0
späť
 

diskuze k tématu: Vybíráme spolehlivé, úsporné a luxusní auto pro taxikáře

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.03.2011 11:35, rada
V podstatě jste si odpověděl sám - velké auto, s malou cenou, nizoučkou spotřebou, extra spolehlivé a luxusní - to může být jedině konzern! :) Jinak z pohledu zákazníka bych přeci jenom volil Superba. Nejhorší věc co může být, je zavolat si po prohýřené noci taxi a pak se mačkat cestou domů v Octávce (zvláště výborné ve třech lidech vzadu). Takže nevím jak Superb boduje v jiných kriteriích, ale co se týče prostornosti vzadu, tak je na tom dobře. Z pohledu provozovatele bych asi volil motorizace 1.9 TDi...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.03.2011 13:23, rada
Superb první generace 1,9 TDI - více prostoru než v Passatu a menší provozní náklady než na Audi. Žrát to bude hovínko.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.03.2011 14:10, rada
vedle klasického Passatu a Superbu bych ještě zvážil C5 1,6 HDi, Vectru Caravan 1,9 CDTi (pouze Caravan proto, že má prodloužený rozvor) nebo Tourana 1,9 tdi. V koncernových autech VW se vyhněte 2,0 tdi PD i 2,5 tdi V6.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.03.2011 19:35, rada
Dobrý den, Vaše volba se mi jeví jako velmi rozumná. Osobně bych dodal jen několik poznatků k výše zmíněným vozům. Nejlepší Passat je vlastně Superb, tedy do té chvíle, než potřebujete naložit ledničku, to je pak kombík k nezaplacení. Slabinou obou vozů je šířka auta vzadu - vejdou se, ale pro pohodlné cestování je lepší jednoho nechat doma. V tomto ohledu je na tom lépe především E-klasse, ale nechá si za to zaplatit a to nejen při koupi, ale i při následné údržbě. Audi bude nejčastěji 2,5 TDI a automat. Většinou na Vás padne generálka převodovky, která se v našich končinách nechá draze zaplatit a ne vždy se to úplně povede. Kromě toho se ty dva válce navíc promítnou i do spotřeby.
Pokud budete pravidelně vozit pět osob (alternativně i víc), bylo by dobré poohlédnout se po Touranu, který zde již někdo přede mnou zmínil. Jak jsem si všiml, fungují často tyto vozy jako taxi v Německu. K nám se pak úspěšně dováží se 120 tis. km po pěti letech provozu - nikdo ale nezmíní, že tohle číslo reprezentuje spíše roční nájezd:o)
Osobně bych ve Vašem případě volil Superb 1,9 TDI s 96 kW. Spotřebou se vyrovná verzi 74, resp. 77 kW a svojí dynamikou si ostudu neudělá ani vůči 2,5l. Luxusní výbavě v podobě elektrických sedadel a obdobných příjemných výmyslů bych se pro taxi vyhnul s ohledem na vyšší nákladovost v případě nutných oprav. Zaměřil bych se spíše na model, který byl v době výroby předurčen pro taxi - něco jako Celebration - maximum airbagů, climatronic, základní litá kola, když to pak doplnil sun set, bylo to krásné auto za dumpingovou cenu.
Ať se rozhodnete jakkoliv, přeji šťastnou ruku při výběru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.03.2011 22:04, rada
Zdravím, což takle Mercedes Benz E v kombíku s naftovým motorem ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.03.2011 06:33, rada
Já bych se koncernu vyhnul, ne snad pro jeho spolehlivost, ale spíše proto že se vyskytuje daleko častěji mezi firemními flotilami, taxi službou atd. a koupit za 200 něco "pěkného" bude utopie. Nabízí se například Mondeo, Avensis, zmiňovaná Vectra či C5.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.03.2011 14:12, rada
BMV X6 nebo FORD FOCUS
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.03.2011 18:27, rada
Dobrý den, kvůli ceně bych volil naftu (max. objem 2.0) a manuální převodovku.
Luxusní (i vzácné) značky bych zavrhl s ohledem na cenu. Japonců je málo a většinou nedokáží nabídnout potřebný komfort. Francouzi a Italové jsou nespolehliví, Vectra příliš obyčejná a levně působící. Nejlepšími vozy jsou, dle mého názoru:

VW Passat B5.5 (ročník 2003 a 2004) - Vyvážený a komfortní vůz, ničím nenadchne, ale rozhodně neurazí.

Škoda Superb I. (ročník 2004 - 2006) - Hodně místa vzadu zajisté uvítají cestující, provozní náklady mohou být mírně vyšší, než u Passatu. Zákazníci ze západní Evropy navíc mívají občas proti Škodovce zbytečné předsudky. Passat přijmou lépe.

Ford Mondeo III. (ročník 2004 - 2006) - Spousta místa zejména do šířky, řízení si opravdu užijete, TDCi je jasná volba, spolehlivost a provozní náklady jsou "jen" průměrné.

Pokud je to ve Vašich silách, tak si trošku připlaťte a pořiďte si VW Passat B6 (ročník 2005 - 2007). Tento vůz jasně předčí výše zmiňované v drtivé většině parametrů (spolehlivost, bezpečnost, komfort, zpracování interiéru, krásný na pohled...) Provozní náklady jsou stéle velmi nízké, o spotřebě nemluvě.

Přeji hodně štěstí při výběru a spoustu kilometrů bez nehod!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.03.2011 19:21, rada
Superb 1.9 TDI (bez filtru pevných částic!!!) je dobrá volba. Osvědčená technika a spraví ho každý. Lepší je verze 96 kW, ale ani 74 kW není špatná. Určitě nebrat 2.0 TDI !!! ani 2.5 TDI V6. Ročník 2003+ má už odolnější přední nápravu. Výbornou službu odvede se stejným motorem i stejně starý Passat B5 nebo Audi A6. U TDI PD (ale nejen u nich) je třeba měnit olej po 15 000 km kvůli vstřikovačům PD (víc info na internetu). Žádný longlife! Pozor na stočené a rozstřelené kusy. Doporučuji podívat se při výběru na západ od nás.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.03.2011 07:08, rada
Taxikář nepotřebuje řešit nějak extra bezpečnost, protože většinou se šourá po městě padesátkou od nádraží někam a zpátky. Taxikář nepotřebuje řešit extra nákladový prostor, protože poveze většinou jenom kufry. Taxikář potřebuje místo pro zákazníky /v tom je Superb jednička/, neporuchové auto co málo žere (1,9 TDI značka ideál, po městě za cca 6). Mercedes? Éčko? Zbytečný komfort, navíc to lidi odradí, kupodivu. Co říkají taxikáři, tak si většina lidí sedne do favorita a očekávají, že to bude levnější, i když to zdaleka nemusí být pravda. Možná bych zvážil auto na plyn. Kdyby nebyl ten cenový limit, a pán by byl z Brna/Prahy potom by byla jasná volba Touran nebo Passat na CNG...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.03.2011 21:31, rada
Taxikář se nikde nešourá, protože honí dojezdy. Taxikář potřebuje především kultivované a pohodlné auto, protože v něm na těch našich tankodromech tráví hodně času. Měkký podvozek kromě pohodlí znamená také to, že udrží kola v kontaktu se silnicí. Drbal jsem noční ulice ve Fabii, Roomsteru, E-Klasse W210, Superbu a C5 a právě C5 mi vychází jako nejlepší volba. Nejspolehlivější C5 jsou ročníky 2004 a starší 2,0 HDi 80kW bez FAPu. Hodně peněz Vám zbyde. Alternativou by mohl být Peugeot 607.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 10.03.2011 08:04, rada
Řekl bych, že Superb je kultivovaný dost a dost. C5 - jak jsou na tom pneumatické podvozky co se týče oprav? A HDI motory co se týče spolehlivosti a spotřeby?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 10.03.2011 21:41, rada
Ideálnější bych viděl variantu superbu 2,8i rozovody řešeny řetězem, starý osvědčený motor co něco vydrží pri provozu na LPG bude vycházet možná i levněji než nafta a nečekají vás drahé opravy - turbo, čerpadlo, ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 06:56, kopie.....
Proč mám pocit, že autor článku to vše okopíroval z již dříve otisklých článků.......(od pana Dusila, Vaculíka a dalších)?
Navíc jak to tak vypadá, kromě opisování nic jiného neumí. Rozpadlá přední osa po 60.tisících u Passata/Superba/A6 již přeci dávno není pravda. Od doby druhovýroby náprava vydrží 150 tis.km bez větších problélů i po městě. Dnes již prakticky nepotkáte vůz z původní choulostivou nápravou z výroby....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 10:28, Passat B5 - B5,5
Můžete už prosém vás přestat s tím označením u faceliftovaného modelu B5 s označením jako B6? Není to pravda nebo nevidíte na netu a všude okolo, že poslední generace Passatu je B7 model před tím byl B6 a vážně si pořád myslíte, že faceliftovaný model B5 je opravdu B6? Nikoliv, je to B5,5, tak už si zapamatujte!! Jen matete lidi!

Pokud budete stále nechápaví, tak vám napíšu postupně všechny modely od B1-B7 kdy se výraběly!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 11:18, A co Volvo
Celkem si nedokážu představit, že si zavolám na dispečink taxíka z/do divadla a pak si budeme s manželkou mačkat večerní róbu v P407. Existují daleko vhodnější alternativy na taxi, které nejsou v článku vůbec uvedené a přitom stačí mrknout do nějaké evropské metropole. MB-E nebo Volvo S80 které stojí pakatel a dá se sehnat nejenom s nezničitelným 5 válcem 2.5TDI od Audi, ale i novější typ s volváckou 2.4D nebo D5 nebo 2.4 na CNG. Jediná smysluplná volba z uvedených kandidátů je Sup 1.9TDI, ostatní nabízí spíše méně za více peněz. Jediné auto které převyšuje poměrem ceny nabízený výkon/prostor s přimhouřením obou očí nad častějším servisem je C5
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 11:20, RE: A co Volvo
*autofans* napísal:
Celkem si nedokážu představit, že si zavolám na dispečink taxíka z/do divadla a pak si budeme s manželkou mačkat večerní róbu v P407. Existují daleko vhodnější alternativy na taxi, které nejsou v článku vůbec uvedené a přitom stačí mrknout do nějaké evropské metropole. MB-E nebo Volvo S80 které stojí pakatel a dá se sehnat nejenom s nezničitelným 5 válcem 2.5TDI od Audi, ale i novější typ s volváckou 2.4D nebo D5 nebo 2.4 na CNG. Jediná smysluplná volba z uvedených kandidátů je Sup 1.9TDI, ost...
tak, tak
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 13:12, S-max
A co S-max?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 13:52, RE: A co Volvo
*autofans* napísal:
Celkem si nedokážu představit, že si zavolám na dispečink taxíka z/do divadla a pak si budeme s manželkou mačkat večerní róbu v P407. Existují daleko vhodnější alternativy na taxi, které nejsou v článku vůbec uvedené a přitom stačí mrknout do nějaké evropské metropole. MB-E nebo Volvo S80 které stojí pakatel a dá se sehnat nejenom s nezničitelným 5 válcem 2.5TDI od Audi, ale i novější typ s volváckou 2.4D nebo D5 nebo 2.4 na CNG. Jediná smysluplná volba z uvedených kandidátů je Sup 1.9TDI, ost...
Mám dojem že 95% jízd taxi večer nesměřuje do/z divadla, ale že se v tu dobu hlavně odváží lidi z hospod. A když jedu z hospody nebo na letiště, tak osobně sedím vepředu a je mi jedno jestli se vezu Focusem nebo Superbem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.03.2011 15:24, RE: S-max
David K napísal:
A co S-max?
Jo, S-max mě nenapadl, ale rozhodně by to byla zajímavá volba. Otázkou bude cena do 200 litrů.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.