Značka: | Renault |
Model: | Scénic |
Typ: | |
Karoserie: | MPV |
Obsah motoru: | 1598 |
Palivo: | benzin |
Rok výroby: | 2011 |
Typ řazení: | manuální |
Najeto km při koupi: | 4 |
Najeto km nyní: | 55000 |
Koupen jako: | nový |
Jak dlouho vůz využívám: | 11 mesiacov |
Průměrná spotřeba: | 8 |
Poruchy: | nie |
Předchozí vozidlo: | BMW X5 |
Dobrý den, chcel by som sa podeliť so skúsenosťami so Scénicom III 1.6i, r.v. 2011. Po mnohých ojazdených autách (bmw XY ks, vw corrado, mazda 323gtr, opel omega, P 205, 309GTI, C. Picasso atď ) som sa rozhodol kúpiť automobil nový a po dlhom chodení po showroomoch padlo rozhodnutie na Scénic. Nečakal som že vybrať nové auto bude taká 'fuška'. Vo výhľade boli KIA Venga, Škoda Romster, Suzuki SX4, Fiat Doblo/Qubo, Citroen Picasso C3/C4 a mnoho dalších. Renault preto, lebo prístup predajcu suprový, ceny hodne zaujímavé a už základná výbava veľmi slušná. Auto som kupoval viac menej pre manželku, lebo v tej dobe som bol šťastným majiteľom BMW X5 4.4i r 02 a myslel som si že X5 si už nechám dokonca života, a to že som ju predal ľutujem doteraz. Preto pri Scénicu padol výber na benzín /krátke trasy/ a manuálnu prevodovku /pre mňa to už nie je/. To čo som ušetril na motorizácii som vrazil do výbavy. R.S. je vo verzii Dynamique /3 zo 4 stupňov výbavy/ a priplácal som za panoramatickú strechu/25.000kč/ vyhrievané sedačky/5.600kč/ a 17' kola som dostal ako bonus. Po takmer 7 mesiacoch čo som začal aktívne na Scenáriku jazdiť, ľutujem, že nemám hands free kartu, bixenony, automatickú prevodovku a silnejší motor.
Scenic má po 11 mesiacoch najazdených cca 55.000km a zatiaľ veľká spokojnosť so spoľahlivosťou /klop,klop/ a cenami servisných prác. Výmena oleja po 30.000km /material +práca/ 2.500kč+DPH. Posledný servis za 6600kč bez DPH /olej+filter, sviečky,peľový filter+dezinfekcia klimy, ukotvenie plechu na podvozku po zime, výmena žiarovky/.
Nemožem iba chváliť a mám aj nejaké výhrady: Sedačky, po dlhšej jazde ma bolí prdel a to nastavovanie operadla .... ruky mám vždy odreté. Konštruktérovy by som nehal krútit tým kolečkom každý deň.
Riadenie tiež nestojí za moc /zbytočne preposilované/ a viem ,že to Renault dokáže urobiť poriadne napr. Megane RS.
Zapínanie tempomatu je tiež také no....keď presadnem do iného Renaultu tak umiestnenie je úplne inde...
Rosenie skiel leto/zima ,ale to som mal problém u všetkých MPV.
No a celkom rozmýšlam aj nad zárukou 4roky/100.000 mi asi za chvíľu padne :-( , konkurencia má 5 rokov bez omezenia km
Závady - po 16.000km praskla slnečná clona a stále padala do výhľadu + krytka poistiek /vymenené v záruke/. To je asi všetko.
Prasknuté žiarovky tlmených svetiel po 46.000 a 52.000km nepovažujem za závadu. Olej dolievať netreba, ostatné kvapaliny a brzdy OK.
R.S. je do cca 120-126km/h celkom tiché potom už začína byť motor hlučnejší a nemá už ani nejaký šmrnc. Spoteba potom začína už nepríjemne ísť hore.
Spotreba - pri jazde do cca 110km/h sa dá jazdiť za 6.5-6.8 L, pri 130km/h je to cca 8.5L a keď sa niekam ponáhľam tak to snáď už ide aj k 10L, a to sa mi zdá celkom dosť, na ponúkanú dynamiku, či skor lennost.
To je asi všetko okolo nášho scénárika, nedávno som sa vrátil spať k srdcovke BMW a kúpil som si e61 525d r04 v automate a veľmi, veľmi slušnej výbave, ale auto už jazdí mesiac na plaťáku po servisoch, takže scénic musí pokračovať v službe. Týmto zdravím nemenovaný bazar na Morave za super kauf /pretočné km,sfalšovaná serviska/.
Po týchto skúsenostiach, vravím 'zlatý scenárik' keď prerátam km vs. servisné náklady a zatial ma vždy doviezol kam treba. Niekedy dávno som hovoril, že nové auto by som si nikdy nekúpil, radšej ojazdené a s lepšou výbavou. Po posledných skúsenostiach začínam myslieť na to, že dalšie auto bude už iba nové /ak na to samozrejme bude/.
Klady | Zápory |
brzdy | spotreba /moja voľba motora/ |
desing , exterier | preposilované riadenie |
servisné náklady | sedadlá |
variabilnosť interieru | |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 2 |
Cena náhradních dílů | 1 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |