sheogorath napísal:
No jo, v CR jeden, v D par, ale obecne dost malo... Asi podle "dobreho pomalu"
Aspon nekdo jeste vyrabi zajimavy auta
Legacy V se neujalo celkově, ve všech modelových provedeních. proti IV to byl celkem dramatický pokles ve všem.
S GT jsem se svezl, protože mě velmi zajímalo, nakonec jsem skončil u atmo 3,7 V6. Jízdní vlastnosti GT jsou o kus lepší, než u většiny běžné produkce s podobným zaměřením - důvodem je lehký předek oproti V6 a R6 a navíc jeho postavení ZA koly a taky díky tomu, že motor má svoji hmotnost soustředěnou do daleko menšího objemu, než cokoliv jiného-je to toiž co se délky týká pouze dvouválec. A v tom je kouzlo naztížené přední nápravy před osou.
Motor se 195kW má výkonmu na rozdávání.Jenže - zůstala tu stará 5° HDM z předchozích verzí, byť se zcela jiným SW. To, bohužel, motoru ubírá na dravosti., Ovšem to, o čem jsem psal já, je rozdíl z jízdy staré generace Legacy vs. nové generace - této. Protože staré Legacy bylo proti tomuto daleko menší a hlavně nižší, jízda s ním se mohla odehrávat jak to říct více na hraně. Bohužel, GT je velké, vysoké, těžší a to vše se podespalo a tom, že ubyla ta hravost staré řady legacy (IV). Osobně mnmevidím moc smysl v GT, byť je to moc zajímavý model. Ale jako rodinné auto je to dost nákladné, jako sportovní auto to j neohrabané, takže je to takové svižné a po čertech dobré auto na dlouhé přesuny a obrovským kusem zábavnosti. Jenže, Subaru umělo a dnes už zase umí (levorg) postavit dravější a ještě řidičsky zajímavější modely. Musím ale uznat, že vybírat mezi nejmenovou konkurencí z Německa a GT za stejné peníez, mám jasno bez rozmýšlění. Bylo by to GT. To, co se majitelům Subaru dostává pod kůži, tohle auto nabízí pořád a ve velké míře, ale není to už ta syrovina, co bývala v předchozích modelech.
Zase se vrátím k tomu Foresteru XT a nebo dokonce STI. Kdo F. někdy řídil, tak první dojem byl po pravdě tragický. prostě japonská směs dodávky a kombíku. Jenže, to kouzlo přišlo časem a pak člověk začal zjišťovat, že tohle auto prostě JE opravdu výtečné - rychlé, mrštné, stabilní, obrovsky zábavné. Mluvím o seriovém provedení. 169kW není dnes už nic moc, ale díky váze a rozměrům auta to je prostě parádní kombinace. A když se nákladem cca 100 tisíc Kč přestaví a STI, jsme v zcela jiné dimenzi. Zůstane ta poctivá mechanika bez všech možnýck kecalů, ale auto se stane ještě více syrovým, drsným a hlavně excelentně jezdícím strojem. Já v něm jel asi před 4 lety v Brně a dodnes mám ten pocit v sobě. Řev motoru s 230kW, převodovka 6°z STI, podvozek ještě dál mposunutý k dokonalosti, brzdy jak kola od traktoru, takže při brždění to rvalo bezpečnostní pásy, děsivá akcelerace (údajne 4,5/100) - no co víc říkat. Tohle byl drsňák a vlk, který vytrestal všechny, co na něm chětli něco zkusit - včetně supersportů, jejichž majitelé je sice obyvkle mají jako symbol, ale jedzit s nimi příliš neumí. Ten pán z Brna to uměl a jet s někým, kod má auto takhle v ruce byl pro mě životní zážitek. Sorry, trochu jsem s e nechal unést emocemi
Ale to je tím, že Subaru já můžu!