0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Volkswagen Touareg s osmiválcem nebo dvanáctiválcem?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 11.08.2012 19:23, Cayenne?
Padlo tady, že se má vyzkoušet nějaké slušné SUV. Třebas cayenne. Já to udělal, protože se naskytla velmi dobrá koupě hned v méstě mého bydliště a to v době, když mě "brala mlsná" - touha změnit auto. Šlo o benzín V8 v plné polní - tedy vzduch, kamery, samosebou stvaitelný podvozek, kůže atd...
Když pominu hnusný vzhled tohoto auta, tak zkuššbní jízda byla opravdu tristní. Na to, jaký se uvádní výkon motoru, to jede asi jako Oktávka s 1,6 (což tedy opravdu nepřeháním), akcelerace je jen zdánlivá, protože daleko více zkresluje zvuk osmiválce a co se týká pohodlí, nevím, jako etalon pohodlí bych Cayenne rozhodně nenazval. Kladně jsem hodnotil brzdy, (ty na tu megaváhu byly fakt hodně dobré), ale tím to vadne. Vím, že kdo si jako NOVÉ poařídí SUV s 2,5t váhy a k tomu s V8 benzínbem 4,2l, tak na spotřebu nehledí. OVŠEM, valná většina obyčejných lidiček na tohle auto jako NOVÉ nedosáne a protoe je pak zajímá u cenově lákavé ojetiny i ta spotřeba. A vězte, jezdit s ojetinou za 400 tisíc s 18l/100 není pro ně to pravé ořechové. K tomu si připočtěmě nutné servisní náklady (každý neí kutil a kutila nemá ani jako známého) a výsledkem je, že majitel je pak z velkého snu opravdu něšťastný.
A terénních schopnostech taktně pomlčím, protože s 45 gumami se do terénu vydá jen ignorant, čili ani tyto vlastnosti nevyužije.
Jako celek - značné zklamání. Když už bych nutně volil takového mastodonta, tak pak by to byla Toyota landcruiser s 3l obstarožní, ale nesmrtelno naftou, se kterou není problém jezdit v kravatě, ale i v bahně po lesích a polích a věřte, že imidž má větší, než celý Touareg.

Můj osobní názor ale je, že tyhle vozy si v nemalé míře pořizuji lidé, kteří si potřebují něco dokazovat a sám to vidím v ulic, kde bydlím - je tu dost těch, kteří tyhle vozy mají a jen pár z nich mě neirituje....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 11.08.2012 22:11, RE: Cayenne?
Zdeny60 napísal:
Padlo tady, že se má vyzkoušet nějaké slušné SUV. Třebas cayenne. Já to udělal, protože se naskytla velmi dobrá koupě hned v méstě mého bydliště a to v době, když mě "brala mlsná" - touha změnit auto. Šlo o benzín V8 v plné polní - tedy vzduch, kamery, samosebou stvaitelný podvozek, kůže atd...
Když pominu hnusný vzhled tohoto auta, tak zkuššbní jízda byla opravdu tristní. Na to, jaký se uvádní výkon motoru, to jede asi jako Oktávka s 1,6 (což tedy opravdu nepřeháním), akcelerace je jen zdánliv...
no upřímně, ta Toyota s třílitrem je čtyřválec, hlučný a zdechlý, na silnici velice otravný a na Touareg se nechytá ani náhodou. S Touaregem 3.0 TDi není problém valit po dálnici dvěstěkilometrovou rychlostí a krom spotřeby není nic co by tě trápio. A v terénu se Touareg na vzduchu rozhodně neztratí. Touareg je jedno z velmi mála schopných SUV - schopných v terénu i na silnici. Vlastně mně nenapadá, které jiné auto je tak schopné v obou případech. Jediné čeho bych se obával je propíchnutí měchu nějakou ostrou větví, protože nejsou nijak zvlášť chráněny.
No a nový Touareg s 4,2 osmiválcem to je asi nejlepší SUV současnosti, protože ten motor nemá konkurenci, kam se na něho hrabou všechny třílitry... bůhví jak dlouho nám ho EU zachová...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 11.08.2012 22:13, RE: Převodovka atd.
Michal napísal:
Dvanáctiválec má pětikvalt pane kolego. Nemůžete vědět všechno.
Proboha a proč ????? Jakej ktomu měli důvod dát ktomuhle motoru pět rychlostí ???? Není to pak trochu degradace ? To museli udělat větší rozestupy rychlostí, nebo to musí točit šílený otáčky ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 01:01, RE: kompresor a měchy
tomaskrtek napísal:
taky to nebyla reakce na tebe ale na ty dva příspěvky po tobě. Géčko je nádherná krabice, a navíc má jednu obrovskou výhodu-kdo ´´nejede´´ v autech tak netuší že by za ní byly dvě Eskalády kdyby jsme občas neudělali nesmyslnou věc a jeli jen podle klišé a jakýchsi linek tak by život stál za prd.
Tomáši, asi to není úplně směrodatné z hlediska statistiky SUV vs. Golf. A kdo tě z 99% sejme v SUV. Dám čerstvou zkušennost do placu. Jel jsem tenhle pátek z práce Yarisem domů. Od pumpy vyjela X5 a prostě mě vytlačila do levého pruhu na dálnici. Sám si najel do pravého a nezajímalo ho jestli tam něco zrovna jede nebo ne. Popravdě něco podobného se mi už hodně dlouho nestalo a to tam jezdím skoro denně. Fakt nevím kdo to řídíl jestli nevybouřený frajer <25 nebo chlápek ve středních letech nebo důchodce. To číslo 99% mi přijde jako vycucané z prstu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 08:15, RE: kompresor a měchy
Petr S napísal:
Tomáši, asi to není úplně směrodatné z hlediska statistiky SUV vs. Golf. A kdo tě z 99% sejme v SUV. Dám čerstvou zkušennost do placu. Jel jsem tenhle pátek z práce Yarisem domů. Od pumpy vyjela X5 a prostě mě vytlačila do levého pruhu na dálnici. Sám si najel do pravého a nezajímalo ho jestli tam něco zrovna jede nebo ne. Popravdě něco podobného se mi už hodně dlouho nestalo a to tam jezdím skoro denně. Fakt nevím kdo to řídíl jestli nevybouřený frajer <25 nebo chlápek ve středních letech nebo ...
Je spousta lidí, kteří drží tvrdošíjně pravej pruh, a neuhnou, přestože maj levej volnej. Každý ráno najíždím na přivaděč (2 proudový) "z vedlejší", když vidím, že je levej volnej, tak se tam nacpu taky - někomu to holt nedojde, že by mohl přemejšlet... Pozn - mám kombi střední tř, ne SUV
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 12:39, RE: kompresor a měchy
tomaskrtek napísal:
vy jste jen parta ubohejch zamindrákovanejch a závistivejch dementů.
ad 1) rychlost v přímce-copak třeba američani dělali auta která umí zatáčet? co třeba Mustang-i novej? pevná zadní náprava! a taky 600 koní! ale to není SUV, to není vidět, to se nezávidí, že? SUV s jedna šestkou by vám nevadilo?
ad 2) vyšší posaz=psychologická nadvláda. další píčovina. co třeba lidi kteří mají problém se zády? ti si SUV dopřejí kvůli pohodlí. a nejen oni, je z něj lepší výhled, je v něm pocit větší bezpečn...
Kazdy si moze jazdit v tom, v com chce. Pisete tu sice o tom, ze v SUV jazdia hovada, ale zatial som pocul len o SUV BMW a AUDI. Touareg by som k nim pridal, kedze u nas je VW premiova znacka. Je to tak isto ako aj u normalnych aut. Ked v spetaku zbadam trojkovy bavorak, tak sa hned odpracem na krajnicu, aby ma nezostrelil. To iste premiove SUV. Vacsinou. Je ale dost ludi, ktory si to auto kupuju ako diagnozu. Pri mojej praci napriklad parkuje touareg s obrovskymi elektronami na ktorych je natiahnuta priblizne 2cm pneumatika. Ten to ma urcite kvoli obcasnemu vyletu mimo cesty, popripade komfortu. Naopak napr velke toyoty a lexusy vacsinou premavku brzdia. To su moje skusenosti. Ja osobne SUV nechcem ani vidiet. Vyssi posed a lepsi vyhlad maju aj MPV, alebo niektore auta strednej triedy. Nepotrebujem na to \\\'traktor\\\', ktory ma odpor vzduchu ako kamion a s normalnou jazdou o 2-3 litre vyssiu spotrebu. Som zastancom cesty Citroenu C5, cize ked treba, zodvihnem si to.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 13:07, Čerstvá zkušenost
tomaskrtek napísal:
vy jste jen parta ubohejch zamindrákovanejch a závistivejch dementů.
ad 1) rychlost v přímce-copak třeba američani dělali auta která umí zatáčet? co třeba Mustang-i novej? pevná zadní náprava! a taky 600 koní! ale to není SUV, to není vidět, to se nezávidí, že? SUV s jedna šestkou by vám nevadilo?
ad 2) vyšší posaz=psychologická nadvláda. další píčovina. co třeba lidi kteří mají problém se zády? ti si SUV dopřejí kvůli pohodlí. a nejen oni, je z něj lepší výhled, je v něm pocit větší bezpečn...
Včera když jsem jel do ČB ze směru od J. Hradce pohodička 100, 110 km/h mě předjela plně naložená X5 s kolama na střeše a ústeckou značkou. To bylo v pohodě na přehledné rovince, jenže než stačil víc odjet, vmetl se před nás v obci nějaký louda s Fabkou. Bohužel přišel úsek, kde se při prázdninovém provozu předjíždět nedá ani s Ferrari. Ten kretén v X5 se mohl posrat. Já si raději držel náležitý odstup a ještě že tak. Přišla krátká rovinka a za ní horizont s vynášející zatáčkou. X5 začala předjíždět, jenže plně naložená tempem prázdné HTP a rovinka velmi rychle došla. X5 to klidně mohla vzdát a zařadit se, ale narušené ego řidiče to nedovolilo, takže předjížděl i přes horizont do zatáčky. V protisměru jela další fabka, která musela zastavil a málem spadnout do příkopy aby se vyhla, protože to kreténa tak vyneslo, že jsem čekal kdy se začne převracet (nakloněný byl jak prase). Takže idiot při cestě na dovolenou riskoval život celé své rodiny (2 děcka vzadu), a spoustu dalších nevinných životů s autem, které nebylo způsobilé takovou jízdu bezpečně zvládat, jen aby byl ON první a nikdo ho neomezoval. Takže si říkejte co chcete, výjimky jsou, ale tahle sorta lidí je diagnóza!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 14:38, RE: Převodovka atd.
Tomáš Singer napísal:
Proboha a proč ????? Jakej ktomu měli důvod dát ktomuhle motoru pět rychlostí ???? Není to pak trochu degradace ? To museli udělat větší rozestupy rychlostí, nebo to musí točit šílený otáčky ?
6 A/T není na V12 dimenzovaný. stejně jako donedávna byly všechny AMG pouze 5 A/T. prostě ten krouťák ta převodovka dlouhodobě nevydrží. lepší mít jen pětikvalt než být co chvíli v servise.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 15:49, RE: Cayenne?
Michal napísal:
no upřímně, ta Toyota s třílitrem je čtyřválec, hlučný a zdechlý, na silnici velice otravný a na Touareg se nechytá ani náhodou. S Touaregem 3.0 TDi není problém valit po dálnici dvěstěkilometrovou rychlostí a krom spotřeby není nic co by tě trápio. A v terénu se Touareg na vzduchu rozhodně neztratí. Touareg je jedno z velmi mála schopných SUV - schopných v terénu i na silnici. Vlastně mně nenapadá, které jiné auto je tak schopné v obou případech. Jediné čeho bych se obával je propíchnutí měchu...
Ano, na vzduchu se Touareg neztratí ani v terénu, ale kvůli absenci rámu u něj hodně trpí karoserie a auto se postupně rozvrzává. To ale platí i pro konkurenci. A samozřejmě nejvíc limitující jsou použité pneu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 17:48, RE: Čerstvá zkušenost
Paul napísal:
Včera když jsem jel do ČB ze směru od J. Hradce pohodička 100, 110 km/h mě předjela plně naložená X5 s kolama na střeše a ústeckou značkou. To bylo v pohodě na přehledné rovince, jenže než stačil víc odjet, vmetl se před nás v obci nějaký louda s Fabkou. Bohužel přišel úsek, kde se při prázdninovém provozu předjíždět nedá ani s Ferrari. Ten kretén v X5 se mohl posrat. Já si raději držel náležitý odstup a ještě že tak. Přišla krátká rovinka a za ní horizont s vynášející zatáčkou. X5 začala předjí...
Petr-Tipcars: Navrhuji anketu: Jakým způsobem mne v poslední době na silnici něko ohrozil? Mohlo by to být zaujímavé...U mne vede jakási A4 nebo A6 Avant, která mne brala v "klopené" pravotočivé zatáčce. Naštěstí šlo vyřešit sešlápnutím plynu až na podlahu a následně ubráním a blinkrem na následné rovince, řidič Audi pochopil, že v předchozím manévru nebylo nic osobního...Pak ještě čtyřkový Golf beroucí mne opět v táhlé pravotočivé před horizontem za nímž okamžitě následovala značka s názvem obce. Tady jsem to vyhodnotil opačně než u Audi a naopak okamžité jak on zahájil snahu o předjetí jsem zašlápl brzdy-nechtělo se mi jet horizont "bok po boku"...Golfík předjel stylem: oblak prachu vlevo, strhnutí vozu těsně před horizontem do svého směru, oblak prachu vpravo...asi spěchal...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 20:06, RE: kompresor a měchy
Pepe napísal:
Je spousta lidí, kteří drží tvrdošíjně pravej pruh, a neuhnou, přestože maj levej volnej. Každý ráno najíždím na přivaděč (2 proudový) "z vedlejší", když vidím, že je levej volnej, tak se tam nacpu taky - někomu to holt nedojde, že by mohl přemejšlet... Pozn - mám kombi střední tř, ne SUV
Jedna věc se nacpat tam včas a druhá věc vytlačit někoho kdo už tam zrovna jede, kdybych neuhnul tak se srazíme bokama, no třeba si mě prostě nevšiml. Ale nic podobného se mi dlouho nestalo. Pozn. kromě Yarise mám taky kombi střední třídy (se kterým jezdí většinou manželka). Ale snažím se v něm nechovat jako prase. A mít respekt k druhým řidičům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 20:58, RE: Převodovka atd.
tomaskrtek napísal:
6 A/T není na V12 dimenzovaný. stejně jako donedávna byly všechny AMG pouze 5 A/T. prostě ten krouťák ta převodovka dlouhodobě nevydrží. lepší mít jen pětikvalt než být co chvíli v servise.
Tak tak. Je to poskládané dobře, samozřejmě to asi žere trochu víc než by žral šestikvalt... ale kdo má na dvanáctiválec toho nějaký litřík nerozháže...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 21:00, RE: Cayenne?
Paul napísal:
Ano, na vzduchu se Touareg neztratí ani v terénu, ale kvůli absenci rámu u něj hodně trpí karoserie a auto se postupně rozvrzává. To ale platí i pro konkurenci. A samozřejmě nejvíc limitující jsou použité pneu.
Pro občasný terén Touareg naprosto dostačuje... a kdo do něj jezdí pravidelně, ten si koupí poctivý off-road typu Defender...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 21:37, RE: kompresor a měchy
Pepe napísal:
Je spousta lidí, kteří drží tvrdošíjně pravej pruh, a neuhnou, přestože maj levej volnej. Každý ráno najíždím na přivaděč (2 proudový) "z vedlejší", když vidím, že je levej volnej, tak se tam nacpu taky - někomu to holt nedojde, že by mohl přemejšlet... Pozn - mám kombi střední tř, ne SUV
Jo někteří řidiči a možná spíš řidičky ani neví že takhle jde ulehčit práci připojujícímu se autu. Na druhou stranu, pravidla mluví jasně, nejde si uhnutí vynucovat. V německu jsou místa na dálnicích, kde je tohle uhýbání do levého pruhu zakázané plnou čarou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 22:58, RE: kompresor a měchy
Petr S napísal:
Jedna věc se nacpat tam včas a druhá věc vytlačit někoho kdo už tam zrovna jede, kdybych neuhnul tak se srazíme bokama, no třeba si mě prostě nevšiml. Ale nic podobného se mi dlouho nestalo. Pozn. kromě Yarise mám taky kombi střední třídy (se kterým jezdí většinou manželka). Ale snažím se v něm nechovat jako prase. A mít respekt k druhým řidičům.
Já respekt mám - ale od ostatních ho čekám taky. Chování typu "teď tady jedu já, nic jinýho mě nezajímá, ty se klidně poser" nesnáším. Když někdo dělá pakárnu jinýmu, musí čekat, že dopadne podobně. Spousta problémů (kolony, zácpy) vzniká ignorantstvím a neochotou, nebo nepoužíváním tý kuličky na krku...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 23:32, RE: kompresor a měchy
Pepe napísal:
Já respekt mám - ale od ostatních ho čekám taky. Chování typu "teď tady jedu já, nic jinýho mě nezajímá, ty se klidně poser" nesnáším. Když někdo dělá pakárnu jinýmu, musí čekat, že dopadne podobně. Spousta problémů (kolony, zácpy) vzniká ignorantstvím a neochotou, nebo nepoužíváním tý kuličky na krku...
No evidentně si tohle troufnul proteže jel v X5 a vedle měl malého Yarise. Kdyby vedle něj jel nákladák, tak by měl jiný respekt. Připomělo mi to případ kdy jsem jel po hlavní a z vedlejší mě málem sejmul majitel u nás nejrozšířenějšího auta "téměř střední třídy". Přednost jsem mu nedal, protože ji neměl. A myškou jsem ho objel. Prostě se rozhodnul že má přednost přestože jel z vedlejší a prostě si ji vynutí (asi se považoval za nadčlověka nebo něco podobného). Následně se za mě za mě zařadil a začal mě protrubovat. Někdy si říkám že by bylo vhodné zařadit psychotesty před přidělením řidičáku. Snad by podobných hovad ubylo i když o tom spíš pochybuju.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 12.08.2012 23:42, RE: kompresor a měchy
ivan2 napísal:
Jo někteří řidiči a možná spíš řidičky ani neví že takhle jde ulehčit práci připojujícímu se autu. Na druhou stranu, pravidla mluví jasně, nejde si uhnutí vynucovat. V německu jsou místa na dálnicích, kde je tohle uhýbání do levého pruhu zakázané plnou čarou.
Když je dost času tak uhnu. Ale když se sám napojuju někam kde nemám přednost tak prostě přednost nemám a podle toho se chovám. A\\\'t je to na dálnici nebo na silnici 1. třídy. A nikoho nevyškoluju. Jsem přesvědčený že být vedle kamion tak si to prostě netroufne. Druhá možnost je že si mně nevšiml, ale o tom pochybuju.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 14.08.2012 19:08, RE: kompresor a měchy
tomaskrtek napísal:
vy jste jen parta ubohejch zamindrákovanejch a závistivejch dementů.
ad 1) rychlost v přímce-copak třeba američani dělali auta která umí zatáčet? co třeba Mustang-i novej? pevná zadní náprava! a taky 600 koní! ale to není SUV, to není vidět, to se nezávidí, že? SUV s jedna šestkou by vám nevadilo?
ad 2) vyšší posaz=psychologická nadvláda. další píčovina. co třeba lidi kteří mají problém se zády? ti si SUV dopřejí kvůli pohodlí. a nejen oni, je z něj lepší výhled, je v něm pocit větší bezpečn...
SUV nevlastním ale dost často s ním jezdím. Je v tom dvoulitrový turbodiesel s automatem a 4x4. Mě plně postačuje, ale jestli někdo má potřebu mít dvanáctiválec, určitě bych mu to nezazlíval, je to jen závist, nakonec on to bude kdo si bude hradit vysoké náklady na spotřebu paliva. Je to přece každého věc v čem jezdí a na co má peníze. Pohodlí a bezpečnost je určitě lepší než obyčejné auto. Průjezdnost v lehkém terénu je taky plus.
V poslední době bylo v televizi k vidění dost bezohledných jízd majitelů SUV ale ostatní vozy už jen ukazují jak z nich zbyly vraky, většinou mladí nezkušení, alkohol, bezohlednost, předvádění. Přikláním se k stejnému názoru, že ty největší magoři silnic nemají SUV, ale golf, octavia, passat, audi A3 a nějaké levné BMW. Ještě jsou mezi námi také nějací rozmazlený synáčkové majitele SUV, oni si opravdu myslí, že v ten okamžik jsou pánem silnic. Ale těch je opravdu jen pár.
Z mé osobní zkušenosti jsem většinou měl problém s řidiči v Audi ve věku 18-30 let. A že do té věkové kategorie taky patřím, ale nikdy mě nenapadlo se na silnici chovat jako idiot. A když mám choutky, tak jedu na uzavřené letiště kde nikdo není.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2012 01:15, V8 vs V12
Vezmi V12, V8 je pro holky, jen platíš, že nejedeš. To máš lepší chiplou V6 3.0 TDI. 6-rych automatická převodovka u V8 je taky záležitost k ničemu. Někdy prostě čekáš, až se rozhodne zařadit. Takže buď máš pořád režim S nebo cvakáš pádlama. Jednou se svezeš s DSG nebo Steptronicem a pochopíš co je v Touaregu špatně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.10.2012 12:37, RE: Převodovka atd.
Michal napísal:
Tak tak. Je to poskládané dobře, samozřejmě to asi žere trochu víc než by žral šestikvalt... ale kdo má na dvanáctiválec toho nějaký litřík nerozháže...
ještě mě napadá jestli tenhle automat nemá větší rozestupy rychlostí, protože má silnější motor, mohli by být delší převodový poměry, tedy by to na 5ku mohlo tožit to samé jako na 6ku ty s menším motorem ?
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.