Alkantpan napísal:
Ctete mi myslenky, ta hmotnost je vazne hroziva - kde se to zvysovani pohotovostni hmotnosti zastavi? Jako pochopitelny trend to dokazu pochopit - bezpecnejsi vozy s cim dal vetsi vybavou - tuzsi karoserie, vetsi deformacni zony, vetsi mira pasivniho bezpeci...to vse ma jedno negativum a tou je rostouci hmotnost...bouzel. Ale zadne jine positivum - ani na velke vzdalenosti, pro me nema. Takze ve vysledku? Reknu si 100kW motor, ten musi s autem cvicit, ale rostouci hmotnost vykon pekne degraduje,...
K téma "hmotnost" - bezpečnost vozů se za poslední desetiletí docela VÝRAZNĚ zlepšila, stejně VÝRAZNĚ přibylo i "výbavy" (včetně masážních sedaček a prosklených střech atd.) - to vše se NEgativně na váze projevuje. Nejde ale JEN o tyto prvky výbavy, kde kila se nenápadně ale výrazně "nabírají", ale i o velikost vozu. Podívala jsem se 9 let nazpět na minulou generaci a ještě o desetiletí zpět na XM - vůz VYŠŠí střední třídy (který na silnicích ještě potkáváme). Je ve VŠECH parametrech MENŠí! Včetně rozvoru (porovnávala jsem "moji" verzi s V6 3.0). Takže to, že je současný vůz "těžší" - až tak NEpřekvapí (a i do toho 20 let starého Citroën XM byl tehdejší 2litr spíše "slabší" motorizací ... (já si myslím, že papírový/udávaný "výkon" sice důležitý je, ale stále ještě OBJEM ničím nahraditelný není - i když 2turbové motory se mi "líbí" a "downsitzing" je "in" ..)
Prostě do vozu ROZMĚRů současného Citroën C5 PATŘÍ motor minimálně 2.2 a tím "pravým" je 6ti válec - TAK to prostě JE. Dvoulitrový 4válec je tím "pravým" v současných vozech nižší střední třídy ... od focus po volvo 30/40/50 (i když zrovna do TĚCHTO vozů bych shodou okolností já "preferovala" 1.6 HDi, ale "objemovovýkonově" je tím "pravým" co s vozy dovede řádně "hýbnout" 2litr) - a do opravdu VELKÉ C5 je minimem ten 2.2 HDi (nebo oba V6)