Petr napísal:
Přesně takovouhle reakci jsem čekal. Já chtěl pouze říct, že se mi zdá 26000kč/rok za opravy hodně. Toť vše.
Že do benzínového auta se filtr pevných částic nedává vím taky.
Takový "megasuoerblb" jak píše wolff taky nejsem. Nevím jak moc škodí Octavie (a nejen ty), které plní Euro4 životnímu prostředí.
Myslím, že daleko větší zátěží jsou stará auta, která nemají ani katalyzátor a kterých je u nás víc než dost. Pak Avie, Liazy a jiné náklaďáky. A co třeby lidi co topí uhlím? Elektrárny? Letecká do...
Spíš bych se zabýval množstvím závad, než tím, koli,k stály. Když ti odejde díl za 25000Kč, tak kvůli tomu z auta přece neuděláš nespolehlivou mrdku. Všechno má svou životnost a jednou to zhasne, prostě máš smůlu, že to lehne, když si vlastníkem zrovna ty. je to u všech značek a nemá smysl se tím dál zabývat. Můžeš sice říct 26000 Kč za rok, ale taky si můžeš říct 26000Kč na 90tis km a to už určitě vypadá jinak, ne ? Takže příznivci Citroenu buďte v klidu, je to prostě složitý auto se spoustou vychytávek, mají o 30% dílů víc, než "běžná" auta, tudíž i pravděpodobnpost výskytu závad se úměrně zvyšuje. Vše je otázkou kvalitní poctivé údržby. Vše vám vynahradí jízdní komfort, který se nedá srovnat s jinými vozy bez hydropneumatického odpružení. Nutno dodat, že od dob Citroenu BX s hydraulikou problémy nebývají, ta je opravdu dost spolehlivá. S ostatními závadami se setkáte i u jiných aut. A jinak Octávii z roku 97 a Citroen C5 nemá smysl srovnávat, je to srovnání nesrovnatelného. Octávia je prostě jednoduché auto. Taky mě přijde brečení nad závadami už trošku nudné, kupujeme si ojetá auta a musíme s tím prostě počítat. Částečně to můžeme eliminovat pečlivým výběrem, ale ruku na srdce, kolik z nás má takové diagnostické schopnosti aby poznal vady během krátké zkušební jízdy a stepováním bazaristů za zády, k tomu si přidejte jejich přihlouplé autíčkářské kecy a opravdu nemáte nejlepší podmínky pro dobrý nákup. Shrnuto podtrženo, C5 klidně, nebojte se jí, ale vemte si kvýběru někoho, kdo Citroeny zná.