0
späť
 

diskuze k tématu: Citroën Xantia - jak slouží po osmi letech?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.07.2008 08:56, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Môžeš mi povedať jeden jediný dôvod, prečo by som si vymýšľal? Je tam Activa? Je! Je tam Avia? Je! Mal som čelný náraz? Mal! Pozorne si pozri všetky fotky a skús urobiť rekonštrukciu. Všimni si napr., že zadná náprava Avie je v osi jazdy Avie, ale predok je úplne mimo. Naozaj si myslíš že v 40 čí 50 km rýchlosti odhodí osobák takto predok Avie? Navyše sa poriadne zahľaď na postavenie kabíny Avie. Je celá utrhnutá a len tak voľne položená. A pozri ako má otočené kolesá! Ona sa mi nevyhybala, nao...
Já nevím, je to divný, podívej se crasch testy..... zní to přesvědčivě, ale stejně nevím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.07.2008 15:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Ak dáš adresu, pošlem foto búranej Xantie. A čo sa týka stability, tak každá Xantia mala natáčaciu zadnú nápravu. A Activa mala názov odvodený od slova aktívny, t.j. podvozok aktívne reagoval na množstvo vecí. Na štýl jazdy, na povrch a tvar vozovky, sledovala ako narábaš s plynom aj volantom a neviem čo ešte. Okrem toho Activa mala tlačítko športovej jazdy, keď ešte viac pritvrdila v bočnom naklánaní, pričom pozdlžne perovanie ostalo mäkké. Keď som ju kupoval, bol o nej na nete článok. Teraz ho...
amigo, taras somariny. Nie je fyzicky mozne prezit naraz v 90kmh. Tvoje organy sa ti odtrhnu od tela.

Ale, ked tak citam tvoje taraniny, mam dojem, ze po tej buracke sa ti odtrhol mozog a teraz zjavne nefunguje,.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.07.2008 22:24, Neodtrhli !
anonym napísal:
amigo, taras somariny. Nie je fyzicky mozne prezit naraz v 90kmh. Tvoje organy sa ti odtrhnu od tela.

Ale, ked tak citam tvoje taraniny, mam dojem, ze po tej buracke sa ti odtrhol mozog a teraz zjavne nefunguje,.
a žijem. Ja som to na rozdiel od teba prežil. Ty len filozofuješ.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.07.2008 22:29, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Já nevím, je to divný, podívej se crasch testy..... zní to přesvědčivě, ale stejně nevím.
Xantia II crash testy nemala! A ani u Xantie I sa nerobili s motorom V6.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.07.2008 22:50, Áno, je to divný
anonym napísal:
Já nevím, je to divný, podívej se crasch testy..... zní to přesvědčivě, ale stejně nevím.
To isté mi hovorila policajtka, čo došla na miesto činu a následne aj vyšetrovala tú haváriu. Podľa nej som mal byť mŕtvy. Toto jej hovorili niekoľkoročné skúsenosti z vyšetrovania autonehôd. Haváriu Xantie II Activa V6 videla však prvý krát v živote. A zrejme aj posledný krát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.07.2008 15:02, RE: bezpečnost
anonym napísal:
Vyššie som písal, že som čelne búral s Xantiou do Avie. Mal som cca 80-90 km/hod, bol som nepripútaný. Tá Avia nezastavila na STOPke a vošla mi do cesty. Dcéra mala dve hodiny spuchnutú tvár od airbagu, pretože mala na chrbte školskú tašku a sedela neprirodzene nahnutá príliš dopredu - veľmi blízko s tvárou pri palubovke. Mne airbag síce zastavil tvár a hruď, ale pretože som bol tiež nepripútaný, tak pri náraze šla panva dopredu a kolenami som rozbil čalúnenie pod volantom. Tie kolená som cítil ...
Dovolil bych si Vás opravit, resp. doplnit. Jel jste cca 80 km/hod, vjela před Vás Avia, zcela určitě jste instinktivně šlápl na brzdu, a ve zbytkové rychlosti cca 30-40 km/hod došlo ke střetu. Pak bych tomu uvěřil. Je pravda, že takový zážitek (nehoda) má dost často podobu psychického šoku a člověk si z toho nemusí nic moc pamatovat. A nebo naopak si pamatuje vše, lidská psychika je nevyzpytatelná. Každopádně Vás za to nebudu kamenovat, sám jsem také zažil srážku s nákladním automobilem. D.M.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.07.2008 17:09, RE: prosím foto xantie
anonym napísal:
už ti to ide cca 5min
můžeš mi poslat foto na: z.group@seznam.cz

Je to asi tak 12 roků, měl jsem XM V6, nebyl to ještě 24V ale klasika 12V, výbava vše kromě kůže, jízda super, výměna rozdělovač - tedy víčko, kabely, svíčky - jedna v tu dobu 180kč - V6 - docela síla - tyhle drobnosti - 5000,- a potom 4 koule, bylo jich tam 7, ale cena 1200 + DPH = klid. diravi - jestli něco říká - prostě klid - a volant vždy rovně. Specialita - vysokotlaké brzdy - nikdo je neměl a pokud vím tak už ani nemá, polechtáš brzdu a všechno letí z auta - jedinné relativní minus = spotřeba město = 13, mimo kolem 10.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 19.07.2008 18:01, RE: bezpečnost
anonym napísal:
Dovolil bych si Vás opravit, resp. doplnit. Jel jste cca 80 km/hod, vjela před Vás Avia, zcela určitě jste instinktivně šlápl na brzdu, a ve zbytkové rychlosti cca 30-40 km/hod došlo ke střetu. Pak bych tomu uvěřil. Je pravda, že takový zážitek (nehoda) má dost často podobu psychického šoku a člověk si z toho nemusí nic moc pamatovat. A nebo naopak si pamatuje vše, lidská psychika je nevyzpytatelná. Každopádně Vás za to nebudu kamenovat, sám jsem také zažil srážku s nákladním automobilem. D.M.
Ďakujem za opravu. Aj keď som sa snažil, brzdť som nestihol. Jediné čo som stihol bolo stočenie - veľmi mierné - volantu do ľava.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.07.2008 23:47, RE: bez předmětu
anonym napísal:
tak to bych si snad radši nechal hlučnýho golfa než tuhle krasavici poruchovou. známej to má a není měsíc, aby něco neřešil, zvlášť na tom super podvozku, to už řešil několikrát a bohužel to pořád není ono, jenom do toho rve tisíce a ovladače "automatické" klimy jsou taky hodně úsměvné... holt auto ze začátku 90.let
Xantie nemá automatickou klimu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 20.07.2008 23:51, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Už několik mechaniků mi radilo, abych se Francouzům obloukem vyhnul. Přiznejte si to, že německou preciznost prostě nemají!
Hmmm......ale německá preciznost ??.....myslíš traktorové TDi nebo podvozek tvrdej že po jedný jízdě necejtíš prdel ?!?!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.07.2008 09:39, pd
je to uplny šmejt horši auto jsem neviděl aji bx co jsem měl předtim byla spolehlivějši naprosto xantii nedoporučuju je totalně nespolehliva mam exclusive elektronika je uplně na p..u hnije uplně všude hydraulika je sice pohodlna ale problem nastane třeba při vyměně kola
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.07.2008 09:44, euroncap
nejhorši je bezpečnost to radši octavii ktera ma 4 hvezdičky bezpečnosti než xantii z jednou
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:18, RE: poruchovost
anonym napísal:
tak to bych si snad radši nechal hlučnýho golfa než tuhle krasavici poruchovou. známej to má a není měsíc, aby něco neřešil, zvlášť na tom super podvozku, to už řešil několikrát a bohužel to pořád není ono, jenom do toho rve tisíce a ovladače "automatické" klimy jsou taky hodně úsměvné... holt auto ze začátku 90.let
Ty kecy o známých co jsou s Citroenem každej měsíc v servisu už jsou trapný. Koukněte na německý TÜV nebo J.D.Power, které pracují s mnoha tisícovkami vozidel. Buď jsou němci úplně pitomí a falšujou výsledky aby pomohli francouzské Xantii, nebo tady fakt každej diskutující má minimálně jednoho známýho co má Citroen. Jo už vim co z toho bude pravda. Jo ovladače klimy jsou vskutku historický, datum konstrukce auta je prostě znát, ale bajky o poruchovým podvozku jsou fakt kravina (teda pokud s nima něco nedělá nějakej amatér "made in doma po večerech". U C5 je bezúdržový provoz a záruka dokonce prvních 5 let a prvních 200 000 km.
Kdo jel byť jen jedenkrát třeba jen 200 - 300 kilometrů v kuse Golfem (s TDíčkem) i Xantií (s HDíčkem) moc dobře ví který auto je tižší, který je pohodlnější, který motor je kultivovanější, z kterýho auta vystoupil míň unaven.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:27, Stabilita na vozovce
anonym napísal:
Tak dost... chlape neříkej že je usoplený východnář, naopak před týdnem jsem se vrátil ze Slovenska a byl jsem překvapen jak tam jsou přátelští lidé, daleko lepší nežli u nás. Ale s tou Avii to vážně přehnal, to bych chtěl vidět jestli by z toho vylezl, když nebyl připoutanej. To museli leda vylítat okénkama a tím si zachránit život. A že by tenhle francouzkej zázrak byl až o tolik stabilnější na vozovce než Golf to se mi taky nezdá.
Stabilnější je Xantie proti Golfu hned ze dvou důvodů (fyzika je holt fyzika, s tím ani koncern VW nic nenadělá).
1) Francouzka má výrazně delší rozvor
2) Aktivní podvozek = schopnost přizpůsobit auto situaci na vozovce (násobně líp než klasická ocelová pružina a tlumič - proto taky drahé modely od Audi po Mercedes v posledních letech aktivní tlumiče již také používají).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:33, a co TUV
anonym napísal:
TUV není nic jiného než STK a nechápu proč si všichni myslí,že má kradit arbitra ohledne značek a spolehlivosti.Jsou jiné odborné testy na kvalitu a spolehlivost,ale určitě to nebudou ty německé.Pokud chci kvalitní svezení a komfort s kvalitním motorem tak francouz,pokud jsem masochysta tak tak si koupím něco od vw.Jiná kapitola je bmw,mb,lexus,cadillak,aston a maserati.Lovu zdar
TÜV má takové renomé, protože v pracuje s mnohonásobkem aut než si dovedeš představit a funguje hodně jinak než STK. Tam prostě neuplatíš a neukecáš nic. A precizní němčouři zaznamenávaj úplně všechno. Ale pokud myslíš, že jsou šťastný že nějaký francouzský auto u nich doma dopadá v TÜV i v J.D.Power líp než domácí auta ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:37, RE: bezpečnost
anonym napísal:
Ten test sa týkal Xantie I a preto u Xantie II pribudli bočné ABG a 100 kilo výstuží (hlavne vo dverách - bočný náraz). Xantia II nebola nikdy podrobená crash testu.
To je pravda, Xantia z konce tisíciletí je už víceméně C5 se starší karosérií a C5 (auto na stejném podvozku) má Euro NCAP už velmi dobrý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:41, RE: euroncap
anonym napísal:
nejhorši je bezpečnost to radši octavii ktera ma 4 hvezdičky bezpečnosti než xantii z jednou
Tohle platí jen pro první generaci ze začátku 90. let, po faceliftu už to není tak zlý a od první C5 se zase může jít klouzat Octavia I i II a Superb jakbysmet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.08.2008 18:44, RE: pd
anonym napísal:
je to uplny šmejt horši auto jsem neviděl aji bx co jsem měl předtim byla spolehlivějši naprosto xantii nedoporučuju je totalně nespolehliva mam exclusive elektronika je uplně na p..u hnije uplně všude hydraulika je sice pohodlna ale problem nastane třeba při vyměně kola
To je spíš smůla na kus, statistiky dopadaj trochu jinak. Bohužel je fakt že po česku jezdí spousta Xantií s možná 100 000 na tachometru, v praxi maj ale trojnásobek a sou dovezený za pár šupů, takže se neni co divit. Tachometry se už nepodtáčej o pár desítek, ale klidně i o 200 000 km! A že 17 let starý auto co má najeto 350 000 kilometrů zlobí není divu, to patří na šroťák.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 04.08.2008 08:28, RE: bez předmětu
anonym napísal:
No tak tomu, že někdo naboural v 80-90 čelně nepřipoutanej, navíc v Xantii a NIC se mu nestalo, může věřit jenom debil nebo tříletý dítě. Jestli to nebylo spíš tak, že oba jeli 40 na tachometru, a pán tady jaksi "zapoměl" poznamenat, že rychlosti sečetl. Že se xantie zmuchlá do hromádky šrotu po nárazu na patník, je obecně známo. Proto jsem si jí taky před pár lety nekoupil, i když se mi moc líbila, byla to 2,1 TDa docela slušně jela, navíc parádní výbava. Ale další důvod proč jsem jí nakonec n...
Este som nevidel xantiu bez moznosti nastavenia volantu, vcetne moji.. :D
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 04.08.2008 08:40, RE: euroncap
anonym napísal:
nejhorši je bezpečnost to radši octavii ktera ma 4 hvezdičky bezpečnosti než xantii z jednou
hvezdicky ma dve a jednu preciarknutu, neni to to iste ako jedna ;) aj ked to daleko nema :D
reagovať
  1 ... 3 4 5


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.