Streda 25.06.2014 11:33,
Touran 2,0TDI
Vzhledem k záporným reakcím na motory 2,0tdi jsem při výběru hodně zvažoval zdali 1,9 nebo 2,0tdi nebo 2,0 110kW LPG.
V oboru oprav a prodeje se pohybuji už několik let a musím říci, že opravovaných 77kW s fatálními závadami bylo více než dvoulitrů a tak jsem stále váhal, svezl jsem se s 1,6 75kw což je hodně nedostatečný motor pro Tourana a s tím spojená jeho vysoká spotřeba, která je téměř srovnatelná s 2,0 110kW, které ale má chuť k životu a jede.
Můj otec má tourana rv.2006 2,0TDi 103kW 180tkm (úprava na 138kW/415Nm) a je s ním nadmíru spokojený, jedniné co řešil, bylo zatuhlé VNT , kamarád má passata 2006 2,0tdi 103kW s DPF najeto 250tkm a také jen kladné hodnocení, druhý octávii 2,0tdi 103kW 2008 s DPF a také spokojený až na regenerace filtru pri městském provozu. Nezbývalo nic jiného než se projet s několika 1,9 a 2,0 tdi, verze 2,0 110kW upravena na LPG hodně spatne sehnatelna.
Dvoulitr tdi má podstatně kultivovanější chod, už to není chrochta jako 1,9, spotřeba dvoulitr tdi ve městě je oproti 1,9 o litr vyšší, na dálky je spotřeba stejná, dvoulitr je mnohokrát živější a příjemnější pro jízdu. U 2,0 110kW s lpg jsou provozní náklady téměř srovnatelné a odpadají zde problémy se vstřikováním, dpf, dvouhmotou, vnt atd...
Nakonec jsem koupil 2,0TDI highline 2004 který ma kromě kůže a barevné navi plnou výbavu s kompletní servisní historií z Porsche Plzen s reálnými ujetými 340tkm, který byl po výměně hlavy při 290tkm a spojkové sady pri 250tkm, což jsou zmiňované nejzávadovější komponenty techto prvních modelů, další aspektem bylo to, že nejezdil na longlife servis a vše bylo děláno na vozidle včas v autorizovaném servisu, dokonce plno věcí řešeno v záruční době. kompletní servisní data zjistěna v autorizáku dle VIN.
Můj názor na to, že se v servisu více setkávám s poškozenými 1,9 nez 2,0 je ten, že v dnešní době lidé racionálně neuvažují a koupí si raději belgický dovoz 10let starého auta opravovaného na koleni nebo překupníkem za co nejnižší náklady se 120tkm na budíku, které má reálných 300-400tkm, kde se už závady objevují běžně. Lidé chtějí 1,9 většinou po předchozích kladných kilometrech s rotačkami 66 a 81kW.
Kladně hodnotím u tourana velikost vnitřního prostoru, vysoký posez, skvělé sedačky se sportovním bočním vedením a vyhříváním, velikost zavazadlového prostoru s hranatou zadní částí karoserieí, takže není problém převést objemnou krabici, pružnost motoru, který prožene kdejaké rádoby sportovní moderní auto a kultivovanost 2,0tdi, i přes vysokou stavbu se vozidlo chová jako osobák což je zpusobeno tvrději odlazeným podvozkem, který je kompromisem mezi pohodlím a přímím ovládáním, velkým kladem pro mě je i nezávislé topení s predehrevem. Levné náhradní díly vzhledem k tomu, že podvozek je shodný napří. s Octavií 2 nebo Golfem V.
Jako zápor bych uvedl snad jen nekvalitní pogumování interieru, který se loupe například na madlech dveří či přepínače světlometu, také oblíbenost zlodějů a špatné jméno ve spojení touran 2,0tdi, který mi přijde jako nedoceněný.
reagovať