radek 1.6 napísal:
Samozřejmě, že se v Alpách jsem byl a možná Vás to překvapí ale ke každému hotelu ke kterému jsem se potřeboval dostat, jsem se dostal i s naloženym autem. Myslim, že Vás to docela překvapilo ale podle mne by tam vyjela i obyčejná Fóbie s 1.2/44 kW (možná na první rych.stupeň ale vyjela by).
Pokud bych sháněl auto na blbnutí někde po horách, už jsem to zmiňoval, koupil bych si něco jiného....
PS: těším se až tu bude někdo psát, že vyjel s autem na M.E (taková ta malá hora kdesi v Himálájích)
Na Chumulangma se autem asi hned tak jezditi nebude - alespoň za našeho života spíše ne - tedy doufám.
Nejde o to že bych "překvapena" byla, jde o to, že v některých alpských stoupání (OPRAVDU!) i daleko silnější vozy "potíže" mají.. To je prostě FAKT. Proto jsem zmínila onen Grossglockner, který za jeden z "nej-" považován je a VÍM, že Octavia 1.6 by se tam minimálně "trápila" (a nejen pří STOUPÁNÍ nahoru, ale i při SJEZDU dolů - m.j. se používá na test brzd a občas i NĚKOLIKANÁSOBNĚ dražší vozy tam problémy mají!).
Takže s Octavia 1.6 to zvládnouti (asi) lze, s Fabia 1.2 (?!?) - to tedy NEvím, tedy spíše VÍM - rozhodně bych jí tam řídit NEchtěla - a věřte, že vy také NE! Je to opravdu VELKÝ záběr na motor a OBROVSKÝ na brzdy.
Víte, klady/zápory Octavie mi vysvětlovat NEmusíte (Octavia je takový "zlevněný" Golf s batohem - jak se na jih/sever/západ říká) a pokud jsem napsala, že strýc (dnes již pár let v důchodu) si "celý život" jen Golf kupuje - je to (víceméně) zase jen pravda.
PS: Do Alp s tříválcem 1.2 ROZHODNĚ NEdoporučuji (to myslím vážně, myslím-tipuji, že jste to "jen napsal" - moc praktických zkušeností v tomto ohledu asi NEmáte - když říkám, že i některé vozy jako bmw se tam "trápí" ... nemysím že by je Octavia 1.6 75 kW "překonávala"). O tom (podprůměrném) tříválečku 1.2 NEmluvě - to neberu ani jako vtip (ono jet např. deset-patnáct kilometrů stále do kopce JEN na jedničku - to motoru dobře určitě NEdělá!)
Téma "Le Mans" jste "přinesl" vy - já "jen" opsala REÁLNÉ konečné výsledky: VW-PSA-PSA-VW-PSA-VW (tedy víceméně "plichta")
Co říkáte na poslední desetiletí ve WRC (tehle týden OPĚT zvítězil Seb Loeb na C4 a mezi juniory čech Martin Prokop na C2 1600). Na "kdysi dávno" výsledky Subaru Impreza si pamatuje "každý", na to že posledních 10 let dominuje Citroën (i v juniorce) .. a onu Imprezu i výborný Focus - o pokusech VW jak pod názvem Seat nebo později Škoda raději nemluvě - nechává znovu a znovu za sebou ... "jakoby" nikdo nereaguje - tedy zde, v česku (v zahraničí je WRC mnohem "populárnější", je to druhá "nej-" automobilová soutěž /po F1/).
TO co jsem výše zmínila měl "aquel05" zjevně na mysli, ne že by octavia 1.6 ony alpské kopce nepřežila, ale jistojistě se tam minimálně "zapotila" - ostatně bylo by "divné", kdyby ne..