A to je zase nahrávka na smeč
Jak se někde objeví zmínka o tom, že by si někdo chtěl koupit Superba, je to v*l a idiot.
Věc se má asi takto: nyní napíši OSOBNÍ zkušenost s oběma vozy, neb jedno jsem donedávna vlastnil /Superb 2,5V6 tiptronic) a s jedním jsem jezdil ve firmě coby se služebákem.
SUperb: pokud jezdí člověk sám (nebo max. 2 vpředu), tak je to sice pohoda, ale trochu nevyužité, protože vzadu vozíte jen luft. Pokud jde ale o cestování ve 3 a více, tak z uvažovaných aut volba č. 1. A to díky prosotru v podélném směru, klidu a celkově komfortně naladěném podvozku. Z motorů bych volil 1,9TDI , případně 1,8T. Pokud bych chtěl automat, klidně bych vzal opovrhovanou 2,5V6. Nebral bych naopak 2,0 103kW (ale ta stejně nění zatím v dané ceně).
Servis: 1,9 opraví každej Honza z Horní Dolní, protože je to profláklý motro z Okty a je na něj nejvíce dílů, taktéž když jde o podvozek. U něj bych si dával bacha (jako u ostatních koncernůú na přední nápravu (hliníkové díly, které se ale dají sehnat v druhovýrobě, jen ne bohužel na 2,5V6 Tiptr,). Jinak hodinová sazba ve značkovém servisu je cca 600 bez DPH (nevím, kdo a kde napsal ten blábol 1200!). Že se kradou, no budiž, sousedovi ho ukradli na SLovači, ale před 4 lety, dnes budou v kurzu jiné vozy.
Co se týká spotřeby, tak 1,9 TDI je jasně nejlepší - do 6/100, 1,8T dle stylu (jako každý turbobenzín) - 7 - 15/100, 2,5V6 v automatu -jen pro úplnost - jsem jezdil 7,2-8/100.
Vzhled je konzervativní, nicméně proti Superbu II jde o krasavce, protože II je hnus.
Bezpečnost nekomentuji, neb jsem neměl tu čest. Spolehlivost komentovat mohu, neb tu čest jsem měl po dobu 3 let a asi 70tkm - nic, mimo preventivně vyměněné hadice serva, která rosila ve spoji (8.000CZK - ranec). Jinak obecně - Superb s vysvícenými čočkami na xenonech blbě svítí, horší auto na toto snad neníé, ale dálková vstěla to vyrovnávají a zde je Superb hodně dobrý. V zimě - díky dlouhému rozvotu - relativně bezpečná jízda, na rozdíl např. od krátké Okty - měl jsem tudíž jsem mohl porovnávat.
Volvo S60 sedan r.v. 2002: D5 120kW či kolik. Rozměrově pro dva lidi výborný, vzadu utrpení (mám 187cm). Kufr ještě méně praktický než u S - malá díra. Podvozek celkem komfortní, motor výborný jak výkonem, tak hlavně spotřebou - při prasácké služební jízdě po polských tankodromech ve 2 lidech trvale kolem 6/100, tedy žádnách 8 nebo 9. při úsporné dokonce 5,4-5,5.
Poruchy: koroze výfuku (měně ve značkovém servisu - 30.000CZK - to je tedy pecka!!), jinak jen brzdy. Hodinová sazba Volvo Olomouc (u nás) 900,- bez DPH. Díly jak které, některé jsou pálky, jino naopka nepochopitelně levné. Druhovýroba v omezené míře.
KOncepce asi jako u Supa = stará a dnes zastaralá. Vzhled zvláštní, ale např. R60 snížená mi vždy rozbuší srdíčko.
Pokud bych volil já - nevolil bach ani jedno, ani druhé, potažmo třetí (VW). VW je trvdá koza (mohu dnes již srovnávat, mám tu čest vozit si zadek v Legacy - to je ted jiný komfortek
a co se týká techniky, tak je to asi jako Sup. Staré a zastaralé. Jak benzíny ( i když 1,8T je celkem dobrá volba), tak TDI staré koncepčně - motory s předkomůrkou, jako za cara klacka.
Zvolil bych Mondeo 2,0TDCi a byl bych vysmátý - levný provoz, držáky, nehnijí víc než je nutné
a hlavně - motor má kultivovný chod a pkud tam lejete slušné palivo, vydrží věčnost (už slyším zase ty kydy o vstřicích a 100tisícových opravách - ach njo). Podvozkově se Mondeu nevyrovná žádné z uvedených, tedy Sup, VW ani S60, o tom neních pochyb, a mimo supa poskytně Mondei výtečný prosotr vzadu, vpředu ale hlavně i v kufru. (Sup není na prosotr v kufru nejhorší, dokázal jsem do něj naložit vše ny zimní dovolenou pro 3 ldi včetně přileb do kufru, měl jsem skivak). To jaksi u Volva nepřipadá v úvahu.
Obecně pro předpokládanou kilometráž bych šel dnes dobenzínu ( 15 let jsem jezdil s naftou, ale te´d jsem opravdu musel uznat, že benzín je benzín, i když dražší na provozu, tak levnější v teoreticky možných závadách - hlavně u koncernových 1,9 - turba což je běžný problém díky chování majitelů, váze (2000 výměna, ale je to )a eventuleně čerpadlům. V zimě je nutné mít dobrý akumulátor, jinak je potíž se zmrzlým motorem - vyplatí se taky kolem 100-120tkm vyměnit preventivně žhaviče). Jo a ještě jedna věc - TDI by měly dostávat kvalitní olej a žádné LL !!!
K možné kilometráži: jak SUpy, tak VW mají většinou u nás více k, než na tachu. Jsme hovada. U Volva nevím, ale nedělám si iluze.To samé budou ostatní vozy.
U SUpa pozor na jedno choulostivé místo na korozi - to je kolem světel SPZ - tam i můj chytl jarní květ (2004).
Howgh.