mikes napísal:
Hodnotu 0-100 člověk nevyužije v praxi až tak často jak elasticitu (i když sem tam nutno i 0-100 v praxi použít - zvlaste v cesku pri nekterych najezdech na dalnice), ale vzhledem k tomu že elasticitu neudavaji, je vhodnym indikatorem alespon to zrychleni. A pokud maji dve stejne velka auta stejny vykon, a jedno ma zrychleni 0-100 za 10 a druhe za 12, tak je to druhe je proste horsi, a to o dost (kdyby to bylo o 0,5s. tak to neresim). A bude horsi i v elasticite, blaboleni o 2.2HDi a dvoulitru v...
Práce s informacemi evidentně NEBÝT vaše parketa ...
NEvyhledávám slova jako "blábolení", ale v motorech a konstrukcích aut se "teoretickoprakticky" možná vyznám maličko více ,-)
Takže "noch einmal" a p-o-l-o-p-a-t-i-c-k-y a s-r-o-z-u-m-i-t-e-l-n-ě (speciálně for mikes .-)
NEchci vás "trápit" a "škádlit" - teď to bude NAPROSTO seriozně/vážně:
1) údaj zrychlení 0-100 km/h je taková "bouda" na řidiče - NEní v reálném světě moc důležitý ...
2) Elasticita motoru je MNOHEM důležitější/zajímavější hodnota
3) zrychlení 0-160 (či na ještě vyšší rychlost) vám o motoru (převodovce/voze) řekne VíCE, než "klišé" 0-100 (mnohé vozy jsou např. "vynikající" na 0-xy - třeba 94 kde "čeká" další převodový stupeň a tím "nutným" přeřazením se ke 100 km/h dostatnou až "mnohem" později - ono je to takové "složitější", je to takový "sofistikovanější" problém, ale "zhruba" TAKhle nějak to je ...
4) Konkrétně TENTO vůz (úplnou náhodou) mají dva mí "známí/příbuzní", ještě větší "náhodou" mi zrovna jeden z nich (mající ho teprve "krátce") dnes "nadšeně" vyprávěl, jaký má na semaforech "odpich" a že na první dva stupně zabírá snad až "moc", že "naplno" zadupne až při zařazené 3ce - to si NEvymýšlím, tak to prostě je
5) "Číselné" údaje prostě NEjsou až tak "všeříkající", jak to na první pohled vypadá (u VŠECH značek - věřte mi - nebo NE jestli se vám "nechce", ale tak to prostě je .... )
6) Pro vůz typu C5 (či subaru legacy, nebo honda accord atd.) je "vhodější/lepší" větší/silnější motor, v TOMTO případě např. 2.2 HDi (pro accord 2.4 benzín, či 2.2 diesel atd. atp. ) TAK to prostě JE - zrovna tak pokud "divočit" chcete v NIŽŠí střední třídě, tak "optimem" (opět BEZ ohledu na značku) bývá většinou "dvoulitr" (JEDNO zda v C4 či v Civic, ještě "lépe" je 2.3 v Mazda 3)
7) NEjsem "fanynka" 2.0 HDi a DOPORUČUJi spíše "jiné" motory - které by se vám možná líbily i "papírově" - PROČ to NEzmínit, resp. PROČ vám to tak "vadí" - já "NEROZUMĚT" - vy "chápat" - tak TOhle už ZASE nebylo myšleno "až tak" vážně ... (to předtím ano - zda se vám to zrovna "líbí/nelíbí" "věříte/nevěříte" - to je REALiTĚ docela "fuk a jedno", věřte mi .... zkušenosti (ale prý jsou NEpřenosné, tak možná opravdu "písmenkuji" trochu "zbytečně .-)
Pěkný den (a KDYŽ citroën C5, tak s těmi motory co JÁ zmínila - ale u ostatních automobilek je to "podobné" ... prostě v česku je 2litr v této třídě asi/možná "nejrozšířenější", což ale /bohužel/ NEznamená "nejlepší/nejvhodnější")
Ach ještě "za 8mé" - k tomu vašemu "elasticitu NEudávají" - víte, VĚTŠINA "veřejných" informací je xyzCENZURAwfg - resp. je NUTNO s nimi pracovat "s rezervou" - prostě zrychlení za 12 s je věru "nic/moc" - ale o tom JAK se motor chová/jezdí vám to řekne MNOHEM méně, než byste se mohl "domnívat"
PS: Mimochodem, jakýžeto motor/vůz máte, nebo alespoň "preferujete"
Takže ještě jednou: pěkný den