Corollu combi 1,4 D4D sme si kúpili v novembri 2004. Bolo to predvádzacie vozidlo, v čase kúpy malo auto asi 4 000 km.
Značka: | Toyota |
Model: | Corolla |
Typ: | |
Bližší označení: | Corolla Combi 1,4 D4D |
Karoserie: | kombi, VAN, MPV, SUV |
Obsah motoru: | 1398 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2004 |
Typ řazení: | manuální |
Najeto km při koupi: | 4 000 |
Najeto km nyní: | 35 000 |
Koupen jako: | nový |
Jak dlouho vůz využívám: | 2 r. |
Průměrná spotřeba: | 5,6 |
Poruchy: | uvedene v hodnoteni |
Předchozí vozidlo: | Škoda Felicia |
Corollu combi 1,4 D4D sme si kúpili v novembri 2004. Bolo to predvádzacie vozidlo, v čase kúpy malo auto asi 4 000 km.
Prve sklamanie nastalo pri tankovani. Spotreba udávaná výrobcom je fikcia. V meste 5,8 l, mimo mesta 4,3 l, kombi 4,8 l. Pri 90 km/h ustálenej rýchlosti počítač ukazuje spotrebu 5 l a nie 4,3 l. Priem. spotreba pri používani vozidla dvomi ľudmi a pri jazdeni po meste, na kratke trasy do 5 km a jazda po dialnici rýchlosťou okolo 140-150 km/h vychádza na 5,6 - 5,8 l. V zime je to až 6,3 -6,5 l. Tankujem len na ČS Shell. Len raz som natankoval obyčajnú naftu, na ČS Slovenského monopolu, a spotreba stúpla o ďalší 1 l!!! Už nikdy!!! Pri kludnej jazde a dodržiavaní rýchlostných limitov spotreba klesla na 5,2 l.
Som profesionálny vodič, pôvodne automechanik, napr. s BMW 750 (r.v. 1996) dokážem zajazdit na 11 l, ale to je nudná monotónna jazda.
Pri prvej prehliadke som dal ostrániť dve závady, a to netesný tlmič 5-tich dverí a trysku ostrekovača zadného okna (trvalo asi 10 s, kým začala striekat voda). Od vtedy neboli už žiadne závady.
Podvozok je vynikajúci, tvrdší ale komfortný. Motor je tichý, par ľudí si už myslelo, že je to benzínový. Som spokojný s elektrickým posilovačom riadenia. Brzdy sú naozaj ostré, pri presadnutí do ineho auta je to citelný rozdiel. Ešte by som vytkol: pri zapnutých stretávacích svetlách a vypnutí motora zostávajú svietit stretávacie svetlá a nie parkovacie a veĺmi lesklá prístrojová doska, ktorá sa odráža na čelnom skle a znižuje výhlad z vozidla.
V zime nemal motor problém naštartovať na prvý raz ani pri -25. Velmi dobrú službu robí v zime nezávislé kúrenie, ktoré je dodávané sériovo. Po asi 2-3 km zo zapnutým nezávislím kúrením je v aute teplo a teplomer ukazuje zohriaty motor.
Motor začína dobre ťahať od 1600 otáčok, ale až po odjazdení 10 000 km. Nie je cítiť pokles v ťahu motora, ani keď vezie 5 ludí.
Velké plus má batožinový priestor, po skopení zadných operadiel vznikne úplne rovná plocha s dĺžkou 175 cm.Dá sa tam aj spať.
Teraz mame najazdené asi 37 000 km a jediná vec, čo to pripomína, je trochu vyhladený veniec volantu na ľavej strane pri prepážke, čo ma trochhu prekvapilo.
Je to v celku vydarené vozidlo, moja priateľka na neho nedá dopustiť, ja som zopár vecí vytkol, ale to je môj názor, možno aj preto že jazdím na luxusných limuzínach.
Klady | Zápory |
maloobjemový naftový motor | vyššia spotreba |
vynikajúce brzdy | sedadlá pri dlhsej jazde sú nepohodlné |
kvalitné spracovanie | |
ergonómia | |
| |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 3 |
Cena náhradních dílů | 3 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne