Značka: | Ford |
Model: | Mondeo |
Typ: | |
Karoserie: | limuzína, sedan, hatchback, liftback |
Obsah motoru: | 1753 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 1998 |
Typ řazení: | manuální |
Najeto km při koupi: | 191000 |
Najeto km nyní: | 203000 |
Koupen jako: | ojetý |
Jak dlouho vůz využívám: | 1,5 roka |
Průměrná spotřeba: | mesto 7,7 , dilanica 5,0 pri 110 -120 km/h |
Poruchy: | central na jedných dverách,klíma |
Předchozí vozidlo: | Škoda Felicia |
Aj napriek tomu, že sa jedná o motor 1.8 TD, ktorý mnoho ludí odmieta z mojej strany zatial spokojnosť. Berme však do úvahy kilometre ktoré som zatial najazdil cca 12 tis.km. Auto bolo kúpené osobne v NL s komplet dokumentáciou, takže originál kilometre (čo je velké plus). Karoséria - sedan - maximálny priestor, pohodlie. Podvozok - výborne sedí v zákrutách a má predvídavé správanie. Interiér konzervatívny na tú dobu, avšak pre niekoho aj dnes stále pekný a účelne rozložený proste nič nemusíte hladať. Motor. Má síce archaickú konštrukciu a iba 66KW, ale čo by sme chceli od 10 roč. auta za tie peniaze. Pred kúpou som bol často odrádzany od tohoto motora, vraj praskajú hlavy a trhajú sa rozvody. Po rozhovore s mechanikom od forda a mnohých hodín na internet som sa však predsa len rozhodol pre jeho kúpu. Čo sa týka praskania hláv, sú to liatinové a tie tak lahko neprasknú najskôr pokrútia aj to pri max.prehriatí. Dalej rozvody často sa trhali to je pravda avšak pri modeloch 97 a vyššie bol tento problém odstránený. Preto doporučujem novšie ročníky. Mali by sa meniť po 60 tis.km. no napr. na mojom sa menili až po 100 tis.km. a samozrejme pravidelne meniť olej. Mimochodom ked sú údajne tak nespolahlivé prečo v západnej eúrope má väčšina najazdené kvantá kilometrov okolo 300-350tis.km.a viac? Pravdou však je ako sa k nemu správate tak sa vám odmení. Motor je dosť hlučný hlavne v mestskej premávke avšak mimo mesta je to pokoj pri tej 90km/h úplná pohoda. Celkovo vozidlo bolo určené na dlhšie trasy čomu zodpovedá aj prevodovka, ktorá je do mesta úplne nanič.
Spotreba. Tak tou sa zaoberám odkedy auto mám. Jazdím každý den a tankujem vždy doplna takže je odmeraná presne a ak beriem do úvahy že motor jazdí krátke trasy a nedokáže sa poriadne zohriať je to fajn. No aby som bol konkrétny. Pri jazde do práce a späť 50% mesto a 50% mimo tak v zime max. 7,7litra a v lete 6,5 a to občas idem aj predpisovo. No môj rekord je pri jeho kúpe a ceste domov z NL to pri 110 až 140 km/h neuveritelných 5,0l čo sa doteraz nepodarilo zopakovať. Opravy - hned po kúpe boli menené rozvody, čap, silentbloky na pred.náprave, žhaviče, brzd.platničky+kapalina, zavarená trhlinka na inak zdravom výfuku. Poruchy ak sa to tak dá nazvať. Štartovanie to je sama o sebe kapitola - motor v lete točí dlhšie ako som zvyknutý. Po zohriatí žiadny problém no a v zime nepochopitelne točí kratšie a chytá úžasne, čím dlhšie auto stojí tým lahšie naštartuje čomu málokto verí. Problémom však bolo zamrzanie zámkov v zime čo som však odstránil výmenou gumenných tesnení na dverách čo bol asi jediný vážnejší problém s týmto autom. Ked to zhrnieme tieto autá sa nekradnú, lacné ND, vcelku spolahlivé, dobrá spotreba, malá poistka, nízka cena čo viac si môžem priať.
Klady | Zápory |
Spolehlivost | 2 |
Provozní náklady | 3 |
Cena náhradních dílů | 1 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |