkrétní značkou a typem vozu, jsou statistiky naprosto k ničemu, protože si vybírám auto, které chci, ne to které je na prvních místech statistik. A v tomto okamžiku už je to v rovině snahy zakoupit daný vůz (ojetinu) v co nejlepším stavu a za co nejlepší cenu. V případě, že by každý kdo kupuje ojeté auto, vycházel z výsledků statistik spolehlivosti/proruchovosti prodávaných vozů a opravdu si z těchto údajů vytvořil objektivní názor, tak by polovina Evropy jezdila v ve 4 - 6 variantách ojetých pekáčů a ostatní by stály zaprášené v bazarech. Já jsem vděčný lidem, kteří kašlou na tyto tabulky a já pak potkám na cestě třeba Alfu nebo jiný podobně "nespolehlivý" kousek.

Omlouvám se všem za to, že jsem nepoužil pro "větší váhu" svých slov ani jednou CAPS LOCK ))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 22:23, RE: Milý Jenomtak(y)!
TOM napísal:
Já myslel,že rozdíl v bazarových cenách jsme si už vysvětlili a všichni vidí,že zdaleka není takový jak ho prezentujete. Zeptám se - kde berete informaci,že Passat je VÝRAZNĚ lépe vnímán? Z prodejů? Možná lidi volí auto i podle jiných faktorů než jen spolehlivost.
Sama říkáte,že je nutno statistiky brát s rezervou a dobře zpracovat. Fajn, s tím myslím většina souhlasí. Ale proč hned po pár názorech ( třeba špatně formulovaných), že statistiky nejsou všechno, hned zatracujete české myšlení a důvo...
Ten odkaz na "české myšlení"deformované minulostí je obecná bolest většiny emigrantů cítících se po návratu domů zneuznale, když okolí nestojí v pozoru a nehltá jejich "letité" zkušenosti nabyté ve svobodné zemi. Odvolat se na ně je poměrně snadné, pokud argumenty dojdou. Kylie je navíc demagog, jenž si zřejmě za svůj celoživotní cíl vytýčil boj proti koncernu VW, což vlastně se statistikou nemá nic společného. Na to abych ji prokouk nemusím patřit k oněm 15% lidí zvládajících zpracovat informace. Ostatně proč taky, ona je nám nějaká vševědoucí Kylie už zpracuje...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 23:40, RE: Milý Jenomtak(y)!
Jenomtak napísal:
Ten odkaz na "české myšlení"deformované minulostí je obecná bolest většiny emigrantů cítících se po návratu domů zneuznale, když okolí nestojí v pozoru a nehltá jejich "letité" zkušenosti nabyté ve svobodné zemi. Odvolat se na ně je poměrně snadné, pokud argumenty dojdou. Kylie je navíc demagog, jenž si zřejmě za svůj celoživotní cíl vytýčil boj proti koncernu VW, což vlastně se statistikou nemá nic společného. Na to abych ji prokouk nemusím patřit k oněm 15% lidí zvládajících zpracovat informac...
Přijde mi opravdu VELMi humorné, když já "přepíši" něco z NĚMECKÉHO katalogu GEBRAUCHTWAGEN, a ČECH mi o tom NĚMECKÉM voze říká, že to napsali totální idioti a že ty roky co studovali a desetiletí a tisíce hodin co v tom oboru dělají je NULA celá NULA nic - tedy proti JEHO znalostem a rozumu ,-)
Protože německy asi neumíte, zkuste si pro začátek koupit nějaký ČESKÝ přehled ojetin ... (asi zjistíte, že i tam pracují "idioti", nebo alespoň lidé, kteří mají JINÝ názor, než vy)
Mimochodem PROTO jsem občas tak "konsternovaná", neb já víceméně JEN pracuji s ověřitelnými fakty a tak nějak NEchápu, s jakou "suverenitou" (nejen dnes tabulky DEKRA) je "odstřelujete/zpochybňujete" atp.
JAK si to tedy vlastně "představujete"? Že stovky odborníků profesionálů kteří jsou často v oboru vysokoškolsky vzděláni a mají za sebou DOSLOVA tisíce hodin praxe .... jsou do jednoho "idioty", kteří vám po kotníky nesahají? Tak JAK to podle vás je? PROČ tedy dělají co dělají - je to všechno "nesmysl/bubost"? Takhle to vypadá, že máte GIGANTNí sebevědomí - opravdu byste se postavil čelem (třeba jen 5ti-10ti inženýrům) a STEJNĚ s nimi mluvil, a "vysvětlil" jim, že vše co celou svoji profesionální kariéru dělali je "chyba", že se měli zeptat, že VY tomu rozumíte DALEKO víc?
Pokud zvládnete ještě jednou přečíst co jsem tady napsala, tak se dočtete, že passat i C5 jsem jako "průměrné klumpy" OBA označila - což je asi tak nejblíže realitě.
PS: Evidentně to NEchápete, ale část těch "emigrantů" co o nich tak "pěkně" mluvíte se sem vrací JEN za účelem "pomoct/prospět" atd. třeba paní Meda Mládková, či Martina Navrátilová - to JAK jsou "vítány" - to raději nekomentovat.
PPS: Narozdíl od vás vím PROČ a CO konkrétně na "praktikách" koncernu vw kritizuji, spíš by mne zajímalo PROČ to nevadí vám (Rolls Royce, Phaeton, Veyron, továrna v Dresden, motory W8 a W12, statisíce eur utracené při "výletech" vedení za .. profesionálkami - a účtované jako služební cesty). Všechno to byly miliardové ztráty, něco podobného se "nepovedlo" žádné jiné automobilce (no snad GM, ti ale na své "sebevraždě" pracují ještě tak o desetiletí déle). To jsou všechno věci, o kterých byly napsány stovky článků a jsou OPRÁVNĚNĚ kritizovány (doma). Proč to v česku "odmítáte", nebo ještě lépe - proč to NEvadí třeba vám osobně? To co jsem tu dnes napsala, že na KAŽDÝ prodaný kus Phaeton a Veyron se skládají "obyčejní" kupci vozů polo a fabia a ibiza apod. je (bohužel) pravda ... a pokud se třeba nějaký Phaeton prodá zítra, tak to budou muset "udělat" znovu, pokud Veyron musí být "sbírka" ještě větší - PROTO se tak nějak "nenápadně" výrobky koncernu lidové auto staly téměř nejDRAŽŠÍMi v segmentu (což vskutku není dáno "mimořádnou technickou vyspělostí", ale ..)
Ještě drobnost: NEjsem "vševědoucí" (škoda ,-), ale spousta těch lidí, jejichž prácí tak "opovrhujete" mne svými znalostmi "do kapsy" strčí a já jim ni ke kotníkům nesahám (jak jste na tom vy?).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 23:42, RE: Milý Jenomtak(y)!
Jenomtak napísal:
Ten odkaz na "české myšlení"deformované minulostí je obecná bolest většiny emigrantů cítících se po návratu domů zneuznale, když okolí nestojí v pozoru a nehltá jejich "letité" zkušenosti nabyté ve svobodné zemi. Odvolat se na ně je poměrně snadné, pokud argumenty dojdou. Kylie je navíc demagog, jenž si zřejmě za svůj celoživotní cíl vytýčil boj proti koncernu VW, což vlastně se statistikou nemá nic společného. Na to abych ji prokouk nemusím patřit k oněm 15% lidí zvládajících zpracovat informac...
Ještě drobnost, v článku NEní nic takového, že statistiky jsou "nanic" - jen je rozumné je "s rozumem" použít. TAKhle je to "prosté"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 23:49, RE: Milý uhu2511!
uhu2511 napísal:
Nevzývat a nezatracovat. Sem rád, že to od tebe slyším, resp. čtu :) Pamatuju nedávno nějakou debatu, kde jsi tyto žebříčky vášnivě obhajovala. Tak tedy ok.
Že naši STKalisti potřebujou přes prsty nebo možná rovnou přes hubu není sporu.
A to že se v Německu lecos negativně změnilo po sloučení s Osis říká strejc co tam bydlí od roku 1969 taky. Ale nejsou to jen takový nostalgický vzpomínky? Já tam párkrát dlouhodobějc byl a moc řemeslu zdatných Němců jsem nepotkal. Spíš v lepším případě pár Italů...
Já je "obhajuji" stále. Ale tehdy i dnes jsem psala a píši "s rozumem" použít, tedy nejčastěji (asi i "tehdy") píši něco jako: ".... statistiky data fakta zleva/zprava posbírat, protřepat/promíchat - použít" - což je myslím "to pravé"
"Nostalgické" vzpomínky na "staré dobré časy" určitě fungují (popravdě i zde v česku) , ale když vzpomenu třeba na jízdy po dálnicích, tak i když si vzpomínky "na růžovo" obarvuji, tak i tak: "Bývalo lépe!" - a možná i "o dost".
PS: Přiznávám že tomu "v automob. byznysu ..zrovna ano" nějak "nerozumím" - tedy nevím JAK to myslíte ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 23:54, Pepíček(ovi)
Pepiček napísal:
Taky v Passatu jezdím, rok 02, v tom tolik nespolehlivém 2.5 TDI, nevím čím to je ale za dva roky a skoro 70 000km bez závad, jen olej a nafta ... ať si každý jezdí čím chce úplně by stačilo říct jednou jak je C5 úžasná ... možná by to chtělo zase nějakou hoooooooodně dlouhou dovoolenou, pak tu ty diskuze mají smysl ... ať si to každy přebere jak chce ....
V roce 02 byl už motor 2.5 TDi po "modernizaci" a krom zvýšení výkonu byly některé "chyby/maléry" už vychytány, nic to nemění na tom, že zrovna tenhle motor patří k největším "úletům" motorářů vw.
To že vám nikdy nezazlobil je "prima", prostě patříte mezi ty "šťastnější", tak buďte jen rád ,-)
Díky za to že můj vůz za "úžasný" považujete, statistiky a testy ho nehodnotí špatně, ale TAK "úžasně" jako vy ne ..
Pěkný den a alespoň dalších sedm(desát) tisíc km bez závad
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 00:11, RE: passat
Fire napísal:
Já bych si dovoli pohled na ony opěvované/zatracované statistiky z jiného úhlu. Pro mě jako člověka, který uvažuje nad konkrétní značkou a typem vozu, jsou statistiky naprosto k ničemu, protože si vybírám auto, které chci, ne to které je na prvních místech statistik. A v tomto okamžiku už je to v rovině snahy zakoupit daný vůz (ojetinu) v co nejlepším stavu a za co nejlepší cenu. V případě, že by každý kdo kupuje ojeté auto, vycházel z výsledků statistik spolehlivosti/proruchovosti prodávaných ...
Statistiky, testy a jakékoliv další "informace" jsou přeci jen "doplněk" jen "výpomoc" při koupi/výběru.
Ale pokud si přečtu, že minulý rok byla nejhorší v poruchovosti ... třeba Laguna a že motor xy má takové a makové problémy a že nejvíce výjezdů žlutých andělů loni bylo k ... tak je to pro mne DŮLEŽITÉ upozornění, jestli bych JINOU variantu zvážit neměla.
Argument o "Alfě" kterou na cestě potkáte je "vtipný" a JEN podporuje co jsem tu (již DŘÍVE) napsala já - a také POTVRZUJE ono "klišé" ve vnímání - občas některá Alfa dopadne někde v hodnocení LÉPE, než .. ano, to jsou věci, že?
Opakovaně jsem zde psala o spokojených majitelích Chrysler Voyager a Alfy Romeo a naopak o nečekaně špatných zkušenostech se subaru ... to ale nijak nezmenšuje smysl všech těch tabulek přehledů a průzkumů a napadá je spíše JEN (doplň/te/ si sám).
PS: Ať si každý koupí co chce, ale "zpochybňovat" práci stovek odborníků a profíků ... to mi příjde ... hloupé
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 06:52, RE: Milý Jenomtak(y)!
Kylie napísal:
Ještě drobnost, v článku NEní nic takového, že statistiky jsou "nanic" - jen je rozumné je "s rozumem" použít. TAKhle je to "prosté"
A proto se znova ptám - jak je může prostý člověk použít,když stojí v bazaru u konkretního jednoho auta a přemýšlí zda ho vzít či ne?
Nebo jinak - jakou váhu pro Vás měli při výběru Vašeho auta? Proč jste místo průměrně spolehlivého nezvolila nějaký nadprůměrně spolehlivý?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 08:31, RE: To jsou věci!
Muroň napísal:
No jo, máš pravdu, C5 je OPRAVDU při větším nájezdu spolehlivější než Passat. Což je, jak tabulky ukazují, jediná výjímka potvrzující pravidlo, že VW je obecně spolehlivější než Citroen. Protože ve stejné nájezdové kategorii má v první desítce mezi malými vozy VW koncern 4 auta, Citroen žádný. Mezi kompakty má koncern mezi první čtyřkou 3 auta, Citroen nemá v první desítce žádného. Ve střední třídě se C5 umístila před Passatem, nicméně vede A4. Velké vozy vyhrálo Audi, u sportovních bylo TT tře...
To jako, ze Volkswagenu praskaji mene zarovky a proto je spolehlivejsi, nez jine znacky? Proberte se
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 10:34, RE: Milý Jenomtak(y)!
Kylie napísal:
Přijde mi opravdu VELMi humorné, když já "přepíši" něco z NĚMECKÉHO katalogu GEBRAUCHTWAGEN, a ČECH mi o tom NĚMECKÉM voze říká, že to napsali totální idioti a že ty roky co studovali a desetiletí a tisíce hodin co v tom oboru dělají je NULA celá NULA nic - tedy proti JEHO znalostem a rozumu ,-)
Protože německy asi neumíte, zkuste si pro začátek koupit nějaký ČESKÝ přehled ojetin ... (asi zjistíte, že i tam pracují "idioti", nebo alespoň lidé, kteří mají JINÝ názor, než vy)
Mimochodem PROTO j...
Ne Kylie, přibrzděte s tou demagogií. Nikdo (kromě Vás) tady nemluví o "statisících odbornících a inženýrech", jejich práci a jánevímco. Mluví se tady o výsledku statistických pozorování dvou organizací, které se nesešly. Humorná je možná tak ta Vaše interpretace výsledků jejich pozorování a Vaše neustálé pasování se na nějakého nejvyššího autoarbitra nebo co, a pak samozřejmě Váš boj proti VW. Ten je ale statečný a spravedlivý!
A s paní Mládkovou se snad nechcete srovnávat, že ne?
Trochu skromnosti by neškodilo paní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 11:56, Milý TOM(e)!
TOM napísal:
A proto se znova ptám - jak je může prostý člověk použít,když stojí v bazaru u konkretního jednoho auta a přemýšlí zda ho vzít či ne?
Nebo jinak - jakou váhu pro Vás měli při výběru Vašeho auta? Proč jste místo průměrně spolehlivého nezvolila nějaký nadprůměrně spolehlivý?
Nejsem si zcela jista co je myšleno oním "prostý", ale "normální" člověk většinou číst umí a ...
Pokud si přečtu že nějaké auto, nebo třeba jen motor je HODNĚ "zlobící/poruchový" ... tak si ho asi spíše NEkoupím - nic víc/nic míň.
Já tu SVUJ výběr už párkrát "vysvětlovala", ale např. Lagunu minulé generace či poslední ročníky Primera bych asi zvažovala, resp. těch PLUSů by muselo být opravdu HODNĚ, aby "přebily" tu VÝRAZNĚ zvýšenou šanci na "kolaps" vozu.
Je to jistě souhra náhod, ale NADprůměrně spolehlivé Legacy (tehdy bylo ... už nevím, do 5ho /?/ místa) mne docela NADstandardně zazlobilo a docela "větší" trápení nám kdysi způsobila i cupka Honda Legend (také celkem "synonymimum" kvality).
A spolehlivost C5 (když jsem pořizovala tu první, dala se posuzovat ještě jen Xantia) je "ok", tedy u té Xantie v posledních ročnících dokonce velmi dobré ... už také nevím ...16tá? (ze 110ti či tak nějak).
Ale to jsme zase u toho JAK různá "data" testy statistiky atd. použít - pochopitelně NElze, tedy NEsmysl je, si přečíst jeden test, jednu statistiku ... a mít "uzavřeno".
Myslím, že to je opravdu tak jak NEUSTÁLE píši, informace různě pobrat (třeba i od toho Pepy z hospody) a "protřepat/promíchat", prostě "s ROZUMem" použít. Je to tak jak jsem napsala např. o tom citroën a vw passat - šance "že a který" bude "zlobivější" je vpodstatě "vyrovnaná" - byť "obecné" vnímání je trochu "posunuté" - no možná 2 "trochy" ,-)
Už jsem to tu někde také psala, jednoznačně SPRÁVNÁ a ROZUMNÁ (minim)investice PŘED nákupem ojetiny je ... pár euro a koupě nějakého Gebrauchtwagen Katalog - dřívější překlady německý už "zmizely", ale myslím že i nějaká česká "variace" existuje - je to prostě v ceně vozidla doslova "pár korun" za "horu informací" - a najdete tam VŠE, nejen tabulky spolehlivosti, ale i KONKRÉTNí data o "typických" poruchách.
To že lidé často i tak "složitý/sofistikovaný" výrobek jako je auto (nové i bazarové) kupují ... dle vzhledu ("vytvarování" plechů karoserie) či dokonce podle barvy na oněch pleších (je to dobře? ,-) je prostě fakt.
PS: Ještě k vašemu dotazu proč já nezvolila NADprůměrně spolehlivý vůz. Ona i ta C5 (před faceliftem a před ní Xantia) byla NADprůměrně ..., ale já oním "spolehlivostním" přístupem už maličko "unavena" a "vědomě/podvědomě" hledám "jinde". Už jsem to tu psala, ale my doma vždy JEN "ultraspolehlivou" Toyotu (naposled Carina) měli a tatínek s ní tak po 4-5 letech do sevisu zajel, aby jí za novou vyměnil (a opravdu si nepamatuji na ŹÁDNÝ problém - určitě někdy něco zazlobilo .. ale v paměti mám .. jezdí, jezdí, jezdí - a pak výměna za novou).
A i tohle jsem už psala, když už citroën zazlobí, jsou to spíše "drobnosti" "detaily" "maličkosti", které nějak NEohrožují jízdu - tak by se to asi dalo formulovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 12:12, RE: Milý Jenomtak(y)!
Jenomtak napísal:
Ne Kylie, přibrzděte s tou demagogií. Nikdo (kromě Vás) tady nemluví o "statisících odbornících a inženýrech", jejich práci a jánevímco. Mluví se tady o výsledku statistických pozorování dvou organizací, které se nesešly. Humorná je možná tak ta Vaše interpretace výsledků jejich pozorování a Vaše neustálé pasování se na nějakého nejvyššího autoarbitra nebo co, a pak samozřejmě Váš boj proti VW. Ten je ale statečný a spravedlivý!
A s paní Mládkovou se snad nechcete srovnávat, že ne?
Trochu skromn...
Jakpak vás napadlo že "srovnávám se"?!? Vy jste "vynesl" téma navracivších se exulantů ... já JEN zmínila dva (dle mne "otřesné") případy.
Jakpak to, že nikdo NEmluví o práci stovek inženýrů a odboníků? Pokud výsledky jejich práce jsou za víceméně "nesmysl" označeny ... tak jak to mám chápat?
"Arbitr" je trochu něco jiného (doporučuji slovník cizích slov), já neROZHODUJi, já spíše jen "opakuji" a "shrnuji" informace z oboru (povětšinou německé, trochu britské). Už se mi to tu stalo 100x, že zmiňuji něco co je můj názor a jsem "potěšena", když si podobný pohled na věc přečtu od nějakého profesionála třeba v ... Evo, Autocar, Auto Moto und Sport či Quattroruote atp. a tady mi někdo (tipla bych si že tím/oním vozem nikdy ani nejel) tvrdí že .... NE a NE a NE.
Ten "boj" dle vaší definice je JEN upozorňování na zcela výjimečné "excesy/úlety" nemající obdobu, zrovna tak POVEDENÉ modely motory (BEZ ohledu na značku) chválím. To už je asi ale takové "složité", většina z nás "fandí" jedné značce - bez ohledu na to zda je ten či onen model/motor zrovna "povedený/nepovedený".
Trochu "reálnější" pohled by neuškodil, mladý muži (ale za to že víte kdo je paní Meda Mládková - to máte "+" - "tipla" bych si, že většina lidí to vědět nebude)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 14:14, RE: Milý TOM(e)!
Kylie napísal:
Nejsem si zcela jista co je myšleno oním "prostý", ale "normální" člověk většinou číst umí a ...
Pokud si přečtu že nějaké auto, nebo třeba jen motor je HODNĚ "zlobící/poruchový" ... tak si ho asi spíše NEkoupím - nic víc/nic míň.
Já tu SVUJ výběr už párkrát "vysvětlovala", ale např. Lagunu minulé generace či poslední ročníky Primera bych asi zvažovala, resp. těch PLUSů by muselo být opravdu HODNĚ, aby "přebily" tu VÝRAZNĚ zvýšenou šanci na "kolaps" vozu.
Je to jistě souhra náhod, ale NADprůměr...
Prostý - jsem myslel - běžný. Asi to vyznělo divně. Ne příliš se orientující v motorismu.
Investice do nějakého katalogu ojetin se vyplatí - vo tom žádná...
O vyhnutí notorickým outsiderům jsem psal - nebudu se opakovat.
Určitě je i dobré ony statistiky znát a výběr tomu podřídit, ale jak říkám, když už stojím u konkrétního jednoho kusu, tak musím dát na jiné věci než statistika. Nebo snad při koupi ojeté Mazdy 6 můžu být míň obezřetný než při koupi Passata?
No, a nová auta - to je jiná kapitola. Zminujete spokojeného tatínka s Toyotou. Já zmíním strýce - od roku 1990 kupoval vždy jen Hyundai Sonata ( to asi nebude vzor spolehlivosti). Jezdil 50-60tis ročně a vždy po dvou až třech letech koupil další. ( tak jak přišla nová generace či facelift). a věřte, že za 18 let neměl problém.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 19:04, RE: passat
Kylie napísal:
Statistiky, testy a jakékoliv další "informace" jsou přeci jen "doplněk" jen "výpomoc" při koupi/výběru.
Ale pokud si přečtu, že minulý rok byla nejhorší v poruchovosti ... třeba Laguna a že motor xy má takové a makové problémy a že nejvíce výjezdů žlutých andělů loni bylo k ... tak je to pro mne DŮLEŽITÉ upozornění, jestli bych JINOU variantu zvážit neměla.
Argument o "Alfě" kterou na cestě potkáte je "vtipný" a JEN podporuje co jsem tu (již DŘÍVE) napsala já - a také POTVRZUJE ono "klišé" ve...
No, myslím, že jsme se až tak nepochopili. Já chtěl říct, že pokud si nějaké auto vyberu a opravdu ho chci v dané motorizaci a typu, tak mě výsledky žádných statistik nezajímají. Ohledně informací o daném voze budu pátrat na fórech mezi majiteli stejné značky a typu. kteří mají zkušenosti 100% své.
Tímto nedevalvuji práci ¨"tisíců" ani miliónů inženýrů, jen říkám, že její výsledky jsou pro mě k ničemu a nemají (opět pro mě) žádnou vypovídací hodnotu. Výsledky práce těchto lidí jsou třeba i objektivní a pro někoho nezbytné, ale já se bez nich naprosto obejdu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 20:17, Dotaz na Kylie - Technická kontrola podle Dekra
Kylie, podle toho, co píšete, jste detailně obeznámena s průběhem technických kotrol podle Dekra v Německu. Můžete tedy v krátkosti uvést, co tedy Dekra testuje při svých kontrolách a proč tedy tyto statistiky vypovídají o kvalitách/nekvalitách jednotlivých vozů?
PS: přečetl jsem Vaše příspěvky k tomuto tématu, ale absolutně jsem nepochopil, co vlastně chcete říct.

Děkuji Martin
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 22:02, RE: Dotaz na Kylie - Technická kontrola podle Dekra
martinhab napísal:
Kylie, podle toho, co píšete, jste detailně obeznámena s průběhem technických kotrol podle Dekra v Německu. Můžete tedy v krátkosti uvést, co tedy Dekra testuje při svých kontrolách a proč tedy tyto statistiky vypovídají o kvalitách/nekvalitách jednotlivých vozů?
PS: přečetl jsem Vaše příspěvky k tomuto tématu, ale absolutně jsem nepochopil, co vlastně chcete říct.

Děkuji Martin
Milý Martine! To asi bude "lepší/praktičtější" si www.dekra.de nebo dekra.cz "vyťukat" - to ale není MERITUM věci.
Ona i česká STK by měla fungovat "obdobně" - to PODSTATNÉ je rozdílný přístup (někde jsem tu "připodobňovala" respekt před policistou třeba amerických - jak to znáte z filmu a českým - jak to znáte z praxe). Zhruba tak nějak je to i s (jakoukoliv) kontrolou v Deutschland. Tady opravdu NEní zas tak "výjimečný" případ, že vozu cestou Z stk "odpadne" náprava (mám na mysli konkrétní případ), vpodstatě "každý" ví, že na stk se "uplácí/podvádí" - dobře to "osvětluje" i percentuální počet "projivších" aut.
Zatímco v Deutschland napoprvé projde JEN nějakých 75% vozů (i méně), tak v česku s jeho vozovým parkem průměrného stáří cca 15 let - no projde vpodstatě všechno (ale je samozřejmě možnost, že ty "vraky" jsou ve VÝRAZNĚ LEPŠÍM technickém stavu, než průměrný německý vůz .-)
TO a hlavně TO je onen "rozdíl"
Myslím, že toto téma by spíše měl "osvětlit" nějaký článek od místních profesionálů (i když JAK to "funguje" na stk asi ví "každý", domnívám se já)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 22:24, RE: Dotaz na Kylie - Technická kontrola podle Dekra
Kylie napísal:
Milý Martine! To asi bude "lepší/praktičtější" si www.dekra.de nebo dekra.cz "vyťukat" - to ale není MERITUM věci.
Ona i česká STK by měla fungovat "obdobně" - to PODSTATNÉ je rozdílný přístup (někde jsem tu "připodobňovala" respekt před policistou třeba amerických - jak to znáte z filmu a českým - jak to znáte z praxe). Zhruba tak nějak je to i s (jakoukoliv) kontrolou v Deutschland. Tady opravdu NEní zas tak "výjimečný" případ, že vozu cestou Z stk "odpadne" náprava (mám na mysli konkrétní p...
Není vyjímečné,že cestou z STK upadne náprava?? Takže se to děje běžně?? To nemůžete myslet vážně!! Znáte JEDEN případ a napíšete, že to není vyjímečné?
Tady nejde o to jak kvalitně se TK provádí, ale CO se na ní provádí a jak moc to souvisí s kvalitou jednotlivých vozů. Jak moc je provázaný nefunkční světlomet či volný čep s odcházejícím turbodmychadlem či dvouhmotovým setrvačníkem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 06.01.2009 23:28, RE: Dotaz na Kylie - Technická kontrola podle Dekra
TOM napísal:
Není vyjímečné,že cestou z STK upadne náprava?? Takže se to děje běžně?? To nemůžete myslet vážně!! Znáte JEDEN případ a napíšete, že to není vyjímečné?
Tady nejde o to jak kvalitně se TK provádí, ale CO se na ní provádí a jak moc to souvisí s kvalitou jednotlivých vozů. Jak moc je provázaný nefunkční světlomet či volný čep s odcházejícím turbodmychadlem či dvouhmotovým setrvačníkem.
Samozřejmě že to tak JE! Nejde o nějakou "upadnutou nápravu", jde o statisíce případů, kdy se auto VŮBEC NEkontroluje! TO je přeci PODSTATA problému!
Ostatně ty "absurdní" čísla, kde většina (všechny) auta (no auta, často málem už veteráni - jen ne tak "opečovaní") v česku "hravě" stk projdou, jinde ve světě něco NEuvěřitelného (nebo si opravdu myslíte, že kvalita/stav českého vozového parku "drtí" a "na hlavu poráží" ten německý?) ....
To nemůžete myslet vážně! ,-)
Dobrou noc
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 07.01.2009 06:55, RE: Dotaz na Kylie - Technická kontrola podle Dekra
Kylie napísal:
Samozřejmě že to tak JE! Nejde o nějakou "upadnutou nápravu", jde o statisíce případů, kdy se auto VŮBEC NEkontroluje! TO je přeci PODSTATA problému!
Ostatně ty "absurdní" čísla, kde většina (všechny) auta (no auta, často málem už veteráni - jen ne tak "opečovaní") v česku "hravě" stk projdou, jinde ve světě něco NEuvěřitelného (nebo si opravdu myslíte, že kvalita/stav českého vozového parku "drtí" a "na hlavu poráží" ten německý?) ....
To nemůžete myslet vážně! ,-)
Dobrou noc
Napsal jsem snad něco z toho co mi podsouváte?
Proč raději neřeknete kolik těch náprav ze sto kontrol upadne, když to není vyjíměčný. 10? 20?
Proč raději nenapíšete jak souvisí ta prasklá žárovka s turbem, nebo volný čep se setrvačníkem?
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.