0
späť
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé kombi kolem r.v. 2000

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:07, RE: Bezpečnost
Michal Hejč napísal:
No jasně, takže tohle je přesně ten typ člověka, co se stará jenom o sebe a když už načal to náboženství, tak si do toho svého tanku určitě ještě pověsil na zpětné zrcátko kříž (to aby už tak mizerný výhled byl ještě horší). <br><br>
A k těm nesmyslům ohledně toho, že mne něco neochrání před nehodou - ano před nehodou skutečně VUBEC neochrání nějaké hvězdičky z nějakého testu pasivní bezpečnosti. Ty se starají až o to, co se stane při nehodě a ani tak nezaručují, že se nic nestane, ale před ...
I jeden jediný statisticky nevýznamný případ vám může zcela zmařit život. Ale proč se zabývat hvězdičkami...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:13, RE: Bezpečnost
Michal Hejč napísal:
V jakém papírovém voze? Co to je za žvást?<br><br>
Jinak o to, jak jsem ostatním lidem svým autem nebezpečný jde především! Auto je přece zbraň, tak proč ji dělat ještě více nebezpečnou?!<br><br>
To, že vůbec jezdím autem, skutečně je v jistém slova smyslu moje bezohlednost a je dobře, že to tak vnímám, alespoň mám oproti chodcům a cyklistům více pokory. Nicméně svoji bezohlednost jsem omezil na nejnižší možnou míru, snažím se jezdit jen na nejnutnější jízdy (všude se pěšky dojít nedá, některé v...
Pane Hejči, Vy jste tak sebestředný člověk - jakákoli nechuť, až možná averze k tomu, že by měl někdo z ostatních jiný (a nedejbože na rozdíl od Vás správný) názor. Ať je to rohYpnol, Pavlík, nebo já - pro Vás neexistují relevantní argumenty. Vozíte v autě kočárek, ale dítě už asi ne. Nebo je vám jedno (stejně jako hvězdičky), kolik přiopilých, vyfetlých individuí si sedá za volant... A věřte mi, i tihle mají absolutní jistotu (stejně jako Vy), že jedou bezpečně, defenzivně a předvídavě.Nemluvě o lidech, co se jim jen a prostě udělá nevolno... A jakékoli výztuhy na autech jsou jen výsledek lobbingu společnosti Mittal u automobilek.

Jestli si myslíte, že všichni, kdo se s
naží vybrat auto s co nejvyšší mírou pasívní bezpečnosti jsou arogantní sobci, jezdící úmyslně nebezpečně a agresivně, tak se není o čem bavit. Ale posílat Vás ke specialistovi nebudu, byť na diagnostikování určité osobnostní poruchy ani nemusím být nějak přehnaně kvalifikovaný.

Vysvětlovat mi, že do auta nechcete dávat víc peněz, než je nezbytně nutné, mi nemusíte. Pro mě jsou auta (ať osobní či užitková) pouze prostředek k práci. Ale jelikož netrpím masochismem, tak se snažím spojit komfort s nízkými náklady. Když budu 12 hodin denně sedět v kanceláři u stolu, tak si taky nekoupím dřevěnou lavici, byť by to bylo sebelevnější. Tak si laskavě nechte svůj asketismus pro sebe, a neviďte ty, kteří preferují jiné hodnoty, jako zhýralce a pod. Jezděte klidně volským spřežením na žebřiňáku s loukoťovými koly potaženými 2mm plechem, mě je to buřt. Ale nevysvětlujte mi, jakej jsem nebezpečnej arogantní blb, když se snažím sebe, i své blízké převážet v komfortu a relativním bezpečí. Za svý, po Vás to subvencovat nechci. Já prostě asi šetřím na jiných věcech. A jestli jsem tím pro Vás divnej, tak je to v pořádku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:17, RE: Toyota
Michal Hejč napísal:
To je právě rozměr, který se dává na Fabii - a o tom to je. Za dobrou cenu ne úplně špatné pneu.
Já nekupuji vůz podle rozměru pneu. To je trochu nahlavu, ne? Jinak s touhle formulací můžu celkem souhlasit - ne úplně špatné pneu. Jinýmy slovy jedny z horších značkových... Ale na výkony Fabie vcelku dostačují, to zas jo (podotýkám, že ve škole za mě bylo dostatečně známka 4). Lepší pneu jsou ale vždy výhodou. A při vašem nájezdu mít na voze rámcově 6-7 let nic moc pneu... Kvalitní sada vás přijde o cca 1200,- víc, by vám za 15 Kč!!!!!!!!! měsíčně nestálo za to?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:21, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč napísal:
Jo a ještě k tomu rozdílu ceny za benzín při různých spotřebách - ten je často více než kompenzován jinými servisními náklady za motor, takže je to relativní a spekulativní. Kdežto třeba ty gumy jsou prakticky nezávislé na motoru a prostě přes to nejede vlak, ten rozdíl tam je za všech okolností. Navíc je to částka, která se musí většinou vcelku vysypat hned na začátku...
A jak naložíte s tím, že 14" může mít např. Fabia i Octavia? A víte o tom, že taková Ocavia 1 (před faceliftem) je servisně levnější než Fabia? Zkrátka levnější náhradní díly, méně elektroniky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:27, RE: Bezpečnost
rohYpnol napísal:
Papírový vůz = nadsázka (řekněme vůz s měkkou karoserií)
Jestli to, co píšete, myslíte vážně tak jsme asi hold asi z jiného těsta a neshodneme se. Pro mě je přednější při vší úctě k obyvatelům téhle planety zdraví mé a mé rodiny, tedy těch, co sedí v mém voze. To jsem ale bezohledný ignorant, co!
Jinak není náhodou bezpečnější vůz s výkonovou rezervou, který umožňuje bezpečné předjetí? Předjetí je vždy riziko a čím méně času v protisměru, tím lépe...
Klidně si mnou pohrdejte. Moje rada vám zn...
Tobě to taky asi nedá spát, viď?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:37, RE: Toyota
Michal Hejč napísal:
Cenový rozdíl mezi 14 a 15 je ten, že 14 si nechám ty čtyřděrové z Toleda 1L, když si koupím Polo Variant Jinak nevím, ale asi budou 15-ky disky dražší, ne? Ty 14-ky plecháče jsem koupil 250,- za kus. Jinak co jsem zatím kupoval já nebo známí auto z bazaru (dohromady asi 6 zkušeností, o kterých mluvím), tak nikdo tam neměl druhou sadu kol a skoro vždycky byly pneu sjeté na hranu životnosti.<br><br>
Moje odvolávka na Passat/Octavia zase taková demagogie není. Bavíme se o koncernu VAG v letech...
Jo ta 44kW v kombíku vlastně myslím nebyla, ale to je jedno. Funkčně by výměna řetězu nutná být neměla. Jen to často majitel nevydrží poslouchat. Což by evidentně asi nebyl váš případ.
Myšlenka více najeto, více zatěžováno, je VELMI relativní. 100 tis. ve městě a 100 tis. dálnice je těžký rozdíl a snadno se může stát, že vůz s 250 tis. může být mnohem zachovalejší než se 150 tis... Malý vůz se většinou kupuje na krátké vzdálenosti. S větším nájezdem více padá cena, nutně to však nemusí znamenat horší stav.
Co se prostornosti týká - lépe se cítit v Polu/Cordobě? No tak tady se taky neshodneme. Fabia má podle mě mnohem prostornější kabinu (měřím cca 185 cm).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 17.10.2010 23:56, RE: Toyota
Michal Hejč napísal:
Cenový rozdíl mezi 14 a 15 je ten, že 14 si nechám ty čtyřděrové z Toleda 1L, když si koupím Polo Variant Jinak nevím, ale asi budou 15-ky disky dražší, ne? Ty 14-ky plecháče jsem koupil 250,- za kus. Jinak co jsem zatím kupoval já nebo známí auto z bazaru (dohromady asi 6 zkušeností, o kterých mluvím), tak nikdo tam neměl druhou sadu kol a skoro vždycky byly pneu sjeté na hranu životnosti.<br><br>
Moje odvolávka na Passat/Octavia zase taková demagogie není. Bavíme se o koncernu VAG v letech...
Fabia má 5 děr takže o důvod míň pro Fabii
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 00:03, RE: Bezpečnost
Pepe napísal:
Tobě to taky asi nedá spát, viď?
Ale už i celkem jo. Ještě mám nějakou práci a příspěvky tohoto pána dokonale "vyčistí" hlavu :D
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:01, RE: Těžké zklamání
rohYpnol napísal:
A jak naložíte s tím, že 14" může mít např. Fabia i Octavia? A víte o tom, že taková Ocavia 1 (před faceliftem) je servisně levnější než Fabia? Zkrátka levnější náhradní díly, méně elektroniky...
Naložím s tím tak, že s těmi 14-kami je to kec. Octavia má uváděné 195/65 R15 i na nejslabší motorizaci. A navíc Octavia je stejně už moc velká pro tu garáž.<br><br>
Méně elektroniky - co je na elektronice servisně náročného? Ta se nijak neservisuje. Servisně náročné jsou rozvody.<br><br>
Levnější díly na Octavii I? Které? Třeba zrovna ty rozvody? Jinak já mám jako hlavní volbu Polo Variant / Cordobu Vario s nějakým benzinovým osmiventilem a až jako záložní Fabii Combi 1,4 OHV. To jsem po týdnu naspal už v té původní diskuzi (kterou asi autor tohoto článku nečetl).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:04, RE: Toyota
rohYpnol napísal:
Já nekupuji vůz podle rozměru pneu. To je trochu nahlavu, ne? Jinak s touhle formulací můžu celkem souhlasit - ne úplně špatné pneu. Jinýmy slovy jedny z horších značkových... Ale na výkony Fabie vcelku dostačují, to zas jo (podotýkám, že ve škole za mě bylo dostatečně známka 4). Lepší pneu jsou ale vždy výhodou. A při vašem nájezdu mít na voze rámcově 6-7 let nic moc pneu... Kvalitní sada vás přijde o cca 1200,- víc, by vám za 15 Kč!!!!!!!!! měsíčně nestálo za to?
Nestálo. Nevidím důvod utrácet za něco, co vůbec nevyužiji - pokud není ta kvalita podložena nějakými hmatatelnými čísly a ne jen pocitovou reklamou nebo image značky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:14, RE: Bezpečnost
rohYpnol napísal:
I jeden jediný statisticky nevýznamný případ vám může zcela zmařit život. Ale proč se zabývat hvězdičkami...
I jeden jediný statisticky nevýznamný případ může zcela zmařit život, tak proč vůbec jezdit autem? Nebo proč si do něj nenamontovat soutěžní rám? Proč si nepořídit náklaďák?<br><br>
Nebylo to v žádné reklamě, co? Opravdu trapné argumenty lam, na to se nedá reagovat jinak než stejnou mincí...<br><br>
STATISTICKY NEVÝZNAMNÝMI případy, které můžou zcela zmařit život, se totiž normální lidi vůbec nezabývají. Nikdo nepřemýšlí, že na něj může spadnout meteorit, nikdo nepřemýšlí, že se náhodně kvantově vypaří, nikdo nepřemýšlí, že ho smete nečekané tornádo a nikdo nepřemýšlí, že by měl jezdit v obrněném voze, protože kdyby "náhodou" řidič (stejného typu) auta v protisměru dostal infarkt a narazil do něj, tak nezemře hned, ale až cestou do nemocnice (opravdu velká výhra).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:39, RE: Bezpečnost
rohYpnol napísal:
Papírový vůz = nadsázka (řekněme vůz s měkkou karoserií)
Jestli to, co píšete, myslíte vážně tak jsme asi hold asi z jiného těsta a neshodneme se. Pro mě je přednější při vší úctě k obyvatelům téhle planety zdraví mé a mé rodiny, tedy těch, co sedí v mém voze. To jsem ale bezohledný ignorant, co!
Jinak není náhodou bezpečnější vůz s výkonovou rezervou, který umožňuje bezpečné předjetí? Předjetí je vždy riziko a čím méně času v protisměru, tím lépe...
Klidně si mnou pohrdejte. Moje rada vám zn...
Hm, takže Polo nebo Fabia je vůz s měkkou karosérií? Opravdu trapné... Chudáci ty milióny lidí, co v těch autech jezdí. Jinak k zaákladním požadavkům AKTIVNÍ bezpečnosti (kterou by měli všichni vyznávat na prvním místě a ne tu pasivní) patří, aby vůz dobře seděl na silnici - k čemuž je nutná určitá tuhost karosérie, což ale většina aut bohatě splňuje.<br><br>
Při vší úctě?? Snad při vší NEÚCTĚ!!! Neúcta ke zdrojům této planety a neúcta k prostoru ostatních, atd. Nazývejme věci pravými jmény. Každý kdo si trhá z kořisti všechno, co se dá urvat je jen zvíře ve smečce. Naštěstí existuje i hodně lidí, kteří se dokáží spravedlivě podělit.<br><br>
Ad výkonová rezerva. Vždy je důležité, jaká je kombinace řidič/vůz. Někdo s pomalejším vozem třeba nemá problém prostě zpomalit místo předjíždět a když už by to bylo moc, tak v malé rychlosti dobře zrychlují i pomalejší auta. Někdo s rychlejším vozem má tendenci předjíždět i tam, kde by to jinak nešlo, má problém jet 85 místo 90, atd. i když hned kousek dál jsou další a další auta, jedoucí stejně "pomalu". V dnešním provozu souvislých kolon je předjíždění často celkem zbytečné. Navíc k předjíždění (když už musí být) při dobrém odhadu není nutný výkon, ale prostě nabraná rychlost, stačí to zařídit tak, aby to vyšlo. A jde to úplně v pohodě, ale to se nesmí člověk lepit na nárazník předjížděného auta.<br><br>
Zrovna včera mne předjela nejaká dotěrná Oktávka II, která se mi těsně předtím docela lepila na nárazník a zasekla se pak na pomalém kamiónu, který nedokázala dlouho předjet. Musel jsem je předjet oba současně. Dal jsem si odstup, v místě, kde jsem dopředu věděl, že bude možnost předjet, jsem se přiblížil a prostě je s přebytkem rychlosti v pohodě během chvilky oba předjel (ač se slabším autem). Kdyby ta možnost nebyla, tak přibrzdím a zkusím totéž o kus dál. Žádné nervy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:54, RE: Bezpečnost
Pepe napísal:
Pane Hejči, Vy jste tak sebestředný člověk - jakákoli nechuť, až možná averze k tomu, že by měl někdo z ostatních jiný (a nedejbože na rozdíl od Vás správný) názor. Ať je to rohYpnol, Pavlík, nebo já - pro Vás neexistují relevantní argumenty. Vozíte v autě kočárek, ale dítě už asi ne. Nebo je vám jedno (stejně jako hvězdičky), kolik přiopilých, vyfetlých individuí si sedá za volant... A věřte mi, i tihle mají absolutní jistotu (stejně jako Vy), že jedou bezpečně, defenzivně a předvídavě.Nemluvě ...
To není nějaká moje nechuť, ale to, že mám po ruce neprůstřelné argumenty, se kterými tu nikdo nedokáže polemizovat jinak než reklamními kecy.<br><br>
Ty takzvané "relevantní argumenty" jsem všechny korektně vyvrátil a k poslednímu pseudoargumentu "přiopilých, vyfetlých individuí" se nemá ani smysl vyjadřovat, je to zoufalost.<br><br>
Ale vyjádřím se k tomu dalšímu - vzhledem k použitým invektivám jsem pochopil, že jsem konečně došel do stádia, kdy někomu došly pseudoargumenty a odhalila se skrytá pravda - někdo si myslí, že má právo na komfort na úkor ostatních a když mu to vmetu do tváře, tak se snaží ten úkor ostatních křečovitě bagatelizovat. Ale přijde den, kdy takových bezohledných jedinců bude čím dál víc (už teď jich je až až), začnou se množit konflikty a pak všichni pochopí, že tudy cesta nevede a začne se to potírat. SUV už teď nesmí někde do centra města, zavádí se mýta, atd. a doufám, že bude hůř. Planetu sdílíme všichni a nikdo by si neměl uzurpovat právo na "své potřeby", ale nejprve by se měl podívat, že když vynásobí tyhle potřeby počtem lidí, tak jestli na to ta planeta vůbec stačí. Je mi na blití z těchto bezohledných hrabivců...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 09:59, RE: Polo
nhnt napísal:
Resili jsme to same co tazatel a rozhodli se pro Polo tdi 81kw (AFN). Nase predstavy o mrstnem malem kombi vic nez prekonalo. Muzu jen doporucit.
No, Polo mám také jako favorita. Jen ten motor - budu vybírat z benzínových 8-ventilů, ale nevím ještě který, moc informací jsem se tu o nich nedozvěděl.<br><br>
Zato jsem se tu "dozvěděl" docela dost reklamních keců o velikosti a bezpečnosti auta a o tom, že výběrem Pola Variant se řadím mezi nesvéprávné jedince... Že jim ten flamewar za to stojí...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:00, Tak to shrňme
Pan Hejč neuznává hodnoty (lepší jízdní vlastnosti modernějších podvozků a motorů, pasívní bezpečnost), které běžně uznává většina motoristů. A nemusí být vůbec ovlivněny nějakou reklamou, jsou prostě schopni tyto výhody docenit a tím pádem jsou tací lidé pro něj, to co napsal...To mi připomíná -"všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo"
Nelíbí se mu, když o něm někdo vyvozuje údajně nepravdivé dedukce, sám to ovšem dělá taky - o mně vyvodil hned několik nepravdivých dedukcí po dvou příspěvcích.
Nelíbí se mu, že někdo používá ostrá slova, sám je používá taky.
Volba vozu je vždy otázkou osobních preferencí. Ty vaše jsou přinejmenším netradiční (rozměr pneu, šířka vozu (roli hraje i 6 cm)), tak se nemůžete divit, že to někoho překvapí. Ano, já vím - rozměr pneu byl jako příklad celkově zvýšených nákladů. Já zas tvrdím, že celkové servisní náklady např na provoz fabie versus focusu nebudou nijak diametrálně rozdílné. Ovšem chápu, pro každého může výraz diametrálně mít jinou hodnotu.
V součtu bych já volil stejně jako autor článku fabii 1,4 16V - 55kw. Ale i v součtu vašich hodnot není důvod si jí nekoupit. je spolehlivější než Cordoba, má lepší protikorozní ochranu, větší kufr, v neposlední řadě menší pravé zrcátko - je užší, tužší karoserii a lepší podvozek - lepší aktivní bezpečnost, kterou uznáváte i tu pasivní, kterou neuznáváte, ta všem není vykoupena přehnaně širokými sloupky bránícími ve výhledu.
Ty nevýhody jsou snad jen, že nemůžete využít staré disky z Toleda a oproti 1,4 MPI (který bych já dle mých hodnot nechtěl vůbec - prostě záleží mi na kultuře chodu motoru ( já vím, že vám tolik ne a jdete strktně po nízkých servisních nákladech), však taky už cca 18 let jezdím šesti a osmiválci a ano pravidelně kupuji náhradní díly) se hold musí udělat ty rozvody.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:06, RE: Bezpečnost
Michal Hejč napísal:
I jeden jediný statisticky nevýznamný případ může zcela zmařit život, tak proč vůbec jezdit autem? Nebo proč si do něj nenamontovat soutěžní rám? Proč si nepořídit náklaďák?<br><br>
Nebylo to v žádné reklamě, co? Opravdu trapné argumenty lam, na to se nedá reagovat jinak než stejnou mincí...<br><br>
STATISTICKY NEVÝZNAMNÝMI případy, které můžou zcela zmařit život, se totiž normální lidi vůbec nezabývají. Nikdo nepřemýšlí, že na něj může spadnout meteorit, nikdo nepřemýšlí, že se náhodně kvantově...
Proč jezdit autem? Třeba proto, že teleport ze Startreku jsem funkční ještě neviděl a hvězdnou bránu taky ne. Proč si nenamontovat bezpečnostní rám? A víte o tom, že už jsem o něm i přemýšlel? Jen bez helmy, skořepiny a 5bodového bezpečnostního pásu moc nedává smysl a pak už docela klesá praktičnost vozu.
Jste ale opět mimo. Ono totiž autonehody bohužel nejsou statisticky nevýznamné a proto se jimi má smysl zabývat. Kolik lidí zeře v Česku po zásahu meteoritem za rok? Nikdo?
Kolik lidí zahyne při autonehodách? Rámcově 160 000 nehod za rok, z toho každá cca 160. je smrtelná do 24h. Ale to jsou jen statisticky nezajímavá čísla pro lamy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:13, RE: Bezpečnost
Michal Hejč napísal:
To není nějaká moje nechuť, ale to, že mám po ruce neprůstřelné argumenty, se kterými tu nikdo nedokáže polemizovat jinak než reklamními kecy.<br><br>
Ty takzvané "relevantní argumenty" jsem všechny korektně vyvrátil a k poslednímu pseudoargumentu "přiopilých, vyfetlých individuí" se nemá ani smysl vyjadřovat, je to zoufalost.<br><br>
Ale vyjádřím se k tomu dalšímu - vzhledem k použitým invektivám jsem pochopil, že jsem konečně došel do stádia, kdy někomu došly pseudoargumenty a odhalila se skry...
Kdybych byl jako Vy, tak prohlásím, že je mi na blití z Vás... Kdybyste byl alespoň z 10% tak hodný, střícný a ohleduplný, jak se zde snažíte prezentovat, nenapsal byste na adresu mou a ostatních ani 50% z toho výše. To, že mám místo v autě na kolena a ramena, 6airbagů ESP a podobný kraviny podle Vás znamená, že si díky tomu jezdím jakko ten nevětší magor, kterýmu nevadí, že to do někoho napere... To si pletete s autíčkama na Matějské. A že tím omezuju (patrně na prostoru) ty ostatní. No na zdraví!

A k celému dotazu - ty informace (reklamní kecy), které zde vstřebáváte (vy ale musíte trpět), jsou zadarmo. Tak tomu taky tak přistupujte. Až si za to zaplatíte, tak si nárokujte fundovanost a profesionalitu. Tady reklamovat, že se od ostatních nic nedovíte, je asi zbytečné.

A ktěm invektivám - to, že působíte značně zakomlexovaně, je jen a jen Váš problém. Mě tím nijak neomezujete, mě to nevadí.

Hodně štěstí s Polem/Cordobou Variant. Taky jsem ji chtěl, nakonec jsem skončil u Felicie.Měla dokonce i centrál a ABS, což pro mě byla před těmi 10 lety výbava jak hrom...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:18, RE: Bezpečnost
Michal Hejč napísal:
Hm, takže Polo nebo Fabia je vůz s měkkou karosérií? Opravdu trapné... Chudáci ty milióny lidí, co v těch autech jezdí. Jinak k zaákladním požadavkům AKTIVNÍ bezpečnosti (kterou by měli všichni vyznávat na prvním místě a ne tu pasivní) patří, aby vůz dobře seděl na silnici - k čemuž je nutná určitá tuhost karosérie, což ale většina aut bohatě splňuje.<br><br>
Při vší úctě?? Snad při vší NEÚCTĚ!!! Neúcta ke zdrojům této planety a neúcta k prostoru ostatních, atd. Nazývejme věci pravými jmény. Kaž...
Alespoň reagujte na to, co píšu. Já nikde nepsal, že Fabia má měkkou kastli. Naopak Fabia je podle mě jedno z dostupných a vcelku bytelných vozů. Naopak Cordoba/Ibiza před faceliftem žádná sláva, spíš bída.
Felicia je papír. Proto jsem psal, ať si klidně jezdíte ve svém papírovém voze.
Proti tomu, že je lepší mít přebytek výkonu a tedy silnější vůz, jste nepředložil nic.
Jestli chcete zachraňovat planetu, tak už abyste začal :DDD A rovnou začněte u majitelů dieselů. To jsou bezohledné hovada. Produkovat tolik škodlivých látek...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:25, RE: Toyota
Michal Hejč napísal:
Nestálo. Nevidím důvod utrácet za něco, co vůbec nevyužiji - pokud není ta kvalita podložena nějakými hmatatelnými čísly a ne jen pocitovou reklamou nebo image značky.
Hlučnost v bD není hmatatelé číslo? Délka brzdné dráhy není hmatatelé číslo? Rychlost, při jaké dostanete aquaplaning není hmatatelné číslo? Ovladatelnost vozu není hmatatelný parametr?
A já zapomněl - vy vlastně aquaplaning nemůžete dostat, protože předvídáte každou louži, brzdíte tak, aby jste měl i rezervu pro rezervu... Teprve teď jsem to pochopil - vy jste vizionář nebo vědma!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.10.2010 12:26, RE: Polo
Michal Hejč napísal:
No, Polo mám také jako favorita. Jen ten motor - budu vybírat z benzínových 8-ventilů, ale nevím ještě který, moc informací jsem se tu o nich nedozvěděl.<br><br>
Zato jsem se tu "dozvěděl" docela dost reklamních keců o velikosti a bezpečnosti auta a o tom, že výběrem Pola Variant se řadím mezi nesvéprávné jedince... Že jim ten flamewar za to stojí...
Tak když se oprostíme od vzájemných urážek tak po důkladné analýze příspěvků a celkem jasného názorového smýšlení pana Hejče je mů verdikt následující.
Favoritem č.1 by pro mě bylo Polo/Cordoba Variant po faceliftu klidně s motorem 1.4 OHC, oproti 1.6 žere skoro o litr na 100km méně a přitom patří stejně jako 1.6 OHC 55KW ke stejné a celkem bezproblémové řadě na dnešní dobu průměrných ale spolehlivých motorů VW groupe. Doporučuji výše zmíněný spritmonitor.de,ty spotřeby v 90% případů fakt souhlasí (vždycky je lepší vyloučit oba extremy). Motor 1.6 je pro defenzivní jízdní styl pana Hejče zbytečnost a já se přiznám, že na rozdíl od mnoha diskutérů nemám s popsaným jízdním stylem pána problém, kdyby bylo více takových řidičů tak se u nás na silnicích budu cítit jak ve Skandinávii a ne jak v Rumunskui. Na bezpečnost není třeba SUV, ba naopak svezte se s průměrným korejským SUV a zjsitíte, že chování auta na silnici je v mnoha případech při vyhýbacím manévru daleko horší než u Polo bez ESP, nemluvě o provozních nákladech těchto terénu stejně neschopných aut (spojka vydrží max. 80tkm ve městě).
Oproti tolik protěžované fabii je výrazná úspora pro kupujícího v ceně rozvodů /cca 2500 oproti 7000 u 16V Fabie, cena obutí násobená dostupnými disky z toleda 4x100mm je další plus, výměna čepů a silentbloků je za hubičku oproti odfláklému podvozku Fabie kde jak ložiska tak i uložení nápravy mají poloviční životnost oproti dvojčatům. Tolik okecávaná bezpečnost je u koncernových dvojčat slušná nikoliv na úrovni dnešních vozů. Uvědomnte si, že současné EURONCAP je jen další level hodnocení oproti letům 90´ protože nebýt toho, že se hodnotí velikost výstražné nálepky u spolujezdce a přítomnost sériového ESP tak už by dnes měla všechna auta 5***** a zmíněné Polo vůbec nebylo špatné už v roce 1996. Modely po faceliftu by měly být pozinkované a tak protikorozní ochrana bude na zásadně lepší úrovni než u Felicie možná na úrovni Fabie. Celkový koncept těchto aut vychází z 2.poloviny 90 let kdy výrobci auta prodávali lepší a dráž (nebyla levná korejsko čínská konkurence), tolik se nešetřilo na materiálech, tak často se neinovovalo a na trh se pouštěly vychytané vozy nikoliv zákaznické prototypy z počítače tak jako dnes. Chápu pána, že nechce být stejně jako 90% populace otrokem svého auta, ale potřebuje se jakž takž dostat z místa A na místo B a nevěnovat 30% svého rodinného rozpočtu image autu. Moje zkušenosti s Fábií 55kW (najeto 120tkm) jsou dost negativní. Nebýt jednoho stromu tak Cordoba má dnes 300tkm s velice rozumnými náklady na servis. Světe div se - přežil jsem to i se 4****EURONCAP
reagovať
  1 ... 4 5 6 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.