0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký je nový tříválec 1,0 MPI ve Škodě Citigo?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 13.03.2012 20:05, rada
To Pavlik - az s HTPeckem nalitam aspon tech obligatnich 300 tisic, tak dam vedet a muzete se projet )))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 13.03.2012 20:09, rada
Ano Panda má své kvality prověřeného auta. Ale kromě otazníků nad spolehlivostí motoru Citigo kvůli zkušenostem s některými novými motory od VW si nemyslím, že by měla škodovka trpět nějakými problémy. Taky se tam v podstatě nemá co zkazit. Odhalené plechy mi nevadí ani u TPCA, stejně tak že nemá vzadu stahovací okna. Jak často je vůbec běžný uživatel používá? A jak často vůbec někdo bude jezdit vzadu? Design je velmi subjektivní. U nás tyto auta kupují hlavně důchodci a ti spíš ocení usedlý design, i když Škoda je usedlá až moc. Mladá pipka si stejně radši koupí Fíču 500 i když si dost připlatí, než Citigo nebo Pandu (i když ta nová už vypadá líp). Stupeň individualizace bych v téhle třídě moc neřešil, když 90% aut se prodá ve verzi Holátko. Pořád ale nechápu proč je Panda výrazně lepší auto než Citigo? Ale s tou 4x4 Ti fandím a jako druhé auto do rodiny žijící v podhorské nebo horské oblasti jde o výbornou volbu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 14.03.2012 12:40, rada
nevidim duvod proc bych to dal prodaval:) pokud vezmu v uvahu, ze chci NOVE malé, bezpečné a kvalitní auto, je mi jasný, že budu přemýšlet taky jinak než pořizovací cenou. Pokud se nesvezu ve vozech nad kterými přemýšlím a mezi kterými vybírám a dám jen na "internetovou diskuzi" tak potom se nedá vybrat nejlépe. Hlavně je potřeba vědět, k čemu budu auto používat. Panda má svá + ale i - a to samé platí pro citigo / Up! / Me, Picanto, 106, aygo atd... je zbytečné se tu hádat, sedněte si do Pandy, udělejte si pár kilometrů projižďku a hned sedněte do citigo nebo něčeho jiného. Po nájezdu 40tkm zjistíte další místa, kde jste ušetřili (vrzání palubky, nepřesné řazení atd...) vše co uvádím je z reálného života a pouze se snažím případnému kupujícímu dobře poradit. navíc, podívejte se na www.euroncap.com ... zde zjistíte "bezpečnost" vozidel a pak si udělejte představu jak s tím jede Vaše žena s potomkem na nákup...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 09:07, 1.2htp
A nepsalo před léty PR oddělení Škody stejné chvalospěvy o 1.2HTP?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 10:06, rozvody?
opradu by mě zajímalo jak jsou tedy rozvody řešeny, jestli řemenem jak je popsáno v druhém odstavci nebo řetězem jak je popsáno v odstavci o vačkových rozetách? Na přiložené fotografii je řemen ale je to správná fotka když u odstavce pojednávajícím o hlavě motoru je přiloženo foto alternátoru.

Pokud jsou rozvody řešeny pomocí "doživotního" řemenu tak jsem zvědav na servisní úkony řekněme po 250 tis. km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 10:43, RE: rozvody?
Tomáš Kuczera napísal:
opradu by mě zajímalo jak jsou tedy rozvody řešeny, jestli řemenem jak je popsáno v druhém odstavci nebo řetězem jak je popsáno v odstavci o vačkových rozetách? Na přiložené fotografii je řemen ale je to správná fotka když u odstavce pojednávajícím o hlavě motoru je přiloženo foto alternátoru.

Pokud jsou rozvody řešeny pomocí "doživotního" řemenu tak jsem zvědav na servisní úkony řekněme po 250 tis. km.
Rozvody remenem vydrzi tak max. 120 -150 tisic, pak je dobre je kazdopadne vymenit, dozivotnimu remenu neverim, dozivotni retez to je ovsem jina, ten vydrzi naveky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 10:44, RE: 1.2htp
anonym napísal:
A nepsalo před léty PR oddělení Škody stejné chvalospěvy o 1.2HTP?
1.2 HTPje konstruovane na ujeti 350 tisic km, coz je docela dobre u takto maleho moturku...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 11:26, RE: rozvody?
gottak napísal:
Rozvody remenem vydrzi tak max. 120 -150 tisic, pak je dobre je kazdopadne vymenit, dozivotnimu remenu neverim, dozivotni retez to je ovsem jina, ten vydrzi naveky
řetěz je opravdu doživotní a toto tvrzení skutečně platí pro všechny všechny automobilky na světě, pravděpodobně i včetně těch čínských avšak MIMO koncern volkswagen. Zavzpomínejme na 1.2TSI a jeho něšťastně řešené rozvody řetězem, který má tak nízký úhel opásání, že velmi reálně hrozí přeskočení řetězu (a ono se to skutečně děje...). Vzpomeňme na 3.2FSI u kterého praská rozvodový řetěz (vím o 2 kusech co shodně praskly při 120tis. km).
Takže ano. Řetěz může být doživotní, ovšem nesmí jít o VW. Tam bohužel nastala inovace bez legrace a řetěz je třeba pravidelně měnit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 11:34, RE: 1.2htp
gottak napísal:
1.2 HTPje konstruovane na ujeti 350 tisic km, coz je docela dobre u takto maleho moturku...
Uvažuji, jestli si děláš legraci, nebo si protiřečíš. V minulé diskusi tvrdíš, jak je to skvělý motor a jak v pohodě zvládne půl milionu kilometrů- teď obrat na 320 tisíc (což je žalostně málo) a přesto ten křáp chválíš???
PS: 360 tisíc bez provedení GO jsem kdysi dávno najel i se škodou 120 a nepovažuji to za úspěch dobrého malého motorku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 12:01, RE: 1.2htp
Pavlik napísal:
Uvažuji, jestli si děláš legraci, nebo si protiřečíš. V minulé diskusi tvrdíš, jak je to skvělý motor a jak v pohodě zvládne půl milionu kilometrů- teď obrat na 320 tisíc (což je žalostně málo) a přesto ten křáp chválíš???
PS: 360 tisíc bez provedení GO jsem kdysi dávno najel i se škodou 120 a nepovažuji to za úspěch dobrého malého motorku.
Ja si legraci nedelam ani neprotirecim....Automobilka Skoda oficialne uvadi ze tento motor 1.2 HTP je konstruovan na ujeti 350 tisic km. Realita je takova, ze nektere kusy uz maji najeto cca 380 - 420 tisic km. Takze si myslim ze pul milionu muze zvladnout, jenom to nemusi byt uplne v pohode (civky, retez, lambda sondy, katalyzator, atd). Tot muj nazor. Jinak to asi uplne neni skvely motor na dlouhe dalnicni jizdy, kvuli pretoceni. Pri 130 km/hod toci 40kW 4000 rpm, coz uz je trochu moc. Navic cim mensi motor, tim vic zalezi na zpusobu provozovani....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 12:31, RE: rozvody?
free78 napísal:
řetěz je opravdu doživotní a toto tvrzení skutečně platí pro všechny všechny automobilky na světě, pravděpodobně i včetně těch čínských avšak MIMO koncern volkswagen. Zavzpomínejme na 1.2TSI a jeho něšťastně řešené rozvody řetězem, který má tak nízký úhel opásání, že velmi reálně hrozí přeskočení řetězu (a ono se to skutečně děje...). Vzpomeňme na 3.2FSI u kterého praská rozvodový řetěz (vím o 2 kusech co shodně praskly při 120tis. km).
Takže ano. Řetěz může být doživotní, ovšem nesmí jít o VW....
Osobně jsem rozvody 1,2 Tsi neviděl,ale takzvaný malý úhel opásání není pravda.K dezinformaci došlo zde u jednoho zavádějícího článku vše o rozvodech 1,2 Tsi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 12:44, Srovnání s Toyotou
Docela by mě zajímalo, jak si nový motor bude stát v soutěži s litrovým tříválcem Toyota. I když je už "starý", dal bych mu přednost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 13:18, RE: 1.2htp
gottak napísal:
Ja si legraci nedelam ani neprotirecim....Automobilka Skoda oficialne uvadi ze tento motor 1.2 HTP je konstruovan na ujeti 350 tisic km. Realita je takova, ze nektere kusy uz maji najeto cca 380 - 420 tisic km. Takze si myslim ze pul milionu muze zvladnout, jenom to nemusi byt uplne v pohode (civky, retez, lambda sondy, katalyzator, atd). Tot muj nazor. Jinak to asi uplne neni skvely motor na dlouhe dalnicni jizdy, kvuli pretoceni. Pri 130 km/hod toci 40kW 4000 rpm, coz uz je trochu moc. Navic ...
Pokud je motor konstruován na nějaký nájezd, znamená to, že po překonání takové vzdálenosti je neschopen provozu z důvodu opotřebení. To co ty uvádíš pod pojmem "nebude v pohodě" (tedy odejde) je pouze příslušenství motoru, jehož porucha (kromě rozvodů, které u tohoto motoru mohou vypovědět prakticky kdykoli) není fatální - tedy je opravitelná a oprava je rentabilní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 13:18, RE: rozvody?
Tomáš Kuczera napísal:
opradu by mě zajímalo jak jsou tedy rozvody řešeny, jestli řemenem jak je popsáno v druhém odstavci nebo řetězem jak je popsáno v odstavci o vačkových rozetách? Na přiložené fotografii je řemen ale je to správná fotka když u odstavce pojednávajícím o hlavě motoru je přiloženo foto alternátoru.

Pokud jsou rozvody řešeny pomocí "doživotního" řemenu tak jsem zvědav na servisní úkony řekněme po 250 tis. km.
Rozvody jsou řešeny řemenem, který má být doživotní. Ovšem otázka zní: N ajakou životnost je motor počítaný. Typicky se automobilové motory počítají na 250 tis. km, ale setkal jsem se s malými motory které byly počítány na 150 tis. km. Jak je tomu u tohoto agregátu, to je otázka pro někoho z koncernu VW. Ale přímou odpověď nečekejte ;o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 13:23, RE: rozvody?
Fanda napísal:
Osobně jsem rozvody 1,2 Tsi neviděl,ale takzvaný malý úhel opásání není pravda.K dezinformaci došlo zde u jednoho zavádějícího článku vše o rozvodech 1,2 Tsi.
právě u tohoto článku byl obrázek s rozvody 1.2TSi a z něj vyplývalo že úhel opásaní je skutečně malý...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 14:16, RE: 1.2htp
Pavlik napísal:
Pokud je motor konstruován na nějaký nájezd, znamená to, že po překonání takové vzdálenosti je neschopen provozu z důvodu opotřebení. To co ty uvádíš pod pojmem "nebude v pohodě" (tedy odejde) je pouze příslušenství motoru, jehož porucha (kromě rozvodů, které u tohoto motoru mohou vypovědět prakticky kdykoli) není fatální - tedy je opravitelná a oprava je rentabilní.
Ano,souhlas. Jinak to vypada ze se da tvrzeni Skodovky verit, protoze nektere kousky uz prekonaly udavanou zivotnost motoru, a treba i nektere prekonaji bajnych 500 tisic...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 14:50, RE: Srovnání s Toyotou
donald napísal:
Docela by mě zajímalo, jak si nový motor bude stát v soutěži s litrovým tříválcem Toyota. I když je už "starý", dal bych mu přednost.
No to se uvidí až za mnoho let. Jelikož je 1.0 od toyoty pokud vím bezproblémový a i úsporný, tak překonat ho nebude snadné. Zvláš\\\'t v přípoadě VW co benzínové motory moc neumí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 14:51, RE: 1.2htp
anonym napísal:
A nepsalo před léty PR oddělení Škody stejné chvalospěvy o 1.2HTP?
Ano cely tenhle clanek se nese v duchu socialistickeho ospevovani delnicke techniky. Vsecho je spravne optimalizovane a perfektni. Spis je to jenom opis z PR Skodovky, nezli hodnoceni nezavisleho konstruktera. Vrcholem je tahle veta:
"Je poněkud překvapující, že poměrně mladý tříválcový motor o objemu 1,2 litru, vyvinutý a vyráběný v Mladé Boleslavi, nenašel cestu pod kapotu městských vozidel VW UP! A Škoda Citigo. "
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 15:07, RE: rozvody?
free78 napísal:
právě u tohoto článku byl obrázek s rozvody 1.2TSi a z něj vyplývalo že úhel opásaní je skutečně malý...
Ano,obrázek tam byl,ale úplně špatný,sám autor se později omluvil za dezinformaci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.03.2012 15:58, RE: rozvody?
Fanda napísal:
Ano,obrázek tam byl,ale úplně špatný,sám autor se později omluvil za dezinformaci.
Přečetl jsem si znovu článek včetně diskuze o rozvodech 1.2TSi a skutečně - na první pohled se zdá, že pastorek zabírá do řetězu možná 2 zuby - malé opásání, ale při bližším ohledání i já vidím, že jsou použity řetězy dva. Úhel opásání je tedy vpořádku a jediná věc co by mohla přivodit selhání je kvalita a případná poddimenzovanost samotného řetězu (což se asi stalo u několika prvních kusů).
Díky za upozornění.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.