Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Ford Mondeo 1,8 TD a zkušenosti majitele po roce provozu

Recenzie užívateľov
Marek (28) - Banská Bystrica | 24.08.2010
ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Ford Mondeo | foto: Marek
Pred kúpou som bol často odrádzany od tohoto motora, vraj praskajú hlavy a trhajú sa rozvody. Po rozhovore s mechanikom od forda a mnohých hodín na internet som sa však predsa len rozhodol pre jeho kúpu.
Značka:Ford
Model:Mondeo
Typ: 
Karoserie:limuzína, sedan, hatchback, liftback
Obsah motoru:1753
Palivo:nafta
Rok výroby:1998
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:191000
Najeto km nyní:203000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:1,5 roka
Průměrná spotřeba:mesto 7,7 , dilanica 5,0 pri 110 -120 km/h
Poruchy:central na jedných dverách,klíma
Předchozí vozidlo:Škoda Felicia

Aj napriek tomu, že sa jedná o motor 1.8 TD, ktorý mnoho ludí odmieta z mojej strany zatial spokojnosť. Berme však do úvahy kilometre ktoré som zatial najazdil cca 12 tis.km. Auto bolo kúpené osobne v NL s komplet dokumentáciou, takže originál kilometre (čo je velké plus). Karoséria - sedan - maximálny priestor, pohodlie. Podvozok - výborne sedí v zákrutách a má predvídavé správanie. Interiér konzervatívny na tú dobu, avšak pre niekoho aj dnes stále pekný a účelne rozložený proste nič nemusíte hladať. Motor. Má síce archaickú konštrukciu a iba 66KW, ale čo by sme chceli od 10 roč. auta za tie peniaze. Pred kúpou som bol často odrádzany od tohoto motora, vraj praskajú hlavy a trhajú sa rozvody. Po rozhovore s mechanikom od forda a mnohých hodín na internet som sa však predsa len rozhodol pre jeho kúpu. Čo sa týka praskania hláv, sú to liatinové a tie tak lahko neprasknú najskôr pokrútia aj to pri max.prehriatí. Dalej rozvody často sa trhali to je pravda avšak pri modeloch 97 a vyššie bol tento problém odstránený. Preto doporučujem novšie ročníky. Mali by sa meniť po 60 tis.km. no napr. na mojom sa menili až po 100 tis.km. a samozrejme pravidelne meniť olej. Mimochodom ked sú údajne tak nespolahlivé prečo v západnej eúrope má väčšina najazdené kvantá kilometrov okolo 300-350tis.km.a viac? Pravdou však je ako sa k nemu správate tak sa vám odmení. Motor je dosť hlučný hlavne v mestskej premávke avšak mimo mesta je to pokoj pri tej 90km/h úplná pohoda. Celkovo vozidlo bolo určené na dlhšie trasy čomu zodpovedá aj prevodovka, ktorá je do mesta úplne nanič.

Spotreba. Tak tou sa zaoberám odkedy auto mám. Jazdím každý den a tankujem vždy doplna takže je odmeraná presne a ak beriem do úvahy že motor jazdí krátke trasy a nedokáže sa poriadne zohriať je to fajn. No aby som bol konkrétny. Pri jazde do práce a späť 50% mesto a 50% mimo tak v zime max. 7,7litra a v lete 6,5 a to občas idem aj predpisovo. No môj rekord je pri jeho kúpe a ceste domov z NL to pri 110 až 140 km/h neuveritelných 5,0l čo sa doteraz nepodarilo zopakovať. Opravy - hned po kúpe boli menené rozvody, čap, silentbloky na pred.náprave, žhaviče, brzd.platničky+kapalina, zavarená trhlinka na inak zdravom výfuku. Poruchy ak sa to tak dá nazvať. Štartovanie to je sama o sebe kapitola - motor v lete točí dlhšie ako som zvyknutý. Po zohriatí žiadny problém no a v zime nepochopitelne točí kratšie a chytá úžasne, čím dlhšie auto stojí tým lahšie naštartuje čomu málokto verí. Problémom však bolo zamrzanie zámkov v zime čo som však odstránil výmenou gumenných tesnení na dverách čo bol asi jediný vážnejší problém s týmto autom. Ked to zhrnieme tieto autá sa nekradnú, lacné ND, vcelku spolahlivé, dobrá spotreba, malá poistka, nízka cena čo viac si môžem priať.

KladyZápory
  
  
  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnotenie
Brzdy
3
Design
1
Dílenské zpracování
3
Dynamika motoru
3
Jízdní komfort
2
Ovladatelnost
1
Prostornost
1
Pružnost motoru
3
Řazení
3
Řízení
2
Sedadla
2
Spotřeba
2
Výhled z vozu
1
Zavazadelník
2
Celkové hodnocení - průměr:
2.07
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
Hodnocené: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
bubu, 25.08.2010 12:19
V lete mu to dlouho startuje a v zime kratce ... to by mohlo znacit nizkou kompresi.... Mozna jenom pistni krouzky, mozna je motor kratce pred smrti. Buh vi, mozna takhle startoval uz kdyz byl novy...
Reno, 25.08.2010 13:59
Ale proč není na výběr, to je podstatné! Protože dovozci aut vozí nejradši diesel, kterého se hned zbaví. V DE těch benzínových je plná prdel...
Petr S, 25.08.2010 17:49
Možná pokud by pán nekupoval Forda, ale třeba Mazdu 6 nebo Avensis, tak by bezproblémů auto v benzínu sehnal (tyhle značky navíc benzínové motory celkem umí).
Sám jsem kupoval Mazdu 6, ale ohlížel jsem se i po Avensisu a nabídek bylo i na Tipcarsu tehdy dost (u Mazdy poměr cca 40:60% benz./diesel).
A to jsem chtěl auto jen od autorizovaných dealerů (v okolí Prahy) po 1. majiteli se serviskou a i tak nebyl problém si vybrat.
mufik.martin, 26.08.2010 07:47
Chtel jsem forda protoze avensis je moc drahy, Mazda 6 je krasna, ale ceny byl tez o dost vyssi nez jsem mel limit, a nebyla moznost vymeny radia za MP3, potom v rodine mame uz mondeo 2004 benzin, takze jsem chtel stejne auto kvuli spokojenosti s puvodnim, v Praze znam jeden vybony servis takze i to hralo obrovskou roli proc prave ford. Jinak benzinovy 2.0 je tusim spolecne dilo Mazda/ford
Pepe, 29.08.2010 10:10
A to jel prakticky furt do kopce
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů