0
späť
 

diskuze k tématu: Strategie automobilek se různí - kdo uspěje?

kategórie zaradenia témy: ostatní, německá vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 14.07.2012 17:51, RE: strategie
Paul napísal:
Novější generace ESP může (a i zasahuje) do řízení. Podmínkou je elekrický posilovač řízení. U kamaráda s Audi to byla jeho blbost, přehnal rychlost, ale pokud by měl stabilizaci vypnutou, tak by musel zareagovat už u nedotáčivého smyku a k náhlému přechodu do přetáčivého by pravděpodobně ani nedošlo. Mám stejné auto jako on a v zimě jsem to na opuštěném zasněženém parkovišti zkoušel a několikrát (v relativně vyšší rychlosti) mi to udělalo to samé. S vypnutým ESP řidič pozná dřív že je něco špat...
Píšeš nesmysly - ESP nemůže zasahovat do řízení, takové auto by nikdy nedostalo homologaci. Homologací projdou pouze systémy udržení vozidla v pruhu a ty mají povolenou korekci řízením cca 5° (tedy téměř nic). Spíš bych typoval, že dát kontra znemožnil vlastní posilovač řízení, který na rychlé trhnutí volantem nestihl reagovat a focus jel najednou "bez serva" - to se stává jak u elektrického taku hydraulického systému celkem běžně.
PS: o tom že tě ESP nezachrání když pojedeš jako idiot jsem psal již výše - bohužel spousta lidí takhle jezdí a přitom ani nevědí jek ESP či ABS funguje ani jak se auto při jejich zásahu bude chovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 14.07.2012 18:27, RE: strategie
Pavlik napísal:
Píšeš nesmysly - ESP nemůže zasahovat do řízení, takové auto by nikdy nedostalo homologaci. Homologací projdou pouze systémy udržení vozidla v pruhu a ty mají povolenou korekci řízením cca 5° (tedy téměř nic). Spíš bych typoval, že dát kontra znemožnil vlastní posilovač řízení, který na rychlé trhnutí volantem nestihl reagovat a focus jel najednou "bez serva" - to se stává jak u elektrického taku hydraulického systému celkem běžně.
PS: o tom že tě ESP nezachrání když pojedeš jako idiot jsem ps...
Sorry, ale nesmysly nepíšu. Není to z mé hlavy. Někde jsem to četl (v motoristickém časopise, zkusím najít), taky se mi zdá, že to v nějakém pořadu v TV ukazovali, a zásahy do volantu můžou být zcela běžně větší než 5°, např. u samočinného parkovacího systému, kde si auto točí samovolně volantem. Např. Lancia na svých stránkách o tomto píše jako o extra funkci k ESP. A u toho Focuse prostě kontra dát nešlo. Sice se stává, že někdy řízení u některých aut ztuhne (třeba při slalomu z důvodu přehřátí), ale v zimě, v relativně malé rychlosti mi to nepřipadá pravděpodobné.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.