subarák napísal:
Já bych ocenil, pokud už vybíráme nebo srovnáváme určítou skupinu vozů, porovnat i aktivní a pasivní bezpečnost, kterou dané vozy nabízí, pro mě je to jedno z hlavních kritérií. Upřimně, je mi jedno, jestli mi kilometr ujeté vzdálenosti stojí 5,165kč nebo 6,005kč, spíš bych dal na to, jestli mi dá daný vůz větší šanci přežít havárii.
Rozumím. Zde jsem se tímto hlediskem opravdu nezabýval. Nicméně stejně se to nedá jednoznačně srovnat. Existují exempláře s různou bezpečnostní výbavou, takže jeden vůz v plné výbavě na tom bude jinak než základní model, a to, troufnu si tvrdit, i napříč výrobci. Takže se může stát, že hůře obodovaný model tím, že má plnou výbavu, bude bezpečnější, než bodově lépe hodnocený model v základním provedení. Předpokládám, že nárazové testy se dělají pro modely s vrcholnou výbavou pasivní bezpečnosti.
A ruku na srdce, nevěřím, že si kdokoliv koupí bezpečnější ojetý automobil, ze kterého budou koukat problémy a další investice, než by raději zvlolil méně vybavenou skutečnou "voňafku" - to jen k té ceně za ujetý kilometr.