0
späť
 

diskuze k tématu: Citroën C5 Tourer - úsporně s dieselem a automatem?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 23:10, RE: Milý mikes(i)!
Kylie napísal:
Ten "nadšenec" s 2.0 HDi zrovna NEní můj příbuzný, ale to nevadí ..
PRESENTOVANÉ "číselné" údaje vám o REÁLNÉM chování vozu/motoru mnoho NEřeknou ... třeba k tomu jednou (také) dojdete ... ta elasticita, či přítlak v určitých vyšších rychlostech jsou např. MNOHEM důležitější, než to co "ukazuje se"
Nevím s čím a kde jezdíte, ale já sprint 0-100 km/h až tak NEvyužívám (a 0-160 - NAPŘÍKLAD - vám o motoru/převodovce/voze řekne prostě "víc" - trošičku "podrobněji" jsem to rozepsala výše - NEchcete-...
Jeste jsem nevidel auto, ktere by melo o 20% horsi cas zrychleni 0-100 a melo lepsi zrychleni z 60-100 nebo 80-120, tak zkuste prestat blouznit, proste indikator to je, s tim nic nenadelate.
ad 1+2) mozna byste nemela tak slepe papouskovat co vam nekdo bulikuje a trochu pouzivat vlastni hlavu
ad 3) tak jsem se podival na zrychleni 2.2 HDI 170PS v porovnani s 2.0TDi 170PS (Passat) a Mondeo 2.2 obdobny vykon a C5 na tom byla jak ve zrychleni 0-100 tak v pruznem zrychleni nejhur. A to byly dokonce manulani prevodovky, jak by to dopadlo s automatem radeji nevedet.
ad 7) pokud neumite cesky, pak ok. Mel jsem jen pocit ze tim chcete byt jen zajimava, pusobi to trochu hloupoucce...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 01.02.2009 00:48, RE: Milý mikes(i)!
mikes napísal:
Jeste jsem nevidel auto, ktere by melo o 20% horsi cas zrychleni 0-100 a melo lepsi zrychleni z 60-100 nebo 80-120, tak zkuste prestat blouznit, proste indikator to je, s tim nic nenadelate.
ad 1+2) mozna byste nemela tak slepe papouskovat co vam nekdo bulikuje a trochu pouzivat vlastni hlavu
ad 3) tak jsem se podival na zrychleni 2.2 HDI 170PS v porovnani s 2.0TDi 170PS (Passat) a Mondeo 2.2 obdobny vykon a C5 na tom byla jak ve zrychleni 0-100 tak v pruznem zrychleni nejhur. A to byly dokonce ...
Indikátor? - jistě!
Já JEN že to až TAK "důležitý" údaj (jak si hodně lidí myslí) zas NEní ...
O 20% "horší čas? S čím srovnáváme? Popravdě těch cca dvoulitrových dieslů s automatem až tak moc není ...
V té první větě máte pravdu (jen) ČÁSTEČNĚ ... to je TO na co jsem chtěla upozornit, vůz který je "udělán" (zpřevodován) na PRIMÁRNí účel ,aby zrychlení 0-100 "pěkné" bylo (to bohužel NEní vtip, už tu byly i "úlety" kdy vůz PŘESNĚ na pravidla EuroNCAP zkonstruován byl a jinak ... smutné, ale TAK to "chodí/bývá", v TAKovém světě žijeme), tak v některých zrychleních (elasticitě - v reálu předjíždění) NEmusí být "až tak" ...
Stejně tak je "rozumnější" např. mít o něco "nižší" max. rychlost a "umožnit" tak "živější" chování motoru/vozu někde "níže" - to jsem NEřekla příliš "odborně", ale "taknějak" to "platí/funguje" ..
ad 1+2) to bylo HLOUPOUČKÉ (od vás) - já vlastní hlavičku (mozeček) tuatam použiji a radit si nechávám a rady poslouchám od lidí kteří svému oboru "rozumnějí" (na mou "zábavičku" č. 1 mám profesora/muzikologa z UK) - že VY zrovna ty (toho) které na mysli mám NEchcete poslouchat - spíš VAŠE chyba ,-)
ad 3) to klidně VĚŘíM, také je "nejtlustší" tedy "nejtěžší" - já VíM proč "preferuji" co "preferuji" a mám to docela "praxí ověřené" - nejprve ZKUSTE a PAK hodnoťte .... a spíše na NĚMECKÉ testy se dívejte ... doporučuji ..
Jste-li "mladší" ročník - CHÁPU, že vás něco jako C5 NEbere - já kdybych Citroën BX (či co to tehdy bylo) k 18tinám dostala, také bych nadšena NEbyla (no spíše "na mrtvici" bych byla .-)... ale MÁ teorie praví, že "sportovně" laděný vůz má být spíše "nižší střední třídy" (ostatně PROTO mé oblíbené vozy WRC jsou TÉTO kategorie - nebo "protažené" ještě menší - viz fabia - neb v té střední to už "sport" prostě NEní .... a věřte/nevěřte v dobře zajetém STAŘIČKÉM V6 3.0 to "nandáte" většině ... a ani na německé dálnici nejste "outsider", resp. "ujede" vám opravdu jen HODNĚ málo aut - JAK působí "číslíčkově" - to raději rozebírat nebudem - to bych "NEokecala" ,-)
ad 3) s automatem by to možná i "lepší" bylo - ten Aisin je opravdu DOST povedený ... (používá ho Lexus - pravda, 8mi stupňovou variantu, tady "jen" 6)
ad 7) Já česky (pochopitelně) umím docela "gut" (což ale, po té době, sám víte), ale NEbaví mne "jen" tak "obyčejně" psát - toho mám DOST v práci - tady se BAVÍM (odreagovávám)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 01.02.2009 14:30, RE: Milý mikšíku!
mikes napísal:
Tak hydropneumaticke perovani je nejlepsi pro podvozek a schopnost auta zatacek jo? To jsou ale pitomci u takoveho ferrari ze na to jeste neprisli a porad do nich montuji ty vase pruzinky z prupisek :o))) Ale treba na to jednou prijdou ze Citroen je v podvozcich svetelne roky pred nimi :o)))

Vase zkusenost s jednou zatackou vypovida pouze o jednom - kdyz sedi moula za volantem Audi tak ho porazi i zenska s C5 :o)
1) to ferrari je "něco jako" ten hatchback nižší střední třídy kam "KVALITNí" odpružení (á la propiska .-) PATŘí (stejně tak do focus RS a do Mazda 3 MPS a ... atd.) - NEdělejte si nejmenší iluze že tlumiče v .... octavia (či JAKÉMKOLIV jiném BĚŽNÉM a zde ROŽŠÍŘENÉM voze) jsou byť jen vzdáleně podobné těm ve ferrari - i cenově ...
2) já tedy (shodou okolností) pro jednu takovou (možná i na "efff" začínající automobilku pracovala, a ty tlumiče jsou ještě LEPŠí než Brumlova hydraulika - i ve 300 km/h "odfiltrují" naprosto VŠE - když to přeženu - je jim JEDNO po jaké vozovce tou 3stovkou jedete ...
3) ta "předokolková" A4 a C5 to NEní o "holčičce" a "chlapečkovi" ale o KONSTRUKCi vozu ... (prodávat vůz konstrukčně pojatý jako 4kolka TAKÉ ve verzi s předním pohonem NEní "vhodné" - TO vám prozradí KAŽDÝ konstruktér - jsou tam pak LOGICKÁ "omezení" - prostě ta "předokolka" je PŘINEJLEPŠÍM "průměrná" - vůz postavený "primárně" jako předokolka ho /jí Audi A4/ pak celkem logicky "porazí" - aby to tak NEbylo - museli by konstruktéři A) být až "geniální" a konstruktéři C) až "idiotto" - a popravdě dnes konstruktéři, manažeři, designeři "plují" od jedné automobilky k druhé - a "domněnka" že ve chvíli kdy zrovna ve Wolfsburg pracují na ně přichází "záblesky geniality" a "před a poté" jsou "šedý průměr" .... tak to asi NEbude, že?
PS: Musím "odběhnout" - jistě ještě něco "vymyslím" a napíši vám, zatím ....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 01.02.2009 23:53, RE: Milý mikšíku!
mikes napísal:
Tak hydropneumaticke perovani je nejlepsi pro podvozek a schopnost auta zatacek jo? To jsou ale pitomci u takoveho ferrari ze na to jeste neprisli a porad do nich montuji ty vase pruzinky z prupisek :o))) Ale treba na to jednou prijdou ze Citroen je v podvozcich svetelne roky pred nimi :o)))

Vase zkusenost s jednou zatackou vypovida pouze o jednom - kdyz sedi moula za volantem Audi tak ho porazi i zenska s C5 :o)
Jak jsem již dříve napsala "peropružinky" se dnes již ve třídě "lepších" limuzín NEpoužívají (takže váš odkaz/odbočka k ferrari tak trochu "NEsedí") a je "vtipné", že zatímco u drahého Mercedes z "chování" podvozku budou všicni "nadšeni" a "vychvalovat" jeho chování budou, tak u Citroën ... však víte sám ,-)
To s tou PŘEDOkolkovou audi NEní (opravdu) vtip - ale "chápu" (tedy "snažím se"), že se takové informace špatně "tráví" ... a naopak já až NEchápu, kde se ta "představa", že "konstrukční kompromis" jakým "předokolka" audi A4 bezesporu je by MĚLA být podvozkově "lepší" ... té "fyzice" a "aerodynamice" a ... těm je opravdu ÚPLNĚ jedno jestli je na kapotě ZNÁMÉ logo či něco jiného (a když na "perfektně" postaveném voze bude logo kia/hyundai nebo třeba dacia - klidně i TEN projede zatáčkou "lépe/snáze/přirozeněji" než ta Audi A4 - s předním pohonem, která opravdu "nic/moc")
PS: Citroën s tím podvozkem trochu "o světelné roky" napřed byl (přišli s ním někdy v polovině minulého století ve "fantomasovském" DS) a stejně tak se samozatáčecími světlomety, ale trh po revoluci "ovládl" volkswagen a snad až VĚTŠINA lidí je jeho (reklamním) vlivem až "oslepena" (nicméně "superdominantní" postavení škoda přeci jen - KONEČNĚ - v posledních letech "oslabuje" a do "přijatelných" procent ovládnutí trhu směřuje ... (to že 1 značka s dvěma modely držela více jak 50% trhu - to bylo věru "šílené")
PPS: JAKPAK si vysvětlujete, že skoro všichni výrobci v prémiovém segmentu (první licenci na hydropneumatické odpružení Citroën koupil Rolls Royce) v posledním 10-15ti letí do svých "top" modelů aplikují obdobné systémy jako Citroën, resp. "odcházejí" od "obyč." řešení pružina/tlumič?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 02.02.2009 00:04, RE: Milý mikes(i)!
mikes napísal:
Jeste jsem nevidel auto, ktere by melo o 20% horsi cas zrychleni 0-100 a melo lepsi zrychleni z 60-100 nebo 80-120, tak zkuste prestat blouznit, proste indikator to je, s tim nic nenadelate.
ad 1+2) mozna byste nemela tak slepe papouskovat co vam nekdo bulikuje a trochu pouzivat vlastni hlavu
ad 3) tak jsem se podival na zrychleni 2.2 HDI 170PS v porovnani s 2.0TDi 170PS (Passat) a Mondeo 2.2 obdobny vykon a C5 na tom byla jak ve zrychleni 0-100 tak v pruznem zrychleni nejhur. A to byly dokonce ...
Vy ŠIDÍTE mne!
Já na NĚMECKÉ testy C5 2.2 HDi Biturbo se podívala a tam právě NAOPAK výsledky (než vy presentujete) jsou - tedy 2.2 HDi "vyhrál" (v souboji s 2.2 od honda, 2.2 od mondeo a 2.0 131 kW a to JAK v elasticitě tak ve zrychlení (je tam - bohužel - JEN do 0-140 km/h + jako "bonus" má vynikající brzdy a vyhrál i "celkově")
U MOTORu ale (opět) NEjsou naměřené hodnoty tím NEJdůležitějším (tedy pokud to není nějak ZÁSADNĚ špatné), neb v 99,9% případů NEjezdíme "absolutně nadoraz" (tedy to co ona číslíčka představují/ukazují), ale ... asi chápete na CO upozorňuji, prostě taková ta hodnocení v kolonce "Laufkultur" patří co se motoru týče k těm NEJDŮLEŽITĚJŠÍM (stejně "komické" někdy bývá až "uzkostlivé" zaměření JEN na spotřebu - kterou často více ovlivníte sám použiváním hifi/klimatizace či jen "maličko" těžší nohou nebo "NE-pořádně" nafouknutými pneumatikami) ... TAk už jsem se "vypovídala"
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 14.02.2009 15:21, RE: zrychleni
mikes napísal:
To zrychleni 0-100 za 12s. je teda tragedie.
Tak jsem dnes náhodou zahlédla test Superb s 2.0 TDi a MANUALní převodovkou a to zrychlení je teda tr...... (co vy nato, mikes?
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 14.02.2009 15:22, RE: No teda...
mikes napísal:
Dokonce ma ta A7 i 4 kola a volant, stejne jako C5...
A dokonce do světa dorazí za rok a půl a bude vypadat HODNĚ podobně jako C5 (a mikes ji určitě designově pochválí, že ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 14.02.2009 15:28, Milý Petr(e) S!
Petr S napísal:
Kazdemu asi rad vypichne to, v cem zrovna vynika prave to JEHO auto. OK, elasticita je dobra asi na dalnici. Na krizovatce mozna spis udaj 0-100. Ale to je fuk. Nepatrim k tem kdo potrebuje zavodit na krizovatkach. Ale nekdy se dobry odpich z 0 hodi, kdyz je treba prejet po par metrech za krizovatkou do druheho pruhu kvuli odboceni.
PRAVDU máte (napůl .-) - to je to o čem jsem se někde výše zmiňovala, "odpal" z křižovatky (a elasticita) jsou OBA důležitější, než údaj 0-100 km/h (na který "všichni" dáme) - přitom ty dva předešlé (včetně onoho "odpichu" na křižovatce) jsou něco JINÉHO než 0-100 km/h (což uznávám, že "splývat" může).
Ale dnes jsem viděla testík Superb 2.0 TDi s MANUÁLní převodovkou (a C5 s automatem se věru stydět NEmusí) - oba jsou (z vašich pohledů) asi "pomalé" - oba jsou ale něco ZCELA jiného, než běžná masová "produkce" na českých silnicích (vozy spíše na dálkové trasy) - jejichž konstrukce a váha může být mírným (v reálném provozu spíše NEvnímatelným) problémem, zato na těch deseti a statisících km nezpochybnitelným plusem ..
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.