0
späť
 

diskuze k tématu: Vybíráme malé kombi kolem r.v. 2000

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.10.2010 19:09, rada
hladaj sdi, ohreje sa asi po 5-7 km, a aj ked nie je mu to jedno, vydrzi nekonecne a pre vodica, ktory ma rad plavbu - teda komotnejsiu jazdu je to ideal, budes sa cudovat nad spotrebou a budes velmi spokojny, ze si si nekupil benzin. Naprava trpiet nebude a ked budes uvazovat tak zdolas v pohode aj ten hrb na zahrade ci kde to mas, dostanes to do cviku a vsetko je ok. Nema to ziadne maniere turbodizlove, proste je to pracant. Startuje v okamihu polsekundy, je to taky maly vybuch. Teda natocis a ides. Zastavis a zhasnes, ziadne dochladzovanie. Velmi prijemny a usluzny motor. Poistenie podla vykonu. Len asi bude tazsie najst taketo auto ale urcite najlepsia volba medzi vsetkym co tu odznelo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.10.2010 20:22, rada
OMG, vodní pumpu maj snad jen auta co maj rozvodový řemen... NE???? Nebo ještě jinak.... Vodní pumpa u aut s řetězem nepohání rozvody. Dešto u řemenu ano?? Je to tak..???
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.10.2010 20:26, rada
nstar: no tvoje rada taky stojí za to, žádný dieselový motor se ti nikdy nemůže ohřát za cca 5-7km, to je prostě nemožné a nesnaž se to nikterak rozebírat. Jedna věc je teplota chladící kapaliny a druhá věc teplota oleje a prohřátí motoru...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 10:46, rada
jaska teplota oleja a bla bla na sdi mam najazdenych dokopy 150tkm na roznych modeloch. V minus 20 samo to trva trochu dlhsie a snad nebudes riesit nakup aua podla toho kolko mu trva nez sa ohreje - myslim v tomto pripade. Tomu motoru je to putna a ver mi ze v octavii si za 6km zahriaty. Takze este raz ja by som v tomto pripade uplne bez rozmyslania volil sdi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 13:11, rada
S tou vodní pumpou - asi to má každé auto, ne? Voda by sama necirkulovala. Otázka je, čím je poháněná a jak se dobře/špatně mění. Co su zvyklý, tak se mění s řemenem, protože to vyžaduje společné montážní úkony a měnit každé zvlášť by se nevyplatilo. Pokud je u rozvodů řetěz a pumpa někde jinde relativně dostupná, tak by to bylo dobré - ale to nevím, jestli to tak je. Proto se ptám...

Jinak SDi skutečně asi ne. Důvody už zazněly a navíc - v zimě škrábat auto při tom pro mne dost nepříjemném čoudu z výfuku není žádná slast. A taky ta jízda se zamlženými skly než se to stihne zahřát a ofoukat - někdy je to docela k vzteku - oškrábu, otřu a hned se to dělá zase a jak je to už skoro dobré, tak jízda končí. Měl jsem už naftové auto...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 13:38, rada
Doporučoval bych tu Fabii, Cordoba z roku 2000 je o generaci starší auto a co se týká motorizace v benzínu, tak bych volil starý dobrý škodovácký motor 1,4 OHV 50kW oproti ostatním vydrží nejvíc i když je konstrukčně nejstarší a spotřebu na ten výkon nemá zrovna optimální. Motor 1,2 HTP je dle odborníků údajně posetý konstrukčními chybami, např. hlavní mazací kanál k hlavě válců vede pod výfukovýma svodama díky čemuž se olej zahřívá na vysokou teplotu a proto se doporučuje zkrátit interval výměny oleje na 7,5tis a úsporný také moc není, motor 1,4 16V by byl super, ale u něj se více opotřebovává hlava válců a málokterý přežije 200tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 16:29, rada
Máš naprostou pravdu....až na... Podle mě je nejlepší s hlediska životnosti a spolehlivosti 1.9 SDI a 1.4 MPI OHV 50 kw. Případně u krátké fabie 1.4 MPI 44 kw. Nejhorší HTP a 1.4 16v at už v 55 tak v 74 kw verzi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 18:56, rada
Ve firmě máme desítky vozidel fabia. Máme všechny nejčastěji zmiňované motorizace (1,9sdi, 1,4 MPI ohv 1,4 16v. Jednoznačně nejspolehlivější motory jsou 1,9 SDI. Vůbec bych se těchto vozidel nebál mají li najeto hodně přes 300 tkm. Rozdíl hmotnosti oproti 1,4 16v je 65 kg. Rozdíl v opravách přední nápravy a tyček stabilizátoru nejsou vůbec žádné. Na benzínových motorech vždy odcházejí čidla a snímače. Zatím se nestalo, že by odešlo to co hlídají. Vozidla v naftě mají momentálně nájezd cca 300 tkm. Vozidla v benzínu cca 200 tkm. Takže za nás mohu potvrdit, že 1.4 16v 200tkm přežije. Doporučil bych vám 1,9sdi je opravdu nezničitelný. Krátké trasy mu nevadí. Jenom nedosáhnete na nízkou spotřebu. Při trase 10km se neohřeje ani jeden z uvedených motorů. Všechny motory budou mít horší spotřebu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 20:45, rada
Pokud najedeš 10 000/rok je benzin správná volba. Pokud jde o zmíněné motory, tak bych tě chtěl upozornit, že 1.4 44/50kw je jeden a ten samý motor s jiným výkonem, je to převrtaná 1.3 z felicie. Felicii bych už v dnešní době nebral (ač přemýšlíš o posledním modelu). Fabie je asi nejlepší volba (zpracováním a jízdními vlastnostmi), protože Cordoba Vario a Polo Variant jsou v podstatě stejný auta s jinou maskou (dokonce se vyráběly na stejné lince). Nevim kde jezdíš, ale pokud někde v městě nebo příměstským provozem, tak ti tříválec HTP stačí (pokud možno raději 47kW), ale pro klid v duši ti doporučím zdařilejší, už opravdu koncernovou, 1.4 16V 55 kW, která je mnohem pružnější mimo město a spotřebou na tom budou obdobně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.10.2010 23:28, rada
Takže když to shrnu (a je to fakt těžké, protože jak už to bývá si většina lidí s ostatními v lecčems protiřečí nebo nemluví o kombíku, případně se na to nedívá očima mých potřeb, ale bere to podle sebe), tak pro moje účely by asi vyhovovala Cordoba/Polo po faceliftu v roce 99 (nebo před ním, ale jedině v super stavu z hlediska koroze) s koncernovými osmi-ventily 1,4 44kW nebo 1,6 55kW nebo 1,6 74kW. Kdybych hledal dlouho, můžu jedním okem pošilhávat po Fabii s motorem 1,4 OHV (do kombíku se dával jenom ten 50kW), kdyby byla ve fakt dobrém stavu.

No a kdybych naznal, že budu jezdit do práce autem (teď zrovna žádnou nemám, takže nevím a stejně preferuji vlak), asi bych zkusil Cordobu/Polo SDi, protože bych najel víc kilometrů a na delší souvislé trase (Blansko-Brno). Ale to je tak na 20%.

Když už se nakousla ta nafta... Polo Variant (Cordoba asi ne) se dá sehnat i s menším motorem 1,7 SDi (co se dával do Lupa a do Arosy). Má s tímto motorem někdo zkušenosti? Je to taky držák? Výkon 44kW by mi na to moje pojíždění stačil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:04, Fabia
Kamarad koupil od firmy sluzebni fabii s 200 tis km, vypadala po vycisteni jako nova. Byl to kombik a furt me opravdu mile prekvalip odkladacimi prostory v kufru a velmi dobre vyuzitelnym prostorem. Ja jako majitel mondea jsem jen mel pripominky k mistu jak vpredu (uzke sedacky, kratky sedak a nemoznost si natahnout nohy) a i k mistu vzadu, kdy tam opravdu neni moc mista, ale na cestovani po CR to rozhodne staci. Osobne me prislo, ze Punto II. generace melo oproti fabii mnohem vice mista jak vpredu tak vzadu a to opravdu vyrazne. skoda ze nebyl kombik. Mozna bych zvazil i zminovany focus 2001, Astra 2000, golf 1.4 benzin, ktere jsou taky velmi levne kdyz maji zakladni benzin, kombika sezenete taky a dilu na golfy je dostatek a uz se tolik nekradou, je to preci jen uz starsi vuz. Posledni tip me jeste napada peugeot 306 bud kratky, sedan nebo kombi....jeste nema moc elektriky a je spolehlivy a po faceliftu 2000 vypada tez k svetu. Jinak fabia rozhodne neni spatna volba a na vyber jich bde hodne v CR, staci si jen vybrat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:18, Těžké zklamání
Tak tento článek je pro mne těžkým ale opravdu těžkým zklamáním - skutečně konkrétní technické podrobnosti jsem se dozvěděl jedině z diskuze (i když některé byly proti sobě), kterou autor pravděpodobně vůbec nečetl, stejnětak jako asi nečetl podrobně můj dotaz. Konstrukční problémy HTP, některé problémy motoru 1,4 16V, problémy s kostmi u Fabie, světlomety, středová konzola. Prostě nic tu není.
<br><br>
Z mého dotazu je snad jasně patrné, že o tom něco vím a něco vím i o motorizacích Fabie a že hledám podrobnosti, ne odněkud zkompilovaný přehled, který je navíc dost nepřesný a neúplný. Autor mi nutí něco, co nechci (nižší střední) a ve svém dotazu nezmiňuji, protože k tomu mám svoje důvody. Dál doporučuje u Fabie motor, který se do kombi nedával (1,4 44kW OHV) a podsouvá přitom obecné neznalosti rozdělení motorizací Fabie. O antikorozní ochraně faceliftované Cordoby a Pola neví nic (pravděpodobně ani neví o tom faceliftu, protože kdyby věděl, asi by něco napsal - já jsem se na to v dotazu ptal). Když už mluví o nových autech a když už tedy dělá takový přehled ostatních malých kombíků, tak vynechá malé kombíky z období, které mne zajímá - 1998-2002 (Kia Rio, Fiat Palio, Opel Corsa B).
<br><br>
Troufám si tvrdit, že já sám bych to napsal výrazně, ale výrazně lépe.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:28, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč napísal:
Tak tento článek je pro mne těžkým ale opravdu těžkým zklamáním - skutečně konkrétní technické podrobnosti jsem se dozvěděl jedině z diskuze (i když některé byly proti sobě), kterou autor pravděpodobně vůbec nečetl, stejnětak jako asi nečetl podrobně můj dotaz. Konstrukční problémy HTP, některé problémy motoru 1,4 16V, problémy s kostmi u Fabie, světlomety, středová konzola. Prostě nic tu není.
<br><br>
Z mého dotazu je snad jasně patrné, že o tom něco vím a něco vím i o motorizacích Fabie a že ...
Chtel jsem se zeptat, zaslech jsem jeste o problemu u trivalcu VW ze maji sice retezy, ale kdyz parkujete pres zarazenou rychlost tak pry i z mensiho kopce to retez nevydrzi a preskoci...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:34, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč napísal:
Tak tento článek je pro mne těžkým ale opravdu těžkým zklamáním - skutečně konkrétní technické podrobnosti jsem se dozvěděl jedině z diskuze (i když některé byly proti sobě), kterou autor pravděpodobně vůbec nečetl, stejnětak jako asi nečetl podrobně můj dotaz. Konstrukční problémy HTP, některé problémy motoru 1,4 16V, problémy s kostmi u Fabie, světlomety, středová konzola. Prostě nic tu není.
<br><br>
Z mého dotazu je snad jasně patrné, že o tom něco vím a něco vím i o motorizacích Fabie a že ...
Jo a pokud někoho zajímají důvody, proč si někteří lidé kupují malé kombíky místo nižší střední, tak jsou to například tyto:<br><br>
levnější díly (např. cca o 500,- levnější pneumatika, což dělá 4000,- na celou sadu letní/zimní, atd.)<br>
možnost slabší motorizace - nižší povinné ručení, nižší spotřeba<br>
při stejné délce auta větší a delší kufr, hlavně nad platem, což se v tech. údajích nikde neuvádí<br>
auto je užší, takže se s ním lépe parkuje a lépe vjíždí do malé garáže a do branky (tam, kde si to opravuji je to fakt úzké)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:36, RE: Těžké zklamání
mufik.martin napísal:
Chtel jsem se zeptat, zaslech jsem jeste o problemu u trivalcu VW ze maji sice retezy, ale kdyz parkujete pres zarazenou rychlost tak pry i z mensiho kopce to retez nevydrzi a preskoci...
No, mne se neptej, já tady nejsu odborník...

Ale něco jsem o tom slyšel. Koncern prý prostě rozvodové řetězy neumí a HTP je na tom z tohoto pohledu nejhůře. Snad o tom byl článek dokonce tady na tomto serveru - dost technicky podrobný...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:49, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč napísal:
Tak tento článek je pro mne těžkým ale opravdu těžkým zklamáním - skutečně konkrétní technické podrobnosti jsem se dozvěděl jedině z diskuze (i když některé byly proti sobě), kterou autor pravděpodobně vůbec nečetl, stejnětak jako asi nečetl podrobně můj dotaz. Konstrukční problémy HTP, některé problémy motoru 1,4 16V, problémy s kostmi u Fabie, světlomety, středová konzola. Prostě nic tu není.
<br><br>
Z mého dotazu je snad jasně patrné, že o tom něco vím a něco vím i o motorizacích Fabie a že ...
Taky jsem nepsal v dotazu nic o pasivní bezpečnosti. Ta mne skutečně u toho mého popojíždění nezajímá (jak jsem psal již v diskuzi) - u auta je prostě lepší než na kole a tím je to pro mne vyřízené.
<br><br>
Ad podvozek Cordoby - ano, vychází z Ibizy a ta vychází z Golfu III. Je to prý dobrý a odolný podvozek. Novější neznamená vždy lepší. Nehledám nové (a poruchové) věci, ale věci, které jsou odolné a prověřené časem. Nehledám o chlup lepší jízdní vlastnosti, ale o chlup lepší odolnost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 09:51, Těžké zklamání 2
Těžké zklamání je to tu už delší dobu a nejde o tento jeden příspěvěk. Zdá se, že vše vygradovalo faceliftem těchto stránek. Většina lidí už to tu vzdala, diskuse prakticky nulová. Před více než dvěma měsíci jsem napsal uživatelskou recenzi a při vší skromnosti si troufám tvrdit, že je to ta z těch lepších. Ptám se kde je??? Provozovatelé stránek by se měli vážně zamyslet nad obsahem!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 10:01, RE: Těžké zklamání 2
BohuslavB napísal:
Těžké zklamání je to tu už delší dobu a nejde o tento jeden příspěvěk. Zdá se, že vše vygradovalo faceliftem těchto stránek. Většina lidí už to tu vzdala, diskuse prakticky nulová. Před více než dvěma měsíci jsem napsal uživatelskou recenzi a při vší skromnosti si troufám tvrdit, že je to ta z těch lepších. Ptám se kde je??? Provozovatelé stránek by se měli vážně zamyslet nad obsahem!
No, já bych to zase tak nezatracoval. Nový design mi třeba vyhovuje trochu víc - lze si lépe ukládat stránky - to předtím šlo jedině natvrdo z disku přes cache, je to prostě normálnější.
<br><br>
I některé články se dají, když zrovna píše fundovanější člověk. Na můj dotaz bohužel asi dali nějakého eléva... Na druhou stranu mi ten dotaz zveřejnili poměrně brzo, co jsem ho poslal - asi po týdnu a já su rád hlavně za tu diskuzi, co tam byla.
<br><br>
Ad návštěvnost - asi by to chtělo zrušit registraci, stejně jako to bylo celý týden v diskuzi k mému dotazu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 10:29, RE: Těžké zklamání
Michal Hejč napísal:
Jo a pokud někoho zajímají důvody, proč si někteří lidé kupují malé kombíky místo nižší střední, tak jsou to například tyto:<br><br>
levnější díly (např. cca o 500,- levnější pneumatika, což dělá 4000,- na celou sadu letní/zimní, atd.)<br>
možnost slabší motorizace - nižší povinné ručení, nižší spotřeba<br>
při stejné délce auta větší a delší kufr, hlavně nad platem, což se v tech. údajích nikde neuvádí<br>
auto je užší, takže se s ním lépe parkuje a lépe vjíždí do malé garáže a do branky (tam, ...
Troufám si po vlastních zkušenostech posoudit poptávané vozy i něco co tu nezezněmo.
Fabia Combi 1.4 16v 55kW - půlroční zkušenost v rodině následující - výborná spotřeba kolem 6,5l, obrovský kufr který pojme kočárek stejně snadno jako jakékoliv kombi nižší střední, bohužel daň za kufr je podprůměrný prostor vzadu pro cestující a namontovat vzadu sedačku proti směru jízdy a zároveň si posunout pohodlně přední sedadlo neexituje - připomínám že mám 175cm, v autě sedím hodně kolmo a ne daleko od volantu, otřesné ceny servisu u tohoto motoru - rozvody mají více kladek než V6 a podle toho stojí, mizerné brzdy a přední náprava, pérování tvrdé i na 14" kolech
Seat Cordoba Vario 1.6 55kW - předchůdce Fabie, více mi vyhovoval zátah motoru v nižších otáčkách a absolutní spolehlivost včetně jednoduchého a levného spotřebáku (rozvody, čepa ap.) S bezepčnostní na tom není tak špatně, platforma z které vychází měla v roce 1996 4* (polo), bohužel spotřeba o cca 1 litr vyšší než u Fabie, vzadu více místa protože Vario má delší rozvor než krátká verze Ibiza, ochrana proti korozi před FL nic moc
Fiat Palio Weekend 1.2 16v - jednu dobu moje firemní, super motor na spotřebu i dynamiku, ze všech jmenovaných nejlepší kufr i prostor vzadu - hlavně nízko položenýá hrana kufru a perfektní sedadla s dlouhými sedáky, horší design palubní desky a díky vysoké světlé výšce horší stabilita auta, výborný vůz na horší silnice a mimo silnice, servis za hubičku - bohužel Palio po FL s tímto motorem je nejen v česku rarita, protože se moc neprodával.
Po velice pozitivních zkušenostech s firemním Opelem bych stejně dnes volil Astru Caravan G klidně 1.4 benzin, kromě strašných sedadel vpředu nejvíce muziky za málo peněz při ucházející spolehlivosti a ceně náhradních dílů, spotřeba jen malinko vyšší než u Palia 1.2 nebo Fabie 55kW
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.10.2010 11:24, Toyota
co takhle Toyota yaris verso s motorem 1,3? Podle mě je Toyoty yaris jedno z nejlepších malých aut, varianta verso nahradí kombi, akorát to nevypadá moc pěkně, alespoň mě se nelíbí, ale co do spolehlivosti, spotřeby, rizika krádeže je na tom rozhodně líp než zmiňované koncernové vozy.
reagovať
  1 2 3 ... 9


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.