0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Polo TDI - první dojmy uživatele

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:39, RE: vstřikování Commonrail VS Čerpadlo_Tryska - Jirka
anonym napísal:
Ale pro českou napodobeninu naftu se nejvíc hodí starý komůrkový nafťáky. To že ve zbytku evropy používají už o dvě generace modernější common raily (a tam i míň poruchový) nás nezajímá. Nejlepčí je Tdi z první poloviny devadesátých let.
U puvodnich rotacnich cerpadel, tedy to co zname pod VW-TDI byla vyhoda (relativni) robustnich soucastek a mensich mernych vykonu. Turba mely pevne lopatky, nic nemohlo zatuhavat. Jedine problemy delala (a dela) vaha vzduchu. Turbo odchazi jenom cunatum, ktery s nim neumi jezdit, coz byla vetsina obyvatelstva co v 90. letech presedlali z favoritu do octavie TDi. Prvni CR a PD, ktere jsou delane na vetsi tlaky s mensimi (a rychlejsimi) soucastkami jiz maji s kvalitou nafty problemy a s pristupem nekterych nasich pump (rizni co muzes) se pak nelze divit fatalnim porucham cerpadel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:41, RE: turbo emocion
anonym napísal:
Nevím proč bych měl bažit zrovna po nejnovější technologii - např. rotačka 81kW je celkem nezničitelnej motor - holt emise má horší, ale spotřeba a spolehlivost je trochu jinde než PD popř. I. gen. comm. railu - např. 2l TDCI v mondeu, kde se to po 100tkm řešilo výměnou CM lišty za cca 70tis.
Ty problémy common railu jsou z velké části jen český problém způsobený nekvalitním palivem. Jinak už za těch víc jak deset let je ověřeno že common rail funguje a babička má levnou C3 s 1.4 HDi kde 240 t. km ohne problem. Chce to najít pumpu kde to nepřehání s ředěním, na nekvalitní palivo je stařický TDi ještě před nástupem PD fakt lepší.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:44, RE: PD vstřikování
anonym napísal:
Do octavek se cpala verze 81kW ještě v roce 2004 !!!!
Do oktávek a fabií se cpe PD ještě dnes a bude i příští rok, i když i levnej korejec roky používá CR. To jen VW dává CR jen do lepších modelů, v těch levných dojíždí totálně do poslední možný chvíle PD.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:46, RE: Pro autora článku
A4 napísal:
Muroni, nenech se rozhodit tou spoustou přiblblých příspěvků. Je jasný, že jakmile tady někdo napíše svoji zkušenost s koncernovým autem s TDi motorem, hned se na něj sesype smečka zdejších antikoncerňáků a odbnorníků v jedné osobě, a i když mnoho z nich ví o dané problematice úplný kulový, prostě si musí rejpnout. Takže se pak třeba dozvíme, že 1,9 TDI 66 kW v Polu je "čerpadlo tryska" apod. Taky je docela srandovní názor jednoho přispěvatele, že moderní common rail vydrží to samé jako stará do...
Díky ze příspěvek, spolehlivost a výdrž je to, co od motoru v prvé řadě chci. Rád slyším motor. Když jsem viděl, kolik lidí reklamuje common rail ještě v záruce, možnosti koupit 66 KW jsem rád využil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:51, RE: vstřikování Commonrail VS Čerpadlo_Tryska - Jirka
anonym napísal:
U puvodnich rotacnich cerpadel, tedy to co zname pod VW-TDI byla vyhoda (relativni) robustnich soucastek a mensich mernych vykonu. Turba mely pevne lopatky, nic nemohlo zatuhavat. Jedine problemy delala (a dela) vaha vzduchu. Turbo odchazi jenom cunatum, ktery s nim neumi jezdit, coz byla vetsina obyvatelstva co v 90. letech presedlali z favoritu do octavie TDi. Prvni CR a PD, ktere jsou delane na vetsi tlaky s mensimi (a rychlejsimi) soucastkami jiz maji s kvalitou nafty problemy a s pristupem ...
Konečně to někdo srozumitelně shrnul!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:51, RE: vstřikování Commonrail VS Čerpadlo_Tryska - Jirka
anonym napísal:
U puvodnich rotacnich cerpadel, tedy to co zname pod VW-TDI byla vyhoda (relativni) robustnich soucastek a mensich mernych vykonu. Turba mely pevne lopatky, nic nemohlo zatuhavat. Jedine problemy delala (a dela) vaha vzduchu. Turbo odchazi jenom cunatum, ktery s nim neumi jezdit, coz byla vetsina obyvatelstva co v 90. letech presedlali z favoritu do octavie TDi. Prvni CR a PD, ktere jsou delane na vetsi tlaky s mensimi (a rychlejsimi) soucastkami jiz maji s kvalitou nafty problemy a s pristupem ...
Palec nahoru za srozumitelně podaný názor odborníka!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:51, RE: Pro autora článku
anonym napísal:
Jo motory se nevyvíjí pro česko. je fakt že problémy s kvalitou paliva tu měly před lety i přímovstřikový benzíny mitsubishi a citroen. Nikde na světě s tím nebyly takový trable, až je dokonce stáhli z český nabídky. Ale to není argument proti modernějším motorům, spíš by sme měli tlačit na normální kvalitu paliv, aby byly stejný jako jinde v eu.
Nejezdíte hoši na aditivované benzíny od SHELu? Anebo přímo od Horsta Fuchse?

Nicméně pravda je, že při rozborech a zkouškách žádné rozdíly nenašli. (Pokud tedy nepočítáme, že se občas hoši neobtěžují malichernostmi a v cisterně promíchají benzín se zbytkem nafty.)

Jó kvalitní paliva. Jako třeba OMW, že. Což byla ta firma, kterou ČOI na jaře pokutovala a nechtěla prozradit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:53, RE: Pro autora článku
Muroň napísal:
Díky ze příspěvek, spolehlivost a výdrž je to, co od motoru v prvé řadě chci. Rád slyším motor. Když jsem viděl, kolik lidí reklamuje common rail ještě v záruce, možnosti koupit 66 KW jsem rád využil.
Jestli jste ho koupil za dobrou cenu, proč ne. Na tu ředěnou naftu je opravdu vhodnější než common rail, což je hodně smutné, ale taková je česká realita.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:55, RE: TDi 66 kW
anonym napísal:
Mám to chápat že VW souběžně vyrábělo několik verzí motoru 1.9 66 kW?
Ano VW současně vyrábělo dvě verze motoru 1,9 TDi 66 kW lišící se pouze vstřikováním. V praxi mezi nimi není rozeznatelný rozdíl, novější verze s pumpe-düse se dávala do dražších modelů jako je passat a modely audi. Paradoxně právě ta je při použití nekvalitní nafty poruchovější.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:56, RE: vstřikování Commonrail VS Čerpadlo_Tryska - Jirka
Muroň napísal:
Palec nahoru za srozumitelně podaný názor odborníka!
Neni zac, nemam tyhle diskuze moc v lasce, ale rad objasnim technicke zalezitosti pokud je znam. Technika automobilu v teoreticke hladine je muj konicek (prakticky bych nic nerozbral ani neslozil) :). Sybok_ok.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:57, RE: turbo emocion
anonym napísal:
Oceňuji váš poslední příspěvek, je vidět že máte přehled. Ano bohužel tak to je, trochu až zůstává rozum stát.
Už jsem dohledal to TDi s 66 kW, na 99,99% máte klasické TDi čerpadlo tryska. Ale vzhledem k menšímu výkonu by s ním nemusely být problémy jako s pozdějšími výkonějšími verzemi, kde vysoký tlak v kombinaci s miniaturními rozměry způsoboval ty známé trable a následně vedl k ukončení vývoje. Martin
Tak to jste dohledal blbe, 66kW motor nikdy nebyl PD, ale rotacni cerpadlo a navic do roku 2001 jeste s turbem bez promenne geometrie lopatek. Ale to nevadi, jen si melte svoji. Pokud jste nekde nasel, ze 66kW TDI je klasicke koncece, znamena to nizkotlaake vstrikovani rotacnim cerpadlem a ne PD)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:58, RE: Kvalita nafty
Muroň napísal:
Tohle Polo má stahovací mechanismus z Ibizy 2. gen., takže tam ta golfácká nepasuje. Stojí 1800,- Názor na motor sdílím a proto jsem se ho nebál koupit.
Kvůli ředěný naftě si raději masově kupujeme a pochvalujeme 15 let starej motor? Tak to je fakt hustý!!!!!!!!!!!
Nebylo by lepší používat normální palivo a přece jen kultivovanější common rail?!?!?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 14:59, RE: turbo emocion
anonym napísal:
Stará špatná 1.9 TDi 66 kW vydrží docela hodně, to není problém. Vydrží tak jako všechny moderní common raily, jen je o dost hlučnější a právě díky problematickému vstřikování pumpe düse je náchylnější k poruchám a bohužel značně drahým. Traktorová zvuková kulisa, množství splodin a velká váha na přední nápravě způsobující nedotáčivost byly jen bohusy pro ukončení vývoje systému čerpadlo tryska. Není lepší koupit nějakého levného korejce s common railem a pěti nebo sedmiletou zárukou? Nevyjde t...
PD je poruchovejsi nez CR? Prosim hodte link nebo jiny odkaz, ze ktereho cerpate
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:05, Jste na hlavu?
Pochvalovat si TDi protože tu máme pančovanou naftu, nejste na hlavu?
To můžete rovnou říct, že po silnicích je lepší jezdit traktorem, protože povrch vozovky je děsnej.
Teda uznávám že oboje je pravda, palivo JE pančovaný a stav silnic JE hroznej, ale kvůli tomu přece nebudu velebit ultrazastaralej motor a nezakážu sporťáky.
Nebylo by lepší tlačit na normální kvalitu paliva (a v pohodě používat moderní motory) a dožadovat se kvalitnějších silnich - ty naše jsou opravdu děsný, možná už nejhorší v evropě - a když chci jezdit sporťákem?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:07, RE: turbo emocion
anonym napísal:
Tak uz ti podala ruku váha vzduchu, počkej až se přihlasí turbína to bude Das Emocion v peněžence )
neboj, tyhle motory maj jeste turbo bez naklapeni lopatek, a proto kdyz se k nemu clovek nechova jak prase, klidne vydrzi 400t km a vice
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:08, RE: TDi PD
anonym napísal:
Ale od roku 2000 dělal koncern TDi 66 kw s PD!!! Finta je v tom, že dělal současně i TDi 66 kw bez PD!!! Trochu na hlavu, ale je to tak! V dražších modelech aut Tdi 66 kw mělo PD, v těch levných jako polo ne. Nicméně oba jsou hlučný nepříliš kultivovaný, PD trochu poruchovější.
To mi hlava nebere - proč by měl mít motor stejného objemu stejný výkon při použití různých typů vstřikování? Vždyť vysokotlaká PD je tam právě kvůli tomu, aby z toho vytáhla výkon vyšší. 81 KW verze byla podle mne silnější proto, že měla proměnnou geometrii lopatek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:10, RE: turbo emocion
anonym napísal:
neboj, tyhle motory maj jeste turbo bez naklapeni lopatek, a proto kdyz se k nemu clovek nechova jak prase, klidne vydrzi 400t km a vice
No 400 t km s tím radši nejezdi. Asi nebude náhoda že u všech značek a všech motorů je servisní knížka do 12ti let a 240ti tisíc km. Starší auta by měly směřovat pomalu některý rychlejš do šrotu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:15, RE: stahovačka
anonym napísal:
Takže je to pravda, existuje několik verzí TDi s 66 kW a vyráběly se během několika let současně. Do nejlevnějších modelů se PD nedávaly.
A kvalita nafty v česku byla a je tak otřesná, že common raily, hlavně ty japonský s ní mají problém, to je taky pravda.
Kvalita nafty je otřesná, protože naftaři tankujou kde co někde po vesnicích, aby ušetřili korunu na litru... OMV nebo Shell má naftu úplně srovnatelnou s tím, co natankujete na západě.

Jinak pro CR zřejmě není žádná nafta dostatečně kvalitní, vstřikovače odcházejí i u audin provozovaných v Německu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:28, RE: turbo emocion
anonym napísal:
Tak to jste dohledal blbe, 66kW motor nikdy nebyl PD, ale rotacni cerpadlo a navic do roku 2001 jeste s turbem bez promenne geometrie lopatek. Ale to nevadi, jen si melte svoji. Pokud jste nekde nasel, ze 66kW TDI je klasicke koncece, znamena to nizkotlaake vstrikovani rotacnim cerpadlem a ne PD) No nevím, právě čtu na aurorevue.cz test VW Sharan (Ford Galaxy, Seat Alhambra) vyráběných od roku 2000 a tam popisují skvělé nové motory TDi PD ve verzích 66 a 85 kW. Ale nevadí, jen si melte svoji. Ano do pola se dávala ta starší verze s nízkotlakým vstřikovaním do Sharanu Passatu a audin ta s PD. Tolik alespoň zdroj aurorevue.cz, jestli si to vymysleli to nevím, ale působí na mě jako serióznější zdroj informací. Ale uznávám kdo se v tom má vyznat, variant motoru 1.9 TDi je opravdu hodně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.08.2008 15:30, RE: turbo emocion
anonym napísal:
PD je poruchovejsi nez CR? Prosim hodte link nebo jiny odkaz, ze ktereho cerpate
To jsou jen takový kecy, i když starý TDi je míň náročný na kvalitu nafty a klidně spálí i ředěnej šmejd, s kterým CR může mít problémy.
reagovať
  1 ... 4 5 6 ... 15